صفر تا صد ماجرای کیک‌های حاوی قرص/ تروریسم اقتصادی علیه تولید ملی

گروه اقتصادی الف،   3980930136

چند روز پیش بود که انتشار تصاویر پیدا شدن قرص‌های نامتعارف در کیک‌ها در شهرهای مختلف ازجمله تبریز موجی از نگرانی را بین مردم به وجود آورد، موضوعی که شائبه تروریسم اقتصادی را قوت می‌بخشد.

به گزارش مهر، چند روزی است که تصاویری از جاسازی قرص و کپسول در برخی از کیک‌ها در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که باعث نگرانی خانواده‌ها شده است.

با اینکه در ابتدا مشخص نبود که این تصاویر واقعی هستند و یا ساختگی ولی مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که پیگیر این موضوع هستند و احتمال رد پای تروریسم اقتصادی در این موضوع وجود دارد تا علیه تولید ملی اقداماتی انجام دهند.

اولین قرص‌های کشف‌شده از داخل کیک‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان مشاهده شد و بعدازآن تصاویری از کرمان، کرمانشاه، بوشهر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، البرز، ایلام، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد و مردم اعلام کردند که در این استان‌ها نیز کیک و کلوچه‌های حاوی قرص و کپسول پیدا شده است.

تروریسم اقتصادی علیه تولید ملی در حال اقدام است

با بررسی این اتفاقات و استان‌هایی که این کیک‌های آلوده در آن‌ها مشاهده‌شده است می‌توان به این نکته پی برد که بیشتر این استان‌ها جزو استان‌های محروم کشور هستند.

به نظر می‌رسد تروریسم اقتصادی علیه تولید ملی در حال اقدام است و باید با تداوم پیگیری‌ها تا روشن شدن کامل موضوع بررسی‌های لازم انجام شود.

طبق اعلام دبیر کل کانون صنایع غذایی کشور تاکنون در ۱۲ برند تولید کیک و کلوچه کشور این قرص‌ها مشاهده‌شده است.

خطوط تولیدی کیک و کلوچه در تبریز سالم است

یکی از فعالان صنعت کیک و کلوچه آذربایجان شرقی با بیان اینکه خطوط تولید کیک و کلوچه در تبریز سالم است و مشکلی وجود ندارد، افزود: قرص‌هایی که جاسازی‌شده یک خرابکاری است و دشمن به دنبال جنگ روانی علیه تولیدکنندگان ایران است.

قاسم رضائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ادامه داد: چطور می‌شود که قرص در داخل خمیر کیک یا کلوچه قرار گیرد و بعدازآن در کوره برود و سالم بماند. این قضیه مشکوک بوده و امکان جاسازی این قرص‌ها در کارخانه وجود ندارد.

دشمن به دنبال جنگ روانی علیه تولید کنندگان ایران است وی ادامه داد: باید بررسی شود که چرا قرص‌های معمولی را داخل کیک‌هایی با برندهای متفاوت جاسازی کرده‌اند و هدف و انگیزه این موضوع چیست. دشمن به خاطر ضربه اقتصادی به تولید ملی ایران می‌خواهد تا مردم را به تولیدات ملی مشکوک کند و با این روش به اقتصاد ایران ضربه بزند.

این فعال عرصه تولید کیک و کلوچه تبریز افزود: شبکه توزیع ما مشخص بوده و تولیدات کارخانه‌ها کانال مشخصی دارند و محصولات تولیدی در کارخانه‌های ما کنترل می‌شود.

جاسازی قرص‌ها خارج از شبکه‌های تولید و توزیع انجام شده است

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: جاسازی قرص‌ها خارج از شبکه‌های تولید و توزیع انجام شده است.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه دشمن جنگ اقتصادی تمام‌عیار را آغاز کرده است، افزود: این دشمنان و نفوذی‌های آن با جای گذاری قرص‌های اعتیادآور در داخل کیک، کلوچه و شیر خشک تلاش می‌کند تا به اقتصاد و آرامش روانی جامعه ضربه بزند.

وی با تأکید بر اینکه شبکه پیچیده دشمن علیه اقتصاد ایران فعالیت می‌کند، گفت: آن‌ها با این کار می‌خواهند مردم از خرید تولیدات ملی خودداری کنند. آن‌ها به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند و در این راه به امنیت غذایی کودکان هم رحم نمی‌کنند.

امکان ندارد قرص یا کپسول در فرآیند تولید و در داخل این کوره‌های پخت سالم بماند

پورمحمدی با اشاره به اهمیت تولید ملی و رونق اقتصاد کشور گفت: هم‌اکنون در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و با توجه به اینکه آذربایجان شرقی یک قطب بزرگ تولید کیک و کلوچه در ایران است دشمن می‌خواهد با این اقدامات به اقتصاد تبریز و آذربایجان شرقی ضربه بزند.

وی افزود: در خط تولید این کیک‌ها مشکلی نبوده است چراکه امکان ندارد قرص یا کپسول در فرآیند تولید و در داخل این کوره‌های پخت سالم بماند.

 

مردم نگران سلامت محصولات غذایی نباشند

رئیس سازمان غذا و دارو نیز که برای بررسی واحدهای تولید کیک، کلوچه، شیرینی و شکلات به تبریز سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سلامت خطوط تولیدی کیک و کلوچه در تبریز بررسی شد و مردم نگران سلامت محصولات غذایی نباشند.

محمدرضا شانه ساز با اشاره به اینکه موضوع پیدا شدن قرص‌های نامتعارف و خطرناک در کیک‌ها در دست بررسی است، گفت: این اقدام امنیتی بوده و برای ضربه زدن به اقتصاد ملی و تولید داخل انجام‌شده است درحالی‌که امکان ندارد این قرص‌ها تغییر شکل و رنگ ندهند.

این اقدام برای ضربه زدن به اقتصاد ملی و تولید داخل انجام شده است

وی افزود: احتمال اینکه در واحدهای تولیدی این اتفاق افتاده باشد و قرص جاسازی کرده باشند، بسیار بعید است چراکه اگر این اتفاق می‌افتاد قرص‌ها تغییر شکل و رنگ می‌دادند.

شانه ساز ادامه داد: در بازدید از کارخانه‌های تولیدی تبریز می‌بینیم که تولید از ابتدا یعنی از زمانی که ماده اولیه وارد شرکت می‌شود تا انتها یعنی زمانی که پخت و بسته‌بندی و توزیع انجام می‌شود همه تحت نظارت جدی پرسنل و دوربین‌هایی که درحالی‌که مانیتورینگ هستند قرار دارد و امکان این اقدام در داخل کارخانه وجود ندارد.

آلودگی شیرهای خشک ممکن نیست

رئیس سازمان غذا و دارو ابراز داشت: از نظر داروسازی نیز امکان ندارد قرص و کپسول در دمای ۲۶۰ درجه در زمان ۱۵ دقیقه پخت هیچ تغییر شکل و رنگی نداشته باشد و این موضوع نشان می‌دهد که یک شیطنت اتفاق افتاده است.

شانه ساز ادامه داد: غذا و دارو مهم‌ترین ارکان امنیت غذایی هستند و به همین دلیل روند تولید و عرضه دارو از پیشرفته‌ترین سیستم‌های پایش و ره‌گیری برخوردار است اما توزیع مواد غذایی همچنان با روش‌های سنتی انجام می‌گیرد.

وی در خصوص آلوده بودن شیرهای خشک هم اظهار داشت: به‌تازگی شایعه‌ای مبنی بر آلودگی شیرهای خشک شنیده می‌شود که باید گفت آلودگی شیرهای خشک اصلاً ممکن نیست.

راه افتادن هشتگ من کیک و کلوچه ایرانی می خرم در فضای مجازی

بااین‌حال نکته جالبی که این روزها در فضای مجازی راه افتاده است، هشتگ من کیک و کلوچه ایرانی می‌خرم است که کاربران با راه‌اندازی آن عنوان می‌کنند که کیک و کلوچه ایرانی طرفدار دارد و باوجود هجمه‌های عده‌ای خاص برای خرید نکردن کیک تولید داخل ولی مردم همچنان مشتری تولید ملی هستند.

یکی از فعالان فضای مجازی در این خصوص گفت: در تبریز واحدهای تولیدی بزرگ کیک و کلوچه وجود دارد که هزاران نفر در آن مشغول به کار هستند و با راه‌اندازی این هشتگ تلاش می‌کنیم تا از کالای ایرانی حمایت کنیم. مردم هرگز به خاطر این شیطنت‌ها دست از تولید ملی برنمی‌دارند.

با این اوصاف مشخص است که گروهی به شکل سازمان‌یافته برای تخریب اذهان عمومی و فلج کردن صنعت مواد غذایی اقدام کرده‌اند؛ با آلوده کردن کیک‌ها با قرص، دشمن جنگی تمام‌عیار را شروع کرده و باید در مقابل، دفاع و مقاومتی همه‌جانبه از طرف مردم و مسئولان انجام شود و دراین‌بین به رونق تولید ملی توجه ویژه‌ای کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین