ملاک‌های تعیین وسع مالی خانوار برای دریافت «بسته معیشتی»

گروه اقتصادی الف،   3980904028 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه ضمن یادآوری اینکه افرادی که خودشان را ذی حق می دانسته‌اند و بسته معیشتی نگرفته‌اند می‌توانند ظرف ۱۰ روز تعیین شده درخواست خود را در سامانه#۶۳۶۹* ثبت کنند، توضیحاتی درخصوص ملاک‌های شمولیت افراد برای دریافت این بسته را تشریح کرد.

ملاک‌های تعیین وسع مالی خانوار برای دریافت «بسته معیشتی»

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه چه کسانی بسته حمایتی را دریافت کرده‌اند و ملاک‌های شمولیت این افراد چه بوده است؟ اظهار کرد: به عنوان مثال اگر شما خودرویی خریداری کنید، ملکی معامله می‌کنید و یا به سفر خارجی می‌روید، حقوقی برای شما واریز می‌شود، جایی بیمه پرداز یا کارفرما هستید و ... این اطلاعات همگی ثبت شده‌اند و این داده‌ها از بخش‌های مختلف مبتنی بر کد ملی در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نیز وجود دارد.

وی افزود: برمبنای ساختار خانواده، سرپرست و افراد ذیل او مشخص هستند و وسع مالی مجموع اعضای خانوار سنجیده می‌شود. گاهی اوقات پدر فوت کرده و مادر سرپرست است و فرزندان به دلایل مختلف مانند تجرد یا عدم تفکیک یارانه پس از ازدواج از مسیر مادر یارانه می‌گیرند. حال اگر همه این فرزندان شاغل هستند، حقوق‌هایی دارند و صاحب مسکن و خانه هستند، مجموع این داراییها به حساب خانواده و مادر لحاظ می‌شود و وسع کل خانواده را در نظر می‌گیرند. ممکن است بپرسند «مادر پیر ما کار نمی‌کند چرا یارانه نمی‌گیرد؟» علت این است که وسع مالی اعضای خانوار بررسی شده است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه با بیان اینکه بنابراین اگر زیرمجموعه پدر هستید و پدر سرپرست است؛ حتی اگر ازدواج کرده باشید ولی یارانه خود را تفکیک نکرده باشید، باز هم زیرمجموعه پدر هستید.

وی درباره آن دسته از افرادی که طلاق گرفته و تنها زندگی می‌کنند نیز اظهار کرد: ساختار خانواده به‌روزرسانی می‌شود و ما تعداد قابل توجهی خانوار تک نفره داریم که یا دختر بالای ۱۸ سال هستند و  خودشان را به عنوان سرپرست معرفی کرده‌اند یا بنا به احکام قضایی و دستورهای قضایی ساختار خانواده تغییر کرده یا طلاق اتفاق افتاده است و فرد خانوار تک نفره شده است.

میرزایی افزود: بر مبنای اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان جمعیت ایران از نظر وسع مالی رتبه بندی و منظم شده‌اند، یعنی اولین نفر وضع مالی خوب دارد و پایین ترین سطح جدول کمترین وسع مالی را دارد. ما از پایین به بالا ۶۰ میلیون را جدا کرده‌ایم و بسته معیشتی شان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه با این حال مهلت ۱۰ روزه‌ای برای ثبت کدملی در سامانه#۶۳۶۹* تعیین شده است تا افرادی که خودشان را ذی حق می دانسته‌اند و بسته معیشتی نگرفته‌اند درخواست خود را ثبت کنند گفت: سرپرست خانوار باید با شماره تلفن همراهی که متعلق به خودش است وارد شده و کدملی اش را در سامانه#۶۳۶۹* ثبت کند. بعد از ثبت درخواست، ظرف ۲۴ ساعت از زمان ثبت، یک پیامک برای سرپرست ارسال می‌شود. اگر افراد مشمول باشند، پیامکی مبنی بر مشمول بودن دریافت می‌کنند. به عنوان مثال گاهی اوقات مبلغ واریز شده اما ممکن است پیامک از سوی بانک ارسال نشده باشد، اما اگر مشمول نباشند یک کدرهگیری برایشان ارسال می‌شود و فرد ۴۸ ساعت بعد از دریافت کدرهگیری باید وارد سامانه‌ای که اعلام خواهیم کرد بشوند. سامانه آماده است و اطلاع رسانی درباره سامانه متعاقبا صورت خواهد گرفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۰۳۷۵۶۱۰:۰۶:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۴
آیا مرد سی چهل ساله مجرد که کارمند است و با پدر و مادر هست ولی خرجی جدا دارد می تواند خود را به عنوان خانواده مستقل مطرح کند؟
ناشناس۱۲۰۳۷۹۷۱۰:۲۷:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۴
اسم پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان دیگه محلی از اعراب نداره نام پبشنهادی پایگاه اطلاعات فلاکت ایرانیان!
آریابان۱۲۰۳۹۱۷۱۱:۱۱:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۴
در دنیای امروز بدون ذره ای تردید، برای گذر از گذرگاه ها و چهارراهها وجود چراغ سبز و قرمز کاملا ضروری و بایسته است ولی وای به لحظه ای که تایمر عبور و مرور خواه بدلیل برنامه ریزی نامناسب و یا بدلایلی دیگر !!!!! مختل شود و ..!!!!!!! امید که برنامه ریزی ها و نتیجه گیری ها، بگونه ای شایسته و در خور و بسامان و البته تا انتها پیاده گردد
ناشناس۱۲۰۳۹۹۰۱۱:۳۶:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۴
توزیع فقر در جامعه
بازنشسته کشوری۱۲۰۴۰۸۷۱۲:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۴
وسع مالی من بازنشسته با حقوق سه تومانی را هم بررسی کرديد و بسته حمايتی نداديد؟!
سامان۱۲۰۴۳۲۷۱۳:۰۰:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۴
هستند کسانی که شاغل هستند و حداقل حقوق رو میگیرن ولی بدلیل شرایط مالی یا مشکلات دیگر نمیتوانند ازدواج کنند و سرپرست پدر این افراد هست. اگر به دلیل احتساب مجموع یارانه قطع شود پس این افراد ماهانه مبلغی رو باید به کل خانوار پرداخت کنند. یعنی یه مشکل به مشکلات خانواده ها اضافه میکنین.
ناشناس۱۲۰۴۳۵۶۱۳:۱۰:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۴
وعده سر خرمن .
ناشناس۱۲۰۴۴۸۷۱۳:۴۰:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۴
مگر نگفتید به همه میدهید
ناشناس۱۲۰۴۵۰۹۱۳:۴۵:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۴
به این ترتیب حداکثر به 20 میلیون نفر یارانه بنزین تعلق می گیرد. پس بقیه چه میشود؟!!!1
ناشناس۱۲۰۴۸۰۸۱۵:۱۲:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۴
یک سرکاری جدید برای ملت. یارانه بنده را درست در اولین سال دولت بی‌تدبیر و نا امید به بهانه داشتن خانه در تهران.! قطع کردند. (آپارتمانی بدون سند در حاشیه شهر!) البته سه روز قبل از انتخابات 96 با ارسال پیامکی مجددا وصل و سه روز بعد از انتخابات با ارسال پیامکی دیگر قطع کردند! نمی دانیم بخندیم یا گریه کنیم؟
ناشناس۱۲۰۵۲۲۴۱۷:۰۳:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۴
.. و سرکاریه
محمدی۱۲۰۵۴۴۳۱۸:۱۶:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۴
سئوال من اینه که شخصی چند سال قبل شاغل و کارمند بخش خصوصی بوده و به علت وجود دو خودروی پراید و دیگری پژو از سیستم یارانه حذف شده ولی سه سال است که بیکار هست و شغلی بدست نمی آورد به علت سن بالا و بازنشسته هم نشده آیا ارزیابی نمی بایست شامل وضع حال خانوار باشد؟
ناشناس۱۲۰۵۵۰۶۱۸:۴۱:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۴
آقای میرزایی وهمکارانش در وزارت رفاه و سایر مدیران و کارشناسان وزارت خانه ها خودشان آیا بسته معیشتی نمی گیرند. یا مثل مابقی چیزها این قانون هم فقط برای مردمه نه برای آقایان مدیر !!! الله اکبر از این دوگانگی و تظاهر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین