موسوی لاری:  اصلاحات هیچ راهی جز صندوق رای ندارد 

گروه سیاسی الف،   3980928032 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تنها راه اصلاح شرایط را حضور در انتخابات دانست.

موسوی لاری:  اصلاحات هیچ راهی جز صندوق رای ندارد 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبوالواحد موسوی لاری نائب رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در آیین ششمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی که امروز پنجشنبه  برگزار شد،گفت: برای اصلاحات و اصلاح طلبان که زیر چتر نظام عمل می کنند، هیچ راهی جزو حضور در پای صندوق رای وجود ندارد.

موسوی لاری بیان کرد: یکی از بدیهی ترین کارها برای سیاست ورزی در شرایط امروز، ایجاد تشکل‌های مدنی که واسطه بین حاکمیت و توده های مردم شوند است و راهی جز آن وجود ندارد.

او با بیان اینکه آیا این مسئله بدیهی به راحتی هم انجام می‌شود و فعالیت حزبی در جامعه موثر است؟،بیان کرد: برای اینکه ببینیم آیا فعالیت های حزبی موثر بوده است یا نه باید ببینیم که از چه زمانی این فعالیت‌ها شکل گرفته و امروز در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

موسوی لاری با بیان اینکه آمار مسئولان درباره احزاب که می‌گویند ۲۴۰ حزب را تایید و پروانه مجوز داده‌اند، کمی است؛ گفت: که بیش از ۸۰ حزب خود را با قانون جدید همسو کردند اما واقعیت مسئله این است که آیا وجود احزاب متعدد به فعالیت حزبی کمک می‌کند؟

او افزود: آیا وجود این تعداد حزب نشانگر فعالیت مطلوب حزبی وجود دارد یا اینکه دچار یک نوع سلیقه گرایی گروهی و جمعی شده ایم که نمی توانیم در یک سطح خیلی وسیع با یکدیگر کار کنیم هر چند نفری که به واسطه دوستی یا روابط دیگر در کنار هم جمع می شوند یک حزب را تشکیل می دهند.

او با بیان این که احزاب به صورت انفرادی ما را با مشکل مواجه می‌کند یعنی احزاب به این شکل راه رسیدن به نقطه مطلوب را ناهموار میکند، گفت: باید روی مجوز گرفتن احزاب و اینها خط کشید، اما به همین جا هم نباید اکتفاء کرد و به این موضوع که چون احزاب می‌توانند کنگره برگزار کنند بگویم که فضای و فعالیت سیاسی مطلوب است.

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: باید بر این نکته تاکید کنیم که فعالیت جداگانه احزاب به جایی راه نمی‌برد، احزابی که مشترک‌های زیادی دارند و می‌توانند فعالیت کنند باید در قالب جبهه‌ای واحد حرکت کنند یعنی احزابی که با هر تعداد از حزب سیاسی اصلاح‌طلب یا اصولگرا باید به شکل جبهه‌ای حرکت کنند تا فعالیت سیاسی معنا پیدا کند.

عضو شورای عالی اصلاح تصریح کرد: ‌هنوز تا رسیدن به نقطه ای که احزاب سیاسی بتوانند به صورت موثر نقش‌آفرین باشند فاصله زیادی داریم اما این به معنای این نیست که نشود کاری کرد.

او نکته دوم خود را در رابطه با موضوع اصلاح‌طلبی عنوان کرد، و گفت: ما از سال ۷۵ که فضای جدیدی در کشور رقم خورد، برای فعالیت‌های این مجموعه عناوینی مانند جریان خط امام و غیره برای این جریان فکری انتخاب کردیم.

موسوی لاری افزود: این جریان می‌دید همه چیز برای رسیدن به اهدافش آماده است و فکر می‌کرد حضورش کار خیر خوبی است و یا لااقل اگر کاری هم نمیکند می‌توانیم نگاهمان را در جامعع مطرح کنیم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: از آن تاریخ واژه‌ای به نام اصلاحات به وجود آمد و این جریان که از سال ۷۶ توسط مردم با قدرت رسید جریان اصلاحات نامگذاری شد و گفته شد که این جریان می‌خواهد متناسب با مطالبات مردم در حوزه حکمرانی و اداره جامعه اصلاحاتی به وجود بیاورد که آن اصلاحات مطلوب مردم است واژه اصلاحات از آن تاریخ به بعد به این جریان اتلاق شد.

او با بیان اینکه وقتی ما می‌گوییم اصلاحات، این اصلاحات زیر چتر جمهوری اسلامی است، گفت: به عنوان جریان اصلاحات میخواهیم نوع نگاهی که به مردم و فعالیت‌های اجتماعی سیاسی فرهنگی وجود دارد عوض شود و متناسب با مطالبات امروز مردم کارها پیش برود.

عضو شورای عالی اصلاح طلبان با بیان اینکه از آن تاریخ ۲۳ سال گذشته است و قاعدتاً باید نگاهی به راهی که طی شده است داشته باشیم، تاکید کرد: باید نگاهی به وضعیت موجود و به آنچه که در پیش رو داریم داشته باشیم، آیا تا به امروز ما توانستیم در روش‌ها و اداره جامع تاثیری داشته باشیم؟ در مقطع ۸ ساله‌‌ی دولت اصلاحات و با چه اندازه توانسته‌ایم که موفق باشیم؟ اگر توفیق نداشتیم کمی و کاستی هایی نیز وجود داشته است چه مقدار از این کم و کاستی ها مربوط به مشکلات درونی جریان اصلاحات بوده و چند درصد متوجه کارشکنی‌های جریان مخالف جریان اصلاحات بوده است اگر نتوانیم این ارزیابی را امروز داشته باشیم نمی توانیم با مخاطبین امروزمان وارد گفت‌وگو شویم.

موسوی لاری گفت: عدم پایبندی به الزامات اصلاح‌طلبی توسط بعضی از اصلاح‌طلبان یکی از مشکلات این جریان طی سالهای گذشته بوده است یکی از مشخصه‌های اصلاح‌طلبی این بوده است که مشارکت مردم را در همه عرصه ها به عنوان یک اصل توجه کند، اما باید دید که خود جریان اصلاح طلبی چقدر به این است پایبند بوده است؟!

او ادامه داد: آیا میاوانین با نسل بعد از خودمان صحبت کنیم یا در مواجهه با مطالبات نسل جدید با مشکل مواجه هستیم و زبان مفاهمه ما کند شده است؟ اگر چنین باشد اصلاح طلبان تمام شده اند.

موسوی ادامه داد: اصلاح‌طلبان باید در رفتار و حوزه مطالباتشان بررسی انجام دهند تا واقع‌نگری بیشتری برای رسیدن به نتیجه داشته باشیم و این موضوع نیز باید از همین جا شود شروع شده و تشکل‌های سیاسی باید از فرصت ها برای انجام این مسئله استفاده کنند

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه برداشتهایی از قانون اساسی صورت گرفته است که به جای قانون اساسی نشسته اند، به شروع نظارت استصوابی و صلاحیت ۴۴ نفر از نمایندگان مجلس سوم اشاره کرد و گفت: در آن زمان خیلی به این مسئله توجه نشد تا به این رسیدیم که فرماندار خودش به تنهایی حق ندارد معتمدین را دعوت کند بلکه باید به همراه دادستان و اداره ثبت معتمدین را به هیئت نظارت معرفی کند و هیئت نظارت هم اگر خواست تایید می کند و اگر نخواست تایید نمی‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۶۶۱۸۱۱:۱۱:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۲۸
میشه درخواست کنیم هر دو گروهک اصلاح طلب و اصولگرا برید خونه استراحت کنید
rassharif۱۲۴۶۶۶۷۱۱:۵۶:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۲۸
یعنی راه های دیگر هم وجود دارد غیر از انتخابات و شاید امتحان هم کرده اند و این آخرین نتیجه ای است که گرفته اند. چه راه هائی؟
ناشناس۱۲۴۶۶۷۲۱۱:۵۹:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۲۸
عزیزم راهت نمیدن حالا هی بیا نظرپراکنی کن
ناشناس۱۲۴۶۶۷۳۱۲:۰۰:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۸
دیگه دروغ کافیه وعده های الکی کافیه خوب مردم شماهارو شناختن
ناشناس۱۲۴۶۶۸۵۱۲:۱۶:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۸
من مطمئن هستم اصلاخات از این جعبه انتخابات بیرون نخواهد آمد
ناشناس۱۲۴۶۶۸۹۱۲:۱۷:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۲۸
صندوق شما راهی به اصلاحات نداشته و نخواهد داشت و مردم هم فهمیدن.
ناشناس۱۲۴۶۷۲۵۱۲:۴۴:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۲۸
تو و امثال تو بازنشسته بشید بروید خونه چشم ما هم میریم پای صندوق.
ناشناس۱۲۴۶۷۶۰۱۳:۰۱:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۲۸
اصلاحات یک مدت ساکت باشد بهتر است. خیلی خرابکاری کرده اید.
ناشناس۱۲۴۶۷۸۲۱۳:۱۱:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۸
روحانی با افزایش 300% قیمت بنزین اصلاحات را کشت و با قطع اینترنت دو هفته خرماش رو پخش کرد !
ناشناس۱۲۴۶۸۸۰۱۴:۱۹:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۲۸
شاید اصلاح طلبان بتوانند با دروغ پراکنی و آدرس اشتباه به مردم دادن قدری از محبوبیت خود را باز یابند .
ناشناس۱۲۴۶۹۶۶۱۵:۵۰:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۸
راه های اصلاحات رو ما فعلا داریم میچشیم
ناشناس۱۲۴۷۲۱۹۲۰:۰۸:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۸
موسوی لاری خیلی چیزهای دیگه هم گفته
ناشناس۱۲۴۷۴۳۳۲۳:۵۲:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۲۸
کرباسچی حرف خوبی زد. شما چه چیزی را میخواهید اصلاح کنید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین