چرا در بین کشته شدگان اتباع خارجی هم وجود داشت؟/یک اسلحه عجیب در دست آشوبگران

گروه سیاسی الف،   3980907040

نایب رئیس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت‌ که در اعتراضات اخیر تعدادی از کشته شده‌ها از اتباع بیگانه بودند که می‌خواستند علیه ما اقداماتی انجام دهند.

چرا در بین کشته شدگان اتباع خارجی هم وجود داشت؟/یک اسلحه عجیب در دست آشوبگران

ایسنا: محمدجواد جمالی، با اشاره به اعتراضات اخیر به اصلاح قیمت بنزین، اظهار کرد: بحث جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با بسیاری از کشورهای همسایه متفاوت است که این تفاوت شامل مقابله با آمریکا و صهیونیست و همچنین گستردگی و پهناوری ایران از لحاظ جغرافیا است.

وی با بیان این‌که «در اعتراضات اخیر بسیاری از کشورها پای کار آمدند»، توضیح داد: دراین بین برخی از کشورهای همسایه هم پای کار آمدند. آمریکا و انگلیس هم حضور و برنامه‌ریزی داشتند. اینها را می‌توان از نوع اسلحه وارد شده و اهداف‌شان برای حمله به مراکز نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، اقتصادی، بانک‌ها و حتی مغازه‌های مردم دید این دفعه به نیروهای‌شان ضمن آموزش، اسلحه و امکانات داده بودند. نمونه آن یک‌سری خمیرهای انفجاری بود که به یک ستون زده و آن را منفجر می‌کردند تا کامپیوترها و حافظه دوربین‌ها را خالی کنند.

نایب رئیس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از اعلام دولت مبنی بر اصلاح قیمت بنزین دولت از روز اول درصدد مقابله با اعتراض‌ها بر نیامد اما بعد مردم دیدند که این افراد چطور بسیار خبیثانه بر اعتراضات به حق مردم موج‌سواری کردند. این دفعه کشته‌ها در خیابان رخ نداد و در تقابل با تسخیر مراکز نظامی و انتظامی بود هر جای دنیا هم این اتفاق رخ می‌داد همین برخورد صورت می‌گرفت.

جمالی با بیان این‌که «دشمن همواره در کشور ما به دنبال کشته‌سازی است»، گفت: نمونه بارز این موضوع ندا آقاسلطان در سال ۸۸ بود که اتحادیه اروپا بورس تحصیلی به نام او گذاشت و فیلم‌ها ساخته شد تا از نام او سوء استفاده کنند. این بار هم دنبال چنین قضایایی بودند.

وی ادامه داد: در جریان این غائله‌ها حدود چند نفر از اتباع بیگانه  کشته شدند. تعدادی از کشته شده‌ها از اتباع بیگانه بود که مقیم ایران بوده یا وارد ایران شده بودند آنها می‌خواستند علیه ما اقداماتی انجام دهند. این نمونه نشان می‌دهد کشورهای معاند با استفاده از اتباع بیگانه وارد کار شده و از مرز شرقی اسلحه وارد کردند که اینها را می‌توان از نوع اسلحه به کار گرفته متوجه شد. یک نمونه اسلحه «تاشو» است که وقتی جمع می‌شود اندازه آن به ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد که امکان پنهان شدن آن زیر کت هم وجود دارد این اسلحه دارای ساچمه‌ای است که از فاصله هفت تا هشت متری شلیک شده و می‌تواند پای فیل را قطع کند.

نایب رئیس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از حربه‌های این افراد را استفاده از قمه و نارنجک جنگی عنوان و اظهار کرد: مجروحینی بودند که از بالای قفسه سینه تا شکمشان را قمه زده بودند جمع‌بندی نشان می‌دهد که این بار پول و اسلحه زیاد وارد کرده بودند تا ناآرامی به وجود آورند.

وی با بیان این‌که «بسیاری از کشته‌شدگان در نیروی انتظامی پرونده شرارت داشتند»، افزود: خیلی از دستگیرشدگان هم پرونده شرارت داشتند و برخی ۱۰ تا ۱۵ بار به دلیل سرقت و تجاوز به عنف زندانی شده بودند.

جمالی در پایان و در جمع‌بندی تاکید کرد: قطعا این اقدامات و تخریب‌ها توسط مردم عادی انجام نشد آنها به دنبال اعتراض به حق مسالمت‌آمیز بودند کما این‌که لازم است وزارت کشور با اتخاذ تدابیری زمینه‌ای برای ایجاد مکانی جهت برگزاری تجمعات مردمی فراهم کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین