وزارت دادگستری آمریکا ادعای ترامپ را تکذیب کرد

گروه جهان الف،   3980907028

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا هیچ سندی درباره ادعای ترامپ مبنی جاسوسی " اف‌ بی‌ آی" از ستاد انتخاباتی وی نیافته است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه بامداد پنجشنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت «مایکل هاروویتز» بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا در تحقیقاتی که قرار است نتیجه آن در 9 دسامبر (17 آذرماه) منتشر شود، هیچ سندی مبنی بر جاسوسی پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور نیافته است.

گزارش این بازرس ادعاهای بزرگی از سوی ترامپ و هوادارانش را مبنی بر اینکه اف‌بی‌آی از ستاد انتخاباتی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 جاسوسی کرده و علاوه بر آن باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا دستور استراق سمع از تلفن ترامپ را داده، رد می‌کند.

طرفداران ترامپ همچنین پیشتر مدعی بودند که اف‌بی‌آی در بازجویی از همراهان وی در تحقیقاتی که از سال 2016 در ارتباط با پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا آغاز شد، به شکل درستی عمل نکرده است؛ ادعایی که براساس گزارش نیویورک تایمز، یافته‌های هاروویتز عکس آن را نشان می‌دهد.

هاروویتز همچنین در جریان تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که مقام‌های اف‌بی‌آی در استراق سمع از یکی از مشاوران ترامپ در ستاد انتخاباتی وی به نام «کارتر پیج»، براساس انگیزه‌های سیاسی عمل نکرده‌اند.

تحقیقات بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا در عین حال هواداران ترامپ را نیز ناامید نخواهد گذاشت و خوراکی نیز برای آن‌ها در درگیری‌های سیاسی که از آغاز ریاست جمهوری ترامپ واشنگتن را دربرگرفته، مهیا خواهد کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، هاروویتز دریافته که خطاها و غفلت‌هایی در اقدامات اف‌بی‌آی از جمله در استراق سمع از «پیج» روی داده و مقام‌های این نهاد فدرال در برخی مواقع تحقیقات خود را به درستی مدیریت نکرده‌اند.

هاروویتز در این گزارش نتیجه‌گیری کرده است که اف‌بی‌آی در پیگیری استراق سمع «پیج» با بی‌دقتی و غیرحرفه‌ای عمل کرده و در یک مورد یکی از وکلای اف‌بی‌آی در سال 2017 با دستکاری یک سند مرتکب جرم شده است.

این گزارش در حال منتشر می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا وارد فاز رسمی تحقیقات استیضاح ترامپ شده و در دو هفته گذشته در چندین نشست علنی با تعدادی از مقام‌های دولت وی مصاحبه کرده است.

ترامپ هفته گذشته در یک مصاحبه تلفنی با شبکه «فاکس‌اندفرندز» درباره گزارش هاروویتز صحبت کرده و آن را «تاریخی» دانست و پیش‌بینی کرد که این گزارش با افشای اشتباهات اف‌بی‌آی "بزرگترین رسوایی تاریخ آمریکا" را رقم بزند.

یک افشاگر ناشناس فاش کرده است که ترامپ، سوم مردادماه در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین، از وی خواسته بود تا درباره عملکرد مالی «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» در شرکت اوکراینی «بوریسما» تحقیق کند.

جو بایدن مهمترین رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به شمار می‌آید. هدف ترامپ از اعمال فشار بر اوکراین، پرونده‌سازی برای ضربه زدن به بایدن تعبیر شده است.

نمایندگان دموکرات، این اقدام ترامپ را سوء استفاده از قدرت تلقی کرده و تحقیقات در خصوص امکان استیضاح وی بر مبنای این اتهام را آغاز کرده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    آخرین عناوین