روغن ریخته‌ای که رییس جمهور نذر امامزاده کرد!...

طاها شمس صالح،   3980916044 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

طرح تحول سلامت در دولت اول تدبیر و امید به عنوان یکی از موفقیت های دولت مورد توجه رسانه ها بود اما معرفی این طرح از سوی رئیس جمهور به عنوان دستاورد موفق دولت آن هم در زمانی که این طرح مانند برجام به حاشیه رفته و مشکلات زیادی ایجاد کرده، جای تعجب دارد.

روغن ریخته‌ای که رییس جمهور نذر امامزاده کرد!...

حسن روحانی رئیس جمهوری به تازگی در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه گفته است: بر اساس قانون اساسی همه مردم باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. دولت یازدهم کاری کرد که همیشه می گفتند این کار را نکن، نمی شود و آن بیمه همگانی سلامت است که کار بسیار بزرگی است.

وی افزود ده‌ها نفر از سران کشورهای دنیا از من پرسیدند طرح سلامت را چه جوری اجرای کردید، چقدر هزینه کردید، چقدر پول می دهید؟ مگر می شود؟! خیلی از کشورهای پیشرفته نتوانستند این طرح تحول سلامت را اجرا کنند ولی طرح تحول را حتی در این شرایط بسیار سخت اجرا کردیم.

اما طرح تحول سلامت چه بود و چه پیامدهایی داشت. این طرح از اردیبهشت سال 1393 و سال اول فعالیت دولت یازدهم شروع شد و در نهایت در چهار فاز شامل تحول در درمان، تحول در حوزه بهداشت، افزایش تعرفه های پزشكی و تحول در آموزش پزشكی به انجام رسید.

اجرای این طرح در پی رایزنی دولت با مجلس و اختصاص 10 درصد از اعتبار صرفه جویی طرح هدفمندی یارانه ها برای نظام سلامت که اعتباری حدود 4800 میلیارد تومان را به وزارت بهداشت سرازیر کرد و بعد از آن اختصاص یک درصد از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده اجرا شد.

تیم حسن قاضی زاده هاشمی، طرح تحول سلامت را با کنار گذاشتن طرح قانونی نظام ارجاع و پزشک خانواده آغاز کردند که از سال 84 در زمان وزارت مسعود پزشکیان شروع شده بود و در نیمه راه بود.  آنان اعلام کردند که مهمترین برنامه دولت در حوزه سلامت اجرای طرح تحول سلامت است و برنامه پزشک خانواده به نوعی به حاشیه رفت.

در گام اول دولت اعلام کرد که در راستای قانون بیمه همگانی همه افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند، به صورت رایگان بیمه سلامت می شوند و دفترچه بیمه می گیرند. پیش بینی اولیه مسئولان دولت و وزارت بهداشت این بود که حدود پنج میلیون فرد بیمه نشده با استفاده از اعتبارات جدید تحت پوشش بیمه رایگان قرار بگیرند اما پیش بینی ها درست نبود و 10 میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند و محاسبات مالی به هم خورد.

در گام دیگر طرح تحول سلامت که فاز تحول در حوزه درمان بود به گفته مسئولان وزارت بهداشت نوسازی گسترده در بیمارستانهای دولتی کلید خورد. بنابر اعلام مسئولان وزارت 45 هزار تخت بیمارستانی نوسازی شد و  دو میلیون و 700 هزار مترمربع فضای بیمارستانی بازسازی، استانداردسازی و بهینه سازی شد.

همچنین فرانشیز (سهم) پرداختی مردم در بخش بستری بیمارستانهای دولتی به سه درصد هزینه های درمانی برای روستاییان و پنج درصد برای شهرنشینان کاهش یافت. 250 کلینیک ویژه تخصصی با تعرفه دولتی برای افزایش دسترسی به خدمات سرپایی و کاهش هزینه های مردم ایجاد شد.

مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که هیچ بیمارستانی حق ندارد بیماران یا همراهان آنها را برای تهیه دارو یا لوازم پزشکی به خارج از بیمارستان بفرستند. همچنین 34 پایگاه اورژانس هوایی با کرایه بالگرد از نیروهای نظامی فعال شدند. زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی رایگان شد و مراکز زایمان در بیمارستانهای دولتی نوسازی شدند.

ایرج حریرچی سخنگوی وقت وزارت بهداشت در دولت یازدهم گفته بود: کاهش پرداختی از جیب مردم از 57 درصد به زیر 40 درصد رسید و در بیمارستانهای دولتی بین هفت تا 10 هزار میلیارد تومان زیرمیزی پرداختی مردم در نظام سلامت به علت واقعی شدن تعرفه ها حذف شد.

افزایش خدمات بهداشتی از جمله خدمات فلورایدتراپی و فیشورسیلنت دندانی برای همه دانش آموزان کشور، اضافه شدن واکسن پنتاوالان در نظام واکسیناسیون کشور، ایجاد دو هزار خانه بهداشت جدید و افزایش اقلام دارویی در خانه های بهداشت نیز در فاز بهداشتی به مرحله اجرا درآمد.

این اقدامات هزینه های وزارت بهداشت و بیمه ها را افزایش می داد اما کاهش هزینه ها در بیمارستانهای دولتی بین مردم رضایتمدی ایجاد کرده بود تا اینکه در پاییز سال 93 فاز سوم طرح تحول سلامت یعنی افزایش 120 درصدی تعرفه های پزشکی اجرا شد و نه تنها  بار سنگینی به بیمه ها اضافه کرد بلکه با ایجاد شائبه پزشک محور بودن طرح تحول سلامت و روانه کردن پول های دولت به جیب پزشکان طرح تحول سلامت را وارد مرحله جدید کرد و انتقادهای زیادی را روانه آن کرد.

 طرح تحول سلامت و تبلیغات گسترده

وزارت بهداشت در دولت یازدهم و تقریبا از شروع کار این دولت تبلیغات سنگینی برای اجرای طرح تحول سلامت انجام می داد و تقریبا در تمام رسانه های آنلاین، مکتوب و دیداری و شنیداری به طور دائم تبلیغات این طرح به عنوان مهمترین برنامه اجتماعی دولت پس از انقلاب معرفی می شد.

اما دیری نپایید که پیامدهای محاسبات نه چندان دقیق مالی این طرح خودنمایی کرد، پرداخت حقوق و کارانه پزشکان و پرستاران به تاخیر افتاد و تاخیرهای یکساله و گاه بیشتر داد کارکنان بیمارستانها را درآورد. سازمانهای بیمه گر زیر بار هزینه  های این طرح به سختی افتادند و حتی به مرز ورشکستگی رسیده بودند و مردم دیگر توان رفتن به بیمارستانهای خصوصی و مراکز دندانپزشکی را نداشتند.

به این ترتیب بیمارستانهای خصوصی، داروخانه ها و بیمه ها به سختی ادامه حیات می دادند، رفته رفته تامین دارو و تجهیزات پزشکی در بخش دولتی هم سخت شد و با شروع تحریم های جدید آمریکا و کاهش درآمدهای دولت، حمایت دولت از این طرح نیز کم شد و در فازهای بعدی دولت نتوانست افزایش تعرفه های پزشکی را مطابق تورم سالانه و انتظار جامعه پزشکی دنبال کند و بر موج نارضایتی ها افزود.

حسن قاضی زاده هاشمی نیز در این هنگام لب به اعتراض و انتقاد گشود و از عدم همراهی مسئولان دولت با وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت و بد قولی سازمان های مشارکت کننده در این طرح گلایه کرد، گله گزاری ها افزایش یافت تا اینکه وزیر بهداشت دولت یازدهم در سال اول دولت دوازدهم از کابینه پیاده شد و استعفا کرد.

هنوز وزیر شاگرد اول دولت یازدهم از قطار دولت پیاده نشده بود که سعید نمکی، داروسازی در کسوت معاون سازمان برنامه و بودجه به عنوان معدود افراد عضو دولت از طرح تحول سلامت انتقاد کرد و گفت: اجرای طرح تحول سلامت به مقدماتی نیاز داشت که قبل از شروع این طرح باید اجرا می شد .

او افزود: اجرای نظام ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت، برنامه ملی پزشکی خانواده و راهنماهای بالینی پیش نیاز و مقدمه اجرای طرح تحول سلامت بود که چون مورد بی توجهی قرار گرفت، طرح تحول سلامت به مشکل خورد.

اما نمکی با وجود انتقادهایی که به طرح تحول سلامت داشت بعد از نشستن بر صندلی وزارت از ادامه انتقادات صرف نظر کرد زیرا طرح تحول سلامت در کنار برجام دو نکته مثبت در کارنامه دولت تدبیر و امید بود که تخریب آن می توانست، کارنامه عملکرد دولت تدبیر را دچار مشکل کند. این بود که وزیر جدید از زمان شروع کار اعلام کرد که طرح تحول سلامت را با قدرت ادامه می دهد و قطار این طرح در هیچ ایستگاهی توقف نمی کند.

اما اکنون با گذشت کمتر از یکسال از آن زمان این قطار حداقل در ایستگاه بیمه همگانی توقف کرده است و طرح بیمه رایگان همگانی متوقف شده و با عنوان جدید طرح بیمه اجباری به بررسی اموال و دارایی افراد گره خورده است تا شاید بخشی از 10 میلیون نفری که رایگان بیمه شدند با ارزیابی دارایی شان برای پرداخت حق بیمه مراجعه کنند.

تاخیر در پرداخت پزشکان و پرستاران در بیمارستانهای دولتی افزایش یافته است، بیمه سلامت ایرانیان و سازمان بیمه تامین اجتماعی با بحران های مالی دست و پنچه نرم می کنند، بیمارستانهای دولتی با کمبود شدید تجهیزات و امکانات پزشکی مواجه هستند، بیمارستانهای خصوصی عملا ورشکسته شده اند و سرنوشت پرداخت های زیرمیزی در هاله ابهام است.

کامران باقری لنکرانی:‌ در حوزه سلامت، با یک آنارشیسم طرف هستیم

کامران باقری لنکرانی، وزیر اسبق بهداشت درباره طرح تحول سلامت در گفت و گو با خبرنگار الف گفت: واقعیت تلخ این است که نظام سلامت با مشکلات انباشته ای رو به رو بوده و هست. در نظام سلامت با سالمندی رو به افزونی جمعیت، افزایش شیوع بیماری های غیر واگیر،  تغییر سبک زندگی و کاهش باروری، افزایش تنش های اجتماعی و مخاطرات متعدد رو به ازدیاد مواجه هستیم.

وی افزود: مشکل تاریخی که نظام سلامت همیشه داشته، این است که رشد بودجه بخش سلامت از متوسط نرخ تورم کمتر بوده و هست. اقدامی که سال  93 به نام طرح تحول سلامت و به دنبال مصوبه مجلس با اختصاص بخشی از یارانه های انرژی به نظام سلامت شروع شد و بعد از آن از محل مالیات بر ارزش افزوده منابع بیشتری در اختیار نظام سلامت قرار داد یکی از معضلات نظام سلامت که کمبود بودجه بود را بر طرف کرد.

باقری لنکرانی اضافه کرد: در آن زمان مسئولانی که در وزارت بهداشت مسئولیت داشتند، اعلام کردند که با این اعتبارات می خواهند طرح تحول سلامت را اجرا کنند و در اردیبهشت سال 93 شروع اجرای این طرح را اعلام کردند. آنچه جای انتقاد دارد این است که برای اجرای چنین برنامه بزرگی به یک برنامه کلان نیاز داشتیم.

وی گفت: خوشبختانه چارچوب این برنامه کلان دقیقا یک ماه قبل از اجرای طرح تحول سلامت در قالب سیاست های کلی نظام سلامت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد ولی متأسفانه نسبت محکمی بین طرح تحول سلامت و آن سیاستها دیده نشد. سیاستهای کلی نظام سلامت یک بسته کامل 14ماده ای است که ابعاد مختلفی در آن لحاط شده بود که طرح تحول سلامت بدون توجه به این سیاست ها در قدم اول بر بیماران بستری و بهبود خدمات بیمارستانی متمرکز شد.

وزیر اسبق بهداشت اضافه کرد: با اجرای این طرح درصد فرانشیز خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی کم شد و به نوعی خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی برای مردم ارزان شد اما همه کسانی که در حوزه نظام سلامت اطلاعاتی دارند می دانند که وقتی سهم بیماران از هزینه های درمانی در بیمارستانهای دولتی کم و حمایتهای دولتی بیشتر شود، در صورتی که نظارت مناسبی نباشد هزینه های القایی و غیر ضروری افزایش پیدا می کند و این اتفاق هم افتاد.

باقری لنکرانی اضافه کرد: نیاز القایی باعث شد یکسری خدماتی که مورد نیاز نیست و هزینه بر است، بار سنگینی به بودجه کشور تحمیل کند. در حاشیه طرح تحول سلامت اتفاقات دیگری هم با افزایش مصرف تجهیزات پزشکی و لوازم یکبار مصرف اتفاق افتاد و آنها هم بار سنگین بیشتری را به نظام سلامت تحمیل کردند.

وی گفت: در نهایت اگر چه به دنبال طرح تحول سلامت پرداخت از جیب مردم در بیمارستانهای دولتی کاهش پیدا کرد اما در واقع درصد پرداختی مردم کاهش پیدا کرد و عدد مطلق پرداختی مردم و هزینه های خدمات درمانی به مراتب افزایش یافت و اگر با نرخ برابری دلار هم در نظر بگیریم رقم مطلق هزینه های پرداختی مردم حتی در بیمارستانهای دولتی بیشتر شد.

وزیر اسبق بهداشت افزود: در کنار این بخش از طرح تحول سلامت که فاز اول اجرای آن بود، در فاز سوم بلافاصله تعرفه های خدمات پزشکی هم افزایش پیدا کرد و افزایش دو برابری تعرفه های خدمات پزشکی باز هم هزینه های بیشتری به نظام سلامت و مردم تحمیل کرد.

وی ادامه داد: نکات بسیاری در مورد اشکالات این طرح وجود دارد که افزایش هزینه های القایی و غیر ضروری از جمله آن است و گر چه سهم پرداختی از جیب مردم برای سلامت در بخش دولتی کم شد اما هزینه های کمرشکن و فقرزای نظام سلامت با اجرای طرح تحول سلامت و بر خلاف سیاست های کلی نظام سلامت و برنامه توسعه نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه بیشتر هم شد و در این زمینه طرح تحول سلامت توفیقی نداشت.

باقری لنکرانی گفت: البته به دلیل اینکه خدمات بیمارستانی فوری‌ترین خدمات نظام سلامت است توجه به آن ضروری بود اما چون مکانیزم های کنترلی را همزمان با آن اعمال نکردیم و تمرکز عمدتا روی خدمات بستری در بیمارستان های دولتی بود، شاهد افزایش نیازهای القایی شدیم.

وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: در این طرح، نرخ بستری شدن افزایش پیدا کرد، همچنین متوسط هزینه‌های بستری شدن صرف نظر از افزایش تعرفه، افزایش یافته و تعداد خدمات پاراکلینیک نیز افزایش داشت و همه‌ این موارد سبب شد حجم زیادی از اعتبارات صرف نیازهای القایی و غیرضروری شود.

لنکرانی اظهار کرد: پزشک خانواده و راهنماهای درمان در بیماری های پرهزینه از جمله مکانیسم های کنترلی است از جمله عوامل کنترلی بود که اجرا نشد و همین نبود مکانیزم های کنترلی طرح تحول سلامت را دچار آسیب کرد. به همین علت اکنون بیمارستان ها بدهی‌های سنگینی به پرسنل خود دارند که این موضوع سبب بی میلی و کاهش کیفیت در ارائه خدمات می شود.

وزیر اسبق بهداشت گفت: متاسفانه خروج از خدمت در حوزه‌ سلامت رونده فزاینده ای پیدا کرده است و اکنون در حوزه سلامت، با یک آنارشیسم طرف هستیم و تمرکز صرف بر خدمات بیمارستانی باعث شده این آنارشیسم بدتر شود. هزینه های درمان سرپایی مردم و نیز هزینه خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری افزایش پیدا کرده و بیمارستانهای دولتی بسیار شلوغ شده اند.

وی افزود: به این ترتیب طرح تحول سلامت نتوانست به اهداف خودش برسد و حتی به ضد خودش تبدیل شد، نارضایتی ها را افزایش داد. بی اعتمادی را نسبت به دریافت خدمات با دفترچه بیمه افزایش داد و برنامه های اصلاحات ساختاری نظام سلامت از جمله پزشک خانواده و نظام ارجاع را به حاشیه برد.

اکنون با گذشت حدود پنچ سال از شروع اجرای طرح تحول سلامت کمتر کارشناسی در حوزه سلامت از این طرح پر سر و صدا دفاع می کند. اینکه رئیس جمهوری در روزهای سخت اقتصادی و در هنگامی که توفیفات برجام به گل نشسته و نارضایی ها افزایش یافته است از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید (آن هم زمانی که وزیر متولی آن به کنار رفته است) در سخنرانی های خود هزینه می کند، مبحثی است که باید درباره آن تأمل کرد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۲۹۵۵۰۰۹:۱۰:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱۷
طرح تحول سلامت ؛ چند سالی است که دچار مرگ مغزی شده و به کما رفته است . از این طرح فقط کارانه نجومی اش ( طرح قاصدک ) برای پزشکاش باقی مونده . و الا بیمارا در بیمارستان های دولتی سرگردان ، و بیشترین هزینه رو خودشون دارن از جیبشون پرداخت میکنن
کمالی۱۲۳۰۰۵۹۱۳:۲۸:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱۷
طرحی انتخاباتی، شدیدا پرهزینه و جیب پزشکان و شرکتهای پزشکی پرکن!
ناشناس۱۲۳۰۵۵۴۱۹:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۷
به نظر من اگر در یک کشور می خواهید کارآیی دولت را ببینید نظام درمانیش را ببینید . اولین قدم در سامان دادن به سیستم درمانی این است که با یک روش حسابداری دقیق و واقع بینانه هزینه آن مشخص شود و اینکه هر بیمار چقدر هزینه داشته . مرحله بعد مشخص کردن این موضوع است که چنددرصد این هزینه توسط بیمار-دولت( مالیات ) - بیمه پرداخت شود . مرحله بعد بررسی این موضوع است که کیفیت این نظام چگونه قابل بررسی و بهبود است که بر دو مرحله قبل هم تاثیر می گذارد . تمام نظامهای درمانی جهان را با این سه مرحله میتوان بررسی کرد .
ناشناس۱۲۲۹۵۵۴۰۹:۱۱:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
تورم ؛ گرانی ؛ جواب بده روحانی !
ناشناس۱۲۲۹۷۹۷۱۰:۵۴:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
فقط روحانی جواب بده ؟؟
ناشناس۱۲۳۰۰۷۴۱۳:۳۴:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
دورود بر هشتمین شهردار برتر دنیا قالیباف
ناشناس۱۲۳۰۱۴۱۱۳:۵۸:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱۷
نه شما که دلت میسوزه بیا جاش جواب بده
ناشناس۱۲۳۰۱۶۴۱۴:۰۶:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
نمایندگان مجلس هم باید پاسخ بدهند.
ناشناس۱۲۳۰۲۵۳۱۵:۱۲:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۷
نه تو هم که نماینده‌اش هستی جواب بده
ناشناس۱۲۲۹۵۵۷۰۹:۱۲:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۷
اتفاقا یکی از بدترین طرحهای تاریخ ایران همین اجرای طرح سلامت بود عین بی عدالتی اجتماعی در این طرح نهفته است طرحی که تبعیض درش بیداد کرد طرحی که در آن حقوق پزشک را بالای صد میلیونی کرد و حقوق پرستار و ماما و سایر کارکنان زحمتکش بیمارستان را نهایت به چهار میلیون رسوند و تغییری نکرد. لپ کلام:کلا این دولت پولدارها رو پولدارتر کرد و قشر مستضعف را فقیر تر
ناشناس۱۲۲۹۵۶۰۰۹:۱۴:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۷
طرح تحول سلامت روحانی در واقع طرح تحول اساسی در حقوق و مزایای دریافتی پزشکان بود و پول هنگفتی را از کیسه بیت المال به جیب پزشکان مراکز دولتی سرازیر کرد .
ناشناس۱۲۲۹۸۴۰۱۱:۲۷:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱۷
ما در اقوامان پزشک داریم و اینطور نیست که پزشکهایی که سهام بیمارستانی ندارند اوضاع خوبی داشته باشند. از بیمارستانهای ورشکسته بگذریم. طرح تحول سلامت چاه ویل هزینه بود که پزشک، بیمه و بیمار را باهم بلعیده. وقتی وزیری با درآمد باد آورده، پول ارزان در اختیارش قرار میگیرد، دربهای هزینه ای را روی بیمار ، بیمارستان و بیمه باز میکند که ده تا وزیر بعدی هم مشکل میتونن این سنگ و از چاه دربیارن. از قدیم گفتن سنگ بزرگ علامت نزدنه ولی کسی که تلاش برای اینکار میکنه باید به عقلش شک کرد.
ناشناس۱۲۲۹۵۶۲۰۹:۱۵:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۷
روحانی مملکت رو خوابونده
ناشناس۱۲۲۹۵۶۶۰۹:۱۶:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۱۷
عملکرد روحانی در تمام حوزه ها و عرصه ها ، - 0 - تمام .
ناشناس۱۲۲۹۷۹۹۱۰:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۷
عملکرد بقیه چطور ؟؟؟
ناشناس۱۲۳۰۰۴۸۱۳:۲۱:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۷
لاریجانی هم - 0 -
ناشناس۱۲۲۹۸۲۳۱۱:۱۷:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱۷
صفر زیاده خیلی هم زیاده
ف.خ۱۲۳۰۰۸۴۱۳:۳۷:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱۷
همه اش تقصیر روحانی است ، تحریم ها و ترامپ که مهم نیستند!
ناشناس۱۲۲۹۵۷۰۰۹:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۱۷
روحانی و دار و دسته اش ، مملکت رو 50 سال به عقب روندند .
ناشناس۱۲۲۹۷۶۷۱۰:۴۳:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۷
پیوندی و فریدون چه گناهی دارن اخه :-)
ناشناس۱۲۲۹۵۸۸۰۹:۲۶:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۱۷
یک بار یک اقتضاددانی گفت که مهمترین وظیفه وزیر بهداشت تخصیص منابع مالی در این بخشه. بدین صورت اصلاً انتخاب یک پزشک در این پست اشتباه هست و وزارت بهداشت بیشتر به یک اقتصاددان نیاز داره.
ناشناس۱۲۲۹۵۸۹۰۹:۲۶:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۷
خوب رییس جمهور دستاوردی نداشته دولتش تو این 6 سال از چی بگه؟! اینقدر این دولت بی دستاورده مجبوره این چیزا رو بگه!!!!!! بدترین دولت و رییس دولت تاریخ ایران
ناشناس۱۲۲۹۶۰۷۰۹:۳۱:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱۷
مجلس نمایندگان ؛ طرح عدم کفایت روحانی رو به اجرایی کنه
جاسم۱۲۳۲۵۰۸۱۹:۵۶:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۸
مجلس هم بی کفایت تر و بی عرضه تر از دولت است
ناشناس۱۲۲۹۶۱۰۰۹:۳۳:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۱۷
این طرح فقط برای پزشکها خوب بود. مثل برجام تهش چیزی به مردم نرسید.
علی۱۲۳۰۳۸۶۱۶:۳۰:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۷
اتفاقا طرحی بود پوپولیستی که هم به ضرر مردم تموم شد هم پزشکان. مردم را سوق داد به سمت تقاضاهایی که اصلا در اولویت سلامت جامعه نبود و با قول دستمزد واقعی به پزشکان, مجبورشون کرد تو این سیستم کار کنند. اجازه کار خصوصی را از اکثر پزشکها گرفت. من امور مالی بیمارستان کار میکنم. اخیرا کارانه پزشکها را بعد از یک سال و نیم اونقدر کم کردند که اکثر پزشکان کمتر از ده میلیون دریافت کردند. پزشکان قدیمی همه درخواست عدم همکاری کردند. ضرر این کار تو چشم مردم می‌ره. یک سال قبل بدون هیچ مشکلی بیمه پول پروتز تعویض زانو را قبول میکرد. الان بیمه پول عمل یک سال قبل پزشکان را نداده و تازه اگر بده درصد اعظمش را حذف کرده و پول پروتز بیمار جدید را هم به راحتی قبول نمی کنه. پزشکان هم دوباره به بیماران میگن برین بخش خصوصی. اگر واقعا این طرح بده و مردم ناراضی هستند تعطیلش کنند که مردم دوباره از جیب خودشان پول بدن
ناشناس۱۲۲۹۶۲۰۰۹:۳۶:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۷
من اگه جای روحانی بودم و عملکردم اینجوری بود ؛ با یه خداحافظی ، دل 84 میلیون ایرانی رو شاد میکردم و با این کار التیامی میذاشتم بر روی زخم و درد نداری و مشقت میلیون ها ایرانی .
ناشناس۱۲۲۹۶۲۲۰۹:۳۶:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۷
روحانی روحانی استعفا استعفا
ناشناس۱۲۲۹۶۳۶۰۹:۴۲:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۱۷
روحانی مسئول مستقیم بروز اعتراضات اخیر در کشور که منجر به کشته و زخمی شدن انسان بی گناه گردید و نیز باعث بروز خسارات مالی به مردم و کشور شد . دادستان و مدعی العموم به این قضیه ورود کند .
ناشناس۱۲۲۹۶۵۳۰۹:۵۰:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۷
روحانی ، با اعلام اینکه از زمان اجرای طرح بنزین بی خبر بوده عملا خواسته که از وقایع وحشتناک بعد از این اتفاق صلب مسئولیت کرده باشه
ناشناس۱۲۲۹۷۶۳۱۰:۴۱:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۱۷
اینکه می گویند روحانی و مجلس از زمان طرح سهمیه بندی بی خبر بوده اند عذر بدتر از گناه است.
ناشناس۱۲۲۹۷۰۲۱۰:۱۴:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
آخر و عاقبت کسی که با کف و سوت و رقص و آواز کف خیابون انتخاب میشه
ناشناس۱۲۳۰۳۷۳۱۶:۲۱:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۷
قدیما می گفتند : خوشِ با چنگ نی .ساغر و می
ناشناس۱۲۳۰۶۲۶۲۰:۲۶:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱۷
احسنت
ناشناس۱۲۲۹۷۱۷۱۰:۲۱:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۷
انتظار دارین روحانی از کارها و پروژه های کارشناسی شده متعددی که انجام داده صحبت کنه بنده خدا هیچ دستاوردی نداره مجبوره هرجا رفت همین دوتا رو بگه
حق۱۲۲۹۷۳۸۱۰:۲۷:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۱۷
از حق نگذریم بهداشت و در مان الان بهتر از زمان لنکرانی است با اینکه تحریمها شدید هستند
ناشناس۱۲۳۰۱۶۸۱۴:۰۸:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱۷
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۲۳۰۷۳۷۲۱:۴۳:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱۷
اولین شرط مقایسه درست، مقایسه بودجه هزینه شده است با این مبلغ هنگفتی که در این دوره خرج سلامت شد(و البته بیشتر به جیب پزشکان رفت) به هیچ وجه کارایی مثبتی نداشت و اگر این هزینه به وزرای قبلی داده می‌شد یقینا نتیجه بهتری داشت
ناشناس۱۲۲۹۷۴۶۱۰:۳۱:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱۷
طرح تحول جیب پزشکان
ناشناس۱۲۲۹۷۶۴۱۰:۴۲:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
طرح تحول سلامت باعث افزایش 300 درصدی تعرفه های پزشکی شد و به ضرر مردم تمام شد.
ناشناس۱۲۲۹۷۷۹۱۰:۴۶:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۷
نه برادر ! اين رئيس جمهور ، اون رئيس جمهوري نبود كه من مي خواستم ، ...رئيس دولتي نبود كه بهش رأي دادم حال چه عجب كه او روغن ريخته را نذر امامزاده كند ، و چه عجب اگر روغن سوخته را به خورد من نوعي بدهد !! عجبي نيست !!
مهران۱۲۲۹۸۵۵۱۱:۳۴:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱۷
طرفداران روحانی و اصلاح طلب ها میگفتن احمدی نژاد هشت سال کشور رو به عقب برده خداییش کاری ندارم احمدی نژاد هم اشتباه زیاد داشت اما اگر احمدی نژاد هشت سال کشور رو برده عقب باور کنید روحانی و هم حزبیهاش هشتاد سال این کار رو کردن
ناشناس۱۲۲۹۹۰۸۱۲:۰۲:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۷
کلا اعتماد بنفس رییس جمهور هامون بالاست علیرغم خانمان سوز بودن طرح هاشون و علی الماشااله آوردن 50شصت درصد تورم و گرانی، کم نمیارن
ناشناس۱۲۲۹۹۳۰۱۲:۱۳:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۷
تنها فایده طرح تحول سلامت این بود که کارانه متوسط پزشکان از پنجاه میلیون رسید به نود میلیون. البته از قاضی زاده هاشمی که خودش بیمارستان خصوصی چشم پزشکی داره و بالای یه میلیارد درمیاره، غیر از این هم انتظار نمی‌رفت.
ناشناس۱۲۲۹۹۵۵۱۲:۲۹:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۱۷
عدم کفایت در همه زمینه ها، نارضایتی ها در اوج و او همچنان ادامه می دهد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۳۰۰۰۸۱۳:۰۵:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
در کشوری مدام درگیر تلاطمات سیاسی و اقتصادی است , از ابتدا کاملا معلوم این طرح یک طرح بی دوام و موقت است .
ناشناس۱۲۳۰۱۶۵۱۴:۰۷:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱۷
طرح تحول سلامت فقط قسمت پرداختیهای نجومی به کادر پزشکی وزارتخونه شون اجرا شد ودیگر هیچ!
عالی۱۲۳۰۳۷۱۱۶:۱۹:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
همه گفتند برنامه بده و فلانه و بهمانه اما در دو سالی که بعد از برجام ایران نفتش را فروخت هیچکس تو ایران جرات نکرد که بگه از برجام بریم بیرون و وقتی آمریکا دید سرش کلاه رفته از برجام بیرون رفت و دوباره همه سر روحانی داد زدند که آمریکا چرا بیرون رفت. و نگفتند چه خوب شد آمریکا از این برجام بد رفت بیرون و برجام روحانی تموم شد. الان هم طرح تحول سلامت همینه. وقتی مردم داشتند استفاده می کردند و برجام بود و پول بود همه حمایت کردند .. الان که پول نیست همه معترضند. معترضین محترم بفرمایند کدوم یکی حاضره این طرح کلا تعطیل بشه و وضعیت به روال قبل برگرده؟ همه میگن این طرح ادامه پیدا کنه اما قبولش نداریم
معلم۱۲۳۰۳۸۸۱۶:۳۲:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۷
خدا شکر که معلوم شد مقصر اصلی نه ترامپ با تحریم ظالمانه بلکه دولت است .
امیر۱۲۳۰۴۸۵۱۸:۰۵:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۷
طرح خوبی بود خدا خیرش بده
ناشناس۱۲۳۰۵۰۷۱۸:۳۱:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۱۷
جناب دکتر جالبه تا چند روز پیش که خیلی پیشرفته بودیم الان چی شد ؟!!! اینها همه به دلیل غرور و پشتیبانی بیش از حد پزشکان هست و قدرتی که خود را پاسخ گوی مردم که هیچ پاسخ گوی هیچ مقام و مسئولی هم نیست
محق۱۲۳۰۵۳۶۱۹:۰۷:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱۷
آبیاری غرق آبی دیگه در کشاورزی هم جواب نمیده و لازم است از روش های نوین ابیاری به منظور رسیدن اب فقط به محل مورد نیاز که ریشه گیاه است، استفاده کرد. متأسفانه در طرح تحول و بسیاری از طرح های دیگر، مدیران از روش غرق آبی برای توزیع بودجه و هزینه کرد ها استفاده می کنند و این به دلیل پول باد آورده نفت و به مثل اقیانوس آب برای کشاورز است که خوشبختانه به همت ترامپ دیوانه دیگر وجود ندارد و حالا معلوم می شود مدیر کیست.
حامد۱۲۳۰۵۹۸۱۹:۵۷:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱۷
در این طرح قیمت داروها، آزمایشات، اسکن ها، حق ویزیت و دیگر خدمات پزشکی افزایش زیادی پیدا کرد. هزینه های پزشکی اکثر بیماران به شدت افزایش یافت. پول زیادی را وارد جیب پزشکان کرد. پول زیادی از جیب مردم برداشته شد. جهانگیری در مورد این طرح گفت هزینه درمان بیماران کمتر از هزینه تاکسی آنها می شود! در حالی که ویزیت متخصص با بیمه تأمین اجتماعی 33 هزار تومان است و با خدمات درمانی از این بیشتر. در حالی که هزینه تاکسی 2 هزار تومان است. هزینه یک سرماخوردگی در حد 60 هزار تومان به بالاست. هزینه اسکن ها و آزمایشات بین 50 تا 500 هزار تومان است. هزینه داروهای معمولی گاهی بالای 100 هزار تومان می شود. هزینه یک نوار گوش حداقل 50 هزار تومان است. چطور می گویند هزینه درمان از تاکسی کمتر شد؟ دولت دروغ گویان نامی صحیح برای این دولت مردم فریب و .. است.
پزشک۱۲۳۰۶۱۱۲۰:۰۸:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۷
طرح توسعه پزشک خانواده به عنوان پایه مهم و اصلی بهداری از بیش از ۲۵ سال پیش در کشور‌های اسکاندیناوی از جمله سوئد اجرا میشود. این طرح علاوه بر دسترسی ارزان و آسان بیماران را به پزشک و دوا و درمان مناسب، به صورت بسیار موثر از حاد شدن بیماری پیشگیری / جلوگیری می‌کند. که این امر به نوبه خود نیاز به بستری شدن در بیمارستان (با هزینه‌های بسیار بالا) به صورت موثر کم می‌کند.
ناشناس۱۲۳۰۶۲۳۲۰:۲۱:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۷
اتفاقی که افتاد این بود که سهام کل بیمارستانهای دولتی رو بخشیدن به پزشکان و کادرش و جیب دکترا رو پر کردند.الان هر دانشگاه علوم پزشکی یه هتل تو جنوب یکی تو غرب شرق شمال داره و کلی کارانه و حقوق و تسهیلات میده به کارمندانش.از کجا؟؟؟؟
محمد۱۲۳۰۶۳۰۲۰:۳۰:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۷
عمل قلب باز داشتم . خدای بالای سر شاهداست . بابت این عمل حتی یک ریال از من نگرفتند . و کلیه مخارج را بیمه پرداخت کرد .
ناشناس۱۲۳۰۶۸۹۲۱:۰۵:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۱۷
طرح تهوع سلامت مردم را بیچاره کرد دیگه کسی جرات نداره بره دکتر
ناشناس۱۲۳۰۶۹۶۲۱:۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۷
.. ..دولت محترم بیمه سلامت پیشکشتان بیمه من که بیماری تالاسمی دارم و بیمه خاص بود را باطل کردند و امثال من زیاد هستند
رحیم۱۲۳۱۳۳۴۱۰:۲۰:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۸
من 3 سال پیش به خاطر مشکل قلبی رفتم بیمارستان بوعلی 2 روز سی سی یو بودم 2 روز هم بخش خوابیدم 38 هزار تومان دادم پول غذایی که خوردم خیلی بیشتر از اینا بود
ناشناس۱۲۳۱۸۹۸۱۴:۰۸:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱۸
همکاری هیات امنا هیئت مدیره و مدیران تامین اجتماعی با وزیر وقت بهداشت در راستای اجرای طرح تحول سلامت که از باب ادامه حضورشان در موقعیت انجام شد هزینه ۶ هزار میلیارد تومانی درمان تامین اجتماعی در سال ۹۲ را به ۲۷۰۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش و هزاران میلیارد تومان بدهی بانکی به این سازمان کارگری تحمیل نمود .آیا معنی امانتداری تولید خسارت است آیا وقت پاسخگویی نرسیده است
Ft۱۲۳۲۱۱۵۱۵:۴۸:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۱۸
طرح تحول سلامت با شكست مواجه شد يك وزارت خونه رو نتونستن اداره كنند حالا ميخوان رئيس قوه مجريه بهشن !!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین