خوشحالی بی بی سی و صهیونیست‌ها در شکست کوربین

گروه جهان الف،   3980925141 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر حمل و نقل در دولت سایه انگلیس می گوید شبکه بی بی سی در شکست حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین در انتخابات انگلیس نقش داشته است.

به گزارش الف  "اندی مک دونالد" در مصاحبه ای در Today programme گفت "من از رویکرد رسانه های عمومی بسیار نگران هستم."

مک دونالد در پاسخ به سوالی در این باره که به نظر وی بی بی سی در شکست جرمی کوربین نقش داشته است، گفت: "من می گویم آنها تاحدودی نقش داشتند. من جدا نگران این تحول هستم. ما شاهد هجمه های گسترده ای بودیم که مطرح شد. ما پذیرفته ایم که رسانه های مکتوب برسر ما فرو می ریزند."

وی گفت بی بی سی عامدانه چنین نقشی ایفا کرده است. " مجری بی بی سی مقابل دوربین تلویزیون می گوید بوریس جانسون به سمت پیروزی شایسته اش پیش می رود. و این امر بی طرفی رسانه را زیر سوال می برد." 

به گزارش گاردین، به نظر می رسد منظور مک دونالد؛ خبرگار سیاسی بی بی سی "الکس فورسیت" است که در برنامه ای زنده گفته بود بوریس جانسون "در حال کسب اکثریتی است که لیاقتش را دارد." 

این مقام انگلیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شاید این مساله صرفا یک اشتباه لفظی بوده است، افزود: "چقدر باید اشتباه لفظی مرتکب شویم تا آن را بپذیرید؟ 

به دنبال این سخنان، بی بی سی سراغ وزیر حمل و نقل دولت در سایه رفت که وی در مصاحبه ای با این شبکه از شدت لحن خود کاست و گفت به نظر من بی بی سی در دوران انتخاباتی از حد و مرز خود فراتر رفته و وارد محدوده ای شده است که نباید به آن ورود می کرد. مواردی متعددی از خبرنگاران بی بی سی داریم که پذیرفتنش سخت است.

در همین حال "جوزف دووک" خاخام ارشد انگلیسی با اشاره به مواضع ضد صهیونیستی جرمی کوربین و شکست حزبش در انتخابات می گوید: "من معتقدم نتیجه انتخابات الهام گرفته از خواست خدا بود!" 

وی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گفت از نتایج انتخابات بسیار خرسند است: " من معتقدم اعتماد جامعه یهودی به انگلیس و مردمش احیا شده ست. ما اکنون می دانیم که جامعه یهودی در ساختمان شماره 10 داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری انگلیس) یک دوست دارد که در دوران سیاسی اش، به ویژه زمانی که شهردار لندن بود، توجه به یهودیان انگلیس و حمایت خود را از آنها ثابت کرده است." 

این خاخام انگلیسی با ابراز نگرانی از آنچه که رشد ضدیهودی گری در انگلیس نامید، افزود جانسون باید با یهودی ستیزی مقابله کند، و در همکاری با دولت خود تمام موارد این مساله را ریشه کن کند.

از سوی دیگر نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا با اشاره به مواضع ضد صهیونیستی جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، می نویسد این حزب در انتخابات اخیر انگلیس شکست خود اما مواضع"ضد یهودی" وی در سراسر "بریتانیای کبیر" و اروپا پراکنده خواهد شد. 

به نوشته هیل، نتایج تحقیقات شبکه خبری سی ان ان نشان می دهد خاطرات هولوکاست در سراسر اروپا در حال کاهش و ضدیهودی گری در حال افزایش است. 44 درصد از اروپایی ها تصور می کنند حس ضد یهودی یک مشکل رو به فزون است، 28 درصد آن را پاسخی به تشکیل اسرائیل دانسته، 18 درصد حس می کنند این مساله "پاسخی است به رفتار روزانه مردم یهودی."

کوربین پیش از انتخابات انگلیس گفته بود اگر پیروز انتخابات شود، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته، صادرات تسلیحات به اسرائیل را ممنوع خواهد کرد. 

مقامات صهیونیستی نیز ابراز امیدواری کرده بودند، کوربین در انتخابات انگلیس شکست بخورد. در پی اعلام نتایج این انتخابات، مقامات رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی کرده اند.