نشریه آمریکایی: جنایت جنگی اسرائیل در غزه با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد

گروه اجتماعی الف،   3980930090 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک نشریه آمریکایی با اشاره به محاصره طولانی مدت غزه به دست رژیم صهیونیست نوشت، این محاصره جنایت جنگی است و باعث گسترش آلودگی منابع آبی، بیماری و مرگ و میر کودکان شده است. 

نشریه آمریکایی: جنایت جنگی اسرائیل در غزه با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد

به گزارش الف به نوشته نشریه "کامن دریمز" براساس کنوانسیون سال 1949 ژنو در خصوص رفتار با ساکنان مناطق اشغالی، اقدام اسرائیل در اعمال سیاست "تنبیه جمعی" علیه فلسطینی ها در غزه به منظور مقابله با جنبش حماس، جنایت جنگی محسوب می شود. 

" به دلیل محاصره اسرائیل بر غزه، تجهیزات تسویه آب به این باریکه وارد نمی شود به گونه ای که هم اکنون 97 درصد از آب غزه آلوده است. باریکه غزه جمعیتی نزدیک دو میلیون نفر دارد، معادل کل جمعیت ایالت نبرسکا در آمریکا. نبرسکا اکنون در محاصره سیم های خاردار است، یک اردگاه بزرگ کار اجباره که اسرائیل تحمیل کرده است." 

کامن دریمز با بیان آنکه بیشترین مشکلات غزه از محاصره آن ناشی می شود، می نویسد افزایش سطوح آب دریای مدیترانه به دلیل تغییرات اقلیمی، باعث شور شدن منابع آب های زیرزمینی شده است، یعنی تنها منبع آب آشامیدنی غزه. می توان با بهبود ساختاری، این مشکلات را رفع کرد اما محاصره غزه به دست اسرائیل مانع از ورود تجهیزات مورد نیاز می شود."  

"یک چهارم بیماری ها در غزه اکنون از آب آلوده ناشی می شود، و تا سال 2014 حدود 12 درصد از مرگ و میر کودکان به دلیل آلودگی آب صورت گرفته، و این رقم اکنون به احتمال قوی بسیار بالاتر است. به نوشته روزنامه هاآرتص،  فلسطینی های غزه 33 درصد از درآمد ناچیز خود را صرف تهیه آب می کنند، در حالی که این رقم در سایر کشوها 7 درصد است. بیش از نیمی از ساکنان غزه به دلیل محاصره اسرائیل بیکار هستند." 

به نوشته کامن دریمز این محاصره از حمایت قوی ترامپ رئیس جمهور، پومپئو وزیر خارجه، اسپر وزیر دفاع و تمام 535 عضو آمریکا کنگره برخوردار است، به عبارت دیگر آنها با حمایت از جنایات جنگی در حال کشتار 12 درصد از کودکان غزه هستند.

"میزان اسهال در میان کودکان در چند سال اخیر افزایش چشمگیر داشته و نه تنها بیماری های گوارشی بلکه بیماری های کلیه هم افزایش یافته و موارد سندروم کبودی کودکان رو به گسترش بوده است. پمپ های آب و قطعات یدکی آن و همچنین تجهیزات تسویه آب، از جمله اقلامی است که اسرائیل مانع از ورود آن به غزه می شود." 

کامن دریمز با اشاره به گزارش فصل نامه رند مندرج در موسسه ملی بهداشت آمریکا می افزاید، "در غزه بحران دوگانه آب شامل کمبود آب آشامیدنی، خوراک پذیزی و نظافت، و سیستم فاضلاب بهداشتی وجود دارد. در نتیجه، روزانه بیش از 108 هزار مترمکعب فاضلاب از غزه وارد دریای مدیترانه می شود. این وضع به بروز مشکلات شدید بهداشت عمومی در غزه، اسرائیل و مصر می انجامد. اینها مشکلات جدیدی نیستند، و در همین حال ساختارِ رو به وخامت، محدودیت های شدیدِ واردات مواد اولیه ساخت و ساز و پمپ آب، و منابع رو به افول و غیرقابل اتکای انرژی، بحران آب را تشدید کرده و خطرات بهداشتی مربوط به آب را افزایش داده است."

این گزارش با بیان آنکه منابع آب زیرزمینی به دلیل آلودگی و مصرف رو به کاهش است، می افزاید منابع نامناسب آبی باعث شده است از هر چهار ساکن غزه، یک نفر بیمار شود؛ و با توجه به ورود فاضلاب به این منابع که مهم ترین منبع آب آشامیدنی هستند، خطر شیوع قریب الوقوع بیماری های خطرناک درکمین غزه است و باید برای مقابله با آن آماده بود. 

به نوشته کامن دریمز، محاصره اسرائیل علیه غزه در سال 2007 و پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین - حماس - با رای مردم فلسطین پیروز انتخابات شد و کودتای سازمان آزادی بخش فلسطین که با حمایت آمریکا و اسرائیل صورت گرفت، ناکام ماند. این سازمان رقیب سکولار و ملی گرای حماس است که پایگاه سیاسی آن در کرانه باختری قرار دارد. 

"عوامل طرفدار اسرائیل تمام 2 میلیون ساکن غزه را تروریست می نامند زیرا حماس امور سیاسی غزه را در اختیار دارد. اما نیمی از ساکنان این باریکه کودک هستند." 

با این وجود سازمان ملل همچنان اسرائیل را به عنوان اشغالگر غزه به رسمیت می شناسد زیرا گذرگاه های هوایی، دریایی و زمینی آن در اختیار تل آویو قرار دارد. براساس کنوانسیون 1949 ژنو  اقدام اسرائیل در تنبیه جمعی فلسطینی ها در غزه، جنایت جنگی است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۹۹۸۷۱۰:۰۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱
هرچی جنگ و خونریزی در منطقه خاورمیانه هست زیر سر شیطان بزرگ و فرزند ناخلفش رژیم کودک کش صهیونیستی است.
ناشناس۱۲۴۹۹۹۳۱۰:۰۶:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱
جنایات جنگی اسرائیل در غزه و جنایات آل سعود و امارات در یمن با حمایت همه جانبه امریکا و سه کشور خبیث اروپایی صورت می گیرد.
ناشناس۱۲۴۹۹۹۷۱۰:۰۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل درود بر رزمندگان اسلام.
ناشناس۱۲۵۰۰۲۸۱۰:۳۰:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱
تفرقه در جهان اسلام سبب چنین گستاخی هایی شده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین