جهانگیری: حجتی شاید حوصله رفتن به مجلس و پاسخ به سؤالات نمایندگان را نداشت/ زنگنه از استیضاح نمی‌ترسد

گروه سیاسی الف،   3980926064 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور گفت: افرادی مثل حجتی و زنگنه از استیضاح‌ها نمی‌ترسند و مجلسی‌ها چند بار هم بخواهند زنگنه را استیضاح کنند خم به ابرو نمی‌آورد.

جهانگیری: حجتی شاید حوصله رفتن به مجلس و پاسخ به سؤالات نمایندگان را نداشت/ زنگنه از استیضاح نمی‌ترسد

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز در مراسم تجلیل از زحمات محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی گفت: واقعاً آقای حجتی از افرادی بود که دولت از خدمات و مدیریت ایشان محروم شد، البته مجلس هم دلایل خودش را برای استیضاح داشت که به آن ورود نمی‌کنم.

جهانگیری ادامه داد: از موقعی که با حجتی آشنا شدم آنچه که از ایشان دیدم روحیه خدمت به مردم بود و سرافرازانه 40 سال به کشور خدمت کرد. 

وی کارنامه بسیار درخشانی را در طول این مدت‌ها از خود برجای گذاشت. 

معاون اول رئیس جمهور، گفت: همزمان با پیروزی انقلاب تشخیص ایشان این بود که به مردم مظلوم در روستاها که از امکانات رفاهی کمتری برخوردار هستند، برسد، بنابراین ادغام جهاد و کشاورزی صورت گرفت و ایشان در دولت دوم خاتمی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی منصوب شدند که کارنامه آن موقع هم بسیار درخشان بود و البته در طول این 6 سال هم کارنامه بسیار عالی را از خود بر جای گذاشته است. 

جهانگیری در این نشست که ظاهراً علاقه داشت دفاعی هم از آقای زنگنه وزیر نفت که مجلسی‌ها به دنبال استیضاحش هستند داشته باشد،‌گفت: امروز یکی از روزنامه‌ها که خیلی علاقه دارد صحبت‌های من را بر اساس فهم خود بزند، نوشته بود که آمریکا هیچ ظلمی به مردم ایران نکرده است، بی‌عرضگی مدیران است که به کشور ما لطمه می‌زنند، اما من می‌گویم که آمریکا در طی این سال‌ها بسیار به مردم ایران ظلم کرده است. 

وی ادامه داد: من به دولت خاتمی بیشتر علاقه دارم اما عملکرد نفت و گاز در این دوره (دولت یازدهم و دوازدهم) با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست. حجم گازرسانی که در این دولت انجام گرفته بسیار عملکرد خوبی است.

جهانگیری گفت: فکر می‌کنید به آقای زنگنه اعتبار خاصی داده می‌شود، بلکه این‌طور نیست شورای اقتصاد تنها دو خط می‌نویسد و مجوز می‌دهد که وزیر از محل صرفه‌جویی اقدامات نفتی را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در دفاع از زنگنه گفت: میزان اعتباری که به بخش نفت داده می‌شود تنها 14.5 درصد از محل فروش نفت است که باید با این رقم به اداره شرکت‌ها و انجام تأسیسات و کارهای لازم را انجام دهد، البته یک زمانی درآمد نفت 120 میلیارد دلار می‌شود که این رقم 14.5 درصد نیز رقم قابل توجهی است، اما زمانی که درآمد نفت 10 تا 20 میلیارد دلار است این رقم بسیار پایین است. 

معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: حجتی عملکرد بسیار خوبی در افزایش بهره‌وری، مسائل ارزی و حساسیت‌های زیادی به بخش کشاورزی داشت و طرح‌های مهمی از قبیل طرح خوزستان، غرب کشور، کشت‌های گلخانه‌ای، آبیاری مدرن را انجام داد و نتیجه آن تولید گندم و دیگر محصولاتی است که آمار آن مشخص است.

جهانگیری ادامه داد: اهمیت این مدیر از آنجا مشخص می‌شود که ما میزان اعتباراتی را که به وی می‌دادیم معلوم شود که میزان ورودی با میزان خروجی اصلاً قابل مقایسه نیست که البته من نمی‌خواهم به این آمارها اشاره کنم تا مبادا آمریکایی‌ها خوشحال شوند.

وی گفت: آقای حجتی از همان ابتدا با افراد روستایی و کشاورزان آشنایی کامل داشت و یک لحظه خودش را از خدمت به آنها دور نکرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: بنده در چندین جلسه خصوصی از زبان مقام معظم رهبری شنیدم که با قاطعیت از آقای حجتی حمایت و دفاع کرد.

جهانگیری همچنین گفت: آقای روحانی رئیس جمهور هم چند بار به من گفت که یکی از ضایعه‌های بزرگ این است که آقای حجتی از دولت برود. 

وی در ادامه درباره استعفای وزیر سابق گفت: آقای رئیس جمهور به من گفت که یکی از دولتی‌ها گفته است آقای حجتی می‌خواهد از دولت برود و من گفتم بعید است. ایشان به من گفت آیا در جریان این موضوع هستید و من گفتم در جریان نیستم و یک جلسه‌ خصوصی با آقای حجتی گذاشتم و در این زمینه صحبت کردم و ایشان آن موقع هم چیزی نگفت و سکوت کرد، اما بعداً متوجه شدم که درباره خواسته خود برای رفتن از دولت اصرار دارد.

وی گفت: حجتی شاید حوصله اینکه به استیضاح مجلسی‌ها بیاید و به سؤالات آنها پاسخ بدهد را نداشت و البته ضایعه‌ای از جنگ هم هنوز در بدنش بود و بنابراین ترجیح می‌دهد که از دولت برود، اما من خیلی دوست داشتم که در این مقطع از دولت جدا نشود.

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دفاع از زنگنه پرداخت و گفت: البته افرادی مثل حجتی و آقای زنگنه از این استیضاح‌ها نمی‌ترسند مجلسی‌ها چند بار هم بخواهند زنگنه را استیضاح کنند خم به ابرو نمی‌آورد و اتفاقاً دوست دارند که راحت بنشیند و به صحبت‌های آنها گوش دهد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: من انتظار دارم که آقای حجتی که از دولت جدا شده و به دوره استراحت می‌پردازد، در کارهای خصوصی نیز با فراغ بال ثابت کند که مدیر لایقی برای این مملکت چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی است. 

مراسم تجلیل از فعالیت‌های حجتی در بخش کشاورزی امروز با حضور جهانگیری، وزیر نفت، شهردار تهران، سخنگوی دولت، خانم معصومه ابتکار و تعدادی از مسؤولان برگزار شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۳۹۷۰۱۳:۱۴:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
انقدر برای هم نوشابه باز نکنید
ناشناس۱۲۴۴۰۹۱۱۴:۱۱:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۶
انسان های بی مسئولیت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین