نخستین شهر عاری از هپاتیت 

گروه اجتماعی الف،   3980907093

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از وجود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت B خبرداد.

به گزارش مهر، رضا ملک زاده پیش از ظهر پنجشنبه در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه افزود: از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که به هپاتیت B  مبتلا هستند کمتر از ۲۰۰ هزار نفر از بیماری خود اطلاع دارند.

وی درعین حال با اعلام اینکه از ۲۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت C شاید ۵۰ هزار نفر از این بیماری خبر دارند، ادامه داد: به این دلیل طرح غربال گری این افراد اجتناب ناپذیر است و باید تیم هایی برای این منظور توسط دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شود.

ملک زاده یکی از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به هپاتیت را افزایش ایمنی خون و فراورده های آن عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در این زمینه کارهای مطلوبی انجام گرفته و از کشورهای درجه یک در این زمینه به شمار می رویم.

معاون وزارت بهداشت از اجرای طرح واکسیناسیون هپاتیت نوع بی ابراز رضایت کرد و گفت: حتی در محروم ترین نقاط کشور این مایه کوبی انجام گرفت.

به گفته ملک زاده، به منظور شناسایی زندانی ها و افراد با رفتارهای پرخطر در زمینه ابتلا به هپاتیت نیازمند شناسایی و درمان رایگان هستیم.

رفسنجان نخستین شهر عاری از هپاتیت 

وی ادامه داد: طی مطالعه ای که در رفسنجان استان کرمان در حال انجام است با مشارکت نیکوکاران اقدام به شناسایی افراد مبتلا به هپاتیت سی شده است که تاکنون ۱۵۰ نفر شناسایی و درمان شدند.

ملک زاده اعلام کرد: به نظر می رسد در ۶ ماه آینده بتوانیم ادعا کنیم شهری عاری از هپاتیت سی در ایران داشته باشیم.

وی در این زمینه همچنین با اشاره به اهمیت عدم انتقال هپاتیت از مادران باردار تصریح کرد که تمامی بانوان باردار باید چکاپ شوند و چنانچه مبتلا باشند حین بارداری می شود آن را درمان کرد.

ملک زاده خواستار ایجاد کلینیک های درمان هپاتیت در دانشگاه های علوم پزشکی شد و گفت: به واسطه این کلینیک ها می توان افرادی که گمان می رود دارای هپاتیت هستند را شناسایی و درمان کرد.

معاون وزیر بهداشت در عین حال از در اولویت قرار نگرفتن واکسن هپاتیت A اطلاع داد و گفت: باید این واکسن در اولویت قرار گیرد.

درمان هپاتیت بی در کشور از ۳.۵ درصد به ۱.۵ درصد رسید

به گفته ملک زاده، در زمینه درمان هپاتیت بی در کشور از ۳.۵ درصد به ۱.۵ درصد رسیده ایم، البته نیاز است افرادی که دارای هپاتیت بی مثبت هستند شناسایی شوند.

وی با این حال حجامت کردن و ...را یکی از علل ابتلا به هپاتیت عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه های علوم پزشکی هنوز حجامت ادامه دارد و این نگران کننده است.

معاون وزارت بهداشت شایع ترین علت بیماری «سیروز کبدی» را در کشور هپاتیت بی عنوان کرد و گفت: درمان سیروز کبدی دستکم به واسطه پیوند کبد هزینه ای معادل ۲۰۰ هزار دلار در پی دارد.

وی اضافه کرد: سالانه هزار نفر با عفونت جدید هپاتیت بی در ایران روبه رو می شوند.

ملک زاده البته انتقال هپایت را فقط از راه خون عنوان کرد و هشدار داد که خال کوبی(تتو)، حجامت، عدم رعایت ایمنی و بهداشت در آرایشگاه ها موجب انتقال ویرویسی هپاتیت است.

وی با این وجود تمامی کادر پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان ها و درمانگاه ها نیازمند واکسیناسیون هپاتیت بی عنوان کرد و ادامه داد: آمادگی داریم در وزارت بهداشت تیم هایی تعریف شوند که من جمله در شیراز هم مستقر شده و فعالیت های پیش گیرانه در زمینه عفونت های جدید ناشی از هپاتیت بی انجام گیرد.

معاون وزارت بهداشت یکی از مشکلات عدم شناسایی انواع هپاتیت در کشور را ترس افراد مجرد مبتلا اعلام کرد که ممکن است در صورت عیان شدن آن سد راه ازدواج شان شود.

وی بر اساس مطالعه ای در کشور همچنین اعلام کرد: میزان آنها که ناقل هپاتیت بی هستند و نیاز به درمان دارند، ۲۰ درصد است، البته اگر این تعداد در جامعه رها شوند مبتلا به سیروز کبدی خواهند شد.

ملک زاده گفت: نیمی از آمار فوتی ها در ایران ناشی از مرگ زودرس است و اغلب زیر ۷۰ سال می باشد که از این تعداد ۳ هزار نفر ناشی از ابتلا به هپاتیت است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین