کرایه اتوبوس‌های جدید DRT در پایتخت چقدر است

گروه اجتماعی الف،   3980915084 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران جزئیات اتوبوس‌های DRTدر پایتخت را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره خطوط دی‌آر‌تی اظهار داشت: خطوط عادی اتوبوسرانی اصولاً در مسیرهایی برقرار می‌شوند که در طی روز یا شبانه‌روز دارای تقاضای سفر مناسب برای مد اتوبوس هستند اما گاهی اوقات در نقاطی از شهر تقاضای مناسب مد اتوبوس ایجاد می‌شود که این تقاضا برای محدوده زمانی کوتاهی اتفاق می‌افتد و دایر کردن خط دائمی برای آن به صرفه نیست.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های خاص مسابقات ورزشی یا سرریز مسافر در خطوط تاکسیرانی در ساعاتی از روز اشاره کرد که در چنین مواقعی نیازی محدود به سرویس‌دهی با مد اتوبوس پیش می‌آید که برای پاسخ به این نیاز DRT بهترین گزینه است.

سنندجی بیان داشت: شیوه کار در DRT به این صورت است که مسافران از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی خود دارند از وجود چنین سرویسی در مکانی که هستند مطلع می‌شوند و اقدام به پرداخت و رزرو صندلی خود می‌کنند که نرم‌ازار با توجه به حجم تقاضا و همچنین با توجه به تاریخچه تقاضاها در زمان یا مکان‌های خاص مینی‌بوس یا اتوبوس یا ون به مسیر مورد تقاضا اختصاص می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مسافر از طریق اپلیکیشن، ساعات و محل دقیق حرکت را مطلع می‌شود و در زمان سوار شدن رسیدی که اپلیکیشن به آن داده است توسط راننده کنترل خواهد شد و از نکات حائز اهمیت در این طرح این است که وسیله اختصاص یافته از خطوط عادی قرض گرفته نمی‌شود بلکه از ظرفیت مازاد یا از وسیله‌های خاص برای این موضوع استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران یادآور شد: در این شیوه، مسافر سرپا یا ایستاده وجود ندارد و نرخ کرایه آن نیز تابعی از کرایه‌ سرویس‌های دربستی بوده و دارای مصوبه شورای شهر است.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در موقعیت‌های دائمی بیشتر از مینی‌بوس‌های نو استفاده شود و اینکه برداشت گران‌ شدن اتوبوس‌های فعلی باشد کاملا غلط است.

سنندجی گفت: این سیستم به نوعی سیستم دربستی‌های قبلی محسوب می‌شود و به شکل بهینه‌تر خواهد بود و یک گام می‌تواند در مسیر هوشمندسازی شهر باشد همچنین قیمت اتوبوس‌های DRT از متوسط تاکسی‌های اینترنتی ارزان‌تر خواهد بود و با راحتی بیشتر همراه است همچنین ترافیک و آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

عناوین مرتبط

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۲۶۹۴۱۱۸:۴۱:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱۵
DRT چه نوع اتوبوسی هست مدل جدیده؟
ناشناس۱۲۲۷۱۷۰۲۱:۴۴:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۵
توقف اتوبوس به آن بزرگی در خیابانها، بدون داشتن ایستگاه مشخص، باعث بروز ترافیک سنگین میشود. آخر این چه طرحی است؟ مگر اتوبوس تاکسی است؟؟؟
علی۱۲۲۶۹۷۳۱۸:۵۶:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۱۵
همین افکار بیخود مدیران اشرافی باعث تنش و اعتراض در جامعه میگردند، از جناب رییسی ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم به عنوان مدعی العموم درخواست رسیدگی داریم.
حسن اقای سابق۱۲۲۷۰۰۷۱۹:۲۱:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۱۵
معلوم نیست این مدیر نخبه تا حالا کجا بوده وخوب شد فهمیدیم ظرفیت مازاد راهم برای روز مبادا داشته ایم وبیخود میگویند تعداد اتوبوس کم است
ناشناس۱۲۲۷۰۱۴۱۹:۲۸:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۱۵
خواهشمند است قبل از اینکه کسی را مدیر و رئیس کنید، حتما از او امتحان هوش بگیرید تا به سطح تحصیلات(مثلا ..،..،..) و همچنین میزان تشخیص و درک مشکلات مردم بوسیله او آگاهی پیدا کنید. اگر اینکار را کرده بودید، چنین شخصی نمیتوانست مدیر عامل شود و دری پرتیات..،.. بگوید. عوض اینکه بگوید بعنوان مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران، سعی خواهم کرد که تعداد اتوبوسها و مینی بوسها را زیاد کنم، تا شهروندان, علاوه بر راحتی، وقت کمتری در سرما و گرما در خیابانها منتظر بمانند و بدینوسیله از تراکم خودروهای شخصی و در نتیجه، آلودگی هوا کاسته شود, ایشان میخواهد برای صندلی اتوبوسها قیمت تعیین کند. خسته نباشید، تمام این طرح را خودت تنهایی از خودت در وکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس۱۲۲۷۰۵۴۲۰:۰۵:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱۵
این هم مصداق دیگری از خط کشی بین شهروندان بین دارا و ندار بین شمال و جنوب شهر بین اشرافی و رعیت اونوقت انتظار دارند که کسی علیه اشرافیت ..
ناشناس۱۲۲۸۰۶۸۱۳:۴۱:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
موبایل من هوشمند نیست و اپلیکیشن نصب نمیشود.چگونه میتوانم از این خدمات!!!!! استفاده کنم؟
ناشناس۱۲۲۷۱۰۹۲۰:۵۴:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۱۵
میخواد تو خطهای پرازدحام مثل آزادی،ونک در ساعات پیک این مدل .. رو پیاده کنند ،واقعا فکر مردمو نمی کنند که در حال عادی اتوبوس سرپایی لبالب میره با این طرح هرکی بیشتر پول بده زودتر میرسه
ناشناس۱۲۲۷۱۱۶۲۱:۰۲:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱۵
قراره اتوبوس های معمولی رو جمع کنند و این جوری ملتو بیشتر .. مثل قضیه اتوبوس های تندرو در سالهای قبل که اول موازی اتوبوسهای معمولی راه افتاد بعد با حذف اتوبوسهای معمولی با کرایه بیشتر و بدون خدمات متفاوت جایگزین اتوبوسهای عادی شد و ملت برای یک خدمت مشابه مجبور به هزینه کرد بیشتر شدن.
ناشناس۱۲۲۷۱۷۱۲۱:۴۶:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۱۵
هر چه میکشیم از دست مدیران بی سواد میکشیم.
ناشناس۱۲۲۷۱۷۳۲۱:۴۹:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱۵
مشخصه هدف از این طرح خدمت نیست، کاسبیه، وقتی میبینید یه ساعت هایی حمل و نقل عمومی کمبود داره، به جای اینکه به فکر حل کردن این گلوگاه بیوفتند ، به این نتیجه میرسند که میشه از این افزایش تقاضا درآمد کسب کرد.
ناشناس۱۲۲۷۳۲۶۰۱:۰۳:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
یعنی کودک هم میفهمه که هدف اتوبوسرانی فقط کاسبی از جیب مردم هست اون هم با اتوبوس بیت المال!
ناشناس۱۲۲۷۴۰۴۰۷:۲۳:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
اینقدر اشرافی اشرافی کنید. ترامپ هم اشرافی ولی طرفدار زیاد داره. مدیریت اشرافی که خودش به سر و سامان رسیده بهتره از چهار تا آدم که به هیچ جا نرسیدن و شعار ساده زیستی می دهند
بیگی29۱۲۲۷۴۲۶۰۷:۵۸:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱۶
با اجرای این طرح،در هر ایستگاه باید یک گروه سرباز برای نظم مسافران منتظر و معترض مستقر کنید.تبعیض کافی است.
علی۱۲۲۷۵۹۳۰۹:۴۴:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱۶
ایشان باید مدیرعامل دیزنی لند بشوند تا ایده های تخیلی خود را آنجا مطرح نمایند.
ناشناس۱۲۲۷۵۹۴۰۹:۴۴:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۶
بجای اینکه میزان اتوبوس ها رو دو برابر کنند اینطوری دارند گام دیگری برای توسعه شکاف طبقاتی حتی در اتوبوس سواری ایجاد میکنند!!!!
ناشناس۱۲۲۷۶۳۵۰۹:۵۸:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۶
دوباره طرحی نو واسه چی ؟ آفرین خوب فهمیدی واسه دست کردن تو جیب مردم ؟!
ناشناس۱۲۲۷۹۲۵۱۲:۲۹:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱۶
اتوبوسرانی تهران که خدمتی قدیمی و نسبتا کارآمد بود از حدود بیست سال پیش و با آمدن اتوبوسهای تندرو به کما رفت چرا که همه توجه ها به توسعه خطوط بی آر تی متوجه شد و در عوض بسیاری از خطوط قدیمی برچیده شد و برای خطهایی هم که باقی ماند تعدادی اتوبوس اندک و فرسوده در نظر گرفته شد. سالهاست که فاصله اعزام اتوبوس در این خطوط حدود 20 دقیقه است و گاهی به نیم ساعت هم می رسد و این فاصله بستگی به تعاملات بین راننده و مسئول خط دارد!!! رانندگان اتوبوس های فرسوده هم آنقدر این کار برایشان روزمره شده که ساعت فعالیتشان با ساعت زندگی خانوادگی شان درآمیخته و خیلی دیده می شود که راننده یک جا ترمز می کند که از دست فروش میوه بخرد .. و باید آن را خدمتی فراموش شده در نظر گرفت.

پربحث‌های دیروز

  1. آیا مدیرعامل فراری نیسان، کپی ژاپنی محمود رضا خاوری است؟!

  2. «بلد نبودن» یا «نخواستن»؛ آقای روحانی، مسئله این است!

  3. ماجرای مخالفت رئیس صداوسیما با درخواست عجیب روحانی/ اعمال فشار حداکثری دولت به علی‌عسکری

  4. "شیر" را از سبد غذایی حذف نکنید/ تکذیب ادعاهای یک کارشناس

  5. ماجرای کاخ مرمر که مرحوم هاشمی رفسنجانی در آن مستقر بودند

  6. جهان‌آرا، عصرانه و ثریا دیگر «زنده» نخواهند بود

  7. نشنال اینترست: ایران برنده نظامی خاورمیانه 

  8. اقدام عجیب AFC / برنامه بازی‌های استقلال و شهر خودرو از تقویم آسیا حذف شد

  9. چرا ترامپ درباره تلفات عین‌الاسد دروغ گفت؟/ آزمون شفافیت شورای نگهبان/ واکنش کدخدایی به انتقاد لاریجانی از ردصلاحیت نمایندگان

  10. زیبا کلام برای خودش نوشابه باز کرد؟!

  11. حرکت اول تحول در گام دوم انقلاب 

  12. نقطه زن بودن موشک‌ها دیگر در سیطره آمریکا نیست/ دقت موشک‌های سپاه واقعی و بالا است

  13. برای کشیدن کارت سوخت عجله نکنید/ اعلام نحوه صحیح سوخت‌گیری

  14. تصاویری از برخورد خشونت آمیز نیروهای پلیس فرانسه با معترضان

  15. احمد توکلی: روی پای خود ایستادن به معنای قطع رابطه با دنیا نیست/ روحانی فرافکنی می‌کنند

  16. جدیدترین تصاویر از حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد

  17. راهپیمایی زنان آمریکایی به تظاهرات علیه ترامپ تبدیل شد + تصاویر

  18. فتاح: کار آزادراه تهران شمال تمام شده است/ کاخ مرمر به موزه تبدیل می‌شود/ مالیات پرداخت می‌کنیم

  19. ذوالنور: سقوط هواپیمای اوکراینی بر اثر حمله سایبری منتفی است/ خطای انسانی محرز است

  20. آشوبگران نفوذی در لبنان

  21. مدیرعامل دیده‌بان شفافیت و عدالت: رد صلاحیت‌های اخیر عمدتا برای اختلاس بوده است

  22. عضو شورای نگهبان: نباید به افراد گرفتار در مسائل اخلاقی و مالی رحم کرد/ اجازه ندهیم افراد فاسد در کشور حاکم شوند

پربحث‌های هفته

  1. نمک‌پاشی بر زخم مردم و سوءاستفاده از داغ ملی/ بیانیه احمد توکلی در مورد حوادث اخیر در کشور

  2. نامه ۲۴ اقتصاددان به رئیس‌جمهور: با این ۱۰راهکار، بدون کمک خارجی اقتصادایران را نجات دهید

  3. محسن تنابنده: پس از «پایتخت ۶» دیگر با تلویزیون کار نخواهم کرد!

  4. لطفا در زمین ترامپ بازی نکنید

  5. تظاهرات دانشجویان و گسست های اجتماعی و سیاسی

  6. عذرخواهی خانمی که صحبت‌هایش جنجال به پا کرد

  7. از مذاکره به بهانه «سایه جنگ» تا مذاکره به دلیل «شرایط جنگی»...

  8. آیا مدیرعامل فراری نیسان، کپی ژاپنی محمود رضا خاوری است؟!

  9. واکنش‌ها به اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس/ چهره های شاخص اصلاح طلب و اصولگرایی که تایید یا رد شدند

  10. چرا ترامپ توییت فارسی منتشر می‌کند؟

  11. واکنش کدخدایی به انتقاد روحانی از ردصلاحیت‌ها/ نظر علی مطهری درباره تجمعات روزهای اخیر/ آمریکا می‌خواهد سقوط هواپیما را بهانه تحریم جدید قرار دهد؟

  12. تجمعات محدود با شعارهای تند سیاسی

  13. آلمان، فرانسه و انگلیس مکانیسم ماشه برجام را فعال کردند

  14. انتقاد توکلی از اقدام عجیب وزارت نفت برای تاسیس مجتمع اداری عظیم

  15. «بلد نبودن» یا «نخواستن»؛ آقای روحانی، مسئله این است!

  16. شهاب حسینی: انصراف از جشنواره فجر دامن‌زدن به افتراق‌هاست/پشت احساسات پاک مردم قایم نشویم

  17. آقای روحانی! از این حرفها چه باید بفهمیم؟ 

  18. ماجرای مخالفت رئیس صداوسیما با درخواست عجیب روحانی/ اعمال فشار حداکثری دولت به علی‌عسکری

  19. "شیر" را از سبد غذایی حذف نکنید/ تکذیب ادعاهای یک کارشناس

  20. از منشور سازمان ملل تا تار سبیل نداشته جان کری!

  21. ماجرای کاخ مرمر که مرحوم هاشمی رفسنجانی در آن مستقر بودند

  22. نقش آمریکا در سقوط هواپیمای اوکراینی

  23. تصاویر جدید از ویرانه‌های عین الاسد

  24. تیم‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دادند

  25. لزوم برگزاری تشییع و یادبود ملی برای شهدای سقوط هواپیما/پنهانکاری درباره سقوط هواپیما به روایت عباس عبدی/ نادران: نمایندگانی که به‌دلیل فساد مالی ردصلاحیت شده‌اند به دادگاه معرفی شوند

آخرین عناوین