معافیت مالیات سلبریتی‌ها نیازمند مصوبه مجلس است

گروه اقتصادی الف،   3980913122

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه معافیت مالیات سلبریتی‌ها نیازمند مصوبه مجلس است، گفت: هر اقدامی که درآمد دولت را کاهش دهد نیاز به تصویب مجلس دارد و آن مصوبه هم باید با رأی دو سوم نمایندگان همراه باشد.

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت:‌ دولت نمی‌تواند بدون مصوبه مجلس چه سلبریتی‌ها و چه هر گروه دیگری را از پرداخت مالیات معاف کند.

وی افزود: هر اقدامی که درآمد دولت را کاهش دهد اعم از معافیت مالیاتی و ... نیازمند مصوبه مجلس است و از این گذشته در مجلس هم  به این خاطر که درآمد دولت را کاهش می‌دهد نیازمند دو سوم آراء نمایندگان است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس در مصوبات خود گروه‌هایی را که از پرداخت مالیات معاف هستند مشخص کرده و غیر از این اگر گروهی بنا باشد از پرداخت مالیات معاف باشند باید مصوبه مجلس را به همراه داشته باشند.

رنجبرزاده با اشاره به معافیت سلبریتی‌ها از پرداخت مالیات،‌ خاطرنشان کرد: چگونه است کارگری با حقوق دو سه میلیون تومانی باید مالیات بدهد و این افراد (سلبریتی‌ها) با درآمدهای چند صد میلیونی خود از پرداخت مالیات معاف شوند. این کار به هیچ وجه عادلانه نیست و کسانی که درآمدهای هنگفت دارند باید مالیات بدهند و دلیلی برای م عافیت آنها از پرداخت مالیات وجود ندارد.