افزایش قیمت ؛ پَر ! ...

صفا محمدیان ،   3980924104 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
افزایش قیمت ؛ پَر ! ...

همین دو سه هفته پیش بود که دولت ، بارها و بارها تاکید و تکرار کرد که به هیچ عنوان افزایش قیمت ها را در واکنش به قیمت بنزین نمیپذیرد و مسئولین امر در تعزیرات هم چه خط و نشان هایی که برای متخلفین نکشیدند .

حالا که غائله بنزین نسبتا فروکش کرده و فضای کشور آرام است ؛ چند‌روزیست که قیمت چند قلم کالا خصوصا حبوبات افزایش قیمت داشته و یا شاید هم به قول دولتی ها اصلاح قیمت .

ولی جالب اینکه سخنگوی دولت و سازمان تعزیرات ، غیر از آن بارهای هفته های قبل ، بارها همین روزها گفتند و میگویند که هیچ چیز گران نشده و نمیشود و انبارها پراست و همه چیز چنان است که باید و اصلا خیالتان راحت .

 وزیر صنعت و معدن هم  در اخبار فرمودند : نظارت‌ها چند صد درصدی شده و تا جایی که توانستیم ((قمیت هارا)) کنترل کردیم . بگذریم که معنای چند صد درصد و تا جایی که توانسته ایم یعنی چه !! .

آنگونه که مسئولین امر از کنترل ثبات قیمت ها سخن میگویند ، گویا ظاهرا فقط فروشگاه های سرکوچه مسئولان دولتی و سازمان تعزیرات دراین چند مدت هیچ افزایش قیمتی نداشته اند و بس .

علتش هم این است که مسئولان عزیز که در ساعات اداری دائما درگیر کارو تلاش و خدمت رسانی به مردم هستند ، آخر شب هم که خسته و کوفته به خانه میرسند ، بر حسب وظیفه وجدانی خویش ، اقدام به سرکشی از فروشگاههای اطراف خانه و محله شان کرده و برثبات قیمت ها نظارت میکنند .
 اما بخاطر خستگی مفرط از کار روزانه و تحلیل بیش از حد انرژی ، توانی فراتر از این برایشان نمی‌ماند که به سایر فروشگاههای دورتر از محدوده محل سکونت خودشان سری بزنند و این است که فروشگاههای متخلف هرچه دلشان بخواهد قیمت هارا افزایش دهند ؛ دستشان بازو دمشان گرم است .

کم کم دارم متوجه میشوم که چرا قیمت یک مغازه با متراژی معین در یک منطقه ، با مغازه ای باهمان متراژ در منطقه دیگر ، ملیونها تومان تفاوت دارد .

اینجور که معلوم میشود مغازه های با اجاره پایین ، همان مغازه هایی است که در محدوده خانه مسئولان و مدیران دولتی قرار دارد که متصدیان فروشگاه از ترس سرکشی منظم و هرشب آقایان حتی جرات فکر کردن به افزایش قیمت کالاهارا هیچ وقت به مخیله خود راه نمیدهند چه برسد به افزایش قیمت و چون درآمدها به خروار نیست ، اجاره ها پایین است و عکس همین قائده برای مغازه های گران قیمت صدق میکند که در حقیقت چون از نظر جغرافیایی در محدوده هایی قرار دارند که مدیران دولتی از فرط خستگی کار روزانه و خدمت رسانی به مردم ، جان و حالی برای سرکشی شبانه به آنها را حتی با شلوار راحتی و دمپایی ابری ندارند و چون سود فروشگاه سرشار است ، لاجرم اجاره بها سنگین .

ازین حساب و کتاب اجاره مغازه ها که بگذریم ، مابین کلی راهکار مقرون بصرفه ی اقتصادی و عملی برای قشر متوسط و متوسط به پایین جامعه برای گران نخریدن اجناس و دور زدن گرانی ، بنظرم رسید بهترین کار همان روشی است که سالهاست خودم کشف کرده و از آن استفاده میکنم ؛
خرید مایحتاج روزانه از محله مسئولان و مدیران دولتی .

راستش را بخواهید خود من سالهاست نان را از سر کوچه آقای ربیعی به قیمت ۲ تومان می‌خرم و صاحب نانوایی می گوید از همان سال ۶۳ قیمت نان را بخاطر سرکشی های مداوم علی آقا جرات نکرده تغییر دهد .

ماست را از محله آقای حجتی به نرخ همان سال ۷۱ کیلویی ۵۵ تومان میخریدم ، اما به محض قبول استعفای ایشان از طرف رییس جمهور ، قیمت لبنیات به نسبت قبل ۵ تومان‌گران تر شده ، که این افزایش قیمت نیز منطقی و معقول است .

لوازم برقی و صوت و تصویری را به قیمت قبل از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از فروشگاه محله وزیر صنعت و معدن میخرم .

منتها برای اجاره خانه مسکونی کاری از دستم برنیامد و هرچه در محله مدیران و مسئولان دولتی گشتم که شاید یک آلونکی ۳۰-۴۰ متری پیدا کنم نشد که نشد ، بس که اینجور محله ها تراکم مستاجر بالایی دارد و تازه مشاوراملاک محله یکی از مسئولان میگفت بخاطر اجاره بهای بسیار مناسب و پایین ، همه مستاجرین تا ۳۰ سال آینده ، قولنامه های خود را با مالکین تمدید کرده اند .

اما دوستی دارم که در محله آقای رئیس‌جمهور در شمال تهران مستاجر است . او می‌گوید از سالی که آقای رئیس جمهور (( دهه ۷۰ )) اینجا را برای سکونت انتخاب کرده است به یُمن حضورشان ، هیچ صاحبخانه ای جرات نکرده اجاره خانه اش را بالا ببرد و همه مستاجرین با همان قیمت بیست و پنج سال پیش دارند اجاره میپردازند .

تازه می‌گفت گاهی که برای رفتن به سرکار ؛ معطل تاکسی هستم ، حسن آقای روحانی من را سوار ماشین اداری خودش میکند به شرطی که فقط صندلی وسط بنشینم ، چون میگوید من بخاطر نگاه کردن به چهره مردم و نظر سنجی کردن ، حتما باید کنار پنجره حضور داشته باشم .سخن پایانی اینکه اگر حالش را ندارید بامشاهده افزایش قیمت کالاهای مختلف هرروز به سازمان تعزیرات زنگ بزنید و خسته نباشید بگویید تا واقعا خستگی از تنشان در برود ؛ همچنین حوصله ندارید که به دیگران هم این توصیه را بکنید که آنقدر به مسئولان تعزیرات شهرشان زنگ بزنند و حالشان را بپرسند تا تلفنشان بسوزد ...
پیشنهاد میکنم حتی المقدور مایحتاج روزانه خود را از فروشگاههای محله مدیران و مسئولان دولتی خرید کنید تا شاهد صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی در مخارج خود باشید .

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۲۲۹۰۱۲:۲۹:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۲۵
طرح افزایش سه برابری بنزین در یک شب، یعنی طرح فشار حداکثری بر مردم. بدبخت مردم!
ناشناس۱۲۴۲۳۴۶۱۲:۵۸:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۲۵
به قول دکتر توکلی افزایش قیمت بنزین بعد از چندین بار تکذیب آن به معنای فریب مردم بود.
ناشناس۱۲۴۲۵۱۷۱۴:۴۷:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۲۵
این نوسان ها ، طبیعت بازار هست اون صحبت های مسئولین دولتی هم برای دلگرمی و امید دادن به مردم بود اصلا شعار این دولت همین امید بود کلی از مجلسیون هم با همین لیست امید به آرزوشون رسیدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قبول کنید برای مسئولین دولت خیلی سخت بود که افزایش قیمت ها رو همزمان با افزایش قیمت بنزین اعلام کنند بالاخره درسته که تدبیر ندارند ولی اهل حساب و کتاب که هستند
ناشناس۱۲۴۲۷۲۰۱۶:۵۴:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۲۵
.. داشتم بدترین دوران تاریخ ایران را مرور میکردم ، دیدم بدترین دوره همین حدود ۷ سال اخیر است _____ خدا به آبروی محمد و آل محمد صلوات‌الله‌ و سلامه علیهم‌اجمعین انتقام ملت ۹۴ درصدی را از این دولت و این مجلس بگیرد و..
ناشناس۱۲۴۲۷۸۳۱۷:۲۲:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۲۵
به جز ملولی از حسن و اسحاق چه انتظاری میرود
ناشناس۱۲۴۲۳۴۸۱۲:۵۸:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۲۵
دولت صداقت ندارد.
ناشناس۱۲۴۳۱۳۵۲۲:۱۸:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۵
فقط میخوام بدونم اون مردی که گفت چیزی گرون نمیشه بیاد جواب بده مرد باشه بیاد ببینه چقد گرونی شده
ناشناس۱۲۴۲۳۵۰۱۳:۰۰:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲۵
اگر دولت از چند سال قبل سیاست اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرا می کرد ، الان شاهد گرانی و سختی معیشت نبودیم.
ناشناس۱۲۴۲۵۲۱۱۴:۵۰:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۲۵
اقتصاد مقاومتی؟!!!! این دیگه چیه؟
ناشناس۱۲۴۲۲۹۸۱۲:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۲۵
این گرانی ها تازه اولش است. اوضاع شب عید را دریابید!
ناشناس۱۲۴۲۳۱۲۱۲:۳۸:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲۵
تورم و بیکاری و گرانی / جواب بده روحانی
ناشناس۱۲۴۲۳۱۳۱۲:۳۹:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۲۵
نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی هم افزایش یافته در حالیکه قرار بود گران نشود.
ناشناس۱۲۴۲۳۷۵۱۳:۱۵:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۲۵
واقعا" شما باور كرده بوديد ؟!
ناشناس۱۲۴۲۳۱۴۱۲:۳۹:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۵
این متن‌ها به جای آن که مسئولین را پاسخ‌گو کند بیشتر باعث شانه‌خالی کردن آن‌ها از زیر بار مسئولیت می‌شود. یک بررسی میدانی دقیق وعلمی انجام دهید و نتیجه‌ی آن را منتشر کنید.
ناشناس۱۲۴۲۳۱۷۱۲:۴۱:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۲۵
دولت در 2 سال گذشته اثبات کرده که هیچ کنترل و نظارتی با بازارهای مختلف ندارد و افزایش نرخ کالاها و خدمات بعد از افزایش نرخ بنزین کاملا"مشهود است.
ناشناس۱۲۴۲۳۱۹۱۲:۴۱:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۵
ان وقت چرا بانک مرکزی قبلا هم می گفت تورم ۴ درصدی دارد؟ مگر جز دولت نیست؟
ناشناس۱۲۴۲۳۲۲۱۲:۴۲:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۲۵
قیمت » پر » تغییر نکرده بود که با آدرس دهی شما بحمدالله بزودی شاهد افزایش بسیار محسوسی در قیمت آن خواهیم بود !
ناشناس۱۲۴۲۳۵۲۱۳:۰۱:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۵
پس ما شهرستانیها چکار کنیم
ناشناس۱۲۴۲۴۲۲۱۳:۵۱:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۵
تازه آقای زنگنه پریشب افزایش بهای گازوئیل در سال دیگه رو تکذیب کرد که این بمعنای افزایش 200 درصدی بهای گازوئیل در سال آتی است!
ناشناس۱۲۴۲۴۳۱۱۳:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۲۵
گرانی بنزین روی افزایش قیمت تاثیر گذاشته است اما فاجعه بارتر این است که نظارت و بازرسی در این دولت در حد صفر است . نمی د انم خوابشان برده است یا خودشان را به خواب زده اند. مگر می شود هر منطقه یک قیمت داشته باشد ؟
ناشناس۱۲۴۲۴۴۴۱۴:۰۷:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۵
همه چیز بهم ربطی دارد بنزین دلار نان مسکن ماشین یخچال سنگ پا لیف حمام سنجاق قفلی ووو
ناشناس۱۲۴۲۴۶۹۱۴:۲۲:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۵
اقتصاد علم هستش و قوانین خودش را دارد. مگر با دستور و بگیر و ببند میشه قیمت را کنترل کرد
ناشناس۱۲۴۳۲۸۲۰۰:۳۹:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۲۶
جوزف استیگلیتز ((برنده جایزه نوبل اقتصادی-۲۰۰۱)) : این اقتصاد نیست که در جهان امروزی از جمله آمریکا و اروپا سقوط کرده ، بلکه درحقیقت این علم اقتصاد است که سقوط کرده است .
ناشناس۱۲۴۲۴۸۲۱۴:۲۷:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۵
کنترول قیمت ؟ قیمت ها که داشت خود بخود میرفت بالا . آقای روحانی همه چاشنی بنزین رو بهش اضافه کرد. کنترول ؟؟ خدای ناکرده مگه ساده ای برادر ؟؟
امیر۱۲۴۲۵۰۶۱۴:۳۶:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۲۵
روحانی و دولتش توان هیچ کنترلی ندارند و تمام امید این دولت نا توان به برجام بود که به نتیجه نرسید.
ناشناس۱۲۴۲۵۴۴۱۵:۰۶:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۲۵
معلومه که طرح گرانی بنزین اصلا کارشناسی نشده بود وفقط اجرا شد گرنه اینهمه مملکت ونظام ومردم آسیب نمی دیدند وقطعا تبعات آن چندین برابر نفعش میشود
ناشناس۱۲۴۲۵۵۸۱۵:۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲۵
گناهش گردن کسانی که به روحانی رای دادن و یک دولت ناکارآمد رو سرکار آوردن
ناشناس۱۲۴۲۶۰۵۱۵:۳۸:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۵
مشکل نداره صد سال اولش فقط سخته
مجید۱۲۴۲۶۸۴۱۶:۲۵:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۵
معترضین خیلی عاقلتر از خیلیها بودند وهستند چون تا ته گرانی بنزین رو خبر داشتند و خواسته هاشون بر حق بود
ناشناس۱۲۴۲۸۱۹۱۷:۴۹:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۵
مرم چرا نمیخواهید باور کنید تمام این کار ها به خاطر خودتون است با نفروختن نفت دیگه پولی نمونده که بین مردم توزیع بشه این ها تنها راه دولت برای بقا است
ناشناس۱۲۴۲۹۱۳۱۹:۱۶:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۲۵
برادران عزیز مملکت داری بلد نیستید وضمنا شما شیفتگان خدمتید نه تشنگان قدرت بزرگواری کنید مناصب قدرت را رها کرده وبه گروه منتخب دیگری بسپارید قطعا هرگونه عمل کنند از مدیریت شماها بدتر نخواهد بود
ناشناس۱۲۴۳۲۰۹۲۳:۳۰:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۵
روحانی برای برجام حاضره همه ملتو فدا کنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین