جهانگیری: نفت را به روش‌های دیگر می‌فروشیم/ کشورهای دوست جرات اینکه از ما نفت بخرند را تقریبا ندارند

گروه اقتصادی الف،   3980911099 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رییس جمهوری گفت: آمریکایی‌ها به‌رغم حداکثر فشار روانی و اقتصادی نتوانستند صادرات نفت خام ایران را به صفر برسانند و ما نفت را به روش‌های دیگر می‌فروشیم

جهانگیری: نفت را به روش‌های دیگر می‌فروشیم/ کشورهای دوست جرات اینکه از ما نفت بخرند را تقریبا ندارند

به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» روز  دوشنبه در آیین بیست و سومین  سال روز ملی صادرات در سالن اجلاس اظهار داشت: ما در شرایط سخت به رغم تمام فشارهایی که در جنگ روانی و اقتصادی دو سال گذاشته روی پای خود ایستاده ایم و مقاومت کردیم.

معاون اول رییس جمهوری گفت: آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود را بر زندگی مردم ایران متمرکز کرده اند شرایط کنونی جزو سخت ترین شرایط پس از انقلاب اسلامی است.

جهانگیری گفت: باید اقتصاد کشور، تولید صادرات و اشتغال را مراقبت کنیم و روی پا نگهداریم و به لطف خدا وضعیت نسبت به آن خوابی که آمریکایی‌ها برای کشور و ملت دیده بودند خیلی بهتر است که محصول فعالیت و همدلی تولید کنندگان و  صادرکنندگان کشور است.

وی با بیان اینکه راه حل مسایل و مشکلات کنونی کشور، نه فقط اقتصادی بلکه راهکارهای سیاسی اجتماعی است، اظهارداشت: اکنون بیش از هر زمان دیگر به اجماع و همبستگی و انسجام ملی نیاز داریم تا کشور از این دوره سخت عبور کند و باید اجماع در سراسر کشور شکل بگیرد.

معاون اول رییس جمهوری افزود: امروز ایران در خطر است آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها بدنبال زمین زدن ایران هستند تنها راه مقابله با آنها اجماع و اتحاد است تا بتوانیم با کمک فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و دلسوزان کشور تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی یادآورشد: نزدیک به دو سال است که از فشارجدید دولت آمریکا بر ملت بزرگ ایران می گذرد. بعد از اینکه ما توافق برجام را انجام دادیم و فضایی برای توسعه و رشد کشور فراهم کردیم و کشور در یک تعامل بین المللی مناسب قرار گرفت با تغییر رئیس جمهوری  در آمریکا آنها به همه توافقات و برجام پشت پا زدند و با خروجشان از برجام فشار بسیار سنگین و بی سابقه‌ای علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی رقم زدند.

جهانگیری گفت: آنها خیلی آشکار گفتند با تحریم و تهدید فشار مضاعف و فراوانی به جامعه ایرانی وارد خواهیم کرد. حتی مسئولان آمریکایی به صراحت اعلام کردند که یک جنگ اقتصادی بزرگی را علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: تصور و انتظارشان این بود در اثر فشار این جنگ اقتصادی؛ اقتصاد ایران به فروپاشی می‌رسد و در اثر فشار سنگینی که به جامعه وارد می شود، اعتراضات در جامعه شکل می گیرد و نهایتا منجر به فروپاشی جمهوری اسلامی و حتی فروپاشی تمامیت ارضی ایران می‌انجامد. برهمین مبنا از آذر تا دی ماه ٩٦ و هرروز که گذشت  فشار آمریکایی ها بر اقتصاد ایران و فعالان اقتصادی و برجمهوری اسلامی افزوده شده است.

وی با طرح این سوال که آیا چنین فشاری در این سطح در تاریخ دنیا وجود دارد که آمریکایی‌ها و کشورهایی که از آن تبعیت می کنند علیه یک ملت و دولت در حدود دوسال وارد کرده باشند؟ اظهارداشت: نخبگان، دانشگاهیان و صاحبنظران کشور درباره آثار تحریم‌های آمریکا تحقیق کنند، همین تحریم بانک مرکزی ایران و غیر از آن، تحریم‌های دیگر را هم  بررسی کنند. آنها همه دستگاه‌های کشور که می‌توانند در فعالیت اقتصادی کشور دخیل باشند را تحریم کردند.  

جهانگیری گفت: اخیرا هم گفتند ذیل یک موضوعات جدید و یا تروریسم، علاوه بر موارد قبلی که ایران را تحریم بوده، تحریم‌های جدید اعمال می‌کنیم تا اگر فضایی باز شد و قرار شد تحریمی لغو شود آن موارد همچنان تحت تحریم باشند.

وی ادامه داد:  آنها رهبر معظم انقلاب و وزیر خارجه و مسئولانی که در سیاست خارجی دخیل هستند و نیز دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف را نیز تحریم کردند.  

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: آمریکایی‌ها زیرساخت ها و زمینه هایی که در اقتصاد ایران تعیین کننده بودند را تحریم کردند؛ نفت را تحریم کردند، اما نتوانستند صادرات نفت کشور را به صفر برسانند ولی به هرحال با فشاری که وارد کردند حتی کشورهای دوست ایران هم که تاکنون جزو نزدیک ترین کشورها در ارتباط با ماهستند جرات اینکه از ما نفت بخرند را تقریبا ندارند.  

وی افزود: ما به روش‌های دیگری متوسل می‌شویم که بتوانیم نفت کشور را بفروشیم. آنها محصولات اصلی که بخش مهم نیازهای کشور بوده شناسایی کردند و دیدند پتروشیمی بعد از نفت مهمترین محصول صادراتی ایران است؛ شرکت‌ها و محصولات پتروشیمی ما رانیز تحریم کرده‌اند.

دیدگاه کاربران

احد۱۲۲۰۰۷۶۱۴:۱۵:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
به چه روش هایی پولش رو میگیرید جناب جهانگیری وگرنه نفت مفت رو که همه میبرند !! قبل از شروع تحریم هم شما فرمودید هیچ نگرانی ندارید و در بورس میفروشید ولی فقط پنجاه هزار بشکه فروختیم !!
ناشناس۱۲۲۰۱۰۷۱۴:۳۲:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
امنیت هر کشوری با بهبود وضع معیشتی مردم همان کشور تضمین میشه و بنابراین هیچ کشوری برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور دیگر تب نمی کنه..
ناشناس۱۲۲۰۱۱۰۱۴:۳۲:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
آقای جهانگیری تو جیب ما را خالی نکن ...
کمالی۱۲۲۰۸۷۵۲۱:۴۵:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱۱
روشهای دیگر؟؟؟ یعنی دهها بابک زنجانی جدید؟؟؟ دست مریزاد!!!!
ناشناس۱۲۲۰۱۶۹۱۴:۵۵:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
انگشت کوچیکه ی بابک هم نمی شین. چقدر مغرور بودین به برجام؟! همه راههای تحریم رو رو کردین حالا جواب بدین
ناشناس۱۲۲۰۲۲۸۱۵:۱۸:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
بی شک ( فروش نفت به روشهای دیگر ) توسط شما ، چیزی بهتر از قصه بابک زنجانی و .. نخواهد بود البته با خسارتهای چند صد برابری و احتمالاً در آینده نه چندان دور توسط دولت جدید آشکار می شود !
ناشناس۱۲۲۰۴۱۸۱۶:۵۳:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نفت به چین بدهید جنس بنجول بگیرید
ناشناس۱۲۲۰۴۶۶۱۷:۲۸:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱۱
شما که زبان دنیا را بلد بودید، کلاه به این گشادی سر دولت رفت که .. خجالت نمی کشید؟!! با جاسوسها ..نفوذی ، تمام راه های دور زدن تحریم ها در زمان محمود را هم لو دادید و الا چرا زمانی که تحریم شورای امنیت در کار بود، بیش از الان به اذعان خودتان نفت میفروختیم؟!!! معلومه که نفوذی های تو دولت که جیسون بابا یکی از آنان بود خوب فهمیدند با چه دولت فشلی روبرویند
ناشناس۱۲۲۰۶۳۵۱۹:۱۴:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نفت بدید غذا بگیرید حداقل کسی خواست بدزده غذا رو بدزده نه پول نفت رو اینجوری هم مردم گرسنه نمی مونند هم آقازاده ها سریع چاق میشن ..
غضنفر۱۲۲۰۷۲۰۲۰:۰۰:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
میگم نفت را نمی خرند بیارید سر سفره مردم حداقل به دلشان بچسبد
ناشناس۱۲۲۰۷۶۷۲۰:۳۱:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نفت این ملت رو چند می فروشید چی می گیرید آخر این پرت .. گفتن و .. گفتن .. شما ها کاردست ملت ایران و سرزمین ایران میده یک فکری به حال این زبانها بکنید یک فکری هم به حال مغزها..
ناشناس۱۲۲۰۸۴۴۲۱:۱۸:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
اولا کدام کشور دوست که سرش به تنش بیرزد و دوما خب به صفر نرسیده به یک دهم که رسیده.
ناشناس۱۲۲۰۸۷۹۲۱:۴۷:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱۱
نصف قیمت با پرداخت ده ساله؟؟
ناشناس۱۲۲۰۹۱۳۲۲:۱۸:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱۱
روی پای خودتان نایستاده اید بلکه روی دوش ملت هستین
ناشناس۱۲۲۰۹۲۰۲۲:۲۲:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱۱
چطوره بگین نمیتوانید و کنار بکشین طرفدار هیچ جناحی نیستم ولی کلا نمیتونین کاری کنین فقط زندگی مردم را بحد عذاب دایم رساندین
ناشناس۱۲۲۰۹۳۴۲۲:۴۲:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱۱
وقتی کشورهای دوست بقول خودت جرات خرید نفت را ندارند پس به کجا قراره به روش های دیگر بفروشی؟؟ حتما ..یکی در نقش بابک زنجانی جدید میخواد بفروشه؟؟ آخه ..همین اردوغان .. حاضره با سی درصد قیمت اونم قسطی بخره برو بفروش ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین