شریعتمداری: ۶۰ میلیون نفر کمک معیشتی گرفتند

گروه اقتصادی الف،   3980906112 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نزدیک به ۶۰ میلیون نفر کمک دریافت کرده‌اند و تردیدی در آن نیست، در این که دولت حتی یک ریال از افزایش بنزین را در بودجه عمومی مصرف نمی‌کند نیز تردیدی وجود ندارد.

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره معیارهای حذف افراد از دریافت بسته حمایتی معیشتی دولت یا تاکید بر اینکه کلمه حذف در این موضوع صدق نمی‌کند، اظهار کرد: این طرح بر مبنای آزمون وسع با گرایش به افراد با درآمد کم، پایین و متوسط اجرایی شد.در این طرح پرداخت‌ها در ۳ نوبت قریب به ۶۰ میلیون نفر صورت گرفت.

وزیر کار خاطر نشان کرد: یارانه ها و کمک های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن مالی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و برخی معیارها مشابه است ولی اینکه با ثبت نام کمک‌های معیشتی یارانه ها قطع شود چنین نیست.

وی در ادامه در پاسخ به برخی تناقض‌ها درباره پرداخت کمک های معیشتی نیز بیان کرد: نزدیک به ۶۰ میلیون نفر کمک دریافت کرده اند و تردیدی در آن نیست. در اینکه دولت حتی یک ریال از افزایش بنزین را در بودجه عمومی مصرف نمی‌کند نیز تردیدی وجود ندارد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: ضریبی خطا در طرح های اجتماعی وجود دارد و این میزان همانند تمام کشورهای جهان حدود ۴ درصد است. زنان سرپرست خانوار با درآمد زیر 5 میلیون تومان کمک دریافت کرده اند و اگر هم نکرده باشند با ثبت درخواست بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: البته زنان سرپرست خانوارهای بسیاری داریم که کارآفرین هستند. در جامعه معلمان و بازنشستگان نیز هستند که ممکن است درآمد خوبی باشند. دولت نمی‌خواهد افراد دارای استحقاق از این سبد محروم بمانند و این هدف دولت است.

شریعتمداری تصریح کرد: خانوارهای دارای ۳ سفر غیر زیارتی در سال یا کسانی که وسیله نقلیه ۳۰۰ میلیون تومانی یا بیشتر دارند، حذف شدند، نه اینکه این افراد حتما ثروت‌مند باشند بلکه ممکن است از طبقه متوسط باشند ولی تفاوت‌هایی دارند با افراد دیگر که نه شغل دارند و نه مسکن.

وزیر کار گفت: یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن مالی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و برخی معیارها مشابه است ولی اینکه با ثبت‌نام کمک‌های معیشتی یارانه‌ها قطع شود، چنین نیست.

وی در خصوص اجرای طرح حمایت معیشتی دولت گفت: دولت این اقدام را به تدریج آغاز کرد و همانگونه که ملاحظه کردید در سه نوبت، تقریبا به ۲۰ میلیون از مردم ایران که در بررسی‌ها نشان می‌داد در بخش درآمدهای پایین و متوسط جامعه هستند این کمکی که تحت عنوان سبد حمایتی-معیشتی در نظر گرفته شده بود تقدیم شد و اینگونه نبود که از بالا افرادی را که دریافت می‌کردند را حذف کنیم و کلمه حذف در این خصوص صادق نیست.

وی افزود: براساس این معیارها به ۱۷ ملیون و ۷۰۰ هزار خانوار در مرحله اول که جمعیتی بالغ بر ۵۶ ملیون را به خودشان اختصاص می دهند،‌ پرداخت صورت گرفت.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: البته از روز اول همانطور که به اطلاع مردم شریف رسید یک کد دستوری را با همکاری وزارت ارتباطات همکاران ما در حوزه فنی مشخص کردند که #۶۳۶۹* بود که مردم با شماره‌گیری و وارد کردن شماره شهروندی خود و کد ملی خودشان پیامی دریافت می‌کردند که تقاضای شما واصل شد، موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و شما پس از آن می‌توانید به سامانه حمایت مراجعه کنید و آنجا درباره وضعیت خود مطالبی که وجود دارد را منعکس کنید.

وی در مورد اینکه چرا باید مردم خرید سیم‌کارت را برای رسیدگی به شکایتشان متقبل شوند، گفت: ما اعلام کردیم پیامک از طریق سیم‌کارت سرپرست خانواده‌ها فرستاده شود تا یک درگاه ارتباطی مطمئن با مردم داشته باشیم هزینه هر سیم‌کارت هم در حال حاضر در بازار 5000 تومان است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۱۰۶۰۲۱۷:۱۰:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۶
فریاد بر هر چی آدمه ناصواب گو
ناشناس۱۲۱۰۶۴۵۱۷:۳۱:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۶
حتما طبق معمول به چند هزار نفر از مردم داده اند و بعد بقیه بین ..،..،..
ناشناس۱۲۱۰۸۰۳۱۸:۳۴:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۶
نزدیک به ۶۰ میلیون نفر کمک دریافت کرده‌اند و تردیدی در آن نیست دروغگو دشمن خداست
ناشناس۱۲۱۰۸۹۵۱۹:۰۷:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۶
دروغ کنتور نداره ..
ناشناس۱۲۱۰۹۰۲۱۹:۱۰:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۶
ای بر پدر مادر آدم راستگو ...
ناشناس۱۲۱۰۹۹۰۲۰:۰۸:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۶
..خجالت بکشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین