استراتژیست‌های آمریکایی در نیویورک تایمز: ما جمهوری خواهیم، ولی مایلیم ترامپ شکست بخورد

  3980927153 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای تحلیلی به قلم چهار تن از استراتژیست‌ها و مشاوران جمهوری خواه، با اشاره به طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می نویسد، "ما جمهوری خواهیم؛ اما دوست داریم ترامپ شکست بخورد." 

استراتژیست‌های آمریکایی در نیویورک تایمز: ما جمهوری خواهیم، ولی مایلیم ترامپ شکست بخورد

به گزارش الف این مقاله به قلم "جورج کانوی"، "استیو اشمیدت"، "جان ویورز" و "ریک ولیسون" که همگی از استراتژیست‌ها و مشاوران جمهوری خواه بوده و با روسای جمهور، سناتورها و فرمانداران جمهوری خواه همکاری کرده اند، نوشته شده است:  


" وطن پرستی و بقای ملت، در مقابله با جنایات، فساد و ماهیت نابود کننده دونالد ترامپ، نه صرفا یک مساله سیاسی، بلکه دستور مافوق است. ما به عنوان آمریکایی، باید مقابل خساراتی که او و طرفدارانش به حکومت قانون، وجهه آمریکا و قانون اساسی آن وارد می کنند، بیایستیم. 

به همین دلیل است که ما پروژه لینکلن را اعلام می کنیم، یعنی تلاش برای برجسته کردن ارزش ها و مسایل کشورمان، رشادت ها و وظایف مردمش. این تلاش، فراتر از صرفا مشارکت است و حفظ اصولی که بسیاری برای آن جنگیده اند – یعنی در میدان جنگ و دور از خانه و یا  جوامعشان – کمترین دستاورد آن است. 

این تلاش از تمام آمریکایی ها در هر جا، با هر شعار و سبک زندگی می خواهد به وظیفه خطیر نسل ما عمل کند: احیاء رهبری ملت و دولتی که به حکومت قانون احترام گذاشته، شان مردم را به رسمیت شناخته و به قانون اساسی و همچنین ارزش های آمریکا در داخل و خارج از کشور احترام بگذارد.

تا 11 ماه آینده، تلاش های ما بر شکست رئیس جمهور ترامپ و ترامپیسم در پای صندوق های رای متمرکز خواهد شد تا وطن پرستانی انتخاب شوند که تسلیم فشارها نخواهند شد. ما این وظیفه را دستکم نمی گیریم؛ به ویژه  از منظر ایدئولوژیک." 

این گزارش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 می افزاید تلاش ما در این انتخابات متقاعد کردن مردم برای انتخاب رئیس جمهور و نمایندگانی در کنگره است که حامی تفکر آقای ترامپ در نقض قانون اساسی نباشند، حتی اگر مفهوم آن کنترل سنا و مجلس نمایندگان به دست دمکرات ها باشد. 

"مساله ریاست جمهوری در آمریکا، فراتر از افرادی است که در دفتر ریاست جمهوری می نشینند. شخصیت آنها بخشی از شخصیت ملی ما است. اقدامات آنها، عملکرد ما است، که همگی در برابر آن مسئولیم. تمایل آنها به حرکت در چارچوب قانون و سنت های ما، بیانگر آن است که رهبران کنونی و آینده ما چگونه باید باشند. تعهد آنها به نظم، مدنیت و نجابت، در جامعه آمریکا منعکس می شود."  

"آقای ترامپ برای چنین تعهداتی از استانداردهای لازم برخوردار نیست. او نه تنها فاقد حس هدایت گری، بلکه عاری از سرشت خدمت کردن است. دیدگاهش محدود به چیزی است که سریعا با آن مواجه می شود – یعنی مشکلات و خطراتی که به صورت طولانی برای خود ایجاد می کند، مسایلی که افراد و شرکت های نامحدود آمریکایی در نهایت باید فشار ناشی از آن را تحمل کنند."

"اما اقدامات این رئیس جمهور تنها با وجود جمهوری خواهانِ بزدل و دست به سینه در کنگره صورت می گیرد. کمترین کاری که آنها کرده اند عدول از بند اول قانون اساسی است."

"در حقیقیت جمهوری خواهانِ ملی، اقدامی بدتر از صرفا همراهی با ترامپ انجام داده اند. دفاع آنها از ترامپ به نوعی زشتی، پَستی و میل به حمله به کسانی آغشته است که برای این کشور خون ریخته اند، که جان و حیات خود را قربانی دفاع از آن و امنیت آن کرده اند، کسانی که وظیفه شان حفظ شان ملت به عنوان چراغ راهنمای امید است." 

نویسندگان با بیان آنکه جمهوری خواهان کنگره سیاست های "ظالمانه" ترامپ را نسخه برداری کرده و حتی با فساد وی همراه شده اند، می افزایند: "آقای ترامپ و حامیانش محافظه کاری و اصول قدیمی جمهوری خواهان را با ترامپیسم جایگزین کرده اند، آیینی توخالی که پیامبری دروغین دارد."  

" مردان و زنان آمریکایی در سراسر جهان آماده باشند تا از ما و سبک زندگی ما دفاع کنند. ما باید با آنها در مسیر درست گام برداریم و همچنین تضمین کنیم کشوری که برایش متحد شده ایم، لیاقت حمایت و جانفشانی آنها را دارد."  

"جورج کانوی" وکیل ساکن نیویورک است. "استیو اشمیدت" استراتژیست سیاسی است که با "جورج دابلیو بوش" رئیس جمهور سابق، "مک کین" سناتور سابق جمهوری خواه، و "آرنولد شواترتزینگر" فرماندار سابق جمهوری خواه در ایالت کالیفرنیا همکاری کرده است. "جان ویور" استراتژیست جمهوری خواه است که با جورج دابلیو بوش، مک کین و همچنین "جان کیسیک" فرماندار سابق جمهوری خواه در ایالت اوهایو همکاری می کرد. "ریک ویلسون" مشاور مطبوعاتی جمهوری خواه و مولف کتاب "هرچه ترامپ لمس می کند، نابود می شود" است. "رقابت علیه شیطان: توطئه ای برای نجات آمریکا از ترامپ و دمکرات ها، و از خودشان" عنوان کتابی است که قرار است در آینده از وی منتشر شود. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۶۳۵۳۰۰:۱۳:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۸
در هر جامعه، دسته و گروهی اختلاف سلیقه و حتی حسادت بین افراد وجود دارد و این امری است طبیعی. این استراتژیست های آمریکایی هم از این قاعده مستثنی نیستند. این افراد نمی توانند موفقیت های ترامپ را در صحنه داخلی و بین المللی ببینند. حقیقت این است که در دوره زمامداری ترامپ، آمریکا از نظر قدرت سیاسی و اقتصادی قویتر از قبل شده است.
ناشناس۱۲۴۷۶۴۴۰۹:۰۴:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲۹
استیضاح ترامپ (شخص اول امریکا) نشان داد قانون حرف اول را میزنه وکسی بالاتر از قانون نیست اما در بعضی از کشورهای خاورمیانه فردی بخاطر برادر فلانی بودن یا وابسته به فلان حزب بودن هرگز زیر سوال نمیره
ناشناس۱۲۴۶۳۸۴۰۰:۵۵:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲۸
ما نیز میخواهیم ترامپ استیضاح شود!
عمران۱۲۴۶۳۸۵۰۱:۰۰:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲۸
بین جمهوریخواهان ده درصد هم مخالف ترامپ نیستند! اطرافیان مک کین جنگ طلب و دوستان جورج بوش کم سواد مخالف ترامپ هستند که هیچ هیچ هیچ اعتباری در امریکا ی امروز ندارند!
ناشناس۱۲۴۶۳۹۵۰۱:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۸
ترامپ شكست بخورد ؟ خدا انشاءالله به تير غيب گرفتارش كنه كه بلاي آسماني پيش او هيچ است از وقتي پايش را گذاشت تو كاخ سفيد ، بركت ًو رزق و روزي مان كم شد كه شد انشاء الله هميشه نونش سرد باشه و آبش گرم اميد واريم كه هميشه نونش سواره باشه و خودش پياده آمين
ناشناس۱۲۴۶۳۹۷۰۱:۲۷:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲۸
خیانتی که ترامپ کرد در تاریخ آمریکا بی سابقه کاهش بیکاری ایجاد شغل اصلاح تراز تجاری با چین و کشورهای اروپایی عدم فرستادن سربازان امریکایی برای دفاع از کشورها دیگر و کشته شدن بخاطر دیگران تقویت دلار در جهان و ده ها مورد دیگر
ناشناس۱۲۴۶۴۱۳۰۱:۵۳:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۲۸
بر فرض محال ترامپ استیضاح بشه اصلا از ریاست جمهوری برکنار بشه یا دور بعد رای نیاره یا سکته کنه همین امشب توی خواب بمیره... بعدش هم یهویی برنی سندرز رای بیاره... آقا جان تحریم‌های ایران تا رسیدن به یک توافق جدید ادامه خواهد داشت. این مسأله رو خود حضرت آقا بهتر از همه می‌دانند. دشمن ولایت فقیه ما را نشانه گرفته است.
ناشناس۱۲۴۶۵۰۲۰۸:۴۵:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۸
تکلیف در ایران هم مشخص.. با عنصر مشابه و حتی کم کارتر و بی کفایت تر
ناشناس۱۲۴۶۵۵۷۰۹:۵۳:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۲۸
جبهه گیری عقلای جمهوری‌خواه‌ آمریکا در برابر ترامپ خیلی شبیه جبهه گیری عقلای اصولگرا در برابر احمدی نژاد بود. وجه مشترک کاملا واضح احمدی نژاد و ترامپ خودشیفتگی عمیق هر دو است ...
ناشناس۱۲۴۶۵۷۷۱۰:۱۱:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۸
اما استیضاح ترامپ در بین جمهوریخواهان یک رای موافق هم نداشت
شهاب۱۲۴۶۶۳۵۱۱:۳۱:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۲۸
جمهوری‌خواهان سرشناس سنای آمریکا برای خرید آینده هم که شده باید ترامپ را پیش فروش کنند و گرنه مردم آمریکا در دوره‌ی بعدی و احتمالا چند دوره‌ی بعد به دموکرات‌ها دل خواهند بست.
ناشناس۱۲۴۶۶۹۸۱۲:۲۲:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲۸
مرده شور ترامپ رو ببرند که تمام فکر و ذکر و اخبارمون شده ترامپ. نمیدونم اون هم همینطور راجع به ما( روحانی و.. ) شبانه روز صحبت میکند؟ ربیعی هم رفته بود شریف میگفت دارم مقاله راجع به ترامپ و نتانياهو مینویسم. یکم اگر دست از سر اینها بردارید شاید ذهنتون برای راه حل مشکلات داخلی باز بشه.
ناشناس۱۲۴۶۷۵۰۱۲:۵۷:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۸
مرگ بر مسئولین بی کفایت که هر جای دنیا میتونه باشه!.
ناشناس۱۲۴۶۸۰۸۱۳:۳۰:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۸
طبق نظر سنجی موسسات معتبر در آمریکا ؛ میزان محبوبیت دونالد ترامپ با انجام استیضاح ، به شدت افزایش یافته و بسیاری از مردم آمریکا مخالف استیضاح ایشان هستند .
ناشناس۱۲۴۶۸۶۵۱۴:۰۸:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۸
چه بخواهیم چه نخواهیم ترامپ رییس جمهور بعدی امریکا است بیخود نباید به این جنگ های زرگری دلخوش کرد باید به فکر منافع ملی خودمان باشیم ، با ترامپ یا بی ترامپ .
ناشناس۱۲۴۶۹۲۸۱۵:۱۱:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۸
استیضاح ترامپ باید دو سوم رای مجلس سنا (67 رای) را بیاورد مجلس سنا 100 نماینده دارد : 52 جمهوری خواه - 46 دموکرات و 2 نماینده مستقل با این اوصاف، درصورت رای همه نمایندگان دموکرات، استیضاح ترامپ نیاز به 21 رای نماینده جمهوری خواه دارد که محال است مخالف هم حزبی خود رای بدهند. آنها.. ، حزب باد نیستند . به آرمان ها و اعتقادات خود پایبندند و وفادار به حزب خود هستند. نتیجه: برکناری ترامپ را فراموش کنید. اما اگر اصرار دارید در این رویای شیرین به سر ببرید، بدانید که در صورت استیضاح ترامپ، مایک پنس (معاون اول ترامپ) تا انتخابات 2020 رئیس جمهور امریکا خواهد بود
ناشناس۱۲۴۷۵۱۵۰۲:۰۰:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۹
قابل توجه باند بازای داخلی ، یاد بگیرند که وقتی پای منافع داخلی در میان است ، دوست و آشنا نمی شناسند
ناشناس۱۲۴۸۰۸۵۱۵:۵۰:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۲۹
همه این ناله ها بخاطر این است که میدانند به واسطه اقدامات درخشان اقتصادی ترامپ ، او در دور دوم با رای بسیار بیشتری انتخاب خواهد شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین