آلودگی هوا و پیش بینی بارش شدید مدارس برخی شهرها را تعطیل کرد

گروه اجتماعی الف،   3980924204 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی استان‌ها موجب تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی شد. در استان بوشهر نیز شدت بارش‌ها مدارس را به تعطیلی کشاند.

آلودگی هوا و پیش بینی بارش شدید مدارس برخی شهرها را تعطیل کرد

 به دنبال تشدید آلودگی هوا و همچنین بارندگی در برخی استان‌های کشور مدارس تعدادی از شهرها و شهرستان‌های کشور تعطیل اعلام‌شده است. جزئیات تاخیر یا تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در تعدادی از استان‌های کشور در زیر می‌آید.

 به‌جز شهرستان طالقان و بخش آسارا؛ مدارس استان البرز دوشنبه تعطیل شد

معاون عمرانی استانداری البرز گفت: همه مقاطع تحصیلی، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی استان البرز به‌جز بخش آسارا و شهرستان طالقان فردا تعطیل شد.

علی درویش پور عصر یکشنبه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، گفت: با توجه به پایداری آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده ها برای تمامی گروه ها شرایط ناسالم است و به هیمن جهت توصیه می شود شهروندان بطور جد از سفرهای غیر ضرور خودداری نمایند.   

وی تاکید کرد: دستگاه های دولتی روز دوشنبه از ماموریت غیر ضرور خودداری کنند. معاون عمرانی استانداری البرز گفت: والدین شاغلی که فرزندانشان به مهدکودک می روند و افرادی که ناراحتی های تنفسی دارند با مرخصی آنها مساعدت شود.

درویش پور تصریح کرد: معادن شن و ماسه و صنایع آلاینده به طور موقت فردا غیر فعال هستند. وی عنوان کرد: اکیپ های حلال احمر در سطح استان مستقر باشند.

معاون عمرانی استانداری البرز اشاره کرد: واحدهای تولید و فروش بتون فردا تعطیل هستند و محدودیت تردد خودروهای سنگین از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ مقرر شود. درویش پور گفت: شهرداری ها به طور جد از  فعالیت های عمرانی و آلاینده خودداری کنند.  

وی همچنین اضافه کرد: اتوبوس های کرج و فردیس فردا نیم بها هستند.   معاون عمرانی استانداری البرز افزود: ممنوعیت تردد خودروهای دودزا به طور جد اعمال شود.  

 
مدارس تبریز و برخی از شهرهای آذربایجان شرقی تعطیل شد

 به دلیل آلودگی شدید هوا در شهر تبریز و تداوم آلایندگی هوا، براساس تصمیم کارگروه ویژه آلودگی هوا، فردا دوشنبه ۲۵ آذرماه تمام مقاطع تحصیلی در تـبـریـز در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

همچنین فردا تمام مدارس سردرود، خسروشاه، باسمنج، اسکو و شهر جدید سهند در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

 
مدارس استان تهران جز دماوند و فیروزکوه دوشنبه تعطیل است

محمد تقی‌زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به استمرار آلودگی هوا و بر اساس تصمیماتی که در جلسه کمیته اضطرار اتخاذ شد و با توجه به پایش هایی که از طریق ایستگاه های سنجش در خصوص آلاینده ها داشته ایم، همچنان وضعیت ناسالم را در شهر تهران و شهرستان های دیگر خواهیم داشت.

تقی زاده افزود: شاخص ها به نحوی است که استمرار محدودیت ها وجود دارد و تمهیداتی که در روز گذشته اتخاذ شده بود در شهر تهران و شهرستان های استان تهران را ادامه خواهیم داد.

وی در خصوص تمهیدات اتخاذ شده بیان داشت: تعطیلی مدارس در همه مقاطع در شهر و استان تهران به استثنا ۲ شهرستان فیروزکوه و دماوند از جمله این تمهیدات است لذا اعلام می کنیم که مدارس استان تهران جز دماوند و فیروزکوه دوشنبه تعطیل است.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه رودهن و پردیس نیز جز شهرستان هایی است که مدارس آنها تعطیل خواهند بود عنوان داشت: محدودیت های ویژه از جمله تردد کامیون ها در سطح شهرها وجود دارد و طرح زوج و فرد از درب منازل را نیز برای فردا خواهیم داشت.

وی گفت: عدم فعالیت کارگاه ها و تولیدی های بتنی و معادن شن و ماسه در سطح شهر و استان تهران برقرار است و فعالیت های عمرانی نیز که سبب انباشت آلایندگی ها نیز شود محدودیت همچنان در سطح شهر تهران ممنوع می باشد.

تقی زاده اظهار داشت: توصیه و تاکید ما بر این است شهروندان به ویژه بیماران قلبی و ریوی از سفرهای غیر ضرور در سطح شهر و استان حتی الامکان اجتناب کنند.

 
 مراکز آموزشی و دانشگاه های استان تهران فردا تعطیل شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: مراکز آموزشی و دانشگاه های استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند فردا تعطیل است.

محمد تقی زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از تعطیلی مراکز آموزشی دانشگاه های استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند برای فردا روز دوشنبه ۲۵ آذرماه خبر داد.

تقی زاده با اشاره به افزایش شاخص آلایندگی هوای تهران اظهار داشت: کلیه مراکز آموزشی دانشگاه ها برای فردا تعطیل شد.

وی همچنین اعلام کرد: تعطیلی دانشگاه ها صرفا مربوط به مراکز آموزشی بوده و مراکز اداری واحدهای دانشگاهی را شامل نمی شود.

 
فردا مدارس اصفهان و برخی از شهرستانها تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به علت پایداری جوی و سکون هوا روز دوشنبه تمام مقاطع تحصیلی شش گانه در شهر اصفهان و برخی از شهرستانهای استان اصفهان تعطیل اعلام شد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پایداری جوی و آلودگی هوا و اعلام شاخص کیفی هوا توسط هواشناسی و تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا در بعداز ظهر روز یکشنبه اظهار داشت: تمام مقاطع تحصیلی و مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها در مناطق شش گانه آموزش و پرورش در شهر اصفهان و شهرهای جرقویه سفلی، سگزی، زرین شهر، باغ بهادران، فولادشهر، پیربکران، مبارکه، شاهین شهر، برخوار، خمینی شهر، نجف آباد و فلاورجان در روز دوشنبه ۲۵ آذرماه تعطیل است.

وی افزود: توصیه می شود گروه های حساس از تردد و ورزش در فضای باز اجتناب کنند.

 
همه مدارس استان بوشهر در نوبت صبح و بعدازظهر دوشنبه تعطیل است

 رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به علت بارش شدیدی باران، همه مدارس استان بوشهر در نوبت صبح و بعد از ظهر فردا تعطیل است.

مجید اجرایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به علت بارندگی و تشدید ناپایداری‌های جوی با تصمیمات اتخاذ شده همه مدارس استان بوشهر در نوبت صبح و بعد از ظهر دوشنبه تعطیل اعلام شد.

وی افزود: هنوز تصمیمی در مورد روز سه شنبه گرفته نشده است.

گفتنی است بر اساس اعلام استاندار بوشهر، طی هفته جاری شاهد بارندگی شدید و بی‌سابقه‌ای در استان خواهیم بود.

 
هوای قزوین فردا ناسالم است/ مدارس شهرستان آبیک تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: به دلیل ورود آلودگی از غرب کشور فردا هوای استان قزوین در حالت ناسالم قرار خواهد گرفت و مدارس شهرستان آبیک به دلیل شدت آلودگی یبشتر تعطیل است.

قدرت الله مهدیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: هوای استان قزوین متاثر از آلودگی منطقه غرب کشور فردا دوشنبه در وضعیت ناسالم قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در طبقه بندی وضعیت هوا از صفر تا ۵۰ وضعیت سالم، ۵۱ تا ۱۰۰ شرایط قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم و از ۱۵۱ به بالا در وضعیت بحرانی وخطرناک است که پیش بینی می شود وضعیت استان از ۱۱۲ عبور کند و در شرایط ناسالم قرار بگیرد.  

مهدیخانی تصریح کرد: هواشناسی از اواسط وقت فردا دوشنبه احتمال بارندگی در برخی مناطق را پیش بینی کرده که می تواند آلودگی ها را کاهش دهد.  

وی گفت: متاسفانه گرد و غبار ناشی از دشت الله آباد، آلودگی سیمان آبیک و نیروگاه در کنار ورود هوای ناسالم وضعیت شهرستان آبیک را کمی ناسالم تر کرده و در شرایطی است که از کودکان و افراد سالخورده و کسانی که بیماریهای قلبی و عروقی دارند درخواست می شود از منزل خارج نشوند.

مهدی خانی یادآورشد: با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و استاندار محترم تصمیم گرفته شد که تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان آبیک فردا تعطیل شوند تا سلامت دانش آموزان به مخاطره نیفتد.

وی گفت: برای تعطیلی مدارس شهرستان قزوین فعلا تصمیم گرفته نشده و در جلسه ای که تا ساعاتی دیگر با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولان محیط زیست تشکیل خواهد شد برای مدارس قزوین هم تصمیم گیری خواهد شد که مراتب به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

 
 تعطیلی مدارس اراک و ساوه در روز دوشنبه / دانشگاه های ساوه هم فردا تعطیل است

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی گفت: با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای مدارس اراک و ساوه و دانشگاه های ساوه در نوبت صبح فردا تعطیل است.

میرزایی افزود: با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای اراک، به دلیل افزایش شدید آلاینده های جوی، تمام مدارس شهر اراک در تمامی مقاطع تحصیلی در شهر و روستا در نوبت  صبح فردا  دوشنبه ۲۵ آذر تعطیل است.  

فرماندار ساوه هم اعلام کرد به دلیل آلودگی هوا تمام مدارس نوبت صبح  و عصر شهر و روستای شهرستان ساوه و دانشگاه های این شهرستان فردا دوشنبه ۲۵ آذر تعطیل است و ادارات ساوه هم با تاخیر  یک ساعت و نیم آغاز به کار می کنند.   یادآور می شود امروز هم مدارس شهرستان اراک در نوبت صبح و عصر تعطیل بود.  

 
مدارس شهر قم دوشنبه تعطیل شد

تمامی مدارس قم در نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شد.

با توجه به پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوا و موافقت استاندار قم تمامی پیش دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس شهر قم در دوره‌های مختلف تحصیلی و در نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۲۵ آذرماه تعطیل است.

لازم به ذکر است: دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های قم و تمام مدارس بخش‌ها و روستاهای استان قم فردا دوشنبه تعطیل نیستند.

همه مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس شهر قم و همچنین بخش‌های سلفچگان و مرکزی امروز یکشنبه به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شده بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۱۶۹۵۲۳:۴۱:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۲۴
سه شنبه و چهارشنبه بعلت برودت هوا و باران سیل آسا و برف مدارس تعطیل است شنبه هفته آینده بازهم بعلت آلودگی هوا مدارس تعطیل است
ناشناس۱۲۴۱۷۶۵۰۱:۳۳:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲۵
ادرات هم تعطیل میکردید. آنها انسان نیستند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین