چرا به استخدام مترجم نه بگوییم؟رستگاری با برونسپاری ترجمه

گزارش بازرگانی،   3980930077

قبل از هر چیزی بیایید ببینیم برونسپاری به چه معناست. به احتمال زیاد تصور خاصی از این واژه ندارید. بطور کلی، به محول کردن انجام هر کاری به بیرون از سازمان، نهاد، شرکت، فرد یا افراد آزادکار (فریلنسر) و غیره برون‌سپاری گفته می‌شود. اگر برای انجام برخی کارها زمان کافی ندارید و یا این که از تخصص لازم برای انجام آن برخوردار نیستید، برونسپاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای حل اینگونه چالش‌ها محسوب می‌شود.

چرا برونسپاری در ترجمه؟

خب، به سراغ برونسپاری در ترجمه برویم! اصلا چرا برون‌سپاری ترجمه؟ همین ابتدا بگوییم که کمتر شرکت و سازمانی را می‌توان یافت که به برونسپاری نیاز نداشته باشد. حتی این موضوع در سطح بین الملل نیز اتفاق می‌افتد و این بدین معناست که مترجمین امکان ورود به بازارهای جهانی را دارند. در ادامه قصد داریم به مزایا و معایب برونسپاری ترجمه بپردازیم، با ما همراه باشید.

5 دلیل برای برون‌سپاری پروژه ترجمه

در خیلی از موارد اصلی‌ترین دلیل برونسپاری، کمبود منابع انسانی متخصص در سازمان است. این کمبود می‌تواند در تعداد و یا تخصص افراد باشد. برونسپاری ترجمه باعث کمتر شدن کارهای درون‌سازمانی و تمرکز بیشتر مجموعه می‌شود. اجازه دهید کمی دقیق‌تر شویم!

خیالتان از بابت تخصص مترجمین راحت است!

اگر به درستی به دنبال مترجمین خود باشید، با تقریب خیلی خوبی، مترجمینی که سال‌ها تجربه ترجمه تخصصی را داشته‌اند، وظیفه ترجمه متون شما را بر عهده خواهند گرفت. بر اساس تجربه می‌گوییم، برای ترجمه تخصصی، گوگل ترنسلیت را فراموش کنید! به جای گوگل ترنسلیت می‌توانید روی سایت‌های ترجمه آنلاین حساب کنید. سایت ترجمه ترنسیس فاکتور تجربه را بدنۀ خود داراست و با شناخت دقیق نیازهای افراد و هماهنگ‌سازی آن با تخصص مترجمین و اساتید رشته‌های مختلف، می‌تواند تجربۀ خوبی در زمینه‌های مختلف برای ترجمه تخصصی متون و مقالات برای شما خلق کند. ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌

مدیریت حرفه‌ای پروژه در ترجمه: همه چیز باب میل شما خواهد بود!

مدیریت پروژه یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ارکان هر مؤسسه و سایت ترجمه‌ای محسوب می‌شود. با برونسپاری، زحمت مدیریت پروژه‌های ترجمه را از دوش خود بردارید. در برونسپاری ترجمه شما می‌توانید به طور مستقیم خواسته‌ها و نیازهای خود را به راحتی منتقل کنید و از بابت انجام شدن دقیق آن‌ها دل‌نگرانی خاصی نداشته باشید! دلیل این موضوع، متخصص بودن و انعطاف‌پذیری مترجمین خبره است. داشتن مترجم­‌های درون‌سازمانی ثابت و محدود، این انعطاف لازم را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

از طرفی مدیریت پروژه، بخشی از روند کاری تیم برونسپاری بوده و در این گردش کار، یک تیم تخصیص‌یافته مسئول نظارت بر فرآیندهای ترجمه و تحویل به موقع آن خواهد بود.

هزینه‌های ترجمه شما کمتر خواهد بود!

این تصور که با بهره‌­گیری از منابع داخلی باعث صرفه­‌جویی در وقت و پول می‌شوید، همیشه درست نیست. در مقیاس‌های بزرگ، تکیه بر افراد درون‌سازمانی عملاً خودکشی محسوب می‌شود! هزینه‌های پیدا و پنهان زیادی برای کارمندان درون‌سازمانی وجود دارد که در برونسپاری ترجمه وجود ندارد!

برای مثال، حجم محتواها دائماً در حال نوسان است. یک تیم کوچک از مترجمین درون‌سازمانی نمی­‌تواند افزایش غیرقابل پیش­بینی کارها را تاب آورد! به علاوه، در صورت نبود پروژۀ ترجمه، شما همچنان باید حقوق مترجمین را بپردازید ...

علاوه بر تخصص، کیفیت هم مهم است!

شخصی بهتر از خودتان نمی‌تواند گنجایش و توانایی‌های شرکت‌تان را درک کند. وابستگی به منابع داخلی، ترجمه انواع مختلف متون را سخت می‌­کند. درحالیکه مترجمین شما ممکن است در تولید محتوای بازاریابی عالی باشند، اما رابط‌­های وب/اپلیکیشن یا مستندات فنی، خارج از حوزۀ آن‌­ها باشد. همین امر باعث به خطر افتادن کیفیت خواهد شد؛ آیا می‌توانید با کیفیت پایین کنار بیایید؟!

از سوی دیگر، سایت‌های ترجمه، مانند ترنسیس، دسترسیِ به مراتب بهتری به متخصصان و مترجمین مجرب در ترجمه انواع محتوا دارند. این ترجمه‌ها می‌تواند ترجمه مقاله آنلاین، ترجمه فیلم، ترجمه کتاب یا هر نوع ترجمه تخصصی دیگری باشد و نکته مهم تر اینکه شما به راحتی می تواند سفارش ترجمه تخصصی آنلاین خود را به راحتی در این سایت ها ایجاد کنید.

در حالی که هیچ تضمین مطلقی وجود ندارد که حاشیه خطای شما صفر باشد، برونسپاری ترجمه تا حد زیادی احتمال اینکه ترجمه روی مخاطبان شما تاثیر مثبت داشته ‌­باشد را افزایش می‌­دهد.

 مقیاس­‌پذیری ترجمه، ماموریت غیرممکن ترجمه درون‌سازمانی!

اندازه‌گیری مدیریت داخلی ترجمه با رشد کار، امری دشوار و عملاً غیرممکن است. کار با یک تیم داخلی به این معنی است که تعداد متخصصان موجود برای شما بسیار محدود است، بنابراین اگر شرکت تصمیم به ورود و یا توسعه بازارهای جدید دارد، دسترسی به منابع ترجمۀ بیشتر، سخت خواهد بود.

سایت‌های ترجمه به شبکه بزرگی از مترجمان متخصص در هر رشته و زمینه، دسترسی داشته و برای بسیاری از زبان‌ها، پشتیبانی خوبی ارائه می‌دهند؛ که این امر آن‌ها را قادر می‌سازد که هرمقدار از محتوای ورودی را مدیریت کنند.

خیالمان از برونسپاری ترجمه راحت باشد؟!

در حال حاضر، می‌توانید همه فرآیند ترجمه را خودتان انجام دهید. اما چرا خود را به زحمت بیاندازید؟ انتخاب انجام فرآیند درون سازمانی می‌تواند سنگین و بیش از حد پیچیده باشد. اصلا پیچیدگی را فراموش کنید، هزینۀ آن در مقیاس‌های بزرگ کمرشکن خواهد بود!

با انتخاب برون سپاری ترجمه و همکاری با یک سایت معتبر ترجمه آنلاین، می‌توانید با خیال راحت‌تری برای توسعۀ کسب و کار خود زمان بگذارید و تمرکز بیشتری روی تجارت اصلی خود داشته باشید.

و اما کلا آخر!

فرقی نمی‌کند استارتاپ، شرکت یا سازمان شما در ابتدای کار است یا در حال توسعه، به هر حال نیاز به ایجاد یک تیم درون سازمانی یا برون سپاری ترجمه، احساس می‌شود، بهترین گزینه برای شما کدام است؟ نهایتاً اگر از نظر تجربه، زمان یا دانش در کمبود هستید نباید فرآیند درون سازمانی را انجام دهید. البته حتی اگر از فاکتورهای بالا برخودارید باز هم کار با یک سایت ترجمه می­‌تواند در دستیابی به حداکثر بازده ممکن، شما را یاری دهد! نظر شما در این مورد چیست؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین