دادسراي ناحيه ۲۵ و آنان که به جز خدا کسی را ندارند...

محمد پارسا نجفی،   3980926066 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
دادسراي ناحيه ۲۵ و آنان که به جز خدا کسی را ندارند...

كودكي كه به دليل فقر شدید مجبور به زباله گردی بود هنگامی که شخص مردم آزاری، او  را در مخزن زباله ای انداخت مورد توجه قرار گرفت و بعد از گذشت همدردی های عموما مجازی و نه واقعی، دوباره از کانون توجهات دور شد.  اما این کودکان و بسیاری از اطفال همدرد وی از مشکل بزرگتری نیز رنج می برند و آن نبود یاور و حامی است. مساله ای که رسانه ها به آن کمتر می پردازند و از سازمان مربوطه مطالبه گری نمی کنند.

 طبق قوانین جمهوری اسلامی، یکی از وظایف دادستان حمایت از افرادي است که قادر به دفاع از خود نیستند. 

به بیان دیگر دادستان باید به یاری کودکانی بشتابد که به دلیل نداشتن حامی مجبور به زباله گردی به عنوان شغل هستند اما سوال اينجاست كه اين همه كودك كار و زباله گرد كه ملجا و پناهي در زندگي ندارند چرا مورد حمايت دادستاني قرار نگرفته اند؟ 

شايد بسياري از مردم با ديدن زباله گردها و كودكان كار و بدتر از همه كودك آزارها به اين سوال فکر کرده اند اما به خود اين جرات را نداده اند كه پاسخش را از مسئولان قضايي كشور جويا شوند. البته مردم ما حق دارند از دادستاني كشور براي ياري رساندن به اين كودكان توقعي نداشته باشند. چرا که متاسفانه نوع برخورد در این محاکم از گذشته های دور تاکنون به گونه ای بوده که كسي به خود زحمت نداده یا جرات بازخواست از دادستان ها يا مقامات قضایی را نداشته است.

بيشتر مردم از اينكه پايشان به دادسرا و دادگاه نرسيده افتخار مي كنند. درنتیجه میزان مانوس بودن ايرانيان با دادگستري تنها در حدی است که امیدوارند ارتباطي با آن نداشته باشند. به علاوه چه كسي مي تواند منکر این واقعیت شود که اغلب مردم ايران به به دلیل تعدد و تورم قوانین و آمیخته بودن این قوانین با کلمات غیر فارسی نامانوس ناتوان از درک آن و استفاده مناسب از آن هستند؟  آیا تاکنون به حجم کلمات غیر فارسی که در متون حقوقی ما وجود دارد و در ادبیات روزمره استفاده نمی شود فکر کرده اید؟ سوال مهمتر این است که اگر مردم از خود دادگستری و دادستان ها شکایت داشته باشند آیا می توانند آن را در همین سیستم قضایی پیگیری کنند؟ 

با آنکه آیت الله رئیسی در کمتر از یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام داد و برخی اقدامات وی مانند تغییر دادن مقامات و مبارزه با فساد دانه درشت ها بسیار مورد حمایت مردم قرار گرفت اما هنوز اقدام اساسی در حمایت از حقوق آنان که به جز خدا کسی را ندارند، انجام نشده است. نمونه آن کودک زباله گردی است که همه دیدیم. 

بنابراین رسيدگي به وضعيت دادسراي ناحيه ۲۵  بايد به يك مطالبه عمومي تبديل شود. در تهران دادسرای ناحیه 25 موظف است از حقوق اشخاصی که قادر به دفاع از خود نیستند حمایت کند. طبق قانون، دادستانی باید از چنین افرادی حمایت کند اما شما می توانید نحوه حمایت دادسرای ۲۵ را  از این افراد در استمرار پدیده رقت انگیز زباله گردی کودکان تماشا کنید. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۴۹۷۵۰۶:۳۲:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
فرزندان عده ای در مدارس با شهریه های چند ده میلیونی تحصیل کرده، گاها فعالیتهای فوق برنامه را در کشورهای اروپایی می گذرانند. اما فرزندان عده ای دیگر به خاطر فقر یا مدرسه نرفته و یا درس خواندن در مدارس حقیر را ترک کرده تا برای سیر کردن شکم خود و خانواده اشان به کارهای سنگین و پست بپردازند. این اختلافات طبقاتی و ناعدالتی اجتماعی واضح در کشور اسلامی را مسئولان ارشد چطور توجیه می کنند؟
ناشناس۱۲۴۵۲۸۸۱۰:۴۵:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
در کشوری که این همه ثروت دارد تحصیل رایگان و مناسب برای همه بایدفراهم باشد . مگر نه در همه جای دنیا فقیر و غنی هست .
۱۱۲۴۵۶۹۲۱۴:۳۲:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
خیلی ها دنبال تغییر قانون اساسی هستند از جمله حذف اصل تحصیل رایگان
ناشناس۱۲۴۵۳۵۰۱۱:۱۷:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
جون ژن های خوب سلامت باد!
ناشناس۱۲۴۵۴۲۰۱۱:۵۴:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
در تایید فرمایش شما، اصلا در کشور به این ثروتمندی چرا باید بچه های خرد سال زباله گرد شوند؟ نویسنده مطلب به جای اینکه سوال به این مهمی را پرسش نماید و در مورد آن بنویسد، در مورد حاشیه این واقعیت تلخ مطلب نوشته است!
ناشناس۱۲۴۵۶۵۰۱۴:۰۹:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
هر قدر شما و لایک زنها کمک کردید به این قشر ضعیف، مسئولین یه خورده کمتر کمک کردند. انتقاد درمانی هست. تک تک باید درست بشیم.اون مسئول هم از فضا نیومده. یکی از ما بوده. حالا یا کارشو بلد نیست یا مسئول ،مثل خیلی ها صندلی به پشتش چسبیده و چپ کرده.
علی۱۲۴۵۰۸۲۰۸:۳۱:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
جانا سخن از زبان ما می گویی.
ناشناس۱۲۴۵۱۴۸۰۹:۰۸:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
واقعا مردم از اونجا ناراضین
ناشناس۱۲۴۵۱۵۷۰۹:۱۶:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
متن بد نیست و شامل واقعیت های زیادی میشه. ولی دوتا سوال از نویسنده: کودکان کار، والدینی داشتند وفامیل همسایه، آیا اونها هم به تکالیف خودشون عمل کردند که حالا با این همه معضلات رفتید و به این بند قانونی رسیدید. چقدر قانون داریم که اجرا نمیشه؟ دوم، اینکه متون حقوقی دارای کلمات سنگینی هست، شکی نیست، ولی مثلاً شما سراغ متون پزشکی(حتی در حد اطلاعات عامه و مقالات عادی) برید، یا اصلا ادبیات فارسی، آیا قابلیت فهم همه رو دارید؟ قرار هست کل متون به زبان محاوره ای نوشته شده باشه؟ زندگی شهری یکی از مصیبت هاش همین نیاز به مراجع قانونی و سیستم قضایی هست، چون دیگه کسی فامیل کسی حساب نمیشه و خیلی ها از کسی نه در محل و نه هر جایی، خجالتی ندارند که هر گونه جرمی مرتکب بشن و جالب اینکه همسایه از همسایه خبر نداره که چه مجرم حرفه ای هست. جاهایی که کوچک هست، مردم بیشتر با هم ارتباط دارند و زمینه خیلی از جرم ها کم میشه. این همه از انواع و اقسام مسئولین انتقاد میشه، آیا این تعداد از مسئولین و کارمندان، خودشون جزو همین مردم نیستند؟ اگر انقادی میشه، دو طرفه باشه، وظیفه هم دو طرف بازخواست بشه.
ناشناس۱۲۴۵۴۶۲۱۲:۳۲:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
شما با مفهوم جامعه آشنا نیستی
ناشناس۱۲۴۵۱۶۴۰۹:۱۹:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
واضح هست چون فقير و بي پوله
ناشناس۱۲۴۵۱۷۷۰۹:۲۸:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
من یه دختر 13 ساله دارم و می دونم پرورش یک بچه ی سالم از لحاظ جسمانی و روانی در شرایط فعلی چقدر سخته و امکان نداره به داشتن بچه ی دوم فکر کنم چون توان من در حد بزرگ کردن همین یک بچه است و نه بیشتر هر وقت بچه ای را می بینم که در خیابان مشغول زباله گردی یا گدایی است اعصابم به هم می ریزه خدا لعنت کنه پدر و مادری را که با وجود فقر و بیکاری و اعتیاد بچه دار می شن و خدا لعنت کنه کسانی را که با بی عرضگی و بی سوادی برای پر کردن جیب هاشون به میز های مدیریت چسبیدن و مردم این کشور ثروتمند را به این روز نشانده اند
ناشناس۱۲۴۵۵۵۲۱۳:۲۳:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
این بچه ها مسئولیتشان به گردن آن مسئولینی است که نه امکانات یک زندگی ساده را برای پدر مادرهایشان فراهم کردند، نه امکان یک نظام کمک اجتماعی را برای آنها فراهم کردند، نه امکان تحصیل رایگان طبق قانون اساسی را برای آنها رعایت کردند، نه حتی تیمها آموزشی و تبلیغی برای آموزش جلوگیری از انتقال بیماری و باردار شدن و ارائه رایگان محصولات را برای جماعت بی پناه و معتاد و ..،.. که برای مملکت تولید کرده اند را فراهم کردند! هر زمان این کودکان را دیدی بر مسببان وجود ایشان درود فرست نه پدر و مادر های بیولوژیک! همین دو کودک در عکس، تا 10 سال دگر پدر خواهند شد، شاید بدانند شاید هم هرگز خبر دار نشوند!
آرمان۱۲۴۵۶۸۶۱۴:۲۸:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
بالاتر از اون خدا لعنت کنه آدمهایی رو که به خاطر مسائل پوچی باعث فرار مغزها و آدمهای شایسته یا کناره گیری اونها از پستهای مدیریتی میشن و تبعات استقرار آدمهای بی ارزش در این پستها دامن کل کشور رو میگیره
ناشناس۱۲۴۵۷۸۷۱۵:۲۸:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
کاملا موافقم طوری نوشتید که فکر کردم کامنت خودمه !
ناشناس۱۲۴۵۲۰۹۰۹:۴۹:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دادستان چکار کند همه زباله گردها را به خانه خود یا دفتر خود ببرد یا میلیاردها تومن بودجه برای پرداخت به انها خرج کند و .... این وظیفه نهادهای امنیت اجتماعی البته نه از نوع کنترل روسری بلکه ار نوع حمایت اجتماعی ملنند بهزیستی و ...است
ناشناس۱۲۴۵۲۸۹۱۰:۴۵:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
هم مسئولیت حاکمیت است و هم والدین بچه مگه میشه بچه تولید کرد فرستاد داخل کوچه که روزی خودش را از سطل زباله بیرون بیاره ؟؟ باید مردم را قانع کرد و امکانات جلوگیری فراهم کرد که بچه هایی که از قبل معلومه آینده ی این شکلی دارند اصلا متولد نشن خانمی که سر چهار راه اسفند دود میکنه چرا باید فرزنددار باشه ؟؟
ناشناس۱۲۴۵۲۱۴۰۹:۵۱:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
با پهبادهای پست + براشون خوشبختی ارسال کنید !
س.علی۱۲۴۵۲۲۰۰۹:۵۲:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
بازخواست از دادستان ها يا مقامات قضایی پیشکش درست برخورد کردن حداقل چیزیه که اون رو هم رعایت نمیکنن و در جایگاه خدا میبینن خودشون رو،خدا سروکار هیچکی رو به دادگاه نندازه.
حسن۱۲۴۵۲۳۲۱۰:۰۰:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
تقریبا هر نوبت که محاکم قضایی رفتیم بجز تحقیر توهین نشنیدیم خدا کنه حاجاقای رئیسی وضع را بهتر کنه
ناشناس۱۲۴۵۲۳۴۱۰:۰۳:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
در این دوران اکثر مردم به نت دسترس دارند . انسان ها که جای خود را دارند کمی در مورد حقوق حیوانات در کشورهای اطراف ایران تحقیق کنید .
ناشناس۱۲۴۵۲۵۹۱۰:۲۴:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
هزینه و امکانات نهضت سواد آموزی را در اختیار کودکان سر چهار راه ها قرار دهند تا 15 سال دیگر با ازدواج کودکان امروز خانواده های دست به نیاز بوجود نیاید
ناشناس۱۲۴۵۲۹۳۱۰:۴۷:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
بودجه کشور خرج نهادهای فرهنگی بی سر و ته شده ...
ناشناس۱۲۴۵۵۷۶۱۳:۳۶:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دقیقا همینطوره اگر خواست و اعتراض مردم اهمیت داره چرا این نهادهای فرهنگی بی خاصیت که هر ساله بودجه کلان می گیرند و پاسخگو هم نیستند را از بیت المال منفک نمی کنید ؟ اگر بازده و سود آوری و منفعت دارند نباید .. .. به بیت المال بچسبند باید خودشان کسب درآمد کنند یا تعطیل بشن
ناشناس۱۲۴۵۳۹۵۱۱:۴۱:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصطلاح "کودک کار" غلطه شما با این اسم گذاریها دارین موجهش می کنید این غلطه ما اصلا نباید بزاریم کودک کارکنه! این چه روشیه این بچه ها همه بی سواد بزرگ می شوند بارش روی دوش خودتون میاد
ناشناس۱۲۴۵۵۸۸۱۳:۳۹:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
وقتی مملکت بیمه درست و درمان نداره افراد بچه تولید می کنند که جورکش آنها در زمان پیری بشه من یه انسان بی عرضه و تنبل و فقیر می شناسم که نه تا بچه در دهه شصت تولید کرد که عصای پیری هاش باشن ! همه هم بدبخت و بیکار و بیسواد دارن بدبختی میکشن نه نفر فدای یک نفر شدن چرا آخه ؟؟
مهدی۱۲۴۵۵۵۷۱۳:۲۵:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
.. ..، هیچکس دنبال کار این اطفال بیگناه نیست. و تازه اگر هم بدلیلی این بچه ها را از خیابان جمع کنند و به بهزیستی ببرند سر و کله مادر و پدر پیدا میشود و آنها را پس میگیرند و دوباره سر از خیابان در میآورند. تمام مشکلات کشور از ناحیه روابط ناصوابی است که اغلب ظوابط و قوانین را تعطیل کرده اند. برای همین هم هست که بعضا رانت خوران و پارتی داران و .. چند تا شغل مدیریتی دارند و نخبه ها بیکارند و با پراید مسافر کشی میکنند. مثالش هم مدیریت ..،..،.. بدون سواد و لیاقت و تحصیلات و صلاحیت چند تا شغل روابطی دارد. خدا آخر و عاقبت ما را بخیر کند که در کشورمان برخی دون پایه های بیلیاقت مدیر میشوند چون پارتی دارند و نخبه ها یا مجبور به ترک کشور میشوند و یا اینکه مسافر کشند.
ناشناس۱۲۴۵۶۹۶۱۴:۳۵:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
نویسنده محترم! حرفتون درسته. اما آیا واقعا دادستانها ما مدعی العموم هستند. واقعیت این است که کسی مدعی حقوق مردم ما نیست. اگر قدرت و ثروت داشته باشی می تونی باشی و لی .. در ممالک دیگه دادستان ..برای مردم انتخاب می شود و قدرت بالایی برای دفاع از حقوق مردم دارد.. می دونم که چاپ نمی کنی الف. شما هم اندکی جرات داشته باش
ناشناس۱۲۴۵۷۲۰۱۴:۵۵:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دمت گرم که به فکر کسایی هستی که کسی را ندارند دادسرای 25 من رفتم، ..,..، کلی هم حرص خوردم ..
سهیل۱۲۴۵۹۲۴۱۶:۵۳:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
بسیار شیوا و گویا ،درد دل ما را گفتی
ناشناس۱۲۴۶۰۴۲۱۸:۴۸:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
حالا برو تو خیابان بگو چرا باید مستضعفین در کشور تحت فشار مادی باشند و گردن کلفتان آزاد..
ناشناس۱۲۴۶۰۷۰۱۹:۱۷:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
.... آنان كه به جز خدا كسي را ندارند ... !! تيتر --------------- " به يك آه سحر گاه از دل تنگ .... " بابا طاهر والسلام كامنت ما تمام !!!
ناشناس۱۲۴۶۱۵۱۲۰:۳۱:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دم مسجد نبوت یک کودک کار هست که لباس گرم ندارد و تیشرت دست فروشی می‌کند. کشوری با این ثروت وضعش اینه؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین