شرکت مجدد سه زن نماینده تهران در انتخابات مجلس یازدهم

گروه انتخابات ۹۸ الف،   3980915103

سه نماینده مجلس از فراکسیون زنان که قصد کاندیداتوری برای مجلس یازدهم و نشستن مجدد بر کرسی بهارستان را دارند.

این روزها بحث ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داغ است و به هر بهانه و در هر محفلی صحبت از آن به میان می‌آید و کاندیداها هم به شدت در تکاپو هستند، در ادوار ده‌گانه مجلس شورای اسلامی ایران میزان حضور زنان همواره متغیر بوده است و در میان تمامی ادوار مجلس دهم با اختصاص هفده کرسی به زنان توانست رکورد مجلس پنجم با چهارده نماینده زن را بشکند. رفت‌وآمدهای نمایندگان فعلی مجلس در برنامه‌های مختلف بیشتر شده و در شهرری به مناسبت مراسمی، مجالی پیش آمد که با سه نماینده از فراکسیون زنان مجلس گفت‌وگوی کوتاهی کنیم و چند سوأل ویژه از آن‌ها پرسیدیم.

ادامه پیگیری امور زنان

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با حدود یک میلیون و ۱۵۵هزار و ۲۸۴ رأی در رتبه بیست و یکم تهران وارد مجلس دهم شد و پدر وی سید مصطفی ذوالقدر نیز نماینده منتخب مردم میناب، رودان، جاسک و سیریک در مجلس دهم است. وی با بیان اینکه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس نیز شرکت می کند، اظهار داشت: بانوان باید در فعالیت‌های سیاسی مختلف شرکت کنند لذا از افراد واجد شرایط و به خصوص بانوان توانمند دعوت می‌کنم در انتخابات ثبت نام کنند تا تعداد نماینده‌های زنان مجلس افزایش داشته باشد.

فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه برحسب وظیف شرعی و دینی در مجلس یازدهم ثبت نام می‌کنم، ادامه داد: اگر قسمت شد که این دوره هم در مجلس حضور داشته باشم تمام طرح‌ها، لوایح و پروژه‌هایی را که با همکاران زن خود در مجلس در نظر داشتیم دنبال خواهم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به اینکه چرا باید مردم دوباره به شما رای بدهند؟، تصریح کرد: در دوره دهم مجلس اقدامات متعددی از جمله قانون معلولان، لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، اختصاص بودجه‌های فرهنگی آموزشی برای زنان، برقراری عدالت جنسیتی، اهدای تابعیت به فرزندان خارجی متولد شده از مادران ایرانی و غیره را داشتیم و با انتخاب در دوره بعدی می‌توانم سایر امور را در مجلس یازدهم پیگیری ‌کنم.

ذوالقدر با اشاره به فعالیت‌های فراکسیون زنان مجلس افزود: در حوزه زنان نیز کارهای زیادی در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی، حقوق زنان و حمایت از زنان سرپرست خانوار انجام گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا فردی که می‌خواهد رای بدهد عملکردها را بررسی می‌کند و با آگاهی و شناخت کامل نماینده مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

 

اعلام شفاف هزینه‌های انتخاباتی

پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با اختلاف اندکی نسبت به فاطمه ذوالقدر در رتبه نوزدهم تهران وارد مجلس دهم شود.

وی با بیان اینکه با درخواست‌هایی که گروه‌های سیاسی و مردم در حوزه انتخابیه دارند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس نیز ثبت‌نام می‌کنم، ابراز داشت: اگر کسی برای خودش زندگی کند که باید برود و استراحت کند اما با تجاربی که نظام هزینه کرده باید در خدمت مردم باشیم لذا اگر توفیقی باشد ثبت نام می‌کنم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه تجربیات ارزشمندی را در دوره اول به دست آورده‌ام، افزود: برای خدمت مردم باید از تجربیات خود استفاده کنیم و در راستای اقدامات انجام شده و پیگیری مطالبات مردم حرکت کنیم.

مافی در پاسخ به اینکه آیا حاضرید به صورت شفاف به مردم اعلام کنید که هزینه‌های انتخاباتی شما از کجا تعیین می شود؟ پاسخ داد: در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با پیگیری‌ها زیاد، ماده مربوط به شفافیت در قانون انتخابات را اصلاح کردیم و لذا یکی از اساسی‌ترین کار نماینده شفاف سازی است که شفافیت خودش را در حوزه مالی به مردم صریح و روشن بیان کند و چون خودم به این موضوع اعتقاد دارم حتما بیان می‌کنم.

۶ درصد مجلس بانوان هستند

اما فریده اولادقباد نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار رأی به عنوان نفر هفتم تهران وارد مجلس دهم شد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: کشور ما همیشه با شرایط خاصی مواجه بوده و دوران انقلاب و دفاع مقدس را پشت سرگذاشته و امروز رسالت همه ما این است که مشارکت سیاسی حداکثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یا باید انتخاب شویم یا باید انتخاب کنیم، تصریح کرد: باید دیدگاه مردم نسبت به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، بهتر شود و زمینه برای حضور حداکثری زنان در مجلس فراهم شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس نیز شرکت می‌کند، عنوان کرد: اکنون ۶ درصد از نمایندگان مجلس، بانوان هستند و اگر تعداد زنان در مجلس بیشتر باشد پیگیری مطالبات آن‌ها بهتر و بیشترانجام می‌شود.
اولادقباد در پاسخ به اینکه چرا باید مردم دوباره به شما رای بدهند، اظهار داشت: مصوبات زیادی در حوزه زنان داشتیم و در بحث آموزش، بهداشت و درمان، ورزش و اشتغال در فراکسیون‌های مجلس اقدامات خوبی صورت گرفته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین