اختصاص ۳۵ میلیارد تومان وام برای سرمایه در گردش شرکت هپکو

گروه اقتصادی الف،   3980918214

استاندار مرکزی گفت: با تصویب معاون اول رئیس جمهور مقرر شد ۳۵ میلیارد تومان وام برای سرمایه در گردش به شرکت هپکو اختصاص یابد و ۴۰ میلیارد تومان هم از خزانه دولت برای مطالبات بازنشستگان هپکو اختصاص یابد.

به گزارش فارس از اراک، سیدعلی آقازاه در ارتباط با بخش خبری ۲۰ شبکه آفتاب جزییات نشست بررسی سه صنعت بزرگ استان با حضور معاون اول رئیس جمهور را تشریح کرد.

وی تصریح کرد: امروز جلسه رفع مشکلات صنایع هپکو آذرآب و واگن پارس با حضور وزرای صمت، راه و شهرسازی و تعاون  کار و رفاه، مدیران عامل دو بانک ملی و تجارت، رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان بورس، مدیر عامل مپنا و رئیس سازمان راهداری در دفتر آقای جهانگیری برگزار شد.

 استاندار مرکزی ادامه داد: در این نشست مقرر شد ۳۵ میلیارد تومان وام برای سرمایه در گردش به شرکت هپکو اختصاص یابد و ۴۰ میلیارد تومان هم از خزانه دولت برای مطالبات بازنشستگان هپکو اختصاص یابد.

 آقازاده گفت: در دو هفته آینده سازمان خصوصی سازی هپکو را به وزارت صمت تحویل می دهد تا به دو شرکت تحویل داده و با کار کارشناسی مالک این شرکت تعیین  شود.

 وی بیان داشت: وزیر راه قول داد ۳۰۰ دستگاه تجهیزات تولیدی هپکو برای سازمان راهداری را خریداری کند و در استان مرکزی هم دهیاریها قرارداد خرید ۳۰ تا ۴۰ بیل تولیدی هپکو را تعهد کردند.

 به گزارش فارس به نقل از استانداری مرکزی اسحاق جهانگیری در این جلسه از شرکت های هپکو، واگن پارس و آذرآب به عنوان سه کارخانه مهم صنعتی کشور یاد کرده و گفت: در دوره ای که به دنبال احداث کارخانه های بزرگ در کشور بودیم، احداث این سه واحد تولیدی نقش موثری در صنعتی شدن کشور ایفا کردند. 

جهانگیری با اشاره به برخی مسائل و مشکلات پیش روی این سه کارخانه، بر ضرورت حل مسائل آنها در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست برای شناسایی موانع و رفع مشکلات این سه واحد تولیدی تلاش کند.
 
وی با تاکید بر اینکه مسائل کارخانه ها و مشکلات کارگری واحدهای تولیدی نباید وارد فاز سیاسی شود، تصریح کرد: مسائل کارخانه ها باید در سطح دستگاه های اجرایی ذیربط و با تدبیر مدیران استان ها و ستاد تسهیل و رفع موانع، حل و فصل شود چرا که اگر این مسائل سیاسی شود، مشکلات پیچیده تر خواهد شد. 

جهانگیری با بیان اینکه باید نسبت به پرداخت بموقع حقوق کارگران و جلوگیری از آسیب به وضعیت معیشتی آنها حساسیت داشته باشیم، افزود: مدیران بنگاه های تولیدی باید تلاش کنند کارگران را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند و با ارتباط و تعامل خوبی که با آنها برقرار می کنند، اجازه ندهند مسائل کارگری دستمایه بهره برداری جریانات سیاسی شود. 

وی همچنین بر لزوم حمایت از مدیران بنگاههای تولیدی و عدم دخالت های نابجا دستگاه های مختلف در اداره امور کارخانه ها تاکید کرد و گفت: نباید احساس امنیت و آرامش مالک و مدیران کارخانه ها خدشه دار شود چراکه این امر می تواند به تمایل و رغبت سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی آسیب وارد کند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که واگذاری بنگاه های تولیدی باید به بخش خصوصی دارای اهلیت که امکان اداره مطلوب واحد تولیدی را دارد، انجام شود از سازمان خصوصی سازی خواست ظرف دو هفته مسایل شرکت هپکو را با هماهنگی وزارت صنعت، معددن و تجارت تعیین تکلیف کنند. 

 در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار استان مرکزی، رییس سازمان بورس، مدیرعامل شرکت راه آهن و مدیران عامل بانک های ملی و کشاورزی نیز حضور داشتند، گزارشی از مشکلات و مسائل پیش روی واحدهای تولیدی هپکو، واگن پارس و آذرآب ارائه شد و مدیران عامل این کارخانه ها به ارائه توضیحاتی در خصوص مسائل و دغدغه های خود و نیز ظرفیت فعال تولید و میزان اشتغال، این کارخانه ها پرداختند. 

 در ادامه این جلسه مهمترین مسائل و مشکلات پیش روی این سه واحد تولیدی نظیر تعیین تکلیف مالکیت کارخانه، تامین سرمایه در گردش، رسیدگی به معوقات کارگری، حل مسائل بازنشستگی و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از طرح نظرات و پیشنهادات مختلف، تصمیمات لازم برای حل مسائل این سه کارخانه اتخاذ شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین