وزیر صمت: قیمت خودرو از سوی خودروسازان افزایش پیدا نکرده/ افزایش نرخ بنزین به صورت طبیعی بر همه چیز اثر گذاشته

گروه اقتصادی الف،   3980923109 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر صمت گفت: قیمت خودرو از سوی خودروسازان به هیچ عنوان افزایش پیدا نکرده است ضمن اینکه خودروسازان نمی‌توانند نرخ خودرو را افزایش دهند زیرا مجوز این کار را ندارند.

وزیر صمت: قیمت خودرو از سوی خودروسازان افزایش پیدا نکرده/ افزایش نرخ بنزین به صورت طبیعی بر همه چیز اثر گذاشته

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن تجارت در گفت‌وگو با فارس، درباره قیمت خودروها گفت: قیمت خودرو از سوی خودروسازان افزایش پیدا نکرده است؛ افزایش قیمتی که در بازار شاهد هستیم منجر به التهاب شده است.

وزیر صمت افزود:  افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر همه چیز اثر گذاشته و نمی‌توان اثر آن را ندیده گرفت. ضمن اینکه افزایش نرخ خودرو در بازار آزاد هم مانند دیگر کالاها تحت تاثیر قرار گرفته‌ و به همین دلیل نرخ خودرو در بازار هم بر همین اساس افزایش یافته است. 

رحمانی افزود: قیمت خودرو از سوی خودروسازان به هیچ عنوان افزایش پیدا نکرده است ضمن اینکه خودروسازان نمی‌توانند نرخ خودرو را افزایش دهند چرا که مجوز این کار را ندارند.

وی گفت:‌ نه خودروساز و نه هیچ کدام از شرکت‌های دولتی و شبه دولتی حداقل تا آخر سال حق افزایش نرخ را ندارند.

وزیر صمت اظهار داشت: افزایش نرخ خودرو به دلیل تلاطم‌های بازار است. ولی ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. این در حالی است که ما شاهد قیمت سازی در فضای مجازی هم هستیم به طوری که یک فرد بدون داشتن خودرو، 5 هزار آگهی فروش را به صورت صوری منتشر کرده تا قیمت سازی کند. 

رحمانی افزود: تا شب عید چند ماه فرصت داریم. این در حالی است که دولت به صراحت اعلام کرده تا پایان سال هیچ کس حق افزایش قیمت را ندارد؛ البته رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ها و اظهار نظرهای خود اعلام کرده است که هیچ کس حق افزایش نرخ را ندارند.

وزیر صمت گفت:‌ اگر هر شرکت دولتی و شبه دولتی تغییر قیمتی را در اجناس، کالاها و محصولاتش داشته باشد حتما تخلف کرده و با آن قاطعانه برخورد خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد:‌ ما به شدت با افزایش قیمت‌ها برخورد خواهیم کرد ضمن اینکه در زمینه کم فروشی هم که ذاتا تخلف محسوب می‌شود هم وزارت صمت و هم سازمان تعزیرات حکومتی قاطعانه ورود کرده و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۳۹۶۲۵۱۴:۵۳:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۳
هنوز چندروز ازسخن مسوولین تنظیم بازار نگذشته که مصرانه میگفتند هیچ افزایش قیمتی دربازار رخ نمیدهد ومردم ازاین بابت نگران نباشند حالا آقای وزیر تاثیرافزایش قیمت بنزین را برسایر کالاها طبیعی می دانند آخه این همه تناقض درگفتار ورفتار مسوولین رامردم چگونه تحمل کنند وبه کجا پناه ببرند؟
ناشناس۱۲۳۹۶۳۱۱۴:۵۷:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۳
قیمت بنزین بالاترین اثر خود را در هر چه بی پروا تر کردن مسئولان برای توهین بیشتر به شعور ملت ایران کرده است
ناشناس۱۲۳۹۸۸۵۱۷:۵۱:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۳
آقای وزیر صمت چرا سامانه تدارک الکترونیکی دولت « ستاد» که اصل پیشگیراننده فساد آن منوط به قابلیت نظارت و مانیتورینگ آنلاین آن توسط واحد های نظارتی نظیر دیوان محاسبات است ،این قابلیتش غیر فعال است .لذا لطفاً اتصال واحد های نظارتی نظیر دیوان محاسبات ،بازرسی کل کشور ،اطلاعات ووو را به سامانه ستاد که متولی آن وزارت صمت است برقرار کنید تا مانع فساد باشد
ناشناس۱۲۳۹۶۴۰۱۵:۰۳:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲۳
یادتان هست همین یک ماه پیش میگفتید افزایش قیمت بنزین نباید باعث گرانی بقیه بخش ها شود. شما دروغ می گویید. بنا نیست من هم دروغ شما را فراموش کنم.
ناشناس۱۲۳۹۶۴۹۱۵:۱۰:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۲۳
شما که میگفتی هیچ قیمتی تغییر نمیکند،
ناشناس۱۲۳۹۶۹۰۱۵:۴۱:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۲۳
"افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر همه چیز اثر گذاشته و نمی‌توان اثر آن را ندیده گرفت" پس شما چرا کردید مصاحبه کردید گفتین هیچ تاثیری نداره! نه اینکه مردم ندونند مردم هم اینو میدونند ولی اینکه شما توی دوربین نگاه می کنی و .. مشکله!
ناشناس۱۲۳۹۷۱۸۱۶:۰۴:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۳
احسنت به این درایت
نادر۱۲۳۹۸۵۹۱۷:۲۵:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۲۳
از کرامات شیخ ما این است: شیره را خورد و گفت شیرین است. ایشون چقدر با هوشند!!!!!!! که گفتن گران شدن بنزین روی قیمتها تاثیر داشته!!!!!!!!!!!!!!!!
شهاب۱۲۳۹۷۲۵۱۶:۰۷:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۳
عجب، پس افزایش قیمت همه چیز طبیعی شد. آن چه که طبیعی نیست شرم و حیا و خجالته.
م۱۲۳۹۷۲۸۱۶:۱۱:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۳
افزایش بنزین بطور طبیعی روی قیمتها اثر گذاشت !!! شما هر روز میگی نباید تاثیر بگذاره ما کنترل میکنیم ما..ناظر داریم !! همه جا نظارت داریم 200 میلیون تخلف گرفتیم!!!! همش کشک بوده وهست
ناشناس۱۲۳۹۷۳۱۱۶:۱۲:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۳
یعنی . خدا وکیلی من موندم که تو این مملکت پهناور با این همه نخبه اقتصادی تحصیل کرده دانشگاههای شریف و پلی تکنیک . باید کسی که لیسانس علوم قضایی داره .. متولی کل صنعت و بازرگانی این مملکت بشه .وای بر ما . وای بر این مملکت
علی کریمی۱۲۳۹۷۳۸۱۶:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲۳
جناب آقای رضا رحمانی صندلی وزرات این همه جذاب است که به راحتی 180 درجه چرخش می کنید؟
ناشناس۱۲۳۹۷۴۷۱۶:۲۲:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۳
شما که تا دیروز می گفتیدافزایش قیمت بنزین تاثیری رو افزایش قیمت هیچ چی داره
ناشناس۱۲۳۹۷۷۸۱۶:۴۴:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۲۳
کاشکی وزیر یه کمی از اقتصاد میفهمید!! هر فرد ..هم میداند وقتی بنزین گران میشود و هزینه های نگهداری خودرو افزایش پیدا میکند پس باید تقاضا برای خودرو کاهش پیدا کند بنابراین قیمت خودرو باید کاهش پیدا کند وبه تعادل برسد ضمن اینکه همین وزیر میگفت حداکثر تاثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها ۴ درصد است اما در عمل چی شد شما بگید الله اکبر از این همه دروغ!!!
ناشناس۱۲۳۹۸۴۹۱۷:۲۱:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۳
همین آقا در روزهای گذشته ..،.. که افزایش بنزین نباید در افزایش قیمت ها اثر بگذاره و در صورت افزایش تخلف صورت گرفته . فقط میخواستین ملت رو سرگرم کنین.
ناشناس۱۲۳۹۸۶۳۱۷:۲۹:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۳
خدا رو شکر که توی این کشور تا دلتون بخواد انواع و اقسام # دکتر# داریم که هر چی دلشون میخواد بگن ! بد نیست تعدادی از این " نوابغ " صادر شوند که کشورهای دیگر رو هم از ابتکارات و افاضاتشون بهره مند کنند !
دلارام۱۲۳۹۸۸۷۱۷:۵۲:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۳
مگه تو هئیت دولت نیستی ..وقتی رئیست داره میگه افزایش قیمت بنزین روی هیچی اثر نداره پاشو بگو آقا اجازه هست .بعد بگو طبیعیه همه چی گرون میشه ..
ناشناس۱۲۳۹۹۲۹۱۸:۲۷:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۲۳
وزارت صنعت باید یک آدم کاربلد وصنعتی وزیرش باشه .معلوم نیست ایشون با کدام سواد وکدام رزومه یک دفعه پست به این مهمی رو بهشون دادن.مجلس هم که .. از همین جناب وزیر ومتولی صنعت بپرسین چرا لاستیک سواری های تولیدداخل دونرخی شدند؟چرا قیمتهای خیلی از تولیداتی که شما وزیر ومتولی صنعتش هستین نرخ بازار آزاد گاهی 50تا صد درصد اختلاف دارند ؟این رانت کلان تو جیب کی میره جناب وزیر.البته میگن تومملکت چرا فساد هست وقتی آدمهای نالایق رو برای پستهای حساس بگذاریم نتیجه همین .. و رانتها میشه.(از جناب توکلی به عنوان متولی دیده بان شفافیت تقاضا دارم سری به نحوه توزیع لاستیکهای کارخانجات ایرانی بزنند وببینند این اختلاف قیمتهای بازار آزاد ونرخ کارخانه نصیب کدام رانتخواران میشه .ما مردم که نهایت باید از نرخ همون بازار آزاد خرید کنیم.)
ناشناس۱۲۳۹۹۳۳۱۸:۳۰:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۲۳
يعني تا قبل از اين فكر ميكردين قيمت بنزين هيچ تأثيري براي گراني ندارد خدا به مردم رحم كند
حمید۱۲۳۹۹۵۷۱۸:۵۰:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۲۳
تحویل پراید ما آبان ماه بود و پولش هم کامل گرفتن ولی هنوز از تحویلش خبری نیست چرا؟
ناشناس۱۲۴۰۰۲۱۱۹:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۲۳
اینطور حرف عوض کردن هم فقط برای امثال شما طبیعی است من حتی با بچه 7 ساله ام نمیتوانم اینطور حرف بزنم و حرفم را پس بگیرم چطور تونستین این روند را طبیعی کنید؟
ناشناس۱۲۴۰۰۵۶۲۰:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۲۳
اصلا این دولت و .. یک حرف راست ودرست و منطقی تا حالا نزده اند و دقیقا بر عکس انجام شده است گران نمی شود یعنی گران می شود تاثیر ندارد یعنی تاثیر خودش را می گذاردو..
ناشناس۱۲۴۰۰۸۱۲۰:۲۱:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲۳
قرار بود كه قيمت هيچ كالايي افزايش پيدا نكند از اين وعده شما كه خيلي نگذشته اون در حاليكه فضاي مجازي قبل از گروني بنزين بوده ولي بي تأثير بود
ناشناس۱۲۴۰۰۸۲۲۰:۲۲:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۲۳
نباید میداشته که داشته! نباید میشده که شده! تو را بخدا ما را نابود میکنید حداقل اعصابمان را خورد نکنید!
ناشناس۱۲۴۰۰۹۸۲۰:۴۱:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۲۳
دقیقا همین امروز 98.09.23 کرمان موتور قیمت جک S3 رو از 211.000.000 به 217.500.000 افزایش داد یا آقای وزیر خبر ندارن اوضاع قیمت چه شکلیه یا هنوز جمعه صبح نشده که از این اون بشنون قیمتها تغییر کرده
ناشناس۱۲۴۰۱۳۸۲۱:۲۳:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲۳
چند کالای دولتی را مشاهده کردم که افزایش پیدا کرده سایر کالاها که نگو ونپرس ازقدیم گفته اند که دروغ مالیات ندارد حالا مسیولین ..
ناشناس۱۲۴۰۱۵۸۲۱:۳۲:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۳
واقعا خجالت نمی کشید اینهمه به مردم دروغ میگویید شما که اختیار بازار رو نداشتید چرا به مردم قول دادید که چیزی گران نمیشود به خاطر خدایکروز نیایید سر کار خانه بشینید فکر کنیدچه سر محرومان آوردید فاصله طبقاتی چند صد برابر شده
ناشناس۱۲۴۰۲۲۳۲۲:۲۱:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۳
چرا آقای وزیر دائما" اظهار نظرات ضد و نقیض میکند ؟! آیا ایشون وزارتخانه را هم به همین صورت اداره میکند ؟ با این حساب خدا به داد صنایع برسد .
م.ر۱۲۴۰۲۷۶۲۳:۱۰:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۲۳
عزیزدل برادر بازار دستوری نیست که بگید گران نکنید گران میشه رفتم یه وسیله بخرم برای ماشینم دیدم قیمت را گران کرده گفتم الان زنگ میزنم124گفت بدو برو زنگ بزن تانرفتند من اینجام
ناشناس۱۲۴۰۲۹۰۲۳:۳۴:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۳
.. میان میگن ملت آسوده بخوابید که افزایش قیمت بنزین هییییچ گرونی نمیاره. اونوقت الان میگه به طور "طبیعی# خدایا ما رو از شر .. نجات بده. مردم! تو رو خدا مراقب باشید که به چه کسی رای میدید
آرش۱۲۴۰۳۵۴۰۲:۳۹:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۴
واقعا دولت .. از حد گذرونده اون از وعده عدم گرانی و این از حرفهای نیشدار و نمک رو زخم فقرا
ناشناس۱۲۴۰۵۳۲۰۹:۲۰:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲۴
شما که گفتی افزایش قیمت بنزین روی قیمت کالاها اثر نمیگزاره . پس چی شد که هم اثرشو گذاشت هم شما حرفتو عوض کردی ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  22. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین