دادستان کشور: حضور مردم امنیت کشور را در آشوب‌های اخیر تضمین کرد

گروه اجتماعی الف،   3980906119

دادستان کل کشور گفت: نقش مردم در افزایش امنیت کشور مهم است زیرا اطلاعات اشرار، اراذل و اوباش برای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای کشف مجرم و کسانی که ایجاد ناامنی می‌کنند موثر است.

دادستان کشور: حضور مردم امنیت کشور را در آشوب‌های اخیر تضمین کرد

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری ظهر امروز در مراسم معارفه دادستان مرکز استان گیلان در رشت اظهار داشت: از مردم عزیز و ولایتمدار استان گیلان تشکر ویژه در ارتباط با حوادث اخیر و حضور در صحنه دفاع از ارزش‌های انقلاب دارم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در هفته گذشته مردم گیلان با حضور حماسی و عزتمندانه خود در جهت مقابله با شرارت عده‌ای جاهل یا مزدور که در جهت اجرای برنامه‌های دشمن بودند ایستادند گفت: فرماندهی این حرکت ضدمردمی را آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و تعدادی از کشورهای منطقه برعهده داشتند و در جهت ترغیب اراذل و اوباشی که به جان و مال و امنیت مردم حمله کردند بودند.

وی با اشاره به اینکه مردم پس از شناخت ریشه این جریانات با وجود نقد و اعتراض به اوضاع صف خود را جدا کرده و به مقابله با این جریان پرداختند بیان کرد: حضور حماسی مردم نشان داد که چگونه از ارزش‌های دینی، ملی و سیاسی و جایگاه ولایت کشور دفاع می‌کنند و آفرین بر مردمی که در طول 40 سال نشان دادند دست از انقلاب و نظام برنمی‌دارند.

منتظری ضمن تقدیر از استان‌هایی که فاقد حادثه بودند از جمله گیلان خاطرنشان کرد: مسئله امنیت در جامعه مهم‌ترین مولفه‌ای است که با وجود آن امکان توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و سایر بخش‌ها امکانپذیر است و بدون امنیت پیشرفتی حاصل نمی‌شود و مردم دچار نگرانی می‌شوند.

دادستان کل کشور عنوان کرد: امنیت موضوعی است که همه آحاد مردم در آن نقش دارند و به لحاظ ساختاری و تعریف برخی دستگاه‌ها مانند اطلاعات و نیروی انتظامی مسئول ایجاد امنیت در جامعه هستند اما این بدان معنا نیست که سایر مردم از این امر مهم خود را کنار بکشند.

وی تصریح کرد: مردم در اینگونه حوادث در کنار نیروهای امنیتی به صحنه صیانت از امنیت بیایند زیرا اطلاعات اشرار، اراذل و اوباش برای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای کشف مجرم و کسانی که ایجاد ناامنی می‌کنند موثر است و این همکاری به افزایش ضریب امنیتی جامعه کمکی قابل توجهی می‌کند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمن با برنامه‌های دقیق در اتاق فکر پیچیده خود طراح اصلی ایجاد ناامنی در کشور است خاطرنشان کرد: اگر دشمن نتواند ایجاد ناامنی کند از هر مسئله‌ای در جهت موج سواری استفاده می‌کند و برای اهداف خود بهره می‌برد.

منتظری با بیان اینکه فلاح میری از قضات آشنا به استان گیلان و مجموعه قضایی استان است ابراز داشت: تلاش می‌کنیم از افراری که سابقه و شناخت بیشتری از مجموعه قضایی استان دارند را انتخاب کنیم و با وجود گزینه‌های متعدد وی را انتخاب کردیم.

وی بیان کرد: وظایف دادستان به لحاظ مدعی‌العموم بودن بسیار گسترده است و وظایفی خطیر، مهم و قابل توجه دارد و فلاح میری این اشراف را نسبت به تکالیف خود دارد اما انتظار دارم ایشان با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی متناسب با شرایط استان برنامه‌های خود را با روشی که در پایان بتواند کارنامه خوبی از خود ارائه دهد‌ پیش ببرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه با برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای در خدمت مردم گیلان باشید که پس از دوران خدمت خود کارنامه روشن و قابل ارائه‌ای از خود بر جای بگذارید گفت: امام علی(ع) نشانه مدیریت خوب را حسن تدبیر و برنامه‌ریزی درست می‌داند که شرط موفقیت است و مدیر باید راه رسیدن به اهداف خود را بداند.

منتظری مردم داری و تکریم ارباب رجوع توسط قضات را مورد اشاره قرار داد و افزود: انتظار نداریم در ملاقات‌های مردمی افراد از نحوه برخورد مسئولان قضایی گله‌مند باشند و لازمه امر قضا داشتن صبر، تحمل و فراخ بودن سینه است و امر قضا به‌گونه‌ای است که مراجعان به آن شرایط خوبی ندارند.

وی تأکید کرد: کسی که نمی‌تواند شرح صدر داشته باشد نباید این مسئولیت را بپذیرد و امروز که پذیرفته است باید شرح صدر داشته باشد زیرا موجب تکریم ارباب رجوع می‌شود و دیگر آن که نظارت مستمر بر زیرمجموعه خود داشته باشید و بر دادسراهای استان نیز نظارت کنید.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت با بیان اینکه فلاح میری فردی را برای رصد همیشگی دادسراهای گیلان انتخاب کند خاطرنشان کرد: تلاش برای صیانت از حقوق عامه داشته باشید و در چند سال اخیر صیانت از حقوق عامه بیشتر مورد توجه قرار دارد و امروز یکی از مهم‌ترین وظایف دادستان‌ها صیانت و حفظ حقوق عامه است.

منتظری با اشاره به اینکه جایی که حقوق عامه مردم مطرح است دادستان باید اوضاع را پیگیری کند و یا خودش و یا شخصی به‌عنوان مدعی‌العموم بگمارد بیان کرد: مدعی‌العموم یعنی دفاع از حقوق عامه مردم که وظیفه دادستان است تا از ضرر رسیدن به عموم مردم جلوگیری کند.

دادستان کل کشور به موضوعات مربوط به تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: تالاب انزلی یک سرمایه ارزشمند ملی است و از دیدن به یغما رفتن آن تاسف می‌خورم و استاندار گیلان موظف است از این سرمایه عظیم دفاع کند و دستگاه‌ها نیز در چارچوب اختیارات خود از این تالاب صیانت و دادستان استان و رئیس دادگستری گیلان این موضوع را با حدیت پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه تالاب انزلی در 2 حوزه مشکل دارد و با توجه به ظواهر امر و برخی مستندات یکسری تصرفاتی در این تالاب انجام شده است ابراز داشت: چرا اداره برق وقتی می‌بیند عده‌ای به حریم مردم تجاوز کرده‌اند به آنان برق می‌رساند و سایر خدماتی که اگر نبود آن فرد نمی‌توانست به حقوق مردم تجاوز و خلاف کند.

منتظری خطاب به استاندار گیلان بیان کرد: از مدیر زیرمجموعه خود بخواهید چرا برخلاف مقرارات به متجاوزان خدمات داده شده است و من از تزدیک با برخی از ساکنان آن منطقه صحبت کردم و نمی‌دانم این مصیبت را چطور بیان کنم زیرا دیواری که آنجا کشیده شده مشخص است سطح آب را تصرف کرده است و باید دید مقصر این اتفاق کیست.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت با اشاره به پروژه‌ای که در منطقه تالاب انزلی اجرا و به‌لحاظ مخاطره آمیز بودن آن دستگاه قضایی به آن ورود کرد افزود: تا زمانی که همه دستگاه‌های ذی‌ربط با کارشناسی‌های علمی و دقیق اعلام نکنند که این طرح برای مردم و آبزیان خطر ندارد جلوی طرح را خواهیم گرفت و نمی‌گذاریم چیزی که احتمال فراوان دارد اتفاق افتد.

وی تصریح کرد: سلامت جامعه و حفظ محیط زیست برای ما اهمیت زیادی دارد و تاسف‌آور است سازمان حفاظت محیط زیست بدون مجوزهای لازم این طرح را به مرحله اجرا درآورده است و حرف‌های آنها برای ما قانع کننده نیست و باعث نمی‌شود که جلوی این طرح را نگیریم.

منتظری با اشاره به دادستان‌ها خواست که از وجب به وجب این سرزمین باارزش دفاع کنند و تاکید کرد: هر اقدامی که در چارچوب مقررات و بدون استفاده از رانت است را اجازه دهید و سیاست جدی دستگاه قضایی در شرایط کنونی کشور این است که کمک حال دولت در زمینه مشکلات اقتصادی باشیم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در سطح کشور شاهد بودم مواردی که دادستانی برای حل بخش‌هایی از مشکلات واحدهای تولیدی وارد شده آن مشکلات حل شده است عنوان داشت: مراکز تولیدی که مشکلات حقوقی دارند را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که موجب تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران نشود و از اشتغال و رونق تولید حمایت کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین