پلیس «فوق لیسانسه‌ها»: ۱۲ سال برای حضور مقابل دوربین تلاش کردم

گروه اجتماعی الف،   3980919012 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ربیعی گفت: ۱۲ سال برای حضور جلوی دوربین تلاش کردم؛ کار به جایی رسید که برای حضور در چند کار از من خواستند پول پرداخت کنم، اما من قبول نکردم. تا اینکه در سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت بازی کردم

به گزارش فارس، مهدی ربیعی بازیگر سریال «فوق لیسانسه ها» در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی حضور خود در عرصه هنر گفت: من کار تصویر را از کلاس پنجم ابتدایی آغاز کردم؛ آن زمان در سریالی نقش کوتاهی را کنار آقای محب اهری بازی کردم. از همان موقع علاقه مند به بازیگری بودم؛ در سال ۸۴ فعالیت در عرصه تئاتر کودک را شروع کردم و چند کار تئاتر انجام دادم. تا اینکه در سال ۹۰ کلاس‌های بازیگری سیامک صفری را رفتم و در نمایش های بام تهران، مرثیه‌ سین گاف، سگ کشی و ... بازی کردم. البته دوره کلاس‌ تئاتر هنر‌های زیبا دانشگاه تهران را هم گذراندم.

وی ادامه داد: ۱۲ سال برای حضور جلوی دوربین تلاش کردم؛ کار به جایی رسید که برای حضور در چند کار از من خواستند پول پرداخت کنم، اما من قبول نکردم. تا اینکه در سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت بازی کردم؛  کاش کارگردانان و تهیه کنندگان پروژه‌ها این فرصت را به علاقه مندان بدهند تا این مسیر را تجربه کنند. در فصل اول «لیسانسه‌ها» سکانس‌های کوتاهی را بازی کردم که با استقبال مخاطب مواجه شد. در فصل دوم نقش پررنگ تری را داشتم و شب های گذشته هم با «فوق لیسانسه‌ها» مهمان خانه‌های مردم بودم.

ربیعی درباره نقش خود (ستوان نعیمی) در سریال «فوق لیسانسه ها» توضیح داد: ستوان نعیمی نقش متفاوتی به عنوان کاراکتر یک پلیس بود؛ به گفته کارشناسان پیش از این، چنین نقش طنزی درباره حرفه پلیس در تلویزیون بازی نشده بود. البته در شبکه نمایش خانگی و سینما چنین کاراکتری دیده شده بود.

 وی افزود: ستوان نعیمی پلیس ریز‌بین با سرعت عمل بالایی است، زمان برای ستوان نعیمی مهم است، مردم نسبت به این نقش و بازی من بازخورد‌های خوبی داشتند. بیشتر بچه‌ها من را می‌شناسند و نقش پلیس را دوست دارند؛ حتی پدر بزرگ و مادربزرگ‌هایی که من را می‌بینند، با من عکس می‌گیرند و برای نوه‌هایشان ارسال می‌کنند.

ربیعی اظهار کرد: همه ما در جامعه‌ پلیس‌ را جدی شناخته ایم و می‌گوییم آن‌ها لبخند نمی‌زنند؛ درصورتی که اینگونه نیست. من در محل زندگی خودم با آنها برخورد و مواجهه دارم؛ پلیس های خوش اخلاقی که مدل لباس پوشیدن آن‌ها هم متفاوت است. حضور ستوان نعیمی در همه صحنه‌ها نشان می‌دهد که پلیس باید با همین سرعت در صحنه‌ها حضور پیدا کند تا مردم جامعه آسایش بیشتری داشته باشند و میزان جرم و بزهکاری کاهش پیدا کند.

وی درباره بازخورد مخاطبان نسبت به نقشش در سریال «فوق لیسانسه ها» اظهار کرد: مشاور نیروی انتظامی سریال خیلی روی لحن صحبت من حساس بود؛ در «فوق‌لیسانسه‌ها» با قلم خوب سروش صحت و ایمان صفایی مسائل به خوبی پرداخت شده بود و اتفاقات خاصی به تصویر کشیده شد. خوشبختانه بازخورد منفی از سوی مردم برای این نقش نداشتم؛ بیشتر پلیس‌ها هم این شخصیت را دوست داشتند. حتی یکی از دوستان پلیس من، زمانی که در خیابان مرا دید خواست صحبت کنم و گفت «من فکر می‌کردم صدای واقعی شما مانند شخصیت ستوان نعیمی در سریال است». در کل بیشتر مردم از من می‌خواهند دیالوگ بگویم و فیلم می گیرند.

این بازیگر با اشاره به خاطره‌ای از سریال گفت: زمانی که لباس پلیس به تن داشتم، بیشتر مراجعه کنندگان کلانتری از من سؤال می‌کردند و من به آنها می‌گفتم که پلیس نیستم و در سریال بازی می‌کنم. جالب است که بیشتر مردم از من سؤال می‌کنند در کدام کلانتری مشغول به کار هستم؛  فکر می‌کنند واقعاً پلیس هستم.

ربیعی در پایان درباره تازه ترین فعالیت هنری اش خاطرنشان کرد: جدیدترین کار تصویری من سریال فوق لیسانسه‌ها بود؛ در سریال «زیر همکف« هم چند سکانس بازی کردم. همچنین به زودی در یک فیلم سینمایی هم بازی خواهم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۳۳۲۵۳۱۰:۵۵:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱۹
بسیار بی معنی،..،..بود این نقش
ناشناس۱۲۳۳۳۵۳۱۱:۴۰:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۱۹
باحال بود و مبتکر
ناشناس۱۲۳۳۵۲۳۱۳:۰۳:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱۹
- مطلب زیبا، نویسنده خوش‌قلم! + سپاس! - سپاس متقابل!
ناشناس۱۲۳۳۸۴۹۱۵:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱۹
بعد از حبیب از همه با نمک تر بودی دوست دارم تو فیلم های دیگه ببینمت
ناشناس۱۲۳۴۰۳۷۱۷:۰۰:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱۹
ایشون خیلی دوست داشتنی هستن و نقششون رو خیلی خوب ایفا کردن.انشالا سلامت باشن
ناشناس۱۲۳۴۵۰۲۲۲:۰۰:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۱۹
عالیییی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین