ایرادات نظر کارشناسان درباره قتل استاد از زبان نجفی

گروه اجتماعی الف،   3980909054

محمدعلی نجفی در جلسه امروز محاکمه خود به نقد نظر کارشناسان سلاح درباره نحوه قتل میترا استاد پرداخت.

ایرادات نظر کارشناسان درباره قتل استاد از زبان نجفی

به گزارش تسنیم؛ دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد؛ همسر دوم محمدعلی نجفی، برای تعیین عمد یا شبه‌عمد بودن صبح امروز با حضور وکلا، متهم، عوامل بررسی صحنه جرم و کارشناسان رسمی دادگستری آغاز شده است.

در ابتدای این جلسه قاضی محمدی کشکولی؛ رئیس دادگاه از محمدعلی نجفی خواست با حضور در جایگاه به دفاع از خود بپردازد که نجفی ضمن حضور در جایگاه، اظهار کرد: ابهامات و پیچیدگی حادثه ایجاب می‌کند مطالب به صورت مبسوط برای روشن شدن ماجرا، بیان شود.

وی با بیان اینکه من و وکلایم اصرار داریم تمام ابعاد ماجرا روشن شود، ادامه داد: این اصرار، به دلیل اهمیت، حساس بودن موضوع و تک‌تک کلماتی است که در گزارشات بیان می‌شود و گمان می‌کنم غیر از بحث‌های حقوقی، بخشی از مسائل مربوط به مباحث علمی است.

شهردار اسبق تهران به مطالب ارائه شده توسط هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در این پرونده و در جلسه قبل پرداخت و گفت: برخی از مباحث مطرح شده توسط کارشناسان در جلسه قبل از نظر بنده ابهاماتی دارد که به این ابهامات می‌پردازم، کارشناسان گفتند مرحومه حین کشمکش عقب عقب رفته، به وان افتاده و سپس گلوله شلیک شده است، اما این مطلب نادرست است، مرحومه در وان افتاد اما من با وی داخل وان نیفتادم، ما با هم فاصله داشتیم و براساس گفته کارشناسان، اسلحه در 5 سانتی‌متری دست خانم استاد بود که من شلیک کردم. آیا این امکانپذیر است؟ اگر تا آن میزان جلو می‌بودم چرا به سینه وی شلیک نکردم، در این مورد علم حضوری دارم، وقتی گلوله آخر شلیک شد، وی به وان افتاد و دیگر گلوله‌ای شلیک نشد.

متهم قتل پرونده میترا استاد درباره اظهارات کارشناسان مبنی بر وجود خون داخل وان و بیرون آن نیز گفت: کارشناسان گفتند به دلیل عدم خروج گلوله از بدن، در وان خون کمی مشاهده می‌شود؛ درست است اما نتوانستند توجیه کنند چرا خون قابل توجهی در کف حمام ریخته، قابل تصور نیست مرحومه در وان به پشت افتاده و بعد دستش را تکان داده باشد.

نجفی همچنین درباره مطالب مطرح شده توسط کارشناسان مبنی بر زاویه حرکت گلوله داخل بدن نیز گفت: بنده در زندان کامپیوتر نداشتم و اگر در اختیارم بود می‌توانستم درباره این مطلب (نحوه زاویه حرکت گلوله داخل بدن) دقیق توضیح دهم.

شهردار اسبق پایتخت همچنین به مسئله تغییر شکل گلوله و کاسته شدن سرعت آن به نحوی که از آن طرف بدن خارج نشده اشاره و خاطرنشان کرد: کارشناسان گفتند به دلیل برخورد گلوله به استخوان‌های بالای جناق سینه این تغییر شکل روی داده اما در هیچ کجای پرونده آسیب‌دیدن استخوان بالای سینه ذکر نشده بنابراین، این مطلب نیز از نظر علمی صحت ندارد.

وی درباره تعداد محل اصابت گلوله‌ها نیز گفت: یک گلوله به کابینت زیر روشویی حمام برخورد کرده و در این شکی نیست. در سقف حدود 7 تا 8 نقطه اصابت گلوله داریم و به نظر من در نگاه اعضای هیئت کارشناسی تعداد گلوله کم می‌آید. می‌خواهم بگویم یک گلوله پس از برخورد به دست به وان اصابت کرده و گلوله‌ای که به سینه خورده نیز کمانه کرده است و لذا قتل عمد منتفی است.

نجفی همچنین با بیان اینکه هیچ تعمدی برای حمل سلاح بدون مجوز نداشته، گفت: اگر قصوری درباره تمدید حمل سلاح نیز از من صورت گرفته و جرم محسوب می‌شود، با توجه به اینکه اسلحه را خودم تحویل پلیس آگاهی دادم، مشمول تخفیف است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  9. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  10. وحدت ملی با وعده صادق

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  20. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  23. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  24. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین