نقش «یوآنی» در تروریسم اقتصادی ضد ایران؛ اعزام مأمور مخفی و نامه‌های تهدیدآمیز

گروه جهان الف،   3980925189 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که یک لابی آمریکایی-صهیونیستی است با استفاده از روش‌های مختلف برای گسترش تروریسم اقتصادی علیه ایران تلاش کرده است.

نقش «یوآنی» در تروریسم اقتصادی ضد ایران؛ اعزام مأمور مخفی و نامه‌های تهدیدآمیز

به گزارش فارس، یک رسانه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی در گزارشی به بررسی تلاش‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) برای جلوگیری از تجارت شرکت‌های بین‌المللی با ایران پرداخته است.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» می‌نویسد: «هنگامی که شرکت‌های بین‌المللی می‌خواهند با ایران تجارت کنند یک سازمان آماده است آنها را انگشت‌نما و رسوا کند.»

به نوشته این رسانه، یوآنی به عنوان یک سازمان لابی‌گر مستقر در آمریکا کارزاری مخفیانه برای نفوذ به نمایشگاه‌های تجاری در ایران و آشکار کردن نام شرکت‌هایی کرده که در حال ادامه تجارت با ایران هستند. 

این تلاش‌ها، به ادعای واشنگتن‌فری‌بیکن ثمربخش بوده‌اند و در چند سال گذشته ده‌ها شرکت از بیم متهم شدن به همکاری با ایران نمایشگاه‌های تجاری در ایران را ترک و مراودات بازرگانی با این کشور را قطع کرده‌اند. 

طبق این گزارش، یوآنی توانسته شرکت بیمه پارتنر ری (PartnerRe) مستقر در «برمودا»، گروه بانکداری چند ملیتی «سانتاندر»، مستقر در اسپانیا، شرکت پتروشیمی «دالیم» در کره جنوبی، شرکت حمل و نقل دریایی «یانگ مینگ» در تایوان، و شرکت کشتی‌رانی «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» در فرانسه را از مراوده با ایران منصرف کرده است. 

به ادعای فری‌بیکن، تلاش‌های گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، نظام تحریم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران را تقویت کرده و مانع دستیابی تهران به میلیون‌ها دلار پول نقد شده است. 

رسانه محافظه‌کار آمریکایی در بخش دیگری از این گزارش، ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های یوآنی مدعی شده این سازمان با اعزام مأموران مخفی به ایران و اروپا موفق به نفوذ در نمایشگاه‌های بازرگانی ایران شده است. مطابق این ادعا، مأموران مذکور به علاوه قادر بوده‌اند شرکت‌هایی که هنوز در حال همکاری با ایران هستند را شناسایی کنند. 

اسناد داخلی «یوآنی» نشان می‌دهند سال ۲۰۱۸ که ۶۰۰ شرکت از ۳۸ کشور خارجی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ایران ثبت نام کرده بودند، این سازمان اقدام به گردآوری اطلاعات از این شرکت‌ها کرده است. 

یوآنی سپس از این اطلاعات در جهت هشدار به تقریباً تمامی این شرکت‌ها درباره تعامل با تهران استفاده کرده است. 

طبق ادعای واشنگتن‌فری‌بیکن، ماه مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت سال جاری) که این نمایشگاه دوباره برگزار شد فقط ۴۴ شرکت در آن حضور پیدا کردند که معادل ۹۰ درصد کاهش بوده است. 

واشنگتن‌فری‌بیکن در حالی این ادعا را مطرح کرده که نمایشگاه نخست (سال ۲۰۱۸)، روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ یعنی دو روز قبل از خروج آمریکا از برجام آغاز به کار کرده است. تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران چند ماه بعد از خروج از برجام آغاز شد و بنابراین، نمایشگاه دوم در حالی برگزار شده که ایران تحت تحریم‌ نفتی قرار داشته است. 

یوآنی با ارسال نامه به مدیران شرکت‌ها یا چاپ تبلیغات تمام‌صفحه در روزنامه‌ها به آنها هشدار می‌دهد تعاملات آنها با ایران را زیر نظر دارد. 

شرکت‌هایی که در اروپا مستقر هستند از جمله شرکت آلمانی «زیمنس» و چندین شرکت دیگر در هلند، روسیه و فرانسه توسط گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» تهدید شده‌اند. فری‌بیکن مدعی شده که این گروه موفقیت‌های مشابهی در اهدافش در سراسر اروپا داشته است. 

بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، اتحاد علیه ایران هسته‌ای تحقیقاتی را برای مشخص کردن نام شرکت‌های مشارکت‌کننده در نمایشگاه‌های تجاری ایران در سراسر اروپا انجام داد. یوآنی با ارسال نامه‌هایی به این شرکت‌ها به آنها هشدار داده تعاملاتشان با تهران افشا خواهد شد. یوآنی علاوه بر این، مقام‌هایی را روانه این نمایشگاه‌ها کرده است. 

فری‌بیکن ادعا کرده نتیجه این تلاش‌ها این بوده که همایش‌های ایران و اروپا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به دلیل انصراف شرکت‌ها لغو شده است. 

گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای چند ماه پیش هم نشستی ضدایرانی با حضور گروهک تروریستی منافقین برگزار کرد. 

سید «عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران قبل از برگزاری این نشست در مهرماه سال جاری اعلام کرد تهران قصد دارد «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را تروریستی اعلام کند. 

موسوی گفت: «ایران روند بررسی افزودن سازمان پوششی آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» ( UANI ) را به علت روابط و همکاری نزدیک با گروهک‌های تروریستی، به فهرست گروه‌های تروریستی خود به زودی آغاز خواهد کرد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۳۰۵۹۲۱:۳۵:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۵
ما هم باید گروه اتحاد علیه اسرائیل و عربستان تشکیل کنیم و هر شرکتی که میخواهد با اسرائیل و عربستان مراوده داشته باشه تهدیدش کنیم
ناشناس۱۲۴۳۳۳۲۰۲:۵۵:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۲۶
با کدام کشور؟؟
ناشناس۱۲۴۳۳۷۸۰۷:۱۴:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۲۶
.. تهدید به چی بکنیم؟!؟!
ناشناس۱۲۴۳۴۲۵۰۸:۱۸:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۲۶
دقیقا با کدام کشورها متحد شویم نکند منظورتان عراق و سوریه و .. است.
ناشناس۱۲۴۳۰۹۶۲۱:۵۷:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۲۵
ترسیدم.
ناشناس۱۲۴۳۱۹۲۲۳:۱۸:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۲۵
تا این دولت بی تدبیر و.. پرور بخواد بجنبه ، اونها کلی به ما ضربه زدن
ناشناس۱۲۴۳۳۳۳۰۲:۵۷:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۲۶
ضروری ترین اقدام برای درآمدن مملکت از حالت تعطیلی و نجات ملت مظلوم ایران از وضع اسفبار کنونی فقط مذاکره با امریکاست همین امروز که فردا دیر است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین