راستی آزمایی واریز یارانه معیشتی به بیش از ۱۶ میلیون خانوار

گروه اقتصادی الف،   3980907094 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئولان وزارت رفاه در جمع اصحاب رسانه با برقراری تماس‌های تلفنی با دریافت کنندگان بسته معیشتی که به صورت تصادفی از لیست خانوار انتخاب شد، درباره دریافت بسته آنها سوال کردند.

راستی آزمایی واریز یارانه معیشتی به بیش از ۱۶ میلیون خانوار

به گزارش ایسنا، حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تا امروز هفتم آذرماه، در مجموع حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست در کددستوری # ۶۳۶۹ * ثبت شده است که از این تعداد ۱۰ تا ۱۱ درصد سرپرست نبودند و یا درخواست تکراری بوده است گفت: بنابراین در مجموع حدود ۴ میلیون درخواست ثبت شده است.

وی در پاسخ به اینکه آن دسته از سرپرستها که تلفن ندارند باید چه کنند؟ گفت: سرپرست می تواند با کدملی خودش سیم‌کارتی خریداری کند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه در راستای شفاف سازی و راستی آزمایی واریز یارانه معیشتی به حدود ۱۶میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار ایرانی به صورت تصادفی با شماره تلفن دریافت کنندگان یارانه معیشتی تماس برقرار و از آنها سوال کرد که آیا واقعا بسته حمایتی دریافت کرده‌اند یا خیر؟.

میرزایی در این باره توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: وزارت رفاه وظیفه شناسایی مشمولان طرح را متناسب با شاخص‌هایی برعهده دارد. افراد را از کمترین تا بیشترین دارندگان وسع مالی انتخاب و لیست را در اختیار سازمان برنامه قرار دادیم که مبالغ حمایتی در سه مرحله واریز شد.

وی افزود: اکنون در این برنامه چند شماره را تصادفی انتخاب و با آنها تماس می‌گیریم که آیا مبلغ را دریافت کرده‌اند یا خیر؟.

به گزارش ایسنا، طبق اطلاعات پایگاه داده وزارت رفاه چند نفر اول که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند شماره تلفن همراهشان خاموش بود. 

یک نفر با بعد خانوار ۴ نفر که مبلغ ۱۷۲ هزار تومان دریافت کرده بود، این دریافتی را تایید کرد. 

خانم دیگری دارای بعد خانوار ۱ نفر که طبق اطلاعات پایگاه داده مبلغ ۵۵ هزار تومان دریافت کرده بود نیز دریافت بسته حمایتی را تایید کرد و گفت: بله، همان سری اول برایم واریز شد، ساکن استان خراسان هستم و ۵۵ هزار تومان دریافت کرده‌ام و ۷۰ سال سن دارم. 

شخص دیگری از استان آذربایجان غربی نیز اعلام کرد که مبلغ ۱۷۲ هزار تومان به حسابش واریز شده است. 

شخص دیگری از استان کرمان نیز ۱۷۲ هزار تومان مبلغ حمایت معیشتی را دریافت کرده بود. 

همچنین فرد دیگری از استان اصفهان گفت که خانه و ماشین ندارم و بازنشسته‌ام، خانواده سه نفره هستیم و یارانه را دریافت کرده‌ایم.

دیدگاه کاربران

نادم۱۲۱۲۳۹۲۱۳:۴۴:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۷
به من هم زنگ زدند و فرمودند بسوز و بساز. حالا این چند هزار تومن ارزش نداره ممنونم از این عزیزان دلسوز و پیگیر
تفکر۱۲۱۲۹۴۴۱۸:۵۴:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۷
عزیز، از قبل استانهای با دریافت کنند گان بیشتر مشخص است، کافی است حتی تصادفی پیش شماره موبایل همون استانها را بگیرید، روش شما علمی است؟
ناشناس۱۲۱۳۲۱۶۲۲:۱۲:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۷
نظرتون چیه بنزین بشه همون هزار تومن و ما ماهی 55 هزار تومن به دولت بدهیم؟
ناشناس۱۲۱۲۴۳۷۱۴:۰۴:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۷
با سلام لطفا این موضوع را پیگیری نمائید. بنده 2 هفته قبل یارانه خودم را از پدرم جدا کردم و منتظرم تا فرآیندش انجام شود. چند روز قبل با کد دستوری *6369# اقدام به درخواست یارانه بنزین نمودم. بعد 2 روز پیامک برای من اومده که از آنجا که شما سرپرست خانوار نیستین یارانه بنزین به شما تعلق نمی گیرد. لطفا پیگیری نمائید امثال من که هنوز فرآیند جداسازی یارانه 45 هزارتومانیشان انجام نشده برای یارانه بنزین باید چه کاری انجام دهند. چون مسوولین ما صفر و یکی فقط عمل می کنند. از نظر مسوولین ستاد یارانه کسی که یارانه اش جدا 45 هزار تومانیش هنوز جدا نشده حتی اگر ازدواج کرده باشه سرپرست محسوب نمی شود. امثال من خیلی ها هستن. لطفا پیگیری نمائید.
ناشناس۱۲۱۲۴۸۰۱۴:۱۷:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۷
به هرکس زنگ زدن به صورت تصادفی دریافت کرده بودند. عجب ..
ناشناس۱۲۱۲۴۹۱۱۴:۲۱:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۷
این افرادی که تا الان گرفتن بر چه مبنایی گرفتن چون خیلیهاشون وضع مالی خوب دارن. دولت نادرست میگوید.
ناشناس۱۲۱۲۴۹۲۱۴:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۷
جالبه که منهم بازنشسته ام و خانواده سه نفريمان ماشين ندارند و تاکنون صفر خارجی هم نرفته ايم و حقوقم هم سه تومانه ولی بسته حمايتی دريافت نکرده ام. و هر چقدر با سايت پيامک شده تماس ميگيرم پيام اتصال ايمن برقرار نشد دريافت ميکنم.
ناشناس۱۲۱۲۵۰۴۱۴:۲۵:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۷
سلام به همه دولتی های راستگو و درستکار و حلال خور من اعتراض کردم، بعد از چندین ساعت تلاش ثبت شد، ولی هنوز بعد 2 روز کد رهگیری برام صادر نشده، علت چی هست عزیزان صدیق؟
محمد۱۲۱۳۰۸۸۲۰:۳۱:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۷
این حرف خیلی از مردم ایرانه اما کسی نیست بشنوه و بدتر از اون کسی پاسخگو نیست!
ناشناس۱۲۱۲۵۱۰۱۴:۲۸:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۷
سیمکارت هم خرید گوشی و چیکار کنه؟ بنظرت کسی که تا الان نتونسته سیم بخره گوشی موبایل داره؟؟؟
ناشناس۱۲۱۲۵۵۶۱۴:۴۴:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۷
اینطوری که در کشور ۸۰ میلیونی آمار نمی گیرند. چند تا تلفن که در حدی کم باشد که مکالمه بیان شود. لطفا علمی تر عمل کنید. تعداد نمونه مشخص ، خطا مشخص ، زمان ، جامعه آخه یک متخصص آمار بکار بگیرید. بحث پول میان است ساختار نظارت و آمار و بررسی را روشن بیان کنید متخصصین آمار و نرم افزار و سیستم کمک میتوانند بکنند. زنگ زدیم فلان شخص گوشی را برداشت یا جواب نداد در جایگاه وزارتخانه نیست.
محمد۱۲۱۳۰۹۶۲۰:۳۷:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۷
احسنت. اما مشکل همین است در این کشور. وقتی رئیس جمهور محترم دولت تدبیر و امید می‌گوید من خودم هر روز نظرسنجی می‌کنم و در راه که در داخل ماشین از خیابان‌ها عبور میکنم می‌بینم مردم لبخند به لب دارند پس راضی و خوشحالند و همین را نظرسنجی می‌داند!!! باید به خیلی چیزها شک کرد ! نمی‌دانم یعنی واقعا در این کشور کسی نیست که با مبانی تفکر و تعقل آشنایی داشته باشد و بداند که کاری که انجام می‌شود و تصمیمی که گرفته می‌شود تبعاتی هم دارد؟ اینکه کسی در مقام وزیر بگوید قرار نبود بشه اما شد یعنی چی؟! مگر تصمیم‌گیری در مقیاس کلان مملکت می‌تواند باید اینگونه باشد؟! آخه چگونه خود را لایق این پست و مقام و جایگاه می‌دانید. به خداوند باید پاسخگو باشید! آزاده باشید لااقل!
ناشناس۱۲۱۲۵۶۲۱۴:۴۶:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۷
دروغ میگن ..
ناشناس۱۲۱۲۷۱۶۱۶:۰۵:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۷
کی دیدی .. راست بگویند ..
ناشناس۱۲۱۲۶۰۷۱۵:۱۱:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۷
مدیونید اگه فکر کنید از قبل هماهنگ شده بود!
ناشناس۱۲۱۲۸۳۹۱۷:۲۸:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۷
..شاید حالا به چند نفری هم داده اند
ناشناس۱۲۱۲۹۱۸۱۸:۳۶:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۷
خانواده ما سه نفره است و یارانه بنزین را گرفتیم همسرم بیکار و بی حقوق هست و درآمد من هم حدود 3میلیون که 2میلیون آنرا کرایه میدهیم
ناشناس۱۲۱۲۹۲۰۱۸:۳۷:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۷
خانواده چهار نفره وهستم فرهنگی بازنشسته، اعضای خانواده همه بیکار حقوق سه تومان بسته دریافت نکردیم جواب پیامک هم داده نشد، مسوولین صادق نیستند
ناشناس۱۲۱۳۰۱۸۱۹:۵۵:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۷
یا به هیچکس ندهید و منابع حاصله را صرف توسعه حمل و نقل عمومی کنید یا به همه بدهید.
سعید روشن کرمانشاهی۱۲۱۳۰۲۴۱۹:۵۸:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۷
واریزیارانه معیشتی به حساب ۶۰میلیون دروغی بزرگتر از اصلاح صدروزه اقتصادکشوراست یعنی از هر چهار ایرانی باید سه نفریارانه معیشتی گرفته باشند اگر از خانواده خود واقوامتان بپرسید متوجه میشوید که چنین نیست و شاید آمار بیست میلیون درست ترباشد
ناشناس۱۲۱۳۱۱۷۲۰:۴۶:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۷
شما که شماره حساب و اسم بانک همه سرپرستان خانوارها را برای واریز یارانه میدونین. اجازه دسترسی بحساب بانکی دیگه چه ..یه که راه انداختین. یقینا دنبال گرفتن مالیات از حسابهای بانکی مردم در فاز بعدی هستین.
مخمد جواد۱۲۱۳۱۳۶۲۰:۵۹:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۷
آمارهای احمدی نژاد را مسخره میکردید آمارهای روحانی بدتره! بصورت ملت نگاه میکنه ببینه چند نفر میخندن با تلفن زنگ میزنن سوال میکنن پول گرفتی یا نه خب چرا کسی به من زنگ نزد؟
بهرام۱۲۱۳۱۴۰۲۱:۰۲:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۷
بازنشسته هستم سفر خارج چه عرض کنم 3 سال است سفر داخلی نتوانستم بروم کسی هم بمن زنگ نزد و یارانه هم نگرفتم
امیر۱۲۱۳۱۵۲۲۱:۱۱:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۷
ما خانواده دو نفری مستاجر یه ماشین دارم که با قرض و بدبختی خریدم شب ها مسافر کشی میکنم تا صبح حالا خودتون زندگی منو مجسم کنید که اصلا شبیه زندگی نیست و کلی هم وام و بدهی دارم حسرت به دل یه مسافرت و یه شام بیرون رو دلمون مونده حالا من خیلی ثروتمندم که یارانه ندادند با هزار بدبختی کد ملی رو فرستادم ولی هیچ پیامی برام نیومده اگه من ثروتمندم پس حتما ثروتمندان فقیرند
بیخود معطل۱۲۱۳۱۶۶۲۱:۲۴:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۷
کارگر بازنشسته، مستاجر، دارای یکدستگاه اتومبیل 18 ساله و قراضه برای مسافرکشی! به نظر شما من جز طبقه برخودار نیستم؟ چون یارانه به من تعلق نگرفت!
Sasan۱۲۱۳۲۵۸۲۲:۵۲:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۷
با سلام .برای پیگیری یارانه سوخت کد رهگیری دریافت کردیم‌ و به سایت مراجعه کردیم اما در مرحله آخر برای انتخاب استان و شهر گزینه های کشویی باز نمیشه لطفا اطلاع رسانی و پیگیری کنید و نتیجه را در سایت خبری اعلام کنید.با تشکر
ناشناس۱۲۱۳۳۹۰۰۲:۳۴:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۸
خدا میدونه چه کسی از فروش سیمکارت نفع میبره.وگرنه خیلی راحت میتونستند کسانی رو که یارانه دریافت میکنند الان هم بهشون پول بنزین بدهند لیست یارانه بگیران رو که دارند
ناشناس۱۲۱۳۵۹۵۱۰:۱۳:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۸
جسارتا اصحاب رسانه که رفته بودن چک کردن که این ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار برابر ۶۰ میلیون نفر هم می‌شده یا نه؟
سید محسن هاتف .۱۲۱۳۹۶۸۱۵:۰۴:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۸
با سلام .این مسئولین اغلب شان دروغ گو هستن من یک جانبازم .و مشکلات زیادی هم دارم .یک منزل درب داغان در یکی از روستا های اطراف پا کدشت دارم و دیگر هیچ ندارم .به جز کمک معیشت .ازبنیاد شهید که آن هم حدود یکو نیم میلیون تو مان است وحدود یک میلیو نو دویست هزار تومان در ماه قسط می دهم .اینها به تعداد معدودی از خودشان را یارانه های معیشتی می دهند و ما بقی را ..یغما از مردم و از بیت المال در روز روشن .لطفا پخش کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین