فرصت طلبی با وکالت مردم...

گروه سیاسی الف،   3980918174 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
فرصت طلبی با وکالت مردم...

اعتراضات به تصمیم بنزینی که توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اتخاذ شده بود فرصتی در اختیار برخی افراد گذاشته تا دوباره با اپوزیسیون نمایی به زعم خود از آب گل آلود ماهی بگیرند. البته بهتر است همین ابتدا گفته شود این سخن هرگز به معنای این نیست که می توان از تصمیماتی که در چند هفته گذشته گرفته شده دفاع کرد که اتفاقاً بارها انتقادات بعضاً تندی نیز در این باره مطرح شده است. در این باره می توان به لزوم انتشار مستندات کارشناسی اخذ تصمیم درباره نحوه گران شدن بنزین، تکذیب پی در پی مقامات دولتی و اذعان به عدم گران شدن، اجرای شوک درمانی بدون اقناع و صحبت با مردم، رسیدگی به آسیب دیدگان، جدا کردن صف معترضان از آشوب گران و ...  اشاره کرد. 

اما بیان مسائل فوق به معنای این نیست کینه های فروخفته غلیان کند و بدون سنجش جوانب و با سیاسی کاری کل نظام سیاسی را به عنوان مقصر معرفی کرد. این همان صدایی است که در روزهای گذشته در خارج از کشور نیز بارها شنیده شده است.

در روزهای اخیر نیز  فردی که بیش از سه سال قبل در مصاحبه ای به صراحت عنوان کرده بود در انتخابات بعدی شرکت نمی کند تلاش دارد نیامدن خود را به اعتراضات مردم ارتباط دهد. اما در شرایط فعلی متهم کردن همه به غیر از دوستان و هم حزبی ها و خود را در جایگاه وکیل مدافع مردم نشان دادن و ژست قهرمان بازی، آورده ای برای فرد و جناح سیاسی به همراه ندارد. 

اگر واقعاً ذره ای صداقت سیاسی وجود داشت اعلام می شد مسئول ایجاد بن بست اقتصادی و سیاسی در شرایط فعلی کیست؟

مگر نه اینکه بیشترین اعضای حاضر در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، دولتی ها هستند. مگر رئیس جمهور عنوان نکرده بود وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور مسئول اجرای تصمیم بنزین و زمینه سازی برای اجرای آن بوده است؟ پس چرا جریانی که دولت به پشتوانه حمایت های آن و با تکرار می کنم به قدرت رسیده اینک کل سیستم را سوال می برد و حاضر نیستند اندکی به دولت و مقصر اصلی پیدایش چنین وضعیتی انتقاد کنند.

البته شاید چون دوستان یا اعضای خانواده، پست ها و منصب های دولتی را اشغال کرده اند نباید به آن انتقاداتی وارد کرد. از دید این ها مقصر نشان دادن سیستم و کل نظام سیاسی به صرفه تر از مقصر کردن دولت است. بواقع نظام مظلوم جمهوری اسلامی گرفتار مسئولان و مقاماتی شده که سر سفره و خوان نعمت نشسته اند، تصمیمات غلط می گیرند اما حاضر نیستند تبعات تصمیمات خود را بپذیرند و روز حساب و کتاب، خود به اپوزیسیون تبدیل می شوند!

اما معقول و منطقی آن است که گفته شود جوابگوی این وضعیت همان افراد و جریانی باید باشند که در هنگام رای گیری، انواع و اقسام وعده ها را به مردم می دهند، در زمان تبلیغات انتخاباتی با فراموش کردن گذشته خود و برای چند رای بیشتر همه نهادها را زیر سوال بردند،در حال حاضر نیز که برنامه ها و سیاست های آنها به بن بست رسیده از مقام و جایگاه مخالف و اپوزیسیون دیگران را مقصر جلوه می دهند و با فرار رو به جلو مسئولیتی در قبال وضعیت فعلی برای خود قائل و متصور نیستند.

نکته جالب اینجاست که برخی هم مسلکان این افراد چند روز قبل نیز با ابراز نوعی خوشحالی مدعی شده بودند که شورش ها و اعتراضاتی که در آبان ماه رخ داده بدلیل این که در مناطق محروم و حاشیه ای رخ داده به پایگاه رای آنها آسیب نرسانده است. این نوع رویکرد ماکیاولی و بلکه شارلاتانی دقیقاً مشخص می کند دغدغه این افراد از ایراد چنین سخنانی چیست. وقتی هدف صرفاً کسب قدرت باشد استفاده از هر سخن و ابزاری منطقی است. البته بماند که آنها عملاً دارند اذعان می کنند پایگاه رای آنها تعداد بسیار محدودی از جامعه یعنی افراد ثروتمند و مرفه و بالانشین جامعه هستند و عملاً برای بیکاری، مشکلات جوانان، فقر مردم و ... ارزشی قائل نیستند.

بدون شک جریان و افرادی که چنین نگاه و رویکردی در عرصه سیاسی دارند و عملاً نیز ابایی ندارند و به صراحت آن را بیان می کنند هرگز ردای دادخواهی و حمایت از اقشار ضعیف و فقیر برازنده آنها نیست. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۳۳۱۷۷۱۰:۲۶:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۹
افرین بر شجاعت سلحشوری.
ناشناس۱۲۳۳۲۹۹۱۱:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۱۹
مصاحبه چند سال قبل خانم سلحشوری با بدون تعارف رو نگاه کنید. اصلا هیچ درکی از سیاست و وظایف نماینده مجلس نداره، انگار اومده تو مجلس خاله بازی! ... همه ما به وضع موجود معترضیم اما امثال ایشان یک وقت سهم خودشون رو از سفره انقلاب برمیدارند و یک وقت هم با اپوزوسیون نمایی به دنبال فریب افکار عمومی هستند. لیست امید باید پاسخگوی عملکردش باشه و نه طلبکار!
ناشناس۱۲۳۳۳۴۱۱۱:۳۴:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۹
این شجاعت نیست که سر سفره نشسته باشی و از موابش برخوردار باشی بعد در حالی که خودت گفته ای دیگر نمی خوای نماینده باشی در یک نطق فرصت طلبانه ژست اپوزیسیون بگیری. این اسمش فرصت طلبی است عزیزم نه شجاعت.
ناشناس۱۲۳۳۳۵۲۱۱:۳۸:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱۹
دقیقا از کدوم شجاعت حرف می زنین ،اینقدر وضعیت عدم صلاحیت ایشان محرز بود که نمی توانسته بیاید سلحشوری در دفاع از وزیر ورزش :ایا اینکه این اقا هر بار به زیارت میرود برای همه دعا میکند برای شما کافی نیست ،ایا این برای مجلس کافی نیست !!!!!!
ناشناس۱۲۳۳۱۸۱۱۰:۲۷:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۹
اگر با نظریات و دیدگاه شخصی موافق نیستیم، نباید به او برچسب بی صداقت زده و او را متهم معرفی کنیم.
ناشناس۱۲۳۳۱۹۰۱۰:۳۱:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۹
چرا بجای پاسخگویی دایم در حال حذف و ندیدن و تخریب هستید یعنی شما جزو معصومین هستید ؟ با این رویه حتم بدانید فردایمان خراب‌تر از امروزمان خواهد بود
ناشناس۱۲۳۳۳۸۹۱۱:۵۴:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۹
یکی از سوالات زندگی من هم این است که بر چه اساسی این دوستان خود را حق و بقیه را باطل می دانند و این تفکر و اعتماد به نفس را از کجا اورده اند؟ هیچ عیب و ایرادی را هم که قبول نداشته وخود را هم معصوم فرض می کنند این خود حق پنداری از کجا امده؟
ناشناس۱۲۳۳۱۹۵۱۰:۳۲:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱۹
این شخص ، یعنی خانم پروانه سلحشوری درست می گویند. نماینده مجلس باید آزاد باشد تا با موکلینش صحبت کند. وگرنه فرق یک نماینده با یک ربات چیست؟
پیر پالان دوز دیر۱۲۳۳۲۱۴۱۰:۳۸:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۹
باید به نمایندگان این دوره مجلس گفت شما هر خدمتی که توانستید به ملت کردید دیگر بس است و کاندید نشوید چون ملت با درایت شده و دوباره از یک سوراخ گزیده نمیشوند لطفا خود را مفتضح نکنید و اگر ثبت نام کرده اید تا فرصت هست انصراف بدهید
علی۱۲۳۳۲۶۸۱۱:۰۱:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۹
صرفا موافقت یک شخص با یک نفر در یک دوره زمانی مبنای موافقت او در کل دوره زندگیش نیست، خانم سلحشوری حامی دولت بود ، اکنون نیست اسم این صداقت است .
ناشناس۱۲۳۳۴۴۵۱۲:۲۵:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱۹
پروانه سلحشوری ممکن است 3 سال پیش گفته باشد که کاندیدا نمیشوم ولی ممکن است در طول این 3 سال نظرش عوض شده باشد و بعد دوباره با خونی که کف خیابان دید ه و نتوانسته مثمر ثمر باشد نظرش عوض شده باشد این عیب و ایراد به خانم سلحشوری نیست حالا اگه واقعا وظایف نمایندگی را نمیدانسته و برای خاله بازی (به قول دوست کیهان نمایمان) امده
000۱۲۳۳۶۱۰۱۳:۴۳:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱۹
در کل مجلس شاید تعداد آدم های فهیم و دارای اندیشه (خوب یا بد) و فعال به سی نفر نرسد و مابقی غالبا منفعل و حرفی برای گفتن ندارند
ناشناس۱۲۳۳۷۷۳۱۴:۴۶:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۹
دیروز در اقدامی شرم آور 12 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس، جلسه بررسی استیضاح زنگنه در کمیسیون را ترک کردند تا جلسه از رسمیت بیفتند و بررسی استیضاح زنگنه به عقب بیفتد لطفا اسامی غایبان جلسه دیروز کمیسیون انرژی را منتشر کنید و از آنها سوال کنید چه کار مهمتری داشتند که در این جلسه مهم غیبت کرده یا جلسه را ترک کردند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین