در گزارش یکتانت بخوانید : چند درصد از کاربران ایرانی از تلفن همراه با برند Apple استفاده می‌کنند؟

گزارش بازرگانی،   3980913068 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

برند اپل با پیشرفتی که در صنعت ساخت گوشی های هوشمند داشته، خود را به عنوان پرچمدار تولید تلفن همراه، به دنیای تکنولوژی معرفی کرده است. اما مطمئنا نمی‌تواند این پیشرفت را بدون کسب رضایت مشتریانش به دست آورده باشد. بسیاری از کسانی که به دنبال طراحی اپلیکیشن هستند و یا حتی در نظر دارند تلفن همراه بخرند، نمی‌دانند کدام یک از نظر تعداد کاربران به دیگری ترجیح دارد. این مسئله، مخصوصا برای کسی که می‌خواهد کسب‌وکاری راه‌اندازی کند، بسیار اهمیت دارد. در دنیای دیجیتال مارکتینگ این موضوع حائز اهمیت است که چه قشری از جامعه را مورد هدف قرار می‌دهید. اطلاع از پرسونای مخاطبین شما و استفاده درست از آن، قطعا در مسیر موفقیت‌تان به شما کمک خواهد کرد.

گزارش سالانه یکتانت را می‌توانید به صورت مستقیم دانلود کنید.

یکتانت با هدف کمک به اکوسیستم استارت‌آپی در ایران و شفاف‌سازی صنعت تبلیغات آنلاین گزارشی از رفتار کاربران وب در دسکتاپ و موبایل از ابتدای مهر ۹۷ تا انتهای شهریور ۹۸ منتشر کرد و در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار داد.

اکنون که نزدیک به سه سال از آغاز فعالیت یکتانت در حوزه تبلیغات آنلاین می‌گذرد، یکتانت ماهانه تبلیغات کسب‌وکارهای مختلفی را به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دسکتاپ و موبایل نمایش می‌دهد. این شرکت دانش بنیان با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین توانسته است رفتار کاربران در فضای وب را تحلیل کند و بر اساس این داده به‌دست آمده تبلیغاتی هوشمند و متناسب کاربر را به او نمایش دهد.

در بخشی از گزارش سالانه یکتانت نمودارهای مختلفی بر اساس رفتار کاربران رسم شده است که اطلاعات جالب و مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه دو نمونه از نمودارهای به‌دست آمده را باهم بررسی خواهیم کرد.

یکتانت در نمودار زیر بررسی کرده است که کاربران موبایل از کدام برند‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده یکتانت، نتایج زیر به‌دست آمده است. حدود ۳/۵۲ درصد از کاربران برند سامسونگ را برای خرید تلفن همراه انتخاب کرده‌اند، نزدیک به ۲۷ درصد کاربران از برند هوآوی استفاده می‌کنند و تنها ۸ درصد از کاربران در این یک سال دارای تلفن همراه با برند Apple هستند.

یکی از نمودارهای اصلی این گزارش ترافیک کاربران وب به تفکیک موبایل و دسکتاپ است. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نمودار زیر نشان می‌دهد که میانگین ترافیک کاربران موبایل در تمامی ساعات شبانه‌روز از دسکتاپ بیشتر است. با توجه به همین موضوع می‌توان دریافت که چرا گوگل به ریسپانسیو بودن وب‌سایت‌ها حساس است و حتی کیفیت و نحوه نمایش وب‌سایت‌ها در موبایل را در اولویت قرار می‌دهد.

بیشترین ترافیک کاربران دسکتاپ در ساعات بین ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر می‌باشد. علت ین موضوع را می‌توان استفاده کارمندان، دانشجویان و افراد از اینترنت در ساعت اداری دانست که معمولا از طریق کامپیوترهای اداری و شخصی در فضای وب حضور دارند. بیشترین ترافیک کاربران موبایل در ساعات انتهایی شب به خصوص بین ۹ تا ۱۲ نیمه‌شب است. این موضوع نیز برای همه قابل درک است چرا که افراد معمولا در این ساعت استراحت می‌کنند، تلفن همراه خود را در دست دارند و مشغول گشت‌وگذار در فضای وب آنلاین هستند.

این گزارش اطلاعات و آمار بسیار خوبی را در اختیار مدیران کسب‌وکارها و افرادی که قصد دارند استارت‌آپ خود را راه‌اندازی کنند، قرار می‌دهد.

در مطلب گزارش سالانه یکتانت می‌توانید گزارش کامل را دانلود کنید.