نحوه نصب دوربین مدار بسته

گزارش بازرگانی،   3980919091

سلام دوستان، اگر شما هم در حال خواندن این مطلب هستید، به طور حتم قصد دارید که امنیت خانه و یا هر نوع ملک دیگری را افزایش دهید تا بتوانید از افرادی که دوستشان دارید محافظت کنید، اما در نهایت، با نحوه نصب دوربین مداربسته و دانستنی های آن گیج شده اید.

سلام دوستان، اگر شما هم در حال خواندن این مطلب هستید، به طور حتم قصد دارید که امنیت خانه و یا هر نوع ملک دیگری را افزایش دهید تا بتوانید از افرادی که دوستشان دارید محافظت کنید، اما در نهایت، با نحوه نصب دوربین مدار بسته و دانستنی های آن گیج شده اید.

نگران نباشید، ما در این بخش و در این دستورالعمل به شما خواهیم گفت که چگونه به صورت کاملا موفقیت آمیز تنظیم دوربین مداربسته را انجام دهید. در واقع این دستورالعمل به شما کمک خواهد کرد که ویژگی های اضافه دوربین مداربسته را بشناسید و بتوانید آن ها را تنظیم کنید. توجه داشته باشید که این تنظیمات می تواند با توجه به مارک و یا مدل سیستم شما متفاوت باشد. به طور کل میتوان گفت که سه نوع محبوب از دوربین مداربسته امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین دوربین های IP مستقل، سیستم های ضبط فیلم دیجیتال، سیستم های ضبط ویدیو شبکه که در مراحل بعدی با بررسی هریک از آن ها با جزئیات لازم خواهیم پرداخت.

دوربین مداربسته

قدم اول؛ دوربین مداربسته آی پی

به طور کل دوربین مداربسته آی پی نوعی دوربین فیلمبرداری دیجیتال است که داده های مربوط به کنترل را دریافت می کند و در نهایت داده های تصویری را از طریق اینترنت ارسال خواهد کرد. بر خلاف دوربین های مداربسته آنالوگ، این نوع دوربین ها به هیچ دستگاه ضبط محلی نیاز ندارند بلکه تنها باید به یک شبکه محلی متصل شوند.

برخی از دوربین های آی پی اما برای رسیدگی به ضبط و فیلمبرداری و همچنین زنگ هشدار نیاز به NVR  دارند که بعدا به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت. در حال حاضر اما دوربین های آی پی که میتوانند بدون NVR  کار کنند مدنظر ماست چرا که این دوربین ها میتوانند به صورت مستقیم روی کارت SD فیلم ها را ضبط و ذخیره کنند.

دوربین مداربسته آی پی معمولا دیجیتال هستند و از طریق کابل های Cat5  و یا شبکه های WiFi  به یکدیگر متصل خواهند شد. وضوح این نوع دوربین ها در مگاپیکسل تهیه می شود و می توان گفت که این افزونه در واقع سهولت و آسانی کار را به شما هدیه خواهد داد. نوع سنتی دوربین مدار بسته آی پی البته دوربین پان و شیب است که شما میتوانید آن را به ورودی دستگاه خود وارد کنید. البته نوع جدید آن در حال ظهور است که به آن Fisheye گفته می شود و هیچ قسمت متحرکی ندارد.

دوربین مدار بسته

قدم دوم؛ تفاوت بین دستگاه DVR  و  NVR

به طور کل دو نوع سیستم برای ضبط فیلم در بازار وجود دارد که شامل دستگاه های دی وی آر و ان وی آر می شوند. دستگاه دی وی آر که ارزانتر است نصب آسان تری هم دارد. دومین دستگاه ان وی آر است که نسبتا گران تر است و به دانش فنی بیشتری احتیاج دارد البته در مراحل بعدی به این موارد خواهیم پرداخت. دی وی آر بیشتر دستگاهی است که به سیم کشی نیاز دارد که برای این کار هم شما به تجهیزات خاصی نیاز دارید.

دستگاه های دی وی آر از دوربین های آنالوگ استفاده می کند که برای سیگنال های خود به یک کابل دو هسته ای نیاز دارند که معمولا از کابل های Coax  در این زمینه استفاده می شود و همچنین کابل های اضافه هم وجود دارند. دستگاه های ان وی آر اما ضبط کننده فیلم های ویدئویی هستند که از طریق کابل های اترنت و یا بی سیم اجرا می شوند. کیفیت تصویر در این نوع ضبط به مراتب بالاتر است و میتوان آن را با دستگاه های ان وی آر مقایسه کرد.

کابل هایی که در دستگاه های ان وی آر از آن ها استفاده می شود معمولا اترنت هستند. دستگاه های ان وی آر از دوربین های آی پی استفاده خواهند کرد چرا که این نوع دوربین ها در واقع با کابل های اترنت و شبکه های وای فای کار می کنند. هرچقدر که اچ دی دی بزرگتر باشد شما میتوانید کیفیت بهتری داشته باشد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هرچقدر کیفیت دوربین بالاتر باشد شما میتوانید از فضای بیشتری هم فیلم برداری کنید. طبق تخمین های من، دستگاه های ان وی آر میتوانند 8 کانال را با ظرفیت یک ترابایت طی یک هفته ضبط کنید. اگر میخواهید یک بخش کوچک را مورد نظر داشته باشید به طور حتم کیفیت بالاتر خواهد رفت.

نکاتی برای یادآوری

به طور کل برخی از دستگاه های دی وی آر هم هستند که عملکرد هایی شبیه به دستگاه های ان وی آر دارند. شما میتوانید از بسته های ان وی آر ساخته شده در اطراف PoE استفاده کنید اما این کار شدیدا توصیه نمی شود. شما همچنین باید از رمزگذاری های ویدئویی هم خودداری کنید. بهترین کاری که میتوانید در این زمینه انجام دهید این است که به دنبال محصولاتی باشید که سازگاری بسیاری با دستگاه شما دارند. با استفاده از ان وی آر های مبتنی بر آی پی شما در واقع میتوانید از سوئیچ خارجی برای افزودن قابلیت های بی سیم استفاده کنید که این قابلیت با دوربین های وای فای هم سازگاری دارند.

قدم سوم؛ تنظیم ضبط کننده فیلم دیجیتال یا دی وی آر

ضبط کننده های فیلم دیجیتال در واقع سیگنال های آنالوگ را از یک دوربین مدار بسته به یک فرمت دیجیتال تبدیل می کنند. شما میتوانید در این حال اطلاعات را درون یک هارد دیسک ذخیره کنید و همچنین جریان فیلم را به صورت لایو به دستگاه های دیگر هم ارسال کنید. من یک ویدئو برای شما تهیه کرده ام که نشان می دهد چگونه یک سیستم ضبط کننده میتواند برای تنظیم دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد.

قدم چهارم؛ تنظیم ضبط کننده فیلم شبکه ان وی آر

ضبط های ویدئویی معمولا در نظارت با کیفیت بالا ایجاد می شوند. آن ها میتوانند به دوربین های مداربسته آی پی متصل شوند بنابراین گفته می شود که میتوانند کیفیت بالایی را به شما ارائه دهند.

دوربین مداربسته

قدم پنجم؛ گسترش سیگنال های ان وی آر

فاصله بین ان وی آر و دوربین مداربسته به گونه ای محدود است. فراتر رفتن از آن ممکن است که باعث قطع ارتباط بین دوربین و منبع تغذیه شود بنابراین دوربین متوقف خواهد شد. در این حال اما چه روش هایی برای افزایش قدرت سیگنال وجود دارد؟

 شما میتوانید از سه راه اصلی برای گسترش سیگنال ان وی ار استفاده کنید.

عملکرد Repeater داخلی را در دوربین آی پی با توجه به سوئیچ شبکه انجام دهید. از یک روتر وای فای استفاده کنید و یا از یک سوئیچ نتورک بهره مند شوید.

قدم ششم؛ دی وی آر به ان وی آر را به اینترنت متصل کنید.

گفته می شود که دو روش برای اتصال به دی وی آر و یا ان وی آر وجود دارد که شما میتوانید در آن از تلفن همراه و یا رایانه استفاده کنید. در این بخش اما مسیر غیر مستقیم برای راه اندازی آسان تر خواهد بود که جریان از طریق شخص ثالث پیش می رود اما کندتر است. مسیر مستقیم اما کمی پیچیده تر خواهد بود اما شخص ثالثی را در میان ندارد و به همین دلیل هم سریعتر پیش خواهد رفت. بیشتر اوقات ممکن است که سیستم شرکت های مداربسته از کار بیفتد و بنابراین سرور های آن ها از حالت فعالیت خارج شوند بنابراین مسیر غیر مستقیم اتصال هم متوقف خواهد شد. این کار کاربر را مجبور خواهد کرد که به مسیر مستقیم روی بیاورد.

قدم هفتم؛ شناسایی ایمیل های خبری

تقریبا هر کسی که میخواهد به طور غیرقانونی وارد یک ساختمان شود می داند که مردم برای محافظت از وسایل خود دوربین مداربسته را در این بخش ها نصب کرده اند. اگر دزدی بخواهد دستگاه دی وی آر و ان وی آر که ضبط اتفاقات روی آن انجام می گیرد را بدزدد دیگر سیستم دوربین مداربسته بی اهمیت است.  بنابراین جایگزینی که در این حال می توانیم از آن استفاده کنیم این است که یک نسخه پشتیبان تهیه کنیم. ما می توانیم این کار را با استفاده از ویژگی های تشخیص حرکت در ان وی آر و دی وی آر انجام دهید که در صورت مشاهده هرگونه حرکت سریع برای شما عکس های فوری ارسال خواهد کرد. همچنین جهت قیمت دوربین مدار بسته ارزان می توانید از وبسایت شرکت بازدید فرمائید .

دوربین مداربسته

 مجموعه پارت ویژن با در اختیار داشتن تکنسین های حرفه ای و با استفاده از به روزترین دانش تخصصی در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی، انواع دوربین مداربسته را برای نصب در مکان های مختلف فراهم نموده است. جهت تماس رایگان با کارشناسان شرکت با تلفن ۰۲۱۸۸۱۰۵۴۰۵ تماس حاصل فرمائید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین