وزیر آموزش‌و‌پرورش: هدف مشترک ما و حوزه علمیه تربیت نسل جدید است

گروه اجتماعی الف،   3980930140

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: ما یک هدف مشترک داریم و آن تربیت نسل جدید است که برای تحقق آن باید دست به‌دست هم دهیم، با تمام وجودم اعلام نیاز و از مجموعه حوزه‌های علمیه کشور درخواست می‌کنم که به یاری ما بشتابند.

 به گزارش فارس، محسن حاجی میرزایی عصر امروز در سیزدهمین نشست آموزشی‌ ـ ترویجی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش که در مرکز بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: ما یک هدف مشترک داریم و آن تربیت نسل جدید است که برای تحقق آن باید دست به‌دست هم دهیم، با تمام وجودم اعلام نیاز و از مجموعه حوزه‌های علمیه کشور درخواست می‌کنم که به یاری ما بشتابند، زیرا هدف ما تحقق رسالت خطیر تربیت نسل مؤمن است، نسلی که می‌تواند روی پای خود بایستد، از ارزش‌ها و باورهای خود دفاع کند و به کشورش خدمت برساند.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ما در تربیت دینی و مقوله کلی تربیت نیازمند کارهای ریشه‌ای هستیم، با اشاره به سند تحول بنیادین تصریح کرد: در این خصوص اسناد و معارفی تألیف شده اما امروز هسته سخت این کار فرا رسیده است و آن این است که چگونه این مفاهیم بلند را در نسل جدید رشد دهیم و جریانی که اکنون وجود دارد را باید به‌سمت تربیت انسان فرهیخته هدایت کنیم.

وی ادامه داد: این مسیر، مسیر سخن انبیاء با انسان است، زیرا انبیاء آمدند تا ادراک انسان را سازمان دهند و سعادت و شقاوت از همین‌جا شروع می‌شود، سخت‌ترین کار هستی ارتباط با این سه قابلیت ممتاز است و آنچه انسان را به پایین‌تر از منزلت انسانی تنزل می‌دهد از ضعف در این سه قابلیت نشأت می‌گیرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش باید با این سه عنصر کلیدی تعامل برقرار کند تا ادراک جامعه را سامان دهد و این تمکن ممتازی است، تاکید کرد: ما ۱۵ میلیون دانش‌آموز را به‌طور منظم در اختیار داریم تا ادراک آن‌ها را سازمان دهیم، اما سؤال اصلی این است که ما بازنگری کنیم و ببینیم مجموعه تلاش‌هایی که انجام دادیم به تحقق این هدف متعالی کمک کرده است.

وزیر آموزش‌‌وپرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین در وضعیتی تدوین شده که آرمان‌های بزرگی را نشانه رفته است، یادآور شد: واقعیات اجتماعی و اقتصادی امروزه در سند تحول بنیادین لحاظ نشده و باید برای سامان دادن مؤثر به آن با این تمکن بزرگ همه به میدان بیاییم، هرچه کار کنیم کم است، می‌خواهیم یاد بگیریم چطور نسل آینده را تربیت کنیم و اخلاق نسل خود را متعالی کنیم و چطور می‌شود این اخلاق را در نسل نو به جریان انداخت.

وی با بیان اینکه هر اقدامی تا زمانی که به تقاضا تبدیل نشود امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: چطور می‌توانیم شوق نسل امروز را برای پیوستن به این نهضت بزرگ برانگیزیم؟

حاجی میرزایی با بیان اینکه در محتوا و روش‌های آموزش و سنجش و در مدیران و مربیان نیازمند تحولات اساسی هستیم، تصریح کرد: این نیازمند یک تفکر نظام یافته و هماهنگی نظامند است، باید این گفت‌وگوها آنقدر ادامه داشته باشد تا سؤالات و گره‌های اساسی مشخص شود.

وزیر آموزش‌و‌پرورش به تقاضای دوم خود اشاره کرد و گفت: من به اعتبار چهار دهه فعالیت در عرصه مدیریت از اقدامات که میزان اثربخشی آن سنجیده و ارزیابی نمی‌شود به‌شدت در رنج هستم.

وی افزود: با توجه به اینکه عرصه‌ای که ما در آن هستیم، عرصه انسان‌ها است نه جمادات، بنابراین باید جزو تفکیک‌ناپذیر هر اقدام و فعالیتی ارزشیابی باشد اما متأسفانه به‌شدت نشانه‌هایی کمی از ارزشیابی دقیق در فعالیت کشور مشاهده کرده‌ام.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین