جایگاه‌های ‌سی‌ان‌جی بدون سوخت مانده‌اند؟

گروه اقتصادی الف،   3980920020

در پی سهمیه‌بندی بنزین تقاضا برای گازسوز کردن خودروها افزایش یافت و علی‌رغم این‌که نگرانی‌هایی مبنی بر کمبود سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صراحتا اعلام کرد باتوجه به این‌که جایگاه‌های سی‌ان‌جی به خط لوله وصل هستند، امکان ندارد که جایگاهی بدون سوخت بماند.

حمید قاسمی‌ده چشمه در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید به این مساله که امکان دارد در جایگاه‌های بنزین به دلیل پر نبودن مخزن مشکل نبود سوخت به‌وجود آید، اظهار کرد: تمامی جایگاه‌های سی‌ان‌جی به خط لوله متصل هستند و امکان ندارد که در هیچ‌کدام از جایگاه‌ها حتی جایگاه‌های دو منظوره این اتفاق بیفتد، مگر این‌که برق جایگاه قطع شده باشد.

به گفته وی، کمتر از یک‌دهم درصد جایگاه‌هایی که داریم غیر فعال هستند که عمدتا به دلیل مسائل ملکی و وراثتی کل جایگاه تعطیل شده است اما جایگاهی که فعال باشد، قطعا سوخت کافی برای عرضه دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که بیش‌از ۴۰ میلیون مترمکعب پتانسیل تولید سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این در حالی است که میزان مصرف تنها ۲۲ میلیون متر مکعب است و حدود ۵۰ درصد ظرفیت خالی در این حوزه وجود دارد.

به گفته قاسمی، عمده‌ترین مشکلی که اکنون وجود دارد، این است که در برخی از ساعات روز که عمدتا اول صبح است، تقاضا برای سوخت‌گیری افزایش می‌یابد که موجب ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌ها می‌شود و این در شرایطی است که عمدتا در وسط روز یا شب جایگاه‌ها خالی هستند.

وی از ایجاد یک نرم‌افزار برای نشان دادن ساعات پیک پمپ‌بنزین‌ها خبر داد و افزود: درصدد ایجاد چنین نرم‌افزاری هستیم تا افراد از پمپ‌بنزین‌های خلوت‌تر مطلع شوند که در این شرایط دیگر شاهد صف‌های طولانی نیز نخواهیم بود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که جایگاه‌های سی‌ان‌جی بیش‌تر در چه نقاطی از تهران قرار دارد، گفت: در شمال تهران به دلیل این‌که قیمت زمین گران است، سرمایه‌گذار تمایل به ایجاد جایگاه ندارد اما در مکان‌هایی که قیمت زمین مناسب باشد، تقاضا بیش‌تر است و ما نیز از این مساله استقبال می‌کنیم.

قاسمی متوسط کارکرد جایگاه‌ها را در تهران ۶ ساعت عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که یک جایگاه باید به‌طور متوسط ۱۴ ساعت کار کند که علت این مساله نیز نبود مشتری و کمبود تقاضا در این حوزه است.

به گفته وی، بعد از اعلام سهمیه‌بندی بنزین میزان تقاضا برای تبدیل خودرو به سی‌ان‌جی ۱۰ درصد افزایش یافته است که برای این میزان تقاضا و حتی بیش‌تر از آن مشکلی برای تامین سوخت نداریم.

با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودروها در حالی روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است که مدیران نفتی نیز پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

پربحث‌های هفته

  1. عملکرد مجلس دهم ؛ شما چه فکر می‌کنید؟

  2. اسباب تمسخر دینداری نشویم ...

  3. وقتی مردم مانند رییس مجلس دهم فکر نمی‌کنند...

  4. "دیپلماسی بنزین"، نمادی از بی اعتنایی به تهدیدات آمریکا

  5. آیا فلسطینی‌ها زمین‌هایشان را به یهودیان فروختند؟

  6. اردشیر زاهدی: همیشه به ایران افتخار می‌کنم/ نگذارید سلطه آمریکا و انگلیس برگردد/ حکومت پهلوی به مردم آزادی نمی‌داد‌

  7. پرونده مدیران سایپا ؛ محکومیت دو نماینده به حبس و اثبات دوباره یک ناکارآمدی

  8. با زوج خودرویی محکوم به اعدام بیشتر آشنا شوید

  9. چه زمانی سیلی بحران جمعیت را می خوریم؟!

  10. مجلس خدمت یا مجلس قدرت؟!

  11. جمعیت جوان، کرونا را شکست می‌دهد

  12. محکومیت «محمد عزیزی» و «فریدون احمدی» به حبس/ حکم اعدام برای دو متهم پرونده شرکت سایپا/ استعفای وکلای پرونده طبری/ خبر تازه از پرونده حادثه هواپیمای اوکراینی

  13. فطر و اعیاد مذهبی؛ آیا مسابقه شادمانی عمومی کافی است؟

  14. «دپوی ۳۰۰۰۰ خودرو» توسط خودروسازان «احتکار» نیست؟ + تصاویر

  15. چرا فرزندآوری کم شده/ آیا جامعه هم پیر می‌شود؟

  16. «عادی سازی» در شرایط کرونایی و سه شنبه‌های «جوج» در شمال !

  17. روایت روح الامینی از فاصله معنادار بین رقبای ریاست مجلس/دفاع آقاتهرانی از صادق محصولی/واپسين ماموريت فراكسيون اميد/ ائتلاف لاریجانی با اصلاح طلبان در راه است؟

  18. مروری بر ازدواج‌های سیاسی؛ از احمدی‌نژاد تا روحانی + تصاویر

  19. درد کهنه غیزانیه، «امنیتی» نیست

  20. تلفاتی سنگین‌تر از تلفات جنگ بر دوش ایالات متحده

  21. نامه توکلی به دادستان تهران درباره کشت و صنعت مغان: حمایت برای جلوگیری از چپاول حقوق ملت را انتظار می‌کشیم/ از انجام تشریفات جدید پیش از نتیجه اعلام جرم دیده‌بان در دادگاه خودداری کنید

  22. قیمت‌های جدید شورای رقابت برای خودروهای داخلی اعلام شد + جدول

  23. رهبر انقلاب: وضعیت رژیم صهیونیستی در آینده‌ سخت‌تر خواهد شد/ فلسطین قابل فراموش شدن نیست

  24. قیمت‌های شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ شد/پراید ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان+جدول

  25. ادعای برایان هوک: ایران بین مذاکره با ترامپ یا فروپاشی اقتصادی یکی را انتخاب کند/ ایران را مهار کرده‌ایم

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. "دیپلماسی بنزین"، نمادی از بی اعتنایی به تهدیدات آمریکا

    2. با زوج خودرویی محکوم به اعدام بیشتر آشنا شوید

    3. «دپوی ۳۰۰۰۰ خودرو» توسط خودروسازان «احتکار» نیست؟ + تصاویر

    4. نامه توکلی به دادستان تهران درباره کشت و صنعت مغان: حمایت برای جلوگیری از چپاول حقوق ملت را انتظار می‌کشیم/ از انجام تشریفات جدید پیش از نتیجه اعلام جرم دیده‌بان در دادگاه خودداری کنید

    5. قیمت‌های جدید شورای رقابت برای خودروهای داخلی اعلام شد + جدول

    6. قیمت‌های شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ شد/پراید ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان+جدول

    7. دلار بخریم یا نه؟/ همتی: معمولاً به این سوال جواب نمیدهم که شرمنده کسی نشوم

    8. وامی‌ برای آشنا، آشنایی برای وام !

    9. تاکید روحانی بر کنترل قیمت ارز و جلوگیری از افزایش نرخ آن

    10. چرا ۲۰۰ واگن هندوانه صادراتی به ترکیه برگشت خورد؟

    11. مشکل آب غیزانیه خوزستان ظرف سه هفته آینده حل می‌شود

    12. جهش تولید در ۵ گام

    13. تامین کسری بودجه با دو پیشنهاد کارشناسی

    14. برنج ایرانی گران شد

    آخرین عناوین