پیروانی: جای ویلموتس بودم، با فدراسیون کار نمی‌کردم

گروه ورزشی الف،   3980910026

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید ویلموتس به علت نبود نظم و انضباط، پول و برنامه‌ریزی مناسب با فدراسیون فوتبال همکاری نمی‌کرد.

پیروانی: جای ویلموتس بودم، با فدراسیون کار نمی‌کردم

غلامحسین پیروانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خدشه‌دار شدن رابطه فدراسیون فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس به علت اظهارات سرمربی بلژیکی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال با نقض قرارداد وضعیت غیرقابل تحملی را برای او و دستیارانش به وجود آورده است، گفت: کدام مربی بدون دریافت مبلغی در پنج، شش ماه گذشته حاضر به کار کردن می‌شود؟ وقتی نظم و انضباط در مجموعه مدیریتی ما وجود ندارد، نتیجه‌اش اتفاقاتی می‌شود که شاهد آن هستیم.

او در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی در فدراسیون فوتبال رخ می‌دهد که با مربی جدید تیم ملی بعد از شش ماه به مشکل می‌خورد و قادر به مدیریت یک مربی نیست، یادآور شد: هیچی سرجای خودش نیست. در ابتدای کار با ویلموتس باید با نظم و انضباط پیش می‌رفتند و اتفاقاتی مانند پرداختن نشدن حقوق و نبود بازی تدارکاتی رخ نمی‌داد. اگر پول او را در موعد مقرر می‌دادند، ویلموتس هم کارش را می‌کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه خرده‌ای به ویلموتس وارد نیست، افزود: ویلموتس یک مربی حرفه‌ای است و قطعا مطابق قرارداد عمل می‌کند اما من از قراردادش خبر ندارم و نمی‌دانم چه مفادی در قراردادش وجود دارد که او این طور عمل کرده است.

پیروانی در پاسخ به این سوال که اگر جای ویلموتس بود با فدراسیون همکاری می‌کرد، گفت: من هم همان کاری را می‌کنم که ویلموتس انجام داده است و با فدراسیون کار نمی‌کردم. هیچ مربی‌ای حاضر نمی‌شود بدون دستمزد کار کند. مگر اینکه یک مربی ایرانی باشد و به خاطر عشق به کشورش پای کار بماند.

سرمربی سابق تیم ملی امید با بیان اینکه در جریان مفاد قرارداد فدراسیون فوتبال و ویلموتس نیست، اظهار کرد: فکر می‌کنم قرارداد خوبی با ویلموتس بسته نشده است و نتوانستیم از دوره همکاری با کی‌روش درس بگیریم و قراردادها به گونه‌ای است که مربی به راحتی می‌تواند به سود خود بهره‌برداری کند.

پیروانی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم موج مثبتی راه بیندازیم و مشکلات مختلف مانند تدارکات مناسب و فراهم شدن بازی دوستانه حل شود، می‌توانیم در چهار بازی آینده نتایج خوبی را به دست بیاوریم.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه تیم ملی در انتخابی جام جهانی چوب برنامه‌ریزی نامناسب فدراسیون فوتبال را خورده است، گفت: وقتی نتوانیم بازی دوستانه انجام دهیم، در مسابقات رسمی هم نتایج خوبی به دست نمی‌آوریم. باید در ماه‌های آینده بازی‌های خوبی انجام دهیم. باید دید ژاپن و کره‌جنوبی با چه تیم‌هایی بازی می‌کنند. وقتی به این تیم شخصیت نمی‌دهند، نتیجه هم نمی‌گیرد.

پیروانی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین اشتباهات در انتخابی جام جهانی توسط فدراسیون فوتبال رخ داده است، گفت: ما نظم و انضباط نداریم ولی خواستار نظم و انضباط مربی هستیم. باید یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوال‌دوز به دیگران. وقتی به مربی پول ندهند او هم با جان و دل کار نمی‌کند. در نتیجه در برابر عراق بدترین بازی تاریخ را انجام دادیم. در نیمه دوم یک موقعیت هم نداشتیم.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی این تیم درست بود، افت نمی‌کرد. ما خوب کشت نکردیم که بتوانیم خوب هم درو کنیم.

وی در واکنش به اینکه فدراسیون در صدد آوردن برانکو به ایران است، گفت: تغییر مربی راه‌حل ما نیست. ما در دوران همکاری با کی‌روش هم چندین بار شکست خوردیم. در جام ملت‌ها هم نتایج خوبی را کسب نکردیم اما مربی عوض نشد.

سرمربی سابق تیم ملی امید گفت: برانکو خیلی سیاست مدارانه رفتار می‌کند اما در مواقع حساس جا خالی می‌دهد. او پرسپولیس را ناگهان رها کرد. او نمی‌تواند در تیم ملی شق‌القمر کند چرا که مشکل از مدیریت است نه کادر فنی. وقتی پول و برنامه‌ریزی نباشد کسی به این تیم کمک نمی‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین