کارگران، کارمندان و بازنشسته‌ها: یارانه معیشتی نگرفتیم

گروه اقتصادی الف،   3980903047 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

تسنیم نوشت: «در حالی سازمان برنامه و بودجه از واریز یارانه معیشتی به حساب ۶۰میلیون نفر خبر داده که از صبح امروز شاهد تماس‌های مکرر اقشار مختلف مردم هستیم که اظهار می‌کنند یارانه معیشتی را نگرفتند.»

تسنیم نوشت: آن‌طور که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است، در پی افزایش قیمت بنزین، تمامی درآمد 31 هزار میلیارد تومانی حاصل از افزایش قیمت بنزین هر ماه به حساب 60 میلیون نفر شامل 18 میلیون خانوار واریز می‌شود، و در آبان ماه هم این مبلغ طی سه مرحله و هر شب به حساب 20 میلیون نفر واریز شده که مرحله آخر شب گذشته بوده است.

علی‌رغم اینکه نوبخت اعلام کرده بود "حتی کسانی که یارانه نقدی هم نمی‌گیرند، ممکن است یارانه معیشتی گرانی بنزین به حساب آنها واریز شود"، ولی از صبح امروز که تکلیف یارانه‌بگیرها مشخص شد، اقشار مختلف مردم از بازنشسته‌ها، کارگران، کارمندان، معلمان و حتی بیکاران و زنان سرپرست خانوار با تسنیم تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که علی‌رغم اینکه یارانه نقدی می‌گیرند، ولی این یارانه معیشتی به حساب آنها واریز نشده است.

بنا بر اظهارات این افراد، سطح درآمد و اموال و دارایی آنها هم به‌گونه‌ای نیست که جزو 3 دهک ثروتمند به‌شمار روند، و دلیلی برای واریز نشدن این یارانه به حساب آنها وجود ندارد.

درحالی مردم در واریز یارانه معیشتی سؤالات و ابهامات زیادی دارند که به‌نظر می‌رسد، دولت باید به‌گونه‌ای ــ مثلاً اعلام اسامی سرپرستان خانواری که یارانه گرفتند ــ در این باره شفاف‌سازی کند.

همچنین در حالی دولت اعلام کرده که یارانه‌نگرفته‌ها در صورت اعتراض به وزارت کار اعلام کنند که سامانه #6369* هنوز فعال نشده و دچار اختلال است. نحوه رسیدگی به اعتراض‌ها و شرایط دقیق مشمولان این یارانه هم ابهامات زیادی دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۰۰۵۸۷۱۰:۳۸:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۳
الکی میگن که واریز شده به 60 میلیون نفر. سازمان های نظارتی درست و حسابی نداریم که این آقایونو .. رصد کنند
کارمند مفلوک۱۲۰۰۵۹۲۱۰:۴۰:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۳
من خودم کارمند جزء یکی از ادارات هستم نه خانه دارم نه سرمایه و به من واریز نشده از اکثر افراد هم که می پرسم میگن واریز نشده کد دستوری هم عمل نمی کنه. خدا رو شکر من با این وضعیت جزء 60 میلیون افراد نیازمند حساب نشدم دارم فکر می کنم این 60 میلیون نفر یعنی از من هم فقیرترن..
مهدی۱۲۰۰۶۲۰۱۰:۴۷:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۳
سلام اقوام و همکاران بنده جزء اقشار متوسط به پائین جامعه هستند. با توجه به عدد 60 میلیون نفر اعلام شده برای دریافت بسته حمایتی، حداقل باید 50 درصد این افراد یارانه دریافت کرده باشند. درحالیکه جز تعدادی انگشت شمار ، مابقی اظهار میکنند که چیزی به حسابشان واریز نشده. این 60 میلیون نفر کجا هستند؟
بدبخت۱۲۰۰۶۳۷۱۰:۴۹:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۳
ببینید اوضاع کشور در چه سطحی داره مدیریت میشه که خوده دولتم در پیش برد تصمیمات خودش داره.. و این وسط زندگی هشتاد میلیون انسان رو به سخره گرفته
ناشناس۱۲۰۰۶۸۸۱۱:۰۰:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۳
پدرم معلم بازنشسته ساکن خرم آباد هست با ماهی دو میلیون تومن حقوق بازنشستگی، بدبخت ماشین هم نداره، از دار دنیا فقط یک خونه داره، برای اون هم نریختن خودم که هیچی، متاسفانه..
ناشناس۱۲۰۰۷۰۰۱۱:۰۳:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۳
درست میگن .به نظرم 60میلیون نفر نبوده 6 ملیون گرفتن .حتی بازنشسته داریم با یک میلیون حقوق کمک معیشت واریز نشده و احتمالا سهم اینا رفته به حساب..
بنده خدا. اصل۱۲۰۰۸۸۵۱۱:۵۰:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۳
بازنشسته کشوری هستم با حقوق۳۱۰۰۰۰۰۰ریال رایانه را خودم نمیگرفتم. لکن کمک هزینه معیشتی را بحسابم واریز نکرده اند.
محمد۱۲۰۰۸۹۲۱۱:۵۲:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۳
این مدیریت کشور در نوع خودش بی نظیره اول طرح رو اجرا میکنن کشور رو به آشوب میکشن بعد تازه چه کنم چه کنم شون شروع میشه حالا ملت باید با ستاره مربع سرگرم شن.
جمال۱۲۰۰۹۳۲۱۲:۰۳:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۳
من بازنشسته آموزش و پرورش بادو میلیون تومن حقوق هستم از کمک هزینه حمایتی خبری نشد اصلا آقای نوبخت با بازنشسته ها بخصوص بازنشستگان فرهنگی مشکل دارد
م۱۲۰۰۹۶۸۱۲:۱۴:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۳
باور کنید ۶۰ میلیون الکیه
ناشناس۱۲۰۰۹۷۰۱۲:۱۴:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۳
من ساکن سرخسم، نقطه ای مرزی و محروم با بیکاری بسیار زیاد و مردمی در سطح پایین از نظر اقتصادی، امروز تو اداره خودمون از هر 10 تا ارباب رجوع دو سه نفر اعلام میکنن که به حسابشون یارانه سوخت (کمک هزینه معیشتی) واریز شده، خوشحالم که تقریبا 70 درصد مردم شهرم جزو 25 درصد ثروتمند ایران هستند، اگه ثروتمنداش ما باشیم خدارحم کنه به فقیراش
عمار شجاعی۱۲۰۱۰۳۱۱۲:۲۸:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۳
سلام ، به نظر من دولت داره دروغ میگه چون اکثر کارگران نگرفتن چون خانواده ما کلا نگرفتن
ناشناس۱۲۰۱۰۵۵۱۲:۳۲:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۳
من بازنشسته هستم تا امروزظهر روز یکشنبه 3 آذر ماه پولی به حسابم واریز نشده ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۰۱۰۶۲۱۲:۳۳:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۳
من از هر کسی میپرسم میگه نگرفتم ، 60 میلیون یعنی 3/4 جمعیت کشور یعنی اگر از 4 نفر بپرسی باید 3 نفر بگویند دریافت کردیم ولی اصلا اینطور نیست از هر کی بپرسی میگه نگرفتم ..
ناشناس۱۲۰۱۰۶۶۱۲:۳۵:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۳
ما هم نگرفتیم. از صبح هم کلی تلاش کردیم تا کد را بزنیم
علی۱۲۰۱۱۵۱۱۳:۰۰:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۳
متاسفانه علیرغم اینکه یارانه میگیرم سبد معیشتی هنوز پرداخت نشده است معلم از اهواز
ناشناس۱۲۰۱۱۸۷۱۳:۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۳
کارمند وزارت رفاه با ۳ میلیون حقوق وزارت رفاه و نوبخت منو جز پولدارها حساب کردن؟!!!
ناشناس۱۲۰۱۲۲۱۱۳:۱۸:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۳
ثبت نام در میز خدمت که بهتر بود حداقل با آدم سروکار داشتیم تا سیستم ناگویا
عماد۱۲۰۱۲۲۹۱۳:۲۰:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۳
به نظر بنده این روش پرداخت یارانه بنزین از عدالت و احکام شرع به دور است چرا که بسیاری از افراد مستحق جا می مانند و سهم آنها پرداخت نمی شود به من پرداخت نشده و از طریق این سامانه ای هم که اعلام کردند پیگیری میکنم ولی اگردریافت نکردم دستم به جای دیگری که نمی رسد این حق الناسی که از من پایمال شده در آن دنیا هم از مسئولین پیش خدا شکایت می کنم هم از مردمی که گرفتند و به روی خودشان نیاوردند که حق امثال بنده پای مال شده کسی هم به دادمان نرسید مثل سهام عدالت بی عدالت
ناشناس۱۲۰۱۳۱۰۱۳:۳۹:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۳
باید به کارمندان و کارگران بدن دیگه
ناشناس۱۲۰۱۳۷۷۱۳:۵۳:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۳
خدا نگذره از این ..
ناشناس۱۲۰۱۳۹۲۱۳:۵۶:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۳
دولت ادعا می کند که به 18 میلیون خانوار بالغ بر 60 میلیون نفر از جامعه ی ایرانی در سه مرحله یارانه معیشتی می گیرند یا گرفتند اما چگونه می شود این ادعا را راستی آزمایی کرد؟ ..
رضا۱۲۰۱۴۵۰۱۴:۰۸:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۳
متاسفانه هیچ اعتمادی به دولت نیست. دولت باید ثابت کند که واقعا به 60 میلیون نفر پول پرداخت کرده است . ادعای خودش کافی نیست
بازنشسته کشوری۱۲۰۱۴۵۹۱۴:۰۹:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۳
به حساب من که بازنشسته کشوری هستم و حکمم 30640775 ريال است، چيزی واريز نشده است. و کد دستوری ستاره 6369 مربع هم پيام مشکل اتصال ميده.
ناشناس۱۲۰۱۴۷۳۱۴:۱۳:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۳
تا 13 نوروز که خیلی مونده، این دفعه فکر کنید شوخی سال بود.
علی۱۲۰۱۵۱۳۱۴:۲۵:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۳
به نظر میرسه فقط به 60 نفر دو رو اطراف دولت یارانه بنزین دادند !!!!
امیر۱۲۰۱۵۳۸۱۴:۳۱:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۳
والله من معلم تا حالا نمی دانستم جزو سه دهک بالای جامعه هستم مانده ام من دهک بالا هستم دهک های پایین چه وضعی دارند. من هفته ۲۰۰ کیلومتر تا محل کارم باید رفت و برگشت با ماشین شخصی برم حالا من سرپرست خوابگاه هستم
ناشناس۱۲۰۱۵۴۳۱۴:۳۳:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۳
به نظر میرسد این طرح از مرحله حرف فراتر نرود ومردم مجبور شوند جور این گرانی 300 درصدی را هم مثل سایر تصمیمات غلط به ناچار تحمل نمایند
ناشناس۱۲۰۱۵۴۹۱۴:۳۵:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۳
طریقه انتخاب شهروندان برای دریافت یارانه معیشتی یک معضل است دولت با فشل کامل داره برنامه هاشو اجرا میکنه ،، توی اون کابینه دولت چه خبره ؟ شما از جون ما چی میخواید ؟ پدرم بازنشسته است با هزار بدبختی و مریضی ، آنوقت برای ایشون واریز نکردید حالا ام که بدش در اومده که خیلی از مستحقان را محروم کردید ! سامانه ثبت شکایاتتونم که هنوز خرابه ؟
ناشناس۱۲۰۱۶۰۳۱۴:۵۱:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۳
من دی 96 بازنشست شدم 70 میلیون پاداش خدمت گرفتم از قضای روزگار زمانی خودرو سایپا ثبت نام می کرد من هم ثبت نام کردم بهمن 97 پول پاداش دادم این ماشین رو خریدم صرفا برای اینکه. چون سنی از ما گذشته حالا تقی به توقی می خورد همین ماشین استخوان گلوی دولت می گیردبا وجود اینکه مستاجرم. پسردانشجو سال آخر است داماد دارم با این گرانی هزینه دارو درمان اجاره چگونه باید رفع و رجوع کرد من اصلا یارانه را نمی خواهم اما دولت بیاد. قیمتها پایین بیارد یک شبه دویست سیصد درصد قیمت سوخت را افزایش میده سر افزایش حقوق .. می گیره
محمد۱۲۰۱۶۷۱۱۵:۱۴:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۳
.. بی برنامه ترین دولت بعداز انقلاب است وبا نخوت وتکبر هیچ انتقادی را بجز از .. پذیرا نیست
ناشناس۱۲۰۱۷۵۱۱۵:۳۴:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۳
این دولت با آن رييس بودجه و آن وزير رفاه اينكاره نيستند اينها براي كارهاي بزرگ كشور آمادگي لازم را ندارند بايد چهار تا جوان نخبه وپر انرژي بجاي وزيران مسن وبيحال مي آوردند وبعد چنين كاري را شروع مي كردند
علی اصغر افشار زاده۱۲۰۱۷۸۴۱۵:۴۴:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۳
دوسال است یارانه ما را با اینکه بازنشسته ایم به گناه اطلاعات غلط قطع کرده اند. دختر بنده هم با اینکه ازدواج کرده یارانه اش را برقرار نمیکنند میگویند تا تکلیف پدر شما روشن شود تکلیف ما را هم دو سال است روشن نکرده اند. این یارانه معیشتی را هم نریخته اند
بارنشسته بدبخت۱۲۰۱۸۲۰۱۵:۵۴:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۳
خدا خیرتون بده پیگیری کنید و دست .. ،.. ..، رو رو کنید ؛ فکر می کنن مردم نمیفهمن که دارن الکی میگن از صبح از هر کس پرسیدم گفته نه برام چیزی ریخته نشده !!!!
بازنشسته۱۲۰۲۰۵۸۱۶:۵۹:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۳
من بازنشسته هستم باماهیانه ۳میلیون حقوق یارانه من ازمهرماه قطع شده کمک معیشتی هم واریزنشده
ناشناس۱۲۰۲۱۶۴۱۷:۲۷:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۳
.. سرکاری جدید برای مردم : .. شرکت محل کار بنده حدود سی نفر کارگر و کارمند و سه راننده و نگهبان بازنشسته همه حداقل بگیر وزارت کاری هیچکدام دریافت نکرده اند ! سنگ بزرگ علامت نزدن است !
ناشناس۱۲۰۲۳۱۴۱۸:۲۴:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۳
سلام.بنده معلمم و مستاجر و هیچ ملک شخصی هم ندارم. فقط یک پژو 206مدل 83 دارم با در یافتی 2800 و اقساط ماهیانه 3800 و در ضمن ناچارم هر روز با ماشین شخصی به روستای محل کارم تردد کنم. واقعا چرا بسته معیشتی برام واریزنشده.برای همکارام هم همین طور. فکر می‌کنم تصادفی به جمعیت بسیار اندکی پرداخت کردند تا ملت ..
ناشناس۱۲۰۲۳۴۱۱۸:۳۴:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۳
اکثرا افراد نگرفتن. نوبخت بازم ..
علی۱۲۰۲۳۶۵۱۸:۴۴:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۳
سلام من بازنشسته تامین اجتماعی هستم ماهانه شانزده میلیون ریال حقوق می گیرم مستاجرم هیچی ندارم آیا شرایط دریافت این کمک را دارم .
غفور بیرگانی۱۲۰۲۳۸۳۱۸:۴۹:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۳
سلام،متاسفانه مشکل سامانه معیشتی حل نشده و با اینکه شماره موبایل بنام خودم هست،پیام میده که شماره مربوط به کد ملی ارسالی نیست، فکر کنم کلا ..
ناشناس۱۲۰۲۵۸۳۱۹:۵۹:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۳
من یک معلم بازنشسته هستم نه تنهاغیرازحقوق با زنشستگی درامدی ندارم بلکه پسرم نیز تازه ازدواج کرده وبیکاراست وپیش من زندگی میکند،بااین حال یارانه معیشت به من تعلق نگرفته مثل اینکه بنده هم جزء مرفهین بیدرد شدم باحقوق سه میلیونی باکلی قسط بانکی و..
ناشناس۱۲۰۲۶۲۲۲۰:۰۸:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۳
اصلا این کد کار نمیکنه بنده بازنشسته دو سه ساله بی دلیل یارانه ام را قطع کردند الانم از این یکی خبری نیست بنظرم قوه قضاییه باید شعبه ای برای شکایت مردم از مسئولان محترم دولت اختصاص دهد
سید۱۲۰۲۶۵۲۲۰:۲۰:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۳
...خدا لعنت کنه این ۶۰ میلیون کیان که به حق التدریس دانشگاه نرسید؟؟؟
ناشناس۱۲۰۲۷۰۲۲۰:۳۶:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۳
با سلام ما یک خانواده دو نفره هستیم همسرم یک کارگر ساده است مستاجریم و خداشاهده یک ماشین بسیار ارزان قیمت و قراضه داریم اما متاسفانه یارانه معیشتی برایمان واریز نگردید و مشمول این طرح نشدیم واقعا جای تعجب دارد باید به کجا مراجعه کنیم!!!
ناشناس۱۲۰۲۹۸۰۲۲:۲۹:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۳
آخه قراره این پول از چه منبعی تامین بشه !! همین آقای نوبخت میگفت چند روز قبل از پرداخت یارانه ها تب میکنیم حالا پول از کجا آورده ، به نظر میاد فقط برای آرام کردن جو و خواباندن اعتراضات ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین