انتقاد حجت الاسلام قرائتی به تعطیلی ۵شنبه‌ها

گروه اجتماعی الف،   3980919170 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

گرگان- رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: کشور در اشتغال ناتوان و فلج شده و مهارت باید به بدنه تحصیل تزریق شود.

به گزارش مهر، عصر سه شنبه حجت الاسلام محسن قرائتی در نشست صمیمی با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: قرآن می‌فرماید در انجام فعالیت‌ها حق مطلب را ادا کنید؛  شما مدیران اگر  کاری انجام می‌دهید حق آن را جاری سازید.

وی با تاکید بر اینکه مدیران نباید در کار خود کوتاهی و کم کاری کنند، افزود: گاهی انسان تصور می‌کند به وظیفه خود عمل کرده و این در حالی است که باید انسان بیش از وظیفه محوله در میدان باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور  ادامه داد: همه ادیان، عالم دارند ولی علمای حکومت اسلامی باید ویژگی خاصی داشته باشند و مدیریت آن‌ها در مسیر خدمت رسانی به مردم باشد.

وی اضافه کرد: کشور در اشتغال ناتوان و فلج شده چرا که فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور  فاقد مهارت هستند.

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: مهارت باید به بدنه تحصیل تزریق شود و اگر دانش آموز مهارت را فرا نگرفت آموزش و پرورش برای آنها مدرک پایان تحصیل صادر نکند.

وی تصریح کرد: بسیاری از سربازان، دانش آموزان و دانشگاها و حتی حوزوی‌های ما فشل و ناکارآمد هستند و باید خاک دانشگاه و حوزه را عوض کنیم و به مهارت در این اماکن اهتمام بورزیم.

حجت الاسلام قرائتی گفت: در کشور سه میلیون لیسانس و فوق لیسانس بیکار داریم و به این میزان میز خدمت دولت برای این افراد وجود ندارد و اشتغال آنها در گرو مهارت آموزی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: بپذیریم در بحث نماز در کشور کوتاهی کرده‌ایم‌ و باید همه تلاش کنیم نمازخانه‌ها تقویت شوند.

وی با اشاره به اینکه قانون‌های بی خود در کشور زیاد داریم و یکی از آنها تعطیلی پنج شنبه‌هاست، گفت: هم اکنون دستگاه های اجرایی که پول دارند و همه پادگان ها و ... امام جماعت دارند اما در مدارس به دلیل نداشتن ردیف اعتباری نماز جماعت برپا نمی ‌شود.

وی تاکید کرد: مدیران می‌توانند دستورالعملی صادر کنند که امام جماعت دستگاه‌های اجرایی نزدیک مدارس دو روز در هفته به جای دستگاه اجرایی نماز را در مدارس برگزار کنند.

وی با تاکید بر لینکه اقامه نماز جزو وظایف است‌، افزود: قرآن به صراحت اشاره دارد که نباید کتاب و عترت از هم جدا شوند اما هم اکنون قرآن و عترت در کشور از هم جدا شده اند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور توضیح داد: هم اکنون جلسات عزاداری بسیاری در کشور برگزار می شود اما به برنامه تفسیر، مهدویت و نماز به ان اندازه پرداخته نمی شود.

وی به برگزاری اجلاسیه بیست و هشتم نماز در گلستان اشاره و بیان کرد: اجلاسیه شروع کار برای ایجاد یک موج است و همه مدیران باید تلاش کنند موضوعات نماز و برپایی آن تداوم یابد.

وی همچنین اشاره ای هم به موضوع پرداخت زکات در کشور داشت و گفت: اگر مردم در کشور زکات دهند فقیری در کشور نخواهیم داشت اما هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مردم زکات نمی دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در کشور شعار می‌دهیم که نه شرقی و نه غربی هستیم ولی هنوز در انجام وظایف به جایگاه یک مسلمان کامل هم نرسیده ایم.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی  کتاب اقامه نماز را برای پرسنل خود تهیه و از آنها آزمون بگیرند، گفت: مدیران در هفته دو بار حداقل به مساجد بروند و در خانواده فرزندان را به نماز تشویق کنند.

وی افزود: چرا پنجشنبه ها تعطیل است، قرآن می گویند تنها برای اقامه نماز تعطیل کنیم و  ۶۰ سال در حوزه تحصیل کردم و پنجشنبه ها هر هفته حوزه ها تعطیل بود و وقتی  محاسبه می‌کنیم در طول این سالها می‌بینم که که حدود هشت سال و ۶ ماه از عمر من به خاطر تعطیلی پنجشنبه به هدر رفته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۳۴۳۱۵۲۰:۱۵:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱۹
ماهم مخالف تعطیلی پنجشنبه ها هستیم از نظر آموزشی و روابط تجاری و..واقعا افت فاحشی داشتیم .
ناشناس۱۲۳۵۰۲۴۰۹:۱۸:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۰
کارمند مفت بگیر،ناراحت میشه ک5شنبه جزوتعطیلات رسمیشون شده راندمان کاریشون درحد حلزونه
ناشناس۱۲۳۴۳۵۹۲۰:۳۶:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۱۹
خسته نباشی جناب قرایتی .
حسيت۱۲۳۴۴۵۳۲۱:۳۴:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱۹
خدا پدرشو بیامرزه حرف دل منو زد
ناشناس۱۲۳۴۴۸۶۲۱:۴۹:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱۹
چرا ..
ناشناس۱۲۳۴۵۹۰۲۲:۴۷:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۱۹
در خصوص ۵ شنبه ها کارشناسان باید اظهارنظر کنند مگر هر تعطیلی، هدر دادن عمر تلقی میشه؟ یا اصلا عمر مفید فقط درس خواندنه؟ عمر مفید یعنی مفید برای جامعه برای خانواده و زن و بچه. با این حساب، جمعه ها هم نباید تعطیل بشه چون عمر هدر داده میشه آیا اسلام اشتباه تعطیلی جمعه رو اعلام کرده!؟
ناشناس۱۲۳۵۲۱۷۱۰:۴۶:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۲۰
حرفتون درسته ها ولی اسلام همون جمعه رو هم تعطیل نکرده فقط به نماز جمعه تاکید کرده
ناشناس۱۲۳۴۸۳۹۰۷:۳۱:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۰
یعنی شما تعطیل شدنِ کار اداری را معادل با تعطیل شدنِ جامعه و کارکردهای آن می‎دانید؟؟؟ عجیب است. یعنی اگر یک کارمند، روز پنجشنبه پشت میزش بنشیند و سوت بزند مفیدتر است، تا اینکه همان کارمند روزپنجشنبه در خانه یا مزرعه ای خارج از شهر، زمین را بیل بزند؟ از زمین شخم زده، سبزه میروید، و از کار بیهوده ی اداری، هیچ.
ناشناس۱۲۳۴۸۴۰۰۷:۳۲:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۲۰
مدیران ما همون 5 روز هفته رو شرافتمندانه کار بکنند برای ما بسه. لازم نیست پنج شنبه جمعه کار کنند
ناشناس۱۲۳۴۸۵۳۰۷:۴۴:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۲۰
حقیقتا تعطیلی پنجشنبه ها آنهم در این بحران اقتصادی که نیاز به کار مضاعف است اشتباه بزرگی است .
ناشناس۱۲۳۴۸۸۰۰۸:۰۷:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۲۰
آقای قرائتی بنظرم باید در حوزه تخصصی خودشون صحبت کنند بهتر باشه
ناشناس۱۲۳۴۹۲۶۰۸:۳۰:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲۰
این را باید کارمندان با این شرایط اظهار نظر کنند : حقوق دریافتی3 ملیون، اقساط ماهانه ، شهریه مدرسه و کلاسهای مرتبط درسی ، مخارج روزافزون و تهیه مایحتاج زندگی ، مخارج احتمالی و پیش بینی نشده مثل بیماری ،تعمیر خودرو و ..
ناشناس۱۲۳۴۹۲۸۰۸:۳۰:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲۰
نگران نباش ؛ اگر پنج‌شنبه‌ها همه ادارات هم تعطیل بشن خیلی بهتره، یه روز کم‌تر اختلاسه، دزدی، اتفاق می‌افته و در شهرهای بزرگ، هوا هم کم‌تر آلوده می‌شه. ..
حمید۱۲۳۴۹۳۲۰۸:۳۴:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۰
یعنی اروپا و امریکا که دوروز تعطیلی دارند در هفته به مشکل اقتصادی خوردن؟ و قبلا که پنجشنبه ها تعطیل نبود ما اقتصادمون حل بود؟
ناشناس۱۲۳۴۹۹۶۰۹:۰۵:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۰
سلام سعی کنیم از واقعیت دور نباشیم، اگه توی چین، ژاپن، آلمان و .. تعطیلی اینچنین باشه آره لطمه بزرگی به اقتصاد و غیره وارد میشه اونم جبران ناپذیر، ولی توی ایران، نه تنها پنجشنبه ها بلکه بین تعطیلی ها رو هم تعطیل کنن لطف بسیار بزرگی به ملت می کنن زیرا آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. ( زیرا همه چی رو خودمون داریم میبینیم و شرح مسائل در اینجا خارج از حوصله است) ..
ناشناس۱۲۳۵۲۷۶۱۱:۲۴:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۲۰
موضوع تعطیلی یک بحث علمی است که دانشمندان رشته های جامعه شناسی، مدیریت، روان شناسی و .. باید درباره آن بحث کنند در همه دنیا تحقیق شده حداقل دو روز در هفته باعث بهره وری و کارایی بالاتر مردم شده است ..
هیچ کس۱۲۳۵۶۴۷۱۴:۰۸:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۲۰
با تشکر از اقای قرائتی وبیاد درسهایی ازقران ایشان.بله کاملا صحیح میفرمایید بایددید چرا این مدیران وصاحبان مدرک فشل هستند زیرابرای ورود افراد نخبه به دانشگاه حال چه به عنوان دانشجو وچه بعنوان استاد هزار مانع ایجاد کرده ایم وتازه پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاههای نیم بند که دغدغه اصلی اکثریت اساتیدش امرار معاش روزانه است انتخاب اصلح برای استخدام وجود ندارد کاش قانونی برای انتخاب اصلح بدون توجه به حواشی بوجود می آمد تا ازشر این پارتی بازی ها و آقازادگی ها نجات پیدا میکردم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین