کاهش سهمیه ۳۰ درصدی ایثارگران در کنکور به ۵ درصد

گروه اجتماعی الف،   3980918010 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

در گذشته دو سهمیه ۲۵ درصدی جانبازی و ۵ درصدی ایثارگری در کنکور وجود داشت که با لایحه پیشنهادی جدید وزرای علوم و بهداشت، در تمام آزمون‌ها ۵ درصد ظرفیت مازاد بر ظرفیت کنکور برای آنها در نظر گرفته می‌شود، ضمن اینکه سهمیه فرزندان هیات علمی حذف می‌شود.

به گزارش فارس، برخی کاربران  فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من نسبت به سهمیه‌های متنوع ورود به دانشگاه اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند که: «انواع سهمیه ورود به دانشگاه ها تضعیف رقابت علمی است.»

این انتقادها به انواع سهمیه‌ها در کنکور پس از کنکور ارشد امسال بالا گرفت تا اینکه روز گذشته لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی با همکاری وزارتعلوم و وزارت بهداشت به هیات دولت تقدیم شد.

این لایحه که به امضای منصور غلامی و سعید نمکی وزرای علوم و بهداشت رسیده است، در واقع پاسخی به مطالبه معترضان به سهمیه‌های کنکور است و تلاش دارد که تمامی سهمیه‌های کنکور را ساماندهی کند.

* تغییرات گسترده در سهمیه‌های کنکور 

 

بررسی این لایحه از تغییرات گسترده در سهمیه‌های کنکور حکایت دارد.

در آزمون سراسری در مقطع کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه‌ای، سهمیه‌های پذیرش به صورت آزاد، مناطق (۱،۲ و ۳) و ایثارگران است. در سایر آزمون‌ها سهمیه‌ها به صورت آزاد و ایثارگران است.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در این لایحه کاهش سهمیه‌ها است.

* سهمیه ایثارگران مازاد بر ظرفیت کنکور شد

از دیگر سهمیه‌های مورد انتقاد، سهمیه ایثارگران در کنکور بود که در لایحه جدید سهمیه ایثارگران ۵ درصد تعیین شده و ظرفیت اصلی کنکور دست‌نخورده باقی مانده است.

به این ترتیب در تمام آزمون‌ها ۵ درصد از ظرفیت به صورت مازاد به ایثارگران اختصاص پیدا می‌کند و در استفاده از سهمیه ایثارگران اولویت با همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، جانبازان ۲۵ درصد به بالا و همسر و فرزندان آنها، آزادگان و همسر و فرزندان آنها، رزمندگان با ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه و جانبازان زیر ۲۵ درصد است و در صورتی که این ظرفیت تکمیل نشود خالی‌مانده ظرفیت به خانواده شهدا (پدر، مادر، خواهر و برادر)، همسر و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان رزمندگان با ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص می‌یابد و در صورت تکمیل این ظرفیت، سایر ایثارگران با داوطلبان غیرایثارگر رقابت می‌کنند.

* افزایش حد نصاب قبولی برای ایثارگران

همچنین حدنصاب نمره‌ای که ایثارگران باید در کنکور کسب کنند از ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی به ۸۵ درصد آخرین فرد قبولی تغییر پیدا کرده است که این تغییر یکی از پیشنهاد‌های مطرح در این باره بوده است.

* تغییر سیاست بومی گزینی در دانشگاه‌های کشور 

در این لایحه سهمیه مهمی از جمله بومی‌گزینی حذف شده است. وزارت علوم چندی است تغییر طرح بومی گزینی را در دستور کار دارد؛ زیرا مسئولان این وزارتخانه معتقدند سیاستی که در دوره‌ای در کشور برای بومی گزینی دانشجویان اتخاذ شده بود سیاست صحیحی نبوده است.

*حذف سهمیه اعضای هیات علمی در کنکور

از دیگر تغییرات مهم این لایحه حذف شدن تسهیلات خبرساز فرزندان اعضای هیات علمی است. در این لایحه به صراحت این تسهیلات لغو شده است.

 

*حذف سهمیه‌های قهرمانان و حافظان قرآن

در لایحه پیشنهادی همچنین سهمیه‌های قهرمانان، حافظان قرآن، بهیاری و کشاورزی نیز حذف شده است و دیگر خبری از این سهمیه‌ها در لایحه پیشنهادی جدید نیست.

* تغییر سهمیه مناطق

از دیگر تغییرات مهم این لایحه، تغییر سهمیه مناطق محروم است که منوط به مصوبه شورای گسترش دانشگاه‌ها شده است و حداکثر ۵ درصد ظرفیت می‌تواند به تامین نیاز استان کم‌تر برخوردار اختصاص داده شود. 

با این حال سهمیه مناطق ۱،۲ و ۳ باقی مانده است.

به این ترتیب، ظرفیت هر کد رشته محل در آزمون سراسری به میزان ۵۰ درصد به نسبت شرکت‌کنندگان به هر یک از مناطق (۱،۲ و ۳)‌ و مابقی (۵۰)‌ درصد به صورت آزاد به تمام داوطلبان اختصاص می‌یابد و شورا مجاز شده با توجه به امکانات سهم داوطلبان آزاد و مناطق را حداکثر تا ۵ درصد ظرفیت تعدیل کند.

* سهمیه حوادث غیرمترقبه دست نخورد

در این لایحه سهمیه حوادث غیرمترقبه همچنان به قوت خود باقی است.

* کاهش سهمیه برگزیده‌های المپیادهای داخلی

از گذشته دارندگان مدال‌های المپیادها در کنکور دارای سهمیه بودند که در لایحه جدید در مورد المپیادهای دانش‌آموزی داخلی تغییراتی ایجاد شده و سهمیه آنها کاهش یافته و محدود به رشته‌های مرتبط شده است.

سهمیه مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان در باره المپیادهای دانش‌آموزی داخلی تخصیص داده می‌شود و حد نصاب المپیادهای دانش‌آموزی داخلی در سه رنگ مدال ۹۰ درصد حدنصاب گزینش آزاد در آن کد رشته است.

 

* سهمیه فقط یک بار قابل استفاده است

هر داوطلب فقط یک بار مجاز به استفاده از سهمیه به استثنای سهمیه مناطق در هر مقطع تحصیلی است.

حداکثر ۳ ماه بعد از تصویب این قانون آیین‌نامه اجرایی آن توسط شورا تدوین خواهد شد و به تصویب هیات وزیران می‌رسد و هر گونه تغییر در آیین‌نامه اجرایی یک سال پس از تصویب آن برای اجرا اعتبار می‌یابد و بعد از این قانون امکان ایجاد هیچ گونه سهمیه جدیدی به جز موارد این قانون وجود ندارد.

این لایحه فعلا به هیات دولت ارسال شده و برای قانونی شدن ابتدا باید تایید هیات دولت را بگیرد.

* همه سهمیه‌ها لغو شده است

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی در پاسخ به این سوال که در لایحه پیشنهادی جدید درباره ساماندهی انواع سهمیه‌ها در کنکور سهمیه ۲۵ درصدی خانواده شهدا، مفقودالاثرها و جانبازان بالای ۲۵ درصد هم در سهمیه ۵ درصدی تجمیع شده است؟ اظهارداشت: همه سهمیه‌ها لغو شده است و سهمیه ۲۵ درصدی در سهمیه ۵ درصدی تجمیع شده است.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی سهمیه ۲۵ درصدی لغو شده است؟ گفت: بله و طبق آنچه که در لایحه نوشته شده همه سهمیه‌های دیگری که حتی نام نبرده شده‌اند اما در لایحه جدید وجود ندارند پس از تصویب این لایحه لغو می‌شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۳۱۰۱۶۰۶:۳۸:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۸
سلام. تکلیف اون هایی .. با سهمیه 25 درصد وارد دانشگاه شدند چی میشه؟ ..
ناشناس۱۲۳۱۶۷۳۱۲:۳۶:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
ای کاش بجای سهمیه حمایت های آموزشی برای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان مناطق محروم و یا خانواده ایثارگران انجام میشد تا افراد بدون سهمیه در کنکور با هم رقابت می کردند
ناشناس۱۲۳۲۴۴۳۱۹:۰۷:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
قانون عطف به ماسبق نمیشود و آثار آن نسبت به آینده است.(یعنی قبولی های سابق برن ..)
ناشناس۱۲۳۳۱۹۷۱۰:۳۲:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۹
من نوعی مسئول بودم اجبار میکردم تمام پزشکان سهمیه ای در آزمون صلاحیت شرکت کنند، اگر واقعا سواد طبابت نداشتند و از حد نصاب فاصله زیاد داشتند مدرک معادل میدادم و نمیذاشتم طبابت کنند جان مردم که بازیچه مسایل مادی و پر کردن جیب یک عده نیست. از طرفی تمامی افرادی که به هر نحو با سهمیه یا رانت قبول میشدند باید مالیات بیشتری میدادند یا در تابلوی مطب حتما درج میشد که سهمیه هستند.ولی ..
ناشناس۱۲۳۱۰۳۱۰۶:۵۵:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۱۸
اگر پزشك ماهر مي خواهيم واگر متخصص خلاق وتوانمند براي كشور مي خواهيم بايد سهميه كنكور از بين برود امتيازات إيثار گران را در امور غير تخصصي افزايش دهيد
ناشناس۱۲۳۱۱۲۳۰۸:۲۸:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۸
سهمیه مناطق هم عادلانه نیست چراکه خیلی از دانش آموزان هستند که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند ولی به لحاظ مالی امکان بهره مند شدن از امکانات کمک آموزشی رو ندارند
ناشناس۱۲۳۱۱۹۷۰۹:۰۹:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۱۸
آنهایی که با بدون داشتن صلاحیت علمی و فقط به دلیل پرداخت پول در دانشگاههای پولی داخل یا خارج در رشته های پزشکی درس می خوانند چه؟
ناشناس۱۲۳۱۱۳۷۰۸:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۱۸
به رای هیات علمی سهمیه‌ای وجود نداشته فقط تسهیلات انتقال فرزندان به دانشگاه محل خدمت والدین بود. این بسیار متفاوت با سهمیه است. این تسهیلات مازاد بر ظرفیت هم بود یعنی هیچ صندلی از کسی غصب نمی‌شد. لطفا در پخش اخبار منصف باشید و رعایت انصاف را بکنید.
ناشناس۱۲۳۱۳۵۱۱۰:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱۸
پسر آقای عارف در یک دانشگاه .. آباد قبول شد, اما چون پدرش عضو هییت علمی دانشگاه شریف بود, پسرش را به دانشگاه شریف برد و مدرکش از دانشگاه شریف صادر شد!! همین آقایی که میگه ژن برتر هستش!! سهمیه هییت علمی واقعا ظلم بود.
ناشناس۱۲۳۱۵۱۰۱۱:۳۴:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۱۸
اتفاقا سهمیه هیئت علمی خیلی خوب بود. دیدم از زاهدان طرف اومد امیرکبیر پیش پدرش. سهمیه شاهد و جانبازان هم مازاد هست و کاری به حق بقیه ندارد. سیاه نمایی نکنید منتها جامعه تا الان نسبت به اون بیچاره ها گارد داشت
ناشناس۱۲۳۱۱۴۲۰۸:۳۹:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۱۸
پزشک ماهر متعهد میخواهیم که اخلاق پزشکی را رعایت کنه و به کشورش خدمت کنه نه اینکه فقط به فکر درآمد باشه در شمال شهرهای بزرگ
فاطمه۱۲۳۱۲۲۳۰۹:۲۰:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
من نمیدونم این چرا چسبیدن به این پنج درصد حد اقل سهمیه ایثارگران رو ده درصد کنید مازاد که با تراز 9800 بتونیم پزشکی قبول شیم. آخه تمام بچه درس خونا تو سهمیه ایثارگران پنج درصد هستن و این طوری سهمیه ایثارگران فرقی با بدون سهمیه بودن نمیکنه
ناشناس۱۲۳۱۳۰۹۱۰:۰۳:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۸
من اصلا نمی فهمم چرا باید ایثارگران سهمیه کنکور داشته باشند؟ کار تخصصی و رشته تخصصی برای چی باید سهمیه داشته باشد مگه علم رو میشه با ایثار دور زد؟ فردی که میره پزشکی و مهندسی و.. باید علاقه و استعداد و ظرفیت یادگیری اون رشته رو داشته باشه!
ناشناس۱۲۳۱۳۱۸۱۰:۰۹:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۸
گام مثبت کوچکی در راستای تحقق عدالت
ناشناس۱۲۳۱۳۳۱۱۰:۱۷:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱۸
باید کل سهمیه ها حذف بشوند. باید شایستگی علمی ملاک قرار بگیرد. ایثارگری ارزشی معنوی است و نباید با پاداشهای دنیوی جبران شود. در این صورت مشخص خواهد شد که کی ایثارگر واقعی هست و کی ایثارکاری به چشمداشت مادی میکنه.
ناشناس۱۲۳۱۳۸۸۱۰:۵۰:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
سهمیه باید برداشته بشود
ناشناس۱۲۳۱۴۸۱۱۱:۲۵:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۸
سهمیه یعنی سهم ویژه ، یعنی تبعیض و این خلاف اصول انسانی و قانون اساسی است همه ایرانیان با هم برابرند !!!
ناشناس۱۲۳۲۱۷۶۱۶:۲۲:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۱۸
برابری رو خوب اومدی
عجایب شهر۱۲۳۲۴۹۵۱۹:۵۰:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
اونی که انواع امکانات و کلاس ها را دارد با بقیه برابر است؟
ناشناس۱۲۳۱۵۴۳۱۱:۴۳:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۸
سهمیه باید فقط به ایثارگران داده شود و ایثارگران معزز بتوانند سهمیه خود را بصورت توافقی واگذار نمایند
ناشناس۱۲۳۲۵۴۳۲۰:۲۳:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱۸
چرا باید داده شود مگه قرار نیست شما تلاش کنید پدران شما با ارزش ترین دارایی شون دادن حالا شما از وقتتون نمیتونید بگذرید که تلاش کنید
ناشناس۱۲۳۳۲۷۰۱۱:۰۲:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۱۹
اصلا کنکور میدین شما برای چی.بی تعارف تشریف ببرین دانشگاه استرس و در به دری برای مردم خوبه قوی میشن..
سید۱۲۳۱۵۸۷۱۱:۵۳:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۸
در وصف این مانده ام که سخنگوی سازمان سنجش برای بار دوم دارد بازنشسته میشود و دوره سوم ایشان شروع شده و برای نوه های مسئولین جا رزرو میکند
ناشناس۱۲۳۱۶۰۸۱۲:۰۲:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
سلام قطعا چنین طرحی در مجلس آینده رای نخواهد آورد و حتی ممکن است سهمیه ها افزایش پیدا کند
ناشناس۱۲۳۱۶۱۶۱۲:۰۶:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
سهمیه بزرگترین اجحاف در حق مردم است, یک کار زشت
ناشناس۱۲۳۱۶۳۲۱۲:۱۷:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۸
ما پنج درصدیا بد بخت بودیم بد بخت تر هم شدیم. دیگه با تراز 10000 هم تو سهمیه ایثارگران پزشکی قبول نمیشن
ناشناس۱۲۳۳۱۶۶۱۰:۲۱:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۱۹
تراز 10000انتظار پزشکی داشتید؟؟..
ناشناس۱۲۳۱۶۳۷۱۲:۲۱:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
سهمیه یعنی تبعیض ومردم یک کشور رو درجه بندی کردن باید تمام سهمیه ها حذف بشه اگه به افکارعمومی مردم رجوع کنیم همه چیز مشخص میشه
رضا۱۲۳۱۶۹۳۱۲:۴۸:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۸
انشاء الله دولت محترم با تصویب حذف سهمیه های ناعادلانه کنکور ، نور امید به قلب جوانانی که شبانه روز زحمت می کشند تا در رشته دلخواهشان به دانشگاه راه یابند بدمد. خیلی از سهمیه ها واقعا ناعادلانه است
ناشناس۱۲۳۱۷۵۰۱۳:۲۳:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۸
هرچی میخان کمک مالی به خانواده های ایثارگر بکنن ولی سهمیه قبولی در کنکور و استخدامی رو باید حذف کرد
ناشناس۱۲۳۱۸۵۴۱۳:۵۰:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱۸
کنکور محلی برای کاسبی عده ای است سازمان سنجش را از ساختار آموزش عالی حذف تا آرمش به جامعه خانواده ها و فرزندان این مرز و بوم برگردد.
ناشناس۱۲۳۱۹۰۴۱۴:۱۱:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۸
این سهمیه ها واقعیت نداره هر طور بخواهند عمل می کنند
شهاب۱۲۳۱۹۶۶۱۴:۳۴:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۸
سهمیه با هر عنوانی که باشد از جمیع جهات بر علیه شایسته سالاری و عدالت است،برای کسانی که تشخیص داده شود استحقاق برخورداری از امتیازی را دارند روشهای بسیاری وجود دارد.
ناشناس۱۲۳۲۱۰۲۱۵:۴۴:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
سهمیه مازاد یعنی چی مگر کسی که مازاد است صندلی نمی خواهد فضای کلاس نمی خواهد آزمایشگاه نمی خواهد بیمارستان نمی خواهددرحال حاضر به هیچ جا وهیچ مجلسی هم مازاد نمی توانی وارد شوی چون فضارا برای کسانی که هستند تنگ می کنی چه برسد برای علم آموزی
رضا۱۲۳۲۱۲۹۱۵:۵۹:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۱۸
حذف سهمیه رزمندگان فرزندان رزمنده ها و ایثارگران دهن کجی به ارزشهاست . و خود بی عدالتیه . قطعا مجلس تصویب نخواهد کرد
هیچ کس۱۲۳۲۱۷۲۱۶:۱۸:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۸
متاسفانه در کشورهایی مثل ما که البته نمی دانم وجود دارند یا خیر ،پستهای مدیریتی نه بر مبنای شایسته سالاری بلکه به هزار ویک دلیل دیگر تقسیم میشوند و دراین راستا دیگر نیازی به شایسته سالاری علمی احساس نمی شود بنابر این باید این مدارک دانشگاهی بر حسب نیاز تقسیم شود بدین گونه است که دائم همه از سوء مدیریت شکایت دارند ولی توجهی به ریشه آن نمیکنند مدرک علمی نبایدبه صورت وسیله ای برای دستیابی به سرمایه کلان درآید ولی درحال حاضر ما برای قدر دانی از زحمات عده ایی شرایط دستیابی به مدرک را تسهیل میکنیم با این نگرش که این مدرک وسیله ای باشد برای امرار معاش آن عده .وبااین کارمانع از نخبه پروری واقعی میشویم که برای پیشرفت جامعه ضروری است.
ناشناس۱۲۳۲۲۱۸۱۶:۴۶:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۸
آقای توکلی همیشه انصافا طرف عدالت بودن هستن امیدوارم تو سهمیه ها هم جدی وارد بشن چون واقعا انصاف نیست من خودم کنکور دادم جمع کل دروس اختصاصی دوستم از پایین ترین درصد اختصاصی منکه فیزیک 37 درصد بود کمتر بود ولی اون پزشکی قبول شد ولی من رادیولوژی درحالیکه درصد هاش یک دهم درصدهای منم نبود امیدوارم این بی عدالتی برداشته بشه و امتیازات دیگه به این عزیزان داده بشه که با تمام وجودم آسایش و امنیت و کشورمون ایران مدیون پدران این عزیزان میدونم
ناشناس۱۲۳۲۳۶۶۱۸:۰۸:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۸
به ملت توضیح دهید چرا فرزندان هیات علمی باید سهمیه داشته باشند؟
ناشناس۱۲۳۲۵۵۷۲۰:۳۲:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۸
خیلی خوب است .ولی خیلی دیر.حق خیلی رفته.
ناشناس۱۲۳۲۵۶۴۲۰:۳۹:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
کدوم ایثارگران جنگ که سی سال پیش تموم شد ، ما هم که پدرمون توی جنگ دراومد چیزی ندیدیم ، من خودم پیش از سن سربازی سه سال توی جنگ داوطلب حضور داشتم ، سال شصت و هفت هم رفتم سربازی و دو سال هم اونجا ، در مجموع پنج سال زمان رفسنجانی در سازمانی استخدام و زمان خاتمی اخراج شدم ، علت اخراج غیبت از کار بود نه دزدی و اختلاس یا تجاوز بیکارم و مجرد ، نه خونه ، نه حساب بانکی مدتی کارگر ساختمون بودم ، بدون بیمه و بدون آتیه ..
ناشناس۱۲۳۲۵۹۷۲۰:۵۷:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۸
در طول چند دهه چه حقها که پایمال شد و چه افرادی که باستحقاق تحصیلیشون نرسیدن ، آیا صحیح است هزینه ایثار یکنفر را که بعهده بیت المال است و بر عهده حاکمیت است یک عده داوطلب با قرارگرفتن در جایگاه پایینتر تحصیلی پرداخت کنند .
ناشناس۱۲۳۳۲۰۱۱۰:۳۳:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۹
خدا را شکر که بالاخره یکی صدای ملیونها جوونو شنید چه حق هایی که ضایع شد انشااله که در امتحانهای آینده عملی بشه و جلوی ورود یک سری.. به دانشگاهها گرفته بشه وگرنه طی سالهای آتی نیروی متخصصمون ته میکشید
ناشناس۱۲۳۳۷۰۴۱۴:۲۱:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۹
من نمیدونم تکلیف اونایی که تا پارسال با سهمیه۲۵ درصدی رفتن دانشگاه چی میشه چه فرقی با ما داره خیلی وقته سهمیه حذف نمیشد وقتی نوبت به ما رسید حذف میکنن شانس نداریم
ناشناس۱۲۳۴۰۱۹۱۶:۵۲:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۱۹
اگر بحث توزیع عادلانه فرصت باشد ، فرزندان جانبازان و شهدا که از داشتن نعمت پدر ناعادلانه محرومند نسبت به فرزندی که پدر مثل کوه پشتش ایستاده ،، آیا این بی عدالتی نیست ، نباید این حق کوچک از این خانواده ضایع شود. این مرز و بوم نسبت به این فرزندان بی پناه مدیون است
...۱۲۳۴۱۴۲۱۸:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱۹
نباید سهمیه ها رو بردارند پدر خانواده هایی که بیشتر از یک سال تو جبهه حضور داشتند و پدران جانباز و شهید در راه اسلام تا پای جونشون رفتند و حتی شهیدم شدند بعد الان حق فرزندانشون هستش که از این سهمیه که تعلق میگیره بهشون استفاده نکنند ..واقعا چرا باید به این سهمیه ها اعتراض بشه پدران این خانواده در راه دفاع از اسلام جنگیدند و آیا الان حق فرزندانشون درسته که گرفته بشه؟؟؟؟!!!!!
ناشناس۱۲۳۴۱۴۸۱۸:۰۶:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۹
صدبار دیگرهم که بگویند فرزندان هیئت علمی سهمیه نداشته اند آنکه نمی خواهد بشنود نمی شنود فرزندان هیئت علمی فقط پس از قبولی می توانستند به دانشگاهای محل زندگیشان انتقال یابند بعضی افراد در همه چیز شلوغ بازی در می آورند تا واقعییت گم شود ..
ناشناس۱۲۳۴۲۵۸۱۹:۳۱:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱۹
این لایحه چیزی جز تضعیف مقام شهدا و ایثارگران نیست و بیشترین لطف به اقشار مرفه است که فرزندانشان را ده ها کلاس ثبت نام میکنند و در نهایت "برابری" رتبه میاورند. آقای توکلی فرزندان ایثارگران چشم امیدشان به امثال شما است. این لایحه تنها و تنها سهمیه ایثارگران را نشانه گرفته است وگرنه چه کسی است که نداند حذف سهمیه اعضای هیئت علمی یک شوخی بیشتر نیست و نهایتا به جای "از ابتدا" بعد از یکی دو ترم با توجه به رابطه همین سهمیه را بدون صدا اعمال میکنند کما اینکه سالها این کار را میکردند و هیچ کسی هم خبر نداشت. آقای توکلی لطفا حرکتی بکنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین