آیت الله علم الهدی: نیازمند یک تشکل مداحی در کشور هستیم

گروه اجتماعی الف،   3980904146 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه مشهد گفت: اگر خواهان جریان ولایت اهل‌بیت (ع) در نظام جمهوری اسلامی ایران و جهان، به عنوان یک قدرت حاکم هستیم، به ایجاد تشکل‌های مداحی نیازمندیم.

به گزارش مهر، آیت‌الله سید احمد علم الهدی بعدازظهر دوشنبه در دیدار با مداحان و پیرغلامان اهل‌بیت (ع) که در حسینیه دفتر امام جمعه مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: نوکری در خانه اهل‌بیت (ع) با کارمندی فرق دارد. یک کارمند ممکن است حقوقی که می‌گیرد از نیاز او بیشتر باشد، ولی به نوکر اهل‌بیت (ع) در این مسیر چیزی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نوکری اهل‌بیت (ع) به انسان اعتبار، شخصیت و آبرو می‌دهد، افزود: قطعاً هر مسئله‌ای با گفتن یک « یا اباعبدالله(ع)» حل خواهد شد. نوکری اهل‌بیت (ع) متعلق به زمان خاصی نیست، در هر لحظه‌ای که توانستید، کاری برای اهل‌بیت (ع) انجام دهید.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تأثیرگذاری ذکر اهل‌بیت (ع) در پیشرفت کشور، تصریح کرد: پیروزی در بیشتر عملیات ها در هشت سال دفاع مقدس با رمز «یا زهرا (س)» بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اهمیت تشکل مداحان اشاره کرد و گفت: جریان مداحی یک امر عادی نیست، وضع اسلام و معارف اهل‌بیت (ع) به سمتی می‌رود که قدرت‌های دنیا با سلام بر حسین (ع) نیز کار خواهند داشت.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آن چیزی که امروز به مداحان و پیر غلامان قدرت می‌بخشد همین تشکل و هماهنگی است و اگر این اجتماع را نداشته باشید، دشمن با همین گزاره مقابله کرده و شما را سرکوب می‌کند.

وی با بیان اینکه هرگاه دشمن در تقابل با امام حسین (ع) قرار گرفت، شکست خورده و نابود شده است، گفت: فتنه سال ۸۸ نمونه بارز این تقابل است.

امروز جامعه به تشکل‌های مداحی نیازمند است

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه اگر جریان ولایت اهل‌بیت (ع) در نظام جمهوری اسلامی ایران و جهان بخواهد به عنوان یک قدرت حاکم شود، نیاز به تشکل‌های مداحی دارد، گفت: اگر این مسئله تبیین شود، شما مداحان می‌توانید در جریان مدیریت جامعه دخالت کرده و تأثیرگذار باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از روزی که تأثیرگذاری روحانیت در جامعه بیشتر شد، به همان نسبت عزت آن نیز بالا رفت. امروز بیشترین خصومت‌ها با مقام معظم رهبری است، زیرا ایشان بیشترین تأثیرگذاری را بر جامعه داشته‌اند.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه جریان هنر از علوم دانش بنیان پیشی گرفته و اثرگذاری بیشتری دارد، ابراز کرد: زمانی هنر در دست سلاطین و عیاش ها بود و امروز ابزار ابتذال است.

اثرگذاری مداحی بالاتر از سایر هنرها

وی با اشاره به ارزش‌های هنری مداحان و پیر غلامان اهل‌بیت (ع)، اظهار کرد: مداحی در عرصه هنر علاوه بر اینکه وابسته به اهل‌بیت (ع) است، در اثرگذاری نسبت به سایر هنرها از همه بالاتر بوده و آمیخته با قداست است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مداحی اهل‌بیت (ع) از تقدسی خاص برخوردار است، ادامه داد: اگر امروز این تشکل مداحان در عرصه هنر منسجم باشد، در جامعه تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

آیت الله علم الهدی به پیشرفت هنری مداحان و روضه‌خوان‌های جوان اشاره کرد و افزود: روضه خوانی و ذکر اهل‌بیت (ع) نسبت به گذشته قوی‌تر و هنرمندتر شده است. زمانی که جوانان وارد عرصه روضه خوانی شدند، باعث خوشحالی من شد.

وی با بیان اینکه زمانی قدرت و هنرمندی مداحان معلوم می‌شود که بتواند دل‌های مشتاقان اهل‌بیت (ع) را تکان دهند، گفت: تصدیق نوکری شما در محضر اهل‌بیت (ع) زمانی است که بتوانید اشک را بر چشم محبین اهل‌بیت (ع) جاری کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تغییر شیوه‌های مداحی و ذکر مصیبت آل الله اشاره کرد و گفت: امروز شاعران و مداحان با شعر خوانی و تصنیف‌های شعری می‌توانند عظمت اهل‌بیت (ع) را جلوه دهند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: تفاوت اشعار آیینی گذشته نسبت به امروز است این است که تصنیف‌های شعر قدیم، مصیبت‌ها را نشان می‌داد اما امروز این گونه نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۰۵۵۶۴۱۹:۰۲:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۴
به خدا نیازی نیست ..
ناشناس۱۲۰۵۷۴۸۲۰:۰۸:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۴
مداح ها در دنیای امروز دقیقا چکار می کنند ؟؟؟ کجای پیشرفت و رفع محرومیت و بیکاری و فقر قرار دارند ؟؟؟
ناشناس۱۲۰۵۸۲۹۲۰:۴۱:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۴
.. کشور در ورطه سقوط اقتصادیه مداحی میخواهیم چه کار خدایا ..
مهدی۱۲۰۵۹۳۴۲۱:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۴
فکر کنم شما ..از حقوقهای درخواستی بعضی از معروفترین مداحان که دائما هم درخواستیشان بیشتر و بیشتر و بیشتر و بیشتر میشود خبر ندارید. بعضی از این نوکران اهل بیت، با هیچکس یعنی دقیقا با هیچکس ..!!!!!!!!!!!!!و دائما هم در صدا و سیما و .. هستند تا بیشتر درخواست کنند.
آیدا۱۲۰۶۶۹۴۰۸:۲۱:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۵
آدم می مونه چی بگه..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین