ترفند کارمند بانک در برابر اغتشاشگران + عکس

گروه حوادث الف،   3980916006 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

داشتم زنده‌زنده در آتش می‌سوختم. تا آمدم فرار کنم پایم سُر خورد و پهن شدم جلوی باجه‌هایی که هرلحظه شعله‌ورتر می‌شد. همکارم جلوی در ایستاده بود و مرتب فریاد می‌زد «میلاد از بانک بیا بیرون».

فارس نوشت: «برای رفتن به بومهن حتماً باید پول نقد همراهت باشد» این توصیه  یکی از دوستانی است که چند روز پیش گذرش به بومهن افتاده بود. البته ای‌کاش  توصیه‌اش را جدی می‌گرفتم. وقتی درِ یخچال بقالی را  برای برداشتن آب‌معدنی  باز کردم، مرد  مغازه‌دار صدای لهجه‌دار آذری‌اش را در گلو انداخت و گفت: «الکی آب‌معدنی برندار! تا بهت پول نقد بدم ها! ندارم. از صبح شما هفتمین نفری  هستی که با ترفند خرید آب به مغازه من آمده.  بعد کارت عابرتان را می‌دهید و درخواست پول نقد می‌کنید. ندارم. بابا ندارم.» آب  را از یخچال برداشتم که حداقل حرف صاحب مغازه  درباره من  ثابت نشود.

از شهری که همه بانک‌هایش سوخته و تخریب‌شده  چنین توقعی می‌رود که ساکنانش برای داشتن پول نقد دست به دامن یکدیگر شوند و هر شب یکی به نیابت دیگری 20 تا کارت عابربانک را جمع کند و به دنبال پول نقد، عازم  تهران، پردیس یا رودهن شود.

به بلوار اصلی بومهن یا همان شاه‌راه  اتصال هراز و فیروزکوه به تهران که می‌رسید، سرتان ناخودآگاه به این‌سو و آن‌سو می چرخد. بیش از ۱۲ بانک را یا تخریب کرده‌اند و یا آتش زده‌اند. درست شبیه فیلم‌های ژانر وحشت، وقتی کارگردان در اولین سکانس، لنز دوربینش را روی خرابی‌ها, سقف‌های روی‌هم خوابیده و اسکلت‌های ساختمانی خمیده زوم می‌کند تا میزان خرابی شهر را به بیننده نشان دهد و بگوید، بیگانه‌ها به این شهر حمله کرده‌اند.

بانکی که نخاله ساختمانی شد

وقتی می‌رسم که دارند آخرین نخاله‌های ساختمانی بانک سوخته کوثر را جمع می‌کنند. سوز پاییزی به سرمای زمستان طعنه می‌زند. همسایه‌ها در مغازه دروپنجره‌سازی «حسین شاکری»، درست رو به روی بانک سوخته کوثر دورهم جمع شده‌اند.

بفرمایی می‌زنند و به جمعشان اضافه می‌شوم. همسایه‌های کاسبی  که آتش به مالشان افتاده،  بقایای کسب‌وکارشان  را در مغازه شاکری به امانت گذاشته‌اند. در مغازه او جای سوزن انداختن نیست. وقایع  تلخ شب آتش‌سوزی را مرور می‌کنند. در بینشان جوانی است که او را کارمند بانک سوخته کوثر معرفی می‌کنند. کارمند بانک  دستانش را روی گرمای آتش داخل پیت حلبی مغازه گرم می‌کند. نطقش انگار کور شده باشد. مرتب به بیرون سرک می‌کشد تا آخرین نخاله‌های به‌جامانده از بانک  را ببیند که بار کامیون می کنند و می برند.

بااینکه دو هفته از آتش‌سوزی بانک گذشته اما کارمند بانک انگارهنوز شوکه است. حسین شاکری می‌گوید: «وقتی بانک را آتش زدند آقای مؤمنی داخل بانک بود. ما شاهد بودیم که برای خاموش کردن آتشی که به جان  بانک افتاده بود چطور بالا و پایین می‌پرید.»

کارمند بانک دستان گرم شده روی گرمای  آتش داخل پیت را روی صورتش می‌گذارد و نفسی عمیق می‌کشد و می‌گوید: «خدا به من رحم کرد. داشتم زنده‌زنده در آتش می‌سوختم. تا آمدم فرار کنم پایم سُر خورد و پهن شدم جلوی باجه‌هایی که داشت می‌سوخت. همکارم جلوی در ایستاده بود و مرتب فریاد می‌زد «میلاد بیا بیرون». خدا خیرش بدهد. لحظه آخر دستم را گرفت و من را بیرون کشید.»

یک‌لحظه چشم از آتشی که حالا این جمع را گرم می‌کند برنمی‌دارد: «بیشتر مردم شوکه بودند؛ چندنفری بودند که با همه فرق داشتند  مخصوصاً یکی از آن‌ها که سروصورتش را با شال پوشانده بود.»

فکر می‌کردیم بلوف می‌زنند

جمع ایستاده هر آنچه را که آن شب دیده است تعریف می‌کند. در بین حرف‌هایشان می‌توان ناباوری‌شان را از آتش گرفتن بانک متوجه شد. همگی می گویند که تا لحظه سوختن بانک تصور می‌کردند که غریبه‌ها دارند بلوف می‌زدند. یکی دیگر از کارمندان بانک  که تازه از راه رسیده وارد گفتگو می‌شود: «منزل ما در بومهن است. رئیس بانک به من زنگ زد که دزدگیرهای بانک فعال‌شده، برو ببین چه خبره؟ وقتی رسیدم ساعت 4 بعدازظهر بود. گروهی جلوی بانک ایستاده بودند. تعدادشان به 10 نفر هم نمی‌رسید؛ اما هرلحظه به جمعیت تماشاگر اضافه می‌شد. به‌یک‌باره یکی از تابلوهای راهنمایی رانندگی را با پایه اش از جا درآوردند. چندنفری میله قطور و بلند را عقب  بردند و به‌یک‌باره  کوبیدند به شیشه‌ها. دریک  لحظه شیشه‌های بانک پایین ریخت. با همان عمود راهنمایی رانندگی تمام میله‌های استیل بانک را شکستند. قبل از آن تلاش می‌کردند که دوربین‌های مداربسته را از کار بیاندازند. همان موقع بود که همکارم میلاد از راه رسید.»

میلاد همان‌طور که  از گزند سرما پیشانی‌بندش را  روی سر جابه‌جا می‌کند توضیح می‌دهد: «به‌محض اینکه رسیدم تلاش کردم دوربین مداربسته را از دستشان درآورم. دوربین به کابل بسیار محکمی وصل بود که جدا کردنش سخت شده بود. مردم فکر کردند که من هم جزء اغتشاشگران هستم. یکی از همسایه‌ها که بعد فهمیدیم در همان کوچه، کنار بانک زندگی می‌کند به من حمله کرد تا دوربین بانک را از من بگیرد در گوشش گفتم: «من کارمند بانکم». با شنیدن این جمله  به خانه‌شان رفت و انبری برای آزاد کردن دوربین آورد. تا آنجا که می‌توانستیم دوربین را داخل بانک، آن عقب‌ها پرتاب کردیم که دست شخصی به آن نرسد. فکرش را هم نمی‌کردیم که تا چند ساعت دیگر کل بانک را نیست و نابود می‌کنند. ساعت به 10 شب نزدیک می‌شد و ما از شدت سرما می‌لرزیدیم. مرتب تهدید می‌کردند که بانک را آتش می‌زنند. هر چه  با آن‌ها صحبت می‌کردیم انگار با سنگ حرف می‌زدیم. حرف توی سرشان نمی‌رفت که نمی‌رفت.»

چاقو را زیر گلویمان گذاشتند

کارمند دیگر بانک همان‌طور که روی صندلی مغازه آقای شاکری جابه‌جا می‌شود می‌گوید: «ساعت حول‌وحوش 11 بود. شیشه‌های بانک  شکسته بود و تعدادی  برای غارت بانک خودشان را از لابه‌لای میله‌ها به داخل بانک می‌کشاندند. میلاد هم با هر زور و زحمتی که شده داخل بانک رفت و مرتب فریاد می‌زد «لطفا برید بیرون.» وسایل بانک را به غارت می‌بردند. میلاد برای گرفتن کامپیوترهای بانک که روی دست از بانک خارج می‌شد به آن‌ها  پیشنهاد معاوضه با پول نقد می‌داد؛ اما اسباب‌اثاثیه بانک را به کول زده بودند و می‌بردند.»

از میلاد می‌پرسم نترسیدی؟ چند ثانیه سکوت می‌کند و می‌گوید: «راستش را بخواهید چرا. مخصوصاً وقتی یکی از همان آشوبگران چاقو را روی گلوی یکی از همکارانم گذاشت و او را مجبور کرد تا فیلم‌هایی که پنهانی گرفته را پاک کند. آن شب بیش از ده‌ها گوشی موبایل شکسته شد. آشوبگران وقتی می‌دیدند شخصی فیلم‌برداری می‌کند گوشی‌اش را خرد و خاکشیر می‌کردند.»

چندثانیه‌ای سکوت می کند. انگار دوباره به آن شب وحشتناک سفر کرده. می‌گوید: «یک‌بار دیگر هم خیلی ترسیدم؛ وقتی برای برداشتن سرور مرکزی بانک وارد اتاق سرور شدم و در را پشت سرم قفل کردم  تابه راحتی سرور را از کابل‌ها جدا کنم. داشتم تلاش می‌کردم که صدایی از پشت در فریاد زد: «یک دربسته اینجاست و همه به سمت در هجوم آوردند.» صداها را از پشت در می‌شنیدم. مرتب  به در مشت می‌زدند و تهدید می‌کردند. ترسیده بودم. باید هر جور شده  از اتاق بیرون می‌آمدم. سرور را روی دست گرفتم در را باز کردم روبه‌رویم بیش از 10 مرد قوی‌هیکل ایستاده بودند  با اعتمادبه‌نفس گفتم: «برید تو  اینجا وسایل باارزشی هست.» با این ترفند توانستم از آن اتاق فرار کنم.»

آتش را بارها خاموش کردم

میلاد در تمام مدت چشم از آتش داخل پیت که مغازه آقای شاکری را گرم می‌کند برنمی‌دارد. می‌گوید: «دستور رسیده بود مداخله نکنیم؛ اما من تاب و تحمل این را نداشتم که  آنجا را ترک کنم. جلوی چشم من یک آدم که اصلاً معلوم نبود از کجا آمده آتش‌به‌جان و مال مردم انداخته بود. قبل از اینکه بانک آتش بگیرد هر شخصی که وارد بانک می‌شد بیرونش می‌کردم. شاید 10 بار گلوله‌های آتشی را داخل بانک پرتاب کردند که آن‌ها را یا خاموش کردم یا بیرون انداختم. اما به‌یک‌باره دیدم که یکی از همان گلوله‌های آتش را به بالکن بانک پرتاب کردند. وقتی به‌سرعت خودم را به پله‌ها رساندم که آتش بالکن را خاموش‌کنم کل سالن بانک را آتش زدند. بانک هم پر بود از مواد قابل اشتعال.»

پرونده‌های سوخته

میلاد اجازه فیلم‌برداری نمی‌دهد و می‌گوید: «رئیس بانک از همان ابتدا به من گفت مراقب جانت باش، مداخله نکن. شما دست‌تنها هستید. فقط بانک ما نیست، کل شهرآشوب شده؛ اما من نمی‌توانستم بی‌تفاوت باشم. راهم را بگیرم و بروم منزل؟ پرونده‌های مردم پیش ما امانت بود. وقتی بانک می‌سوخت چهره تک‌تک مشتری‌ها جلوی چشمم زنده می‌شد که با چه سختی ضامن آورده بودند؛ تشکیل پرونده داده بودند تا وام بگیرند مخصوصاً زوج‌های جوانی که مراسم ازدواجشان نزدیک بود و روی گرفتن وام حساب کرده بودند.»

دختران محصور درهمسایگی بانک

کارمند دیگر بانک می‌گوید: «ساعت 12 شب شده بود و صحنه‌های دل‌خراش یکی‌یکی جلوی چشمانمان رژه می‌رفت. بانک شعله‌ور شده بود و آتش همین‌طور به ساختمان‌های مجاور سرایت می‌کرد. در خانه دیواربه‌دیوار بانک  دو دختر همراه با پدرشان  زندگی می‌کنند، که آن شب اتفاقی  پدرشان برای کار به سفر رفته بود. دخترها تنها بودند. هر چه تلاش می‌کردیم دخترها را متقاعد کنیم که از خانه بیرون بیایند موفق نمی‌شدیم. خانه پرشده بود از دود. همسایه‌ها با پدرشان تماس گرفتند و خلاصه فقط پدرشان توانست آن‌ها را مجاب  کند که در را باز کنند. طفلکی‌ها که از خانه بیرون آمدند خیلی ترسیده بودند.»

هزاران کارمند سرگردان

میلاد و همکارش می‌گویند:« در این مدت مابین شعبه‌ها سرگردان شده‌ایم و کارمندان بانک مثل ما زیاد هستند. می گویند بیش از 700 بانک در سراسر کشور در اغتشاشات اخیر به آتش کشیده شده؛ یعنی میلیاردها تومان از ثروت مردم. بانک‌ها سوختند و هزاران مبلمان اداری سوخت یا به یغما رفت. هزاران سخت‌افزار کامپیوتر نیست و نابود شد و مهم‌تر اینکه هزاران پرونده در نوبت وام خاکستر شد؛ اما دراین‌بین یک نفر پیدا نشد بپرسد با آتش گرفتن این همه بانک چند کارمند بانک بلاتکلیف بین شعبه‌ها سرگردان شده‌اند؟»

وقتی جمع کاسب ها را ترک می‌کنم نه از لودر خبری هست و نه از کامیونی که برای بردن ساختمان فروریخته و سوخته بانک آمده بود. کارشان تمام‌شده و رفته اند. انگار از اول اینجا هیچ بانکی نبوده.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۲۷۵۱۲۰۹:۱۰:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۶
آشوبگران باید خسارت خرابکاری هارا بدهند که تکرار نشود ،
Hamed۱۲۲۷۸۸۷۱۱:۵۶:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
برای 5 میلیون وام همین بانک مردم رو 22 روز بازی میدادند .در حالی که پرونده های وامهای 2 و 5 میلیاردی داره که یک ریالش رو پس ندادن و ضامن معتبر هم نداشتن . خدا ..
ناشناس۱۲۲۹۰۶۶۲۳:۰۴:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱۶
دقیقا عامل همین فقر و فلاکت ملت همین بانکها و سیاستمداران هستند وامهای میلیاردی با بهره های ناچیز و بدون وثیقه برای انها و سود 18 درصدی به بالا روی وامهای خرد و البته انواع ضامن و وثیقه.. برای مردم
ناشناس۱۲۲۸۲۰۶۱۵:۰۳:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
اتفاقاً دولت باید چوب دروغگویی، فساد بستگان، بی کفایتی، بی عرضگی و دزدی از جیب مردم را بخورد!
ناشناس۱۲۲۸۶۹۰۱۹:۱۵:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
دولت یا مردم؟ والا هرچی خسارت بود به مردم بود،پمپ بنزین شخصیه،فروشگاه شخصیه،ماشین شخصیه،مغازه شخصیه،اتوبوس شخصیه،موتور شخصیه،دولت کجا بود ؟ بگید ما هم بدونیم
شهاب۱۲۲۸۲۱۰۱۵:۰۳:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
یعنی آشوبگر این همه طرفدار داره!!!
ناشناس۱۲۲۸۳۴۰۱۶:۲۸:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
متاسفانه لشکر سایبری دارند انگار
ناشناس۱۲۲۸۳۴۹۱۶:۳۴:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
کارمندان بانک بیکار را تعدیل کنید.
ناشناس۱۲۲۸۶۵۲۱۸:۵۷:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
مجلس باید یک کارگروه بی طرف ایجاد کند تا دقیقا" مشخص شود این آشوبگران که با این اعتماد بنفس به بانکها حمله کردند چه کسانی هستند ..
rassharif۱۲۲۷۵۴۷۰۹:۲۴:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۱۶
..بانک ها از عوامل اصلی وضعیت فعلی اقتصاد هستند!؟ بانک ها و تورم و سود بانکی و مردم را نابود کردند.
رسا۱۲۲۷۶۷۲۱۰:۱۶:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
یعنی چی اینا مال بیت الماله که نابود شده چه ربطی داره عجب منطقی دارید!!
ناشناس۱۲۲۷۶۸۵۱۰:۱۹:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
بانک مقصر نیست اون متولیان اصلی بانکها مقصرند
ناشناس۱۲۲۷۶۸۶۱۰:۲۰:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۱۶
وقتی مقامات بدون وثیقه هزاران میلیارد تومان وام می گیرند و بر نمی گردانند اوضاع به این روز می رسد
عجایب شهر۱۲۲۷۸۴۳۱۱:۳۰:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
حرف شما درست است اما با آتش زدن شعبه چه چیزی تغییر می کند؟
ناشناس۱۲۲۷۸۷۱۱۱:۴۸:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
یک نفر با شما مشکل داره باید بیاد خانه و خانواده شما را به آتش بکشه و همه وسایل شما را بدزده؟
ناشناس۱۲۲۸۱۴۱۱۴:۲۷:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
وقتی صد بار به شما بگوید بیا حرف من را بشنو ویک جایی برای شنیدن حرف من خودت تعیین کن و شما بی محلی میکنی و طرف خونش به جوش بیاید این اتفاق می افتد که البته کار درستی نیست
ناشناس۱۲۲۸۳۷۳۱۶:۴۶:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۱۶
فقط بهره نیست.برای ازدواج یا تعمیر منزل و برای کار و کسبت برو بانک ببین برای ده شاهی چه پدری از آدم درمیارن. از ما بهترون باشی با یه تلفن میلیاردها بدون تضمین و مدرک بهت میدن بهره نا مناسب به کار قطعا این بانکداری اسلامی نیست
ناشناس۱۲۲۷۶۰۳۰۹:۴۷:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۱۶
یه عمر هست بانک‌ها با بهره بی حساب کتاب زندگی ما رو آتیش زدند پس چرا هیچ نهادی صداش در نمیاد.
ا.ت۱۲۲۷۶۸۰۱۰:۱۸:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
اون بدبختایی که اونجا حساب داشتن یا منتظر وامشون بودند چه گناهی کردن
پری۱۲۲۷۶۸۹۱۰:۲۰:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۶
خوب بانکها کار نکن مجبوری
ناشناس۱۲۲۷۸۷۵۱۱:۴۹:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
حالا چرا فروشگاه ها و کاسبی مردم را غارت و نابود کردید؟
ناشناس۱۲۲۸۱۴۳۱۴:۲۷:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۱۶
حتما دلیل این وحشیها اینه که فروشگاه ها هم خون مردم رو مثل بانکها توی شیشه کردن.واسه خیانت به کشور همیشه هزارتا دلیل برای خودشون دارند ،گویا فکر میکنن فقط خودشون مشکل دارند،من از تو فقیرتر و بدبخت تر هستم ولی فرهنگ و شعور دارم که مال و اموال مردم رو نابود نکنم،مشکل از خانواده و فرهنگشونه
ناشناس۱۲۲۷۶۱۷۰۹:۵۲:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۶
برای آتش زدن و غارت 700 بانک، تعداد قابل توجهی نیروی آموزش دیده نیاز است. اگر چنین برنامه ریزی از قبل و در خارج صورت گرفته باشد، وای به حال مردم به دلیل بی لیاقتی نیروهای امنیتی که میگویند چنین هستیم و چنان.
ناشناس۱۲۲۷۸۸۱۱۱:۵۳:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
نیروهای امنیتی با اقتدار و با مدارا به وظایف خود عمل کردند.
شهاب۱۲۲۸۲۲۲۱۵:۱۰:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
وای به حال مردمی که با قاطی شدن با آشوبگران موجب شدند پلیس نتونه باهاشون برخورد کنه ،ضمنا تخریب و آتش زدن در کشوری به وسعت ایران کار سختی نیست و هر آدم عاقلی میفهمه که نمیشه به تعداد بانکها و فروشگاهها پلیس فراهم کرد،شما جای مسئولین امنیت،بفرمایید وقتی یک آشوبگر از محلش حرکت میکنه نیت داره کجا رو آتیش بزنه؟ نکنه رو پیشونیش نوشته که آشوبگره و قصد آشوب داره؟؟
ناشناس۱۲۲۷۶۲۰۰۹:۵۳:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
اینهمه نیرویگان ویژه تومملکت داریم چطوری ازساعت 4تا12شب نیامدن دستگیرشون کنند ،،12تابانک روآتش زدن،،پلیس کجابوده؟؟؟پلیس110به چندثانیه خودشو میرسونه سرصحنه جرم،.. چراپلیس نیامده؟؟،،
ناشناس۱۲۲۷۸۲۸۱۱:۲۴:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۶
افرین دمت گرم منم همین ومیخواستم بگم چطور
من من۱۲۲۸۰۹۶۱۴:۰۲:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
فکر کردی هر محله چندتا نیروی پلیس و سرباز کلانتری داره؟ اون روز اول که همه حواسشون به شهرهای اصلی و مراکز اصلی بوده.. نیروی های نظامی دیگه هم همه مترمکز توی مناطق اصلی شهر..
شهاب۱۲۲۸۲۰۴۱۵:۰۳:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
چقدر پلیس داریم؟؟؟؟اونی که شما می فرمایید برای شرایط عادی هست،نه وقتی که همزمان در دهها نقطه آشوب ایجاد شده و راهها بسته است فهمیدنش زیاد سخت نبود.
ناشناس۱۲۲۷۶۴۱۱۰:۰۰:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱۶
چه غم انگیز
ناشناس۱۲۲۷۷۳۱۱۰:۳۶:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۱۶
بانکها اینقدر سود گرفتند که صدبار آتیش بگیره بازهم دارن درست میکنن میسازند
ناشناس۱۲۲۸۹۲۳۲۱:۳۴:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
بیشترین خدمات را بانکها انجام میدهند واگر رقابت بین بانکها نبود که اونوقت معنی بانک را می فهمیدید سزای نیکی بدیه
ناشناس۱۲۲۷۷۶۸۱۰:۵۴:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۶
این حجم فداکاری کارمند بانک بی سابقه است!!!!!!!!
علی کریمی۱۲۲۷۷۶۹۱۰:۵۵:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
طبق فرمایش آقای روحانی آنها دو سال برای ایجاد آشوب اخیر برنامه ریزی کرده بودند. در این دو سال نهاد های امنیتی ما چه کار هایی انجام داده بودند؟
ناشناس۱۲۲۷۸۳۵۱۱:۲۷:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۶
واقعا دمت گرم ماموران راست راسی کجا بودن نبودن از ۴تا ۱۲ شب
ناشناس۱۲۲۷۸۵۴۱۱:۳۷:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
لعنت به اوباش و آشوبگران - همشونو باید اعدام کرد
ناشناس۱۲۲۸۴۷۲۱۷:۴۴:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
افکار داعشی رو باید اعدام کرد
علیرضا۱۲۲۷۹۰۳۱۲:۱۰:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۱۶
روزهای زیادی بانک ها اموال مردم رو غارت کردن و ...
ناشناس۱۲۲۷۹۶۰۱۲:۵۰:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
این حجم وسیع تخریب اگر توسط نیروهای آموزش دیده باشه باید برای امنیت کشور ومتولیان اون تاسف خورد ..
امل۱۲۲۷۹۶۲۱۲:۵۲:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
مقصراصلی مسئولان .. هستند که هرسالی دوبار اوضاع معیشت مردم را بد و بدتر میکنند اونوقت توقع دارند اعتراضی صورت نگیره ومردم مطیع انان باشند تاوقتی مسئولان صدای اعتراض مردم رانشوند اعتراض هربار خشن تر میشود .. تصورتان این نباشد که ماجرا تمام شده و دشمنان خارجی ناکام مانده‌اند. اشتباه اصلی همین است که دنبال پیدا کردن دشمنان خارجی می‌گردید. مگر یادتان رفته که امام خمینی فرمودند از خارج کسی نمی‌تواند به این کشور و این نظام آسیبی وارد کند، هر آسیبی وارد شود از داخل خواهد بود؟ سیاست‌ها را عوض کنید و.. جامعه را به «انبان نان» تبدیل نمائید، در آنصورت می‌توانید مطمئن باشید که به وظیفه خود برای حفاظت از نظام عمل کرده‌اید. مردم را که داشته باشید .. عملتان کار خودش را می‌کند حتی اگر یک کلمه هم نگوئید. این را هم بدانید که نان، با خودش دین را هم می‌آورد چون فرموده‌اند کَادَ اَلْفَقْرُ اَنْ یَکُونَ کُفْراً یعنی وقتی نان باشد، کفر می‌رود و ایمان می‌آید.
ناشناس۱۲۲۷۹۹۷۱۳:۱۳:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۶
چرا بیشتر بانک مورد هدف بوده اند؟
ناشناس۱۲۲۸۱۲۲۱۴:۱۶:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱۶
یعنی میلیاردها تومان از ثروت مردم...
ناشناس۱۲۲۸۱۳۵۱۴:۲۳:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۱۶
با سردسته های اين اوباشها و دزدها بايد شديد برخورد كرد به عنوان دشمن ملت تيرباران شوند اما با عده اي نادان كه همراه آنان شدند با رحمت و بخشايش عمل شود .
ناشناس۱۲۲۸۲۷۸۱۵:۴۵:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
دیگه معلوم شد تخریب کار کیا بوده است.
ناشناس۱۲۲۸۳۱۰۱۶:۰۶:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
والا بعد از دیدن اخبار و تحلیل های مختلف از شبکه های مختلف و کمی تفکر ، من اینجور دسته بندی کردم: من فکر کنم این افرادی که خرابکاری کردند از این گروهها تشکیل شدند: - ۵۰ در صد: اشرار محله که سرش برای اینجور خرابکاری ها درد میکنه‌ ، بدون ارتباط با هیچ گروه سیاسی - ۳۰ در صد : مردم عادی که تحت فشارهای اقتصادی و غیره جونشون به لبشون رسیده و دیگه بسیم آخر زدند. - ۲۰ در صد : وابستگان و سمپات های گروهای مخالف سیاسی که در این درگیریها از خشنوت استفاده میکردند. هر سه دسته بودند. نمیشه گفت کار فقط کار یک گروه از اینها بود. و نمیشود گفت یک گروه گروه غالب (اکثریت) بود. ولی فکر کنم سهم اشرار (بدون حمایت سیاسی) بالاتر از بقیه است.
بسیجی۱۲۲۸۳۱۷۱۶:۱۳:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۱۶
خطاب به اراذل و اوباش،،منافقین،،سلطنت طلب ها،،دزدان وغارتگران و.. اگراشتباهات خودراتکرارکنید! بدون قیدوشرط:::مرگ آنی درانتظارتک تک شماست. والسلام .
Ft۱۲۲۸۳۱۹۱۶:۱۴:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۶
خدا لعنت شون كنه اينها از اربابان خارجى پول ميگيرن بيت الما ل و آتيش ميزنند امريكا اگه به خاطر حقوق بشر از آشوبگران حمايت ميكنه از معترضين فرانسوى حمايت كنه كه خيلى دوستشون هم داره نه از ملت ما كه دشمن ماست
م۱۲۲۸۴۷۶۱۷:۴۶:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
بانکها خیلی از زندگی ها رو نابود کردند.حالا خودشون طعم واقعی نا عدالتی رو چشیدند .
ناشناس۱۲۲۸۷۸۴۲۰:۱۳:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۶
ای بابا خسارتش را باید امثال من و شما بدهیم اگر قرار بود سال آینده درصدی از سود وامها کاهش یابد دیگر آن کاهش سود منتفی شد.
ناشناس۱۲۲۸۶۴۷۱۸:۵۴:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
جالب اینجاست که رئیس جمهور خبر نداشته بنزین گران میشه.رئیس مجلس هم اظهار بی اطلاعی کرده و رئیس قوه قضاییه هم در جریان نبوده و آنوقت اسراییل و آمریکا از 3 سال پیش از این در جریان بودند و برنامه ریزی کردند.خدایی به کجا چنین شتابان
ناشناس۱۲۲۸۷۱۹۱۹:۳۳:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
درعوض کلی اشتغال زایی شد مبل و میز و .. سازی گرفته تا کامپیوتری و نقاشی و ..
ناشناس۱۲۲۸۷۸۳۲۰:۱۲:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
از عموم هموطنان درخواست دارم در اینگونه موارد صریحا از جمع آشوب گران جدا شده و به منزل خود مراجعت کنند تا تامین کننده گان امنیت راحت تر بتوانند آشوبگران و غارتگران را شناسایی و با آنها برخورد کنند و حتی الامکان جز سیاهی لشگر غارتگران نباشند.
ناشناس۱۲۲۸۷۹۸۲۰:۲۹:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۶
راستش رو بخواهید واقعا از اینکه بینی یک هموطن خونی جاری بشه یا ترسی به دل ناموس ایرانی بیفته قلبم به درد میاد از اینکه یک آجر از ساختمون دولت یا مردم از جا کنده بشه من رو واقعا ناراحت میکنه ایران عزیزترین هستی ما هست و نباید اجازه بدیم خرابش کنند از طرفی هم واقعا زیر فشار شرمنده خانواده ام هستم قیمت خوراک و پوشاک و طلا و .. خیلی بالا رفته یه دستگاه میخواستم موبایل بگیرم برای خانواده آنقدر گرون بود منصرف شدم
ناشناس۱۲۲۹۰۲۷۲۲:۳۹:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۱۶
ازبین بردن بانک ها وبیکارشدن کارمندانی که هرکدام روزی آور یک خانواده هستند الان چه مشکلی از مشکلاتی بومهن وپردیس حل کرده؟؟ جزاینکه مردم مجبورند آواره باشند واسه دریافت پول از اون گذشته اینها ..،..که تخریب کردند به کجا وابسته وازکجا حمایت میشدند؟
ناشناس۱۲۲۹۱۶۵۰۰:۱۸:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۱۷
ایکاش این بانکها که در دهه گذشته تعداد آنها چند برابر شده تعطیل می شدند درصد زیادی از بدبختی مردم زیر سر هم .. هاست
مهرداد۱۲۳۰۷۴۹۲۱:۴۹:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۷
آقا میلاد(کارمند بانک یاد شده) برا کی فداکاری کردی؟ کامنتا رو که خوندم از خودم خجالت کشیدم، چقدر آدم سنگدل هست این بنده خدا برا مردم و نه برا خودش اینجوری رفته تو دل ماجرا ، اون وقت کامنتا یه جوریه که خود میلاد اینا رو بخونه عمرا دفعه دیگه بره خودشو به دردسر بندازه وجدان های بیدار رو ارج بنهیم لطفا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین