آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در مازندران

گروه سلامت الف،   3980907006

آخرین اقدامات در مازندران برای تشریح درمان و پیگیری بیماری آنفلوانزادر مازندران زمینه حضور خبرنگاران در دفتر معاون سیاسی را فراهم کرد.

به گزارش فارس، در روزهای گذشته خبر فوت 10 نفر در استان مازندران به دلیل ابتلا به آنفلوانزا که 6 نفر آنها بنا به تأیید معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبتلا به H1N1 بودند، مسؤولان استان مازندران را مجاب کرد به در دفتر معاون سیاسی استاندار مازندران این موضوع را به صورت ویژه رسیدگی کنند.

در این جلسه غیر از متولیان بهداشتی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، مسؤولان دامپزشکی استان دعوت شدند تا به صورت همه جانبه این موضوع رسیدگی شود.

معدود جلسات دفتر معاون سیاسی و امنیتی به خبرنگاران اطلاع رسانی می‌شود به همین دلیل غیر از خبرنگار فارس، خبرنگار خبرگزاری ایرنا هم در این جلسه حضور یافت و از دیگر فعالان رسانه‌ای تا پایان جلسه خبری نبوده است.

زمانی به سالن جلسه رسیدم که حامد روحانی‌زاده در حال تشریح وضعیت بیماری در استان مازندران بوده است.

از نوع نگاهش در حین صحبت با توجه به اینکه شناختی نسبت به خبرنگار فارس داشت می‌توان حدس زد که تا حدودی منتظر حضور رسانه‌ها نبوده است.

مرگ 11 نفر در اثر ابتلا به آنفلوانزا در مازندران

وی ابتدا توصیه‌های بهداشتی درمانی را مطرح کرده، اما باید حقایق موجود درباره بیماری را هم مطرح می‌کرد و مسؤولان سیاسی امنیتی استان را در جریان آخرین پیشرفت‌های بیماری آنفلوانزا قرار می‌داد.

روحانی‌زاده البته روز گذشته در جمع خبرنگاران از فوت 10 نفر که 6 نفر آنها مبتلا به آنفولانزا از H1N1 بوده خبر داد و این موضوع به صورت گسترده در سطح استان اطلاع‌رسانی شده بود.

آمار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با تعداد فوتی‌ها یک تغییر یک نفره در تعداد فوتی‌ها داشت و ظاهرا یک نفر دیگر به تعداد فوتی‌های ناشی از آنفلوانزا اضافه شده است.

کورتون مصرف نکنید،دگزا نزنید

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توصیه‌های ایمنی را در چاشنی صحبت‌هایش کرد و از برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تزریق کورتون و دگزا در مراکز درمانی به مبتلایان به آنفلوانزا در سطح استان خبر داد.

روحانی‌زاده برای اینکه به اذعان خودشان در جامعه تشویش و نگرانی ایجاد نشود، اعلام کرد، همه افرادی که فوت کردند، در گذشته بیماری زمینه‌ای داشته یا دیر به مراکز درمانی مراجعه کردند، جای نگرانی برای افرادی که به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند وجود ندارد.

توصیه دیگر معاون بهداشتی درمانی مازندران به افراد داری بیماری زمینه‌ای که نسبت به واکسیناسیون اقدام نکردند بود.

جای نگرانی برای تامین دارو وجود ندارد

روحانی‌زاده این‌طور اعلام کرد که افرادی داری بیماری زمینه‌ای که نسبت به واکسیناسیون اقدام نکردند می‌توانند برای ایمن‌سازی در برابر موج دوم بیماری که به احتمال زیاد با توجه به تداوم فصل سرما در راه است؛ اقدام کنند.

این مسؤول با اعلام کرد؛ داروهای مورد نیاز در استان وجود دارد و جای نگرانی وجود ندارد.

توصیه‌های بهداشتی درمانی روحانی‌زاده به اتمام رسیده بود که مصطفی جوانیان معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل که نسبت به روحانی‌زاده درگیری کمتری با این بیماری دارد، تا حدودی تلاش کرد که توصیه‌های بهداشتی درمانی‌اش را آرام‌تر مطرح کند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل درباره تعداد فوتی‌های این مرکز که رسید نگاهی به مسؤولان حاضر در جلسه کرد و درباره وضعیت حضور خبرنگار در جلسه پرسید که رئیس جلسه به حضور دو نفر از خبرنگاران اشاره کرده است.

اعلام فوت سه نفر در بابل

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعد از اینکه خیالش از بابت اطلاع‌رسانی شفاف راحت‌تر شد از فوت سه نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا خبر داد.

جوانیان داشتن بیماری زمینه‌ای، تاخیر در زمان مراجعه به پزشک و مصرف کورتون توسط یکی از افراد فوت شده که وزرشکار رشته بدنسازی بوده، اعلام کرد.

توصیه‌های بهداشتی جوانیان از سرگرفته شد و تلاش کرد که آنچه را که روحانی‌زاده اعلام کرده است، مطالب جدید‌تری به آن اضافه کند.

اثربخشی 40 تا 60 درصدی واکسن

صحبت‌های وی در این ارتباط که آنفلوانزا چیزی جدیدی نیست اما به واسطه اینکه سیستم ایمنی بدن افراد ضعیف شده و تغییرات در ویروس ایجاد می‌شود ممکن است میزان درگیری افراد جامعه را بیشتر کند،ا ین ویروس در افرادی که سیستم ایمنی سالم داشته باشند مشکلی ایجاد نمی‌کند و بیماری خود محدود شونده است.

اثربخشی 40 تا 60 درصدی واکسن از دیگر موضوعی بود که جوانیان درباره آن صحبت به میان آورد.

مدیریت اطلاع رسانی توسط مدیرکل دامپزشکی

رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران که تجربه چندین ساله درباره اپیدیمی بیماری آنفلوانزا پرندگان دارد، این طور که خودش اعلام کرد، اطلاع‌رسانی‌ها را پیش از شروع فصل سرما انجام داده و با مدیران محیط زیست برای جلوگیری از شکار هماهنگی لازم را انجام داده، اقدامات ایمن سازی را در محیط‌های صنعتی انجام داده و در ظاهر مشکلی از این بابت ندارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به تجربه تلخ سال 96 کشور اشاره کرد و گفت: همه تلاش ما جلوگیری از آسیب جدی به واحدهای صنعتی است که با همکاری مشخصی که داریم نگرانی از این بابت در استان وجود ندارد.

  وی با اشاره به پشتوانه بسیار قوی مازندران در تولید گوشت سفید، اعلام کرد: مدیریت بحران دامپزشکی در این بخش به صورت جدی وارد عمل شده و پیش از شروع مشکل تلاش کردیم حساسیت‌ها را انتقال دهیم و همکاری تشکل‌ها در این زمینه موثر واقع شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران جریان اطلاع‌رسانی به مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران واگذار کرده و بیان کرد: در اطلاع رسانی به دنبال واقعیت‌ها باشیم.

حسین حسن‌نژاد که تلاش کرد وضعیت استان را آرام جلوه دهد، بیان کرد، بدون توجه به برخی انتقادهای رسانه‌ای که این روزها متوجه مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی در نحوه اطلاع رسانی این بیماری است، گفت: نوع آنفلوانزا در استان بومی منطقه‌ای است در  استان برای این نوع آنفلوانزا امکانات درمانی مناسب داریم و مشکلی از بابت درمان در سطح مراکز درمانی استان وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران توصیه کرد، قابلیت‌های ما در مواجه با این بیماری باید برجسته‌تر شود، این بیماری قابل درمان است.

وی با اعلام اینکه برای اطلا‌ع‌رسانی در سطح مناطق استان از ظرفیت دهیاری‌ها و شوراهای سطح شهرستان‌ها به خوبی استفاده شود.

نیم نگاه حسن‌نژاد به جلسه بعدی

عدم اطلا‌ع‌رسانی مناسب مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و اشاره نشدن این موضوع در صحبت‌های معاون سیاسی امنیتی استاندار به مسؤولان دانشگاه در پایان جلسه  به اطلاع معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران رسید.

 حسن‌نژاد ظاهرا بعد از این جلسه ظاهرا منتظر حضور تعدادی از افراد و چهره‌های سیاسی هم طیف خودش برای برگزاری جلسه بود.خدا حافظی کردم...

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین