صندلی اتوبوس‌های پایتخت فروشی می‌شود!

گروه اجتماعی الف،   3980915016 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران از فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌های پایتخت و راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه در این زمینه خبر داد.

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با فارس، درباره تأثیر گرانی بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس اظهار داشت: در حال حاضر آمار دقیقی در این زمینه مشخص نشده و در حال بررسی این موضوع هستیم، ولی با توجه به شرایط موجود راهکارهای زیادی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکی از این راهکارها امکان خرید صندلی برای مسیرهای خاص توسط مسافر است که این سیستم DRT نام دارد.

سنندجی ادامه داد: به طور مثال مسیر میدان ونک به آزادی در ساعات پیک ترافیک مسافران زیادی دارد ولی در ساعات غیرپیک تعداد مسافران به شدت کاهش می‌یابد. بر همین اساس می‌توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس را انجام دهیم. به طور مثال مسافرین می‌توانند از ساعات 7 تا 7:10 را یک صندلی برای خود خریداری کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران بیان داشت: سیستمی نیز در این زمینه تهیه شده و امیدواریم در آذرماه راه‌اندازی شود، البته نرخ بلیت این صندلی‌ها کمی بیشتر از اتوبوس‌های معمولی است ولی راهکار مناسبی با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: خرید صندلی و رزرو آن سبب می‌شود تا متوجه شویم میزان تقاضا در یک مسیر چه تعداد است و بر همان اساس اتوبوس به تعداد مناسب در زمان خاص پیش‌بینی کنیم. همچنین این موضوع سبب می‌شود که رانندگان اتوبوس‌ مجبور نباشند با سرفاصله کوتاه یا مسافران اندک تردد کنند.

سنندجی گفت: برای مسیر نیایش ـ جنت آباد و ونک ـ‌ آزادی در ساعات خاص که مسافران زیادی دارند، فروش صندلی‌های اتوبوس به صورت پایلوت آغاز خواهد شد و مسافران می‌توانند به صورت اینترنتی مشابه اتوبوس‌های بین‌شهری صندلی رزرو کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین جهت افزایش ظرفیت اتوبوس‌ها در پایتخت ساماندهی اتوبوس‌های دربستی که مربوط به سرویس ادارات است را در دستور کار قرار دادیم و براساس بررسی‌ها مسیرهایی مشابه که اتوبوس‌های آن مسافران اندکی دارند، ادغام شده و درواقع همه مسافران با یک اتوبوس جابجا خواهند شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۲۶۴۷۰۱۰:۴۲:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱۵
این مدیران باید صادر شوند .اتوبوس ها فرسوده هستند .از چی حرف میزنید ؟
تبریزی۱۲۲۷۰۱۱۱۹:۲۶:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۵
امروز برام 40000 تومن جریمه پیامک شد اون هم به خاطر ایستادن در محل توقف مطلقا ممنوع که معلومه کار دوربینه نه پلیس. این درحالیکه من دقیقا میدونم کجا توقف کرده بودم و اونجا هیچ تابلویی نبود و روزهای قبل هم همونجا توقف می کردم و جریمه ای هم صادر نمی شد چون من نسبت به این چیزها حساسم. دیگه رو آوردن به..،جیب.. مردم .. 40000 تومن به خاطر پارک کردن پیش حقوق 2 میلیون تومنی پول هنگفتیه. مردم تا کجا می تونند تحمل کنند؟
ناشناس۱۲۲۶۵۲۴۱۱:۳۰:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۵
تو رو خدا آنقدر خلاقيت كاذب به خرج ندين
ناشناس۱۲۲۶۵۴۷۱۱:۴۵:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۱۵
چه جالب ،توی اتوبوسها برچسبهایی زدند که جایمان را به افراد مسن و ناتوان بدهیم ، کسی که رزرو کرده جاشو به کسی نمیده
dayani۱۲۲۶۵۵۸۱۱:۵۶:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱۵
احسن به این ابتکارهای پول درآور. ؛ مسن، کهن سال، بیمار آشکار و.. کشک . انسانیت خروارخروار بادهوا
ناشناس۱۲۲۶۵۹۹۱۲:۴۰:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۵
مبارکه. نئولیبرالیسم چه میکنه.
ناشناس۱۲۲۶۶۲۱۱۳:۰۱:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۵
بعد از فروش صندلی اتوبوس‌ها، بعید نیست یک قیمت هم برای ایستادن کف اتوبوس اعلام کنند که از قیمت صندلی کمتر است و یکسری دستگیره هم بیرون بدنه اتوبوس کار میگذارند که نرخ آن کمتر خواهد بود و مسافران باید از آن آویزان بمانند تا به ایستگاه برسند و البته این دستگیره ها هم بعد از مدتی فروشی می شوند و قابلیت رزرو پیدا می کنند. و یک نرخ هم برای دویدن دنبال اتوبوس که باید در ایستگاه مقصد تقدیم راننده شود البته پرداخت اینترنتی هم مهیا شده است. از این گذشته یاد یه فیلم آمریکایی افتادم که در آن صندلی اتوبوس فقط مخصوص نشستن سفید پوستها بود و سیاه پوستها فقط حق داشتند آخر اتوبوس مثل سایرین از میله اتوبوس آویزان بمانند.
ناشناس۱۲۲۶۶۳۲۱۳:۱۱:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۵
«وی تاکید کرد: خرید صندلی و رزرو آن سبب می‌شود تا متوجه شویم میزان تقاضا در یک مسیر چه تعداد است و بر همان اساس اتوبوس به تعداد مناسب در زمان خاص پیش‌بینی کنیم.» عجب توجیهی! شیر فهم و .. فهم شدیم! یعنی در طول این همه سال، شما متوجه میزان تقاضا در یک مسیر برای ساعات مختلف نشده اید؟! اگر هدف شما واقعاً پیش بینی میزان تقاضا است، لطفاً یکماه با روشهای آماری، میزان تقاضا را بررسی کنید تا بر اساس آن، اتوبوس برای مسیرها در نظر بگیرید و هزینه اضافی به مردم تحمیل نکنید.
ناشناس۱۲۲۶۶۷۱۱۳:۴۳:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱۵
عجب دغلهای بی شرم..،.. این اسلاطلبا
ناشناس۱۲۲۶۷۰۲۱۴:۰۷:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۱۵
البته این کار خوبی است و با منظور نمودن درصدی جای خالی برای مسافرین عبوری، میتواند طرح موفقی باشد . ولی نحوه انجام آن و چگونگی مسافری که صندلی پیش خرید کرده در زمان سوار شدن و مواجه بودن با مسافرین معمولی محل بحث است .
هیچ کس۱۲۲۶۹۱۷۱۸:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۱۵
البته با نردبان ازپنجره مقدور است مشروط براینکه چند نگهبان مسلح داخل اتوبوس جهت حفظ صندلی خالی بکار گمارده شوند
ناشناس۱۲۲۶۹۸۵۱۹:۰۲:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱۵
پس چرا پاسخ برای پیشنهادات مدیران نخبه را چاپ نمی کنید تا وقتی مثلا لیسانس کشاورزی مدیر عامل .. و لیسانس کتابداری مدیر عامل .. و... آنهم از دانشگاههایی مثل .. هستنداز این طرح ها زیاد است راستی آقای بازبین کننده شما چه مدرکی دارید؟
ناشناس۱۲۲۶۷۱۳۱۴:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۱۵
.. صندلی اتوبوس درون شهری هم‌ طبقاتی شده ! شرم هم چیز خوبی است
ناشناس۱۲۲۶۷۲۳۱۴:۴۲:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱۵
چرا مردم را به جون هم میندازید؟
ناشناس۱۲۲۶۷۳۰۱۴:۵۲:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱۵
دیگر مورد کلانی برای یغما وجود ندارد به جیب مردم روی آورده‌اند!
هیچ کس۱۲۲۶۷۳۸۱۵:۰۹:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۵
چند پیشنهاد درآمد زا دیگر : فروش ساعتی صندلی پارکها ,فروش حق تردد در پیاده روها ،فروش بسته های هوای مناطق خوش آب وهوا مثل باستی هیلز ,فروش سوالات امتحانی و..
حمیدرضا۱۲۲۶۷۶۹۱۵:۴۳:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱۵
کلا مسئولین شهری به تبعیت از مسئولان دولتی فقط با افزایش قیمت روی خدماتی که وظیفه ذاتی شان هست مملکت رو مدیریت می فرمایند.عمرمان را تباه کردین.لعنت بر مدیر بی عرضه
ناشناس۱۲۲۶۸۰۸۱۶:۱۹:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۵
طرح فوق العاده مزخرفی هست که باعث میشود کسی که پول داره روی صندلی بشیند کسی که پول نداره در اتوبوس خالی تا انتهای مسیر سرپا بایستد . اینها تبعیض بین مردم دارا و ندار است . اگر بودجه ندارید نباید به هر روش و طریقی کسب بودجه کنید .
ناشناس۱۲۲۷۱۱۴۲۰:۵۹:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۵
کسی که پولش کمه تسهیلات دویدن دنبال اتوبوس اختصاص داده شده دیگه!!
ناشناس۱۲۲۶۸۱۵۱۶:۳۴:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱۵
مغز بهانه تراشی برای گران کردن!!!
ناشناس۱۲۲۶۸۳۸۱۷:۱۲:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۵
مردم را میخواهید مانند جامعه ای که ساختید دو قطبی کنید چطور است خیابانها و پیادرو ها را رزرو کنید وثابت کنید که میتوان برای پول هرکاری کرد
ناشناس۱۲۲۶۸۴۸۱۷:۱۹:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱۵
خودم کردم که لعنت بر خودم باد
ناشناس۱۲۲۶۸۵۵۱۷:۲۶:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱۵
سال آینده نفس کشیدن هم مالیات خواهد داشت. مخارج دوستان .. باید تامین شود
ناشناس۱۲۲۶۸۶۳۱۷:۳۲:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۱۵
واقعا جدی میگن یا شوخیه؟ طرح مسخره تر از این تو عمرم ندیدم! یه لحظه فکر کردم خنده بازاره.
ناشناس۱۲۲۶۸۸۷۱۷:۵۹:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱۵
موجب اشتغال زایی و تشکیل صنف دلالان صندلی اتوبوس خواهد شد. بعد هم تعدادی صندلی به عنوان سهمیه خاص تعیین خواهد شد و باقی ماجرا را هم میشود حدس زد.
ناشناس۱۲۲۶۹۱۰۱۸:۱۴:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱۵
بروید خجالت بکشید.قرار شد با گران شدن بنزین چیزی گران نشود. ولی به بهانه های مختلف میخواهید اینکار رو انجام بدید.به جای اینکه بگید تعداد اتوبوس ها را با توجه به گرانی بنزین میخواهیم افزایش دهیم تا مردم بیشتر رغبت به اتوبوس پیدا کنند سریع طرح اقتصادی منفعت طلبی طرح می کنید تا همین مردم هم از اتوبوس زده شوند و پیاده بروند.این طرح ها فقط به مردم ضعیف فشار می آورد.
ناشناس۱۲۲۷۱۳۹۲۱:۲۰:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱۵
کی قرارگذاشته که گران نشود!؟
ناشناس۱۲۲۶۹۲۱۱۸:۲۴:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۱۵
برخی از مدیران دارند در ایران حیف میشوید با این سطح فکر و برنامه ریزی باید شما را صادر کرد به کشورهای پیشرفته این حرفها را هر جای دنیا بگی مستقیم معرفیت میکنند برای درمان
ناشناس۱۲۲۶۹۳۴۱۸:۳۸:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۵
شنبه گذشته بر اثر ترمز ناگهانی اتوبوس در چهار راه خانی آباد و کنده شدن دستگیره کتف من در رفت ولی هیچ اهمیتی برا راننده یا مسئول خط نداشت ! بعد گفتن دستگیره پوسیده بوده! آیا کسی هست به درد من برسه؟ بعد از جا انداختن دکتر گفته باید۶هفته بسته باشه از طریق من روزیه ۷ نفر میرسید حالا خانه نشین شدم
ناشناس۱۲۲۶۹۵۹۱۸:۴۹:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱۵
مملکت مستضعفان!
ناشناس۱۲۲۶۹۶۲۱۸:۵۰:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱۵
دلخوش به این مقدار نباشید
ناشناس۱۲۲۷۱۳۱۲۱:۱۴:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۵
آفرین..
ناشناس۱۲۲۶۹۷۶۱۸:۵۸:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۱۵
مغز های برتر که میگن .. این .. ها اند؟؟؟!!!
ناشناس۱۲۲۷۰۳۹۱۹:۵۵:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۵
اکسیژن میفروشیم آخرین قیمت بیشتر نبود
ناشناس۱۲۲۷۰۴۲۱۹:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۱۵
امثال این مغزها کشور ما را به اینجا رسانده یعنی..،.. نمیدانی اتوبوس سواران چه قشری هستند
ناشناس۱۲۲۷۰۴۶۱۹:۵۹:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۵
جالب اینکه همه کسانی که درباره این خبر اظهارنظر کرده اند ، با یک پیش داوری به استقبال آن رفته اند و خبر را دقیق نخوانده اند ؛ این طرح مدتها قبل هم مطرح شده بود ، برای ساعت های پیک سفر ، شما از قبل بلیط خود را برای زمان مورد نیاز خریداری میکنید (مثل بلیط اتوبوس بین شهری) و در زمان مقرر سوار اتوبوس می شوید ، این اتوبوس ها جدا از سیستم عادی اتوبوس رانی هستند و طبیعتا هم قرار نیست کسی سرپا با آن سفر کند
ناشناس۱۲۲۷۲۵۰۲۳:۱۸:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱۵
اتفاقاً خیلی خوب متن را خواندیم و سپس نظر دادیم! شما عادتهای غلط خودت رو به دیگران تعمیم نده!
ناشناس۱۲۲۷۰۴۸۲۰:۰۱:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱۵
وقتی یه مشت .. مدیر میشن نتیجه اش همین میشه .
ناشناس۱۲۲۷۰۵۲۲۰:۰۴:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱۵
هر دم از این باغ بری میرسد .این مسخره بازی ها یعنی چه، اتوبوس هم شد مثل صندلی ادارات و وزارتخانه ها که ..!
ناشناس۱۲۲۷۰۶۷۲۰:۱۴:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۵
تبعیض حتی در صندلی اتوبوس ها! خوب چند تا اتوبوس کمکی از خط های دیگر بفرستید. کجای دنیا صندلی اتوبوس شهری را پیش فروش میکنند؟
ناشناس۱۲۲۷۰۸۸۲۰:۳۱:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۵
مثل فروش صندلی استادیوم . چقدر هم همه راضی
ناشناس۱۲۲۷۱۰۲۲۰:۴۷:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱۵
تبعيض بين افراد
ناشناس۱۲۲۷۱۳۴۲۱:۱۶:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱۵
پول داری آلودگی کشکه برو تو طرح. پول نداری حق نداری بری تو طرح! پول داری تو اتوبوس حقته بنشینی. نداری آویزون باش. بابا فقرا رو جمع کنید..،..،..،.. اینقدر تو دست و پاتون نباشن!!!!
ناشناس۱۲۲۷۱۷۴۲۱:۴۹:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱۵
کاربرای عزیز که انتقاد میکنند اصلا متوجه طرح شدید!!!! این طرح با اتوبوس و مسیرهای فعلی کاری ندارد. بلکه میگه مسیرهایی که اتوبوس نداره افراد از طریق یک سامانه (مثلا اپلیکیشن) برای اون مسیر ثبت نام میکنند و اگر تعداد زیاد بود توی زمانی خاصی که اکثر متقاضیان اعلام کرده اند یک اتوبوس یا مینی بوس میگذارند که کسی در اون وسیله ایستاده نمی ماند. این خیلی طرح خوب و نوآوری. ربطی هم به طبقات اجتماعی نداره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین