سارق اموال جوان اسپانیایی در تهران دستگیر شد

گروه حوادث الف،   3980919127

سارقی که اقدام به سرقت از اتباع کشورهای خارجی در مرکز تهران کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ۱۵:۴۵ روز ۱۸ مهرماه امسال یکی از اتباع جوان کشور اسپانیا با مراجعه به پلیس اعلام کرد که کیف دستی‌اش در محدوده مرکز تهران ازسوی یک سارق موتورسوار به سرقت رفته است که درپی آن ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

با حضور ماموران کلانتری و انجام تحقیقات اولیه، پرونده‌ای با موضوع  کیف‌قاپی تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی به اداره هجدهم مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که درپی آن شاکی در مقر پلیس حاضر شده و به ماموران گفت: در خیابان فردوسی در حال تردد بودم که ناگهان یک موتور سوار کیف دستی‌ام را که حاوی گوشی تلفن همراه هوشمند، مدارک هویتی و وجه نقد بود از من قاپید و متواری شد و من هم بلافاصله با پلیس تماس گرفتم.

با کسب این اطلاعات کارآگاهان با بررسی سیستمی متوجه شدند که شش فقره سرقت مشابه به همین شیوه در سیستم ثبت شده است که با توجه به اینکه احتمال وقوع تمام این سرقت‌ها از سوی یک نفر بالا بود، کارآگاهان با تجمیع پرونده‌ها دستگیری سارق را در دستورکار خود قرار دادند. همچنین در ادامه تحقیقات کارآگاهان به محل‌های سرقت مراجعه کرده و در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی چهره سارق شدند. 

با شناسایی چهره سارق و بررسی آن در بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای، هویت این فرد نیز از سوی ماموران شناسایی شد که پس از شناسایی مخفیگاه متهم در شهر جدید پرند و هماهنگی با مقام قضایی، مأموران در عملیاتی به محل اختفای وی رفته و این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل دستگیری این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن اموال مسروقه مانند گوشی، تبلت، کیف و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از مالباختگان اتباع  کشورهای خارجی نیز کشف و ضبط شد.

با انتقال متهم به مقر انتظامی، او تحت بازجویی قرارگرفت که در جریان آن صراحتا به بزه انتسابی اقرار کرد و گفت:  پس از اینکه در مهرماه سال گذشته از زندان آزاد شدم دوباره شروع به سرقت کیف قاپی کردم و برای این کار موتورسیکلت ان اس قرمز رنگ یکی از دوستانم به نام مهران را گرفتم. تمامی سوژه های سرقت را هم در محدوده مرکزی شهر مانند میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، خیابان ویلا و اطراف هتل‌های مرکز شهر انتخاب می کردم و در یک لحظه کیف دستی آنان را سرقت کرده و اموالشان را در خیابان مولوی به افراد رهگذر و به قیمت ناچیز می‌فروختم تا با پولش مواد مخدر بخرم و زندگی را بگذرانم.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که متهم تاکنون به ۲۰ فقره کیف قاپی اعتراف کرده و درحال حاضر نیز با دستور مقام قضایی  برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین