نباید پزشکان را از پرداخت مالیات مستثنی کرد

گروه اقتصادی الف،   3980906037 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مجلس در واکنش به احتمال مستثنی شدن پزشکان از پرداخت مالیات پلکانی گفت: مالیات پلکانی یعنی هر کسی درآمد بیشتری دارد باید مالیات بیشتری هم پرداخت کند.

مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره پلکانی شدن شیوه پرداخت مالیات در گفت‌وگو با فارس گفت: پلکانی یعنی هر کسی درآمد و دارایی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری هم پرداخت کند. فکر می‌کنم همه افراد فهیم مخصوصا پزشکان این را قبول دارند. حاکمیت مالیاتی هم این را حکم می‌کند از کسانی که توانایی مالی دارند مالیات اخذ شود.

وی خاطر نشان کرد: از پزشکان هم باید به صورت پلکانی مالیات وصول شود. این مساله ساده‌ای است و ضرورتی ندارد سران قوا بدان ورود کنند. نظام پزشکی به عنوان اتحادیه صنفی می‌تواند در نرخ‌گذاری تعرفه‌ها و ویزیت‌ها نظر دهد. فکر می‌کنم اینگونه کار راحت‌تر انجام شود. پزشکان هم قطعا می‌پذیرند اگر درآمدی دارند باید مالیات دهند و اگر ندارند لزومی به این کار نیست. اما اگر کار به افراد خاصی محول کنند، ظاهر قضیه شاید چندان خوشایند نباشد.

* نباید در وصول مالیات استثنا قائل شد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز وضع اقتصاد کشور به دلیل نامناسب بودن فروش نفت و تحریم‌ها خوب نیست و ناچار هستیم به هر صورت چرخ مملکت را بچرخانیم. در حالت عادی پایه‌های اصلی بودجه عمومی کشور از دو بخش تشکیل می‌شود: اخذ مالیات و عوارض و دیگری غرامت‌های بازرگانی اعم از نفت و غیرنفت. وقتی در بحث درآمد نفتی مشکل ایجاد شد، ناچار شدیم از طریق مالیات بودجه را تامین کنیم. در وصول مالیات هم استثنایی نباید باشد. همه افرادی که درآمد دارند، کارمند، پزشک، کسبه و... باید مالیات پرداخت کنند. هیچ فرد فهیمی با این امر مخالف نیست.

رضایی افزود: شاید عده‌ای این دید را داشته باشند که قرار است امر ناواجبی را عملی کنند ولی اگر با صنف هر قشری صحبت شود که خودشان هم در این امر دخالت داشته باشند، به راحتی می‌شود این موضوع را جا انداخت تا مورد پذیرش همه قرار بگیرد.

بعد از الزام قانونی پزشکان برای پرداخت مالیات، فشارها برای مستثنی شدن مالیاتی آن‌ها شروع شد. در یکی از آخرین اقدام‌ها برخی از نمایندگان پزشک مجلس، مسئولین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تلاش کردند تا مالیات کارانه‌ها در بخش دولتی را حذف کنند. در همین راستا خبر می‌رسد که قرار است این موضوع در نشست شورایعالی سران قوا نیز مطرح شود. این در حالی است که ساز و کار نشست شورایعالی سران قوا برای بررسی مباحث کلان و راهبردی کشور برپا شده است و مطرح شدن مسائل خرد این‌چنینی در این نشست جای تعجب دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۰۹۳۶۰۰۹:۲۹:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۶
اول اینکه کسی زورش به مافیای پزشکها نمیرسه دوم اینکه کارتخوان هم بیاد اینها اکثراکارتخوان را به اسم دیگران اونجا میگذارن و فرار مالیاتی می کنند ضمن اینکه ویزیت را هم گران می کنند شما هنوز پزشکها رو نمی شناسید نه به لحاظ شخصیتی و..اینها حتی دنبال این بودند بیمه ها را تحت کنترل خودشون دربیارن حتی رفتن سمت اینکه عطاری ها رو هم تحت اختیار دربیارن و.. مافیاش قویتر از این حرفها است درعوض تا دلتون بخواد کمبود شدید پزشک درکشور داریم که اون هم به برکت اقدامات بد همیشه گرسنه پزشکی هستش تا با عرضه قطره چکانی پزشک بتونن انحصار بی بدیل ،شرایط وقیمت ویزیت خودشون رو به جامعه تحمیل کنند ومردم همیشه درحال دویدن دنبال پزشکها باشند
ناشناس۱۲۰۹۶۲۹۱۱:۱۰:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۶
دَم پزشکها واقعا گرم!!!!عجب لابی قدرتمندی دارند این عزیزان
ناشناس۱۲۰۹۹۶۴۱۳:۰۸:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۶
.. تا وقتی همه در برابر قانون یکسان نباشن هیچ چیزی درست نمیشه.
ناشناس۱۲۱۰۹۲۹۱۹:۲۵:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۶
.. نرخ ویزیت و خدمات پزشکی طبق تورم بالا نرفته و فاصله بسیار زیاد نزیک به 35درصد با تورم دارد برای اینکه دولت از ترس اعتراضات نمیتواند این نرخها را جبران کند مجبور است مالیات پلکانی را بردارد،نه اینکه مالیات را بردارد.وگرنه با عدم صرفه پزشکان جهت طبابت روبرو میشود و سیستم درمان قفل میکند همانطور که الان اثراتی از این قفل شدن را میبینیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین