توهم سعودی‌ها؛ «جنگ به داخل ایران منتقل شد»

گروه جهان الف،   3980830005 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک شاهزاده، سردبیر یک روزنامه سعودی و ده‌ها هموطنش با ابراز خرسندی از آشوب برخی در ایران به بهانه اعتراض به افزایش قیمت بنزین، تهدید ولی‌عهد سعودی علیه ایران را عملی شده توصیف کردند.

توهم سعودی‌ها؛ «جنگ به داخل ایران منتقل شد»

به گزارش فارس، تهران و چند استان دیگر در ایران، از جمعه شب گذشته شاهد اعتراض شماری از مردم به تصمیم دولت در خصوص افزایش بهای بنزین بود.

در حاشیه این اعتراضات، عناصر خرابکار اقدام به اغتشاش، تخریب،‌ آتش زدن اموال و اماکن عمومی و خصوصی کرده‌اند و تا کنون دهها بانک و ساختمان دولتی و خصوصی و صدها جایگاه سوخت در چند استان به آتش کشیده شده و دهها مرکز تجاری تاراج شده است و در همین حال مقامات آمریکایی و صهیونیستی از این اغتشاشات حمایت کرده‌اند.

هم‌زمان با این اتفاقات شماری از سعودی‌ها از جمله یک شاهزاده و یک روزنامه‌نگار و یک عضو خانواده آل الشیخ در عربستان، تهدید قبلی ولی‌عهد سعودی علیه ایران را عملی شده توصیف کردند و آشکارا مسئولیت اغتشاش در ایران را پذیرفته‌اند.

«عضوان الاحمری» روزنامه‌نگار سعودی و سردبیر روزنامه سعودی «ایندیپندنت عربی» و نزدیک به مسئولان سعودی، فیلمی از درگیری در شهر تبریز میان نیروهای انتظامی و عناصر آشوب‌طلب منتشر کرد و نوشت: انتقال جنگ به داخل ایران.


توییت الاحمری

 

اشاره الاحمری به سخن تهدیدآمیز محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی است، زمانی که در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ در مصاحبه با شبکه الاخباریه کشورش، زمانی که هنوز ولی‌عهد نبود، گفت:‌ تلاش می‌کنیم که نبرد در ایران باشد نه عربستان.  

برخی کاربران در پاسخ به این توییت الاحمری به او گوشزد کردند که معنای این توییت، پذیرفتن مسئولیت [آشوب در ایران] است و ایرانی‌ها با ثبت این توییت از آن علیه عربستان استفاده خواهند کرد اما او پاسخی به این توییت‌ها نداده و بر حرف خود مانده است. 

همچنین شاهزاده «خالد بن مشهور بن مساعد بن عبدالعزیز آل سعود» نوه «مساعد» یازدهمین پسر ملک عبدالعزیز در توییترش با اشاره به همین تهدید بن سلمان نوشت: وقتی حرف بزند [و بگوید جنگ را به داخل ایران منتقل می‌کند]،‌ عمل می‌کند... ایران و نمایندگانش در برخی کشورهای عربی در بدترین وضعیت خود به سر می‌برند... و بزودی قلب تهران آتش خواهد گرفت».

 


توییت شاهزاده خالد بن مشهور

 

خالد یک روز بعد در توییتی دیگر نوشت: «آنچه در ایران رخ داده،‌ زلزله‌ای مردمی است... و ادامه این تحرک مردمی نیازمند صبر و تحمل و حوصله است...‌».

برخی کاربران سعودی نیز همین رویه را در پیش گرفتند و با بازنشر تصاویری از آشوب‌ها در شهرهای ایران در توییتر با شادی نوشتند که جنگ به داخل ایران منتقل شده است. 

کاربری به نام «عبدالعزیز بن عبدالله السعد» با هشتگ ایران_تشتعل (ایران در حال سوختن است)، تصویری از بن سلمان منتشر کرد و همراه آن نوشت: جنگ با موفقیت [به داخل ایران] منتقل شد. 

کاربر دیگری به نام «عبدالعزیز آل عبدالله بن رقوش»‌ از مکه مکرمه نوشت: «ایران در حال سوختن است. جنگ با موفقیت [به داخل ایران] منتقل شد. آشکارا آنان را به چالش بکش و چالش را اجرا کن.  قاطعیت!»

کاربری به نام «الدرع السعودی» با هشتگ ایران_تنتفض (ایران به پا خواست)، نوشت: جنگ به تهران منتقل شد و آنچه خواهد آمد، بدتر است. اما کاربری به نام «علویه» پاسخ او را داد که «چاه‌کن ته چاه خواهد بود».

«علی محمد (Ali) جازان» کاربر دیگری است که در این خصوص نوشت: دو سال پیش ولی‌عهد شاهزاده محمد بن سلمان، رهبر تجددخواه گفت که جنگ به داخل ایران منتقل خواهد شد. به وعده، وفا کرد.

 


توییت‌های سعودی‌ها

 

ایران باید تقسیم شود!

کاربری به نام «القوة الضاربة» پا را فراتر از هموطنان سعودی خود گذاشت و خواستار تجزیه ایران نیز شد و نوشت: ایران از درون می‌سوزد. همه جا تظاهرات است و صدها نفر کشته شده‌اند. روحانیون موفق نخواهند شد. رسما جنگ به داخل ایران منتقل شد و داخل کشورهایی که دولت‌هایشان تابع ایران هستند. راه حلی وجود ندارد جز آنکه ایران به چند کشور کوچک تقسیم شود». 

«بندر» کاربر دیگری است که با بازنشر فیلمی از خودروهایی در شیراز که به دست اغتشاشگران در حال سوختن است نوشت: وقتی سرورم محمد بن سلمان گفت که تلاش می‌کنیم، جنگ به داخل ایران کشیده شود، خندیدند و مسخره کردند اما الان ایران صفوی دارد می‌سوزد و اقتصادش در حال فروپاشی است.

عبداللطیف آل الشیخ نیز که از خاندان معروف آل الشیخ در عربستان سعودی است نوشت، ایران به پا خاسته... شاهزاده دلاور ما جنگ را به داخل خاک ایران منتقل کرد بدون هیچ جدالی... او در حال ساختن خاورمیانه‌ای نوین با استانداردهای جهانی است... ».

 


توییت خالد بن مشهور و سه کاربر دیگر

 

دهها کاربر سعودی دیگر از روز شنبه، دهها توییت در این خصوص منتشر کرده و با ابراز خرسندی از آشوب در ایران،‌ آن را انتقال جنگ به داخل ایران قلمداد کرده‌اند. 

سعودی‌ها درحالی این‌چنین با صراحت از کشیدن جنگ به داخل ایران سخن می‌گویند که آشوب‌ها در سراسر ایران به شکل گسترده‌ای فروکش کرده و امنیت به مناطق دستخوش اغتشاش بازگشته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۸۹۴۴۵۰۱:۰۳:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
جنگ روانی هستش وگرنه سعودی عرضه شکست دادن یمن رو هم نداره.
شهاب۱۱۸۹۴۴۶۰۱:۰۴:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
تا وقتی برخی عناصر جاهل و معاند که با دلارهای نفتی سعودی و حمایت رسانه ای غرب گوش به فرمان اربابانشان هستند تا آشوب برپا بکنند و مسئولین بی کفایتی که هیزم بیار معرکه اند وجود دارند این مسائل خواهد بود
ناشناس۱۱۸۹۴۶۷۰۱:۱۵:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
ما کاری به آل سعود نداریم حرف ما اینه .. رئیس جمهور ما روحانی باید استعفاء و مورد محاکمه ..
ناشناس۱۱۸۹۵۷۹۰۲:۵۲:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
برید گم شین دیونه های سعودی
محمد۱۱۸۹۶۲۰۰۳:۵۶:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
آرزو به گور میبرند این سعودی ها
فرهاد۱۱۸۹۶۳۷۰۵:۰۲:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
خوب قبلا اونها ادعا کردند جنگ را به داخل ایران می کشانند و الان ادعا می کنند که عمل کرده اند. این یعنی اعلام جنگ رسمی. دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی ما هم که در پیشبینی این موضوع ناتوان بودند. پاسخ ما چیست؟ تماشا برای تکرار آن؟ بد به حال ما که عکس العملی نشان نمیدهیم
امیر۱۱۸۹۶۶۰۰۶:۰۱:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اینکه آرزوی ایران چند تیکه راببینند بگور خواهند برد ، ولی خب اینکه جنگ و نا آرامی رو به داخل ایران کشیدن جمله ایی تقریبا درست هست دولت مردانمون بخودشون بیان ،اگر به امید این مسئولان باشیم چیزی از این انقلاب و کشور نخواهد ماند این مردم هستند که این انقلاب را نگه داشتند
ناشناس۱۱۸۹۷۱۰۰۶:۵۱:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
حالا هی به زدن آرامکو بنازید ۱۰تا موشک شلیک کردن حالا روزشمار گذاشتن برای تجزیه ایران از نا آگاهی ما همین بس که گاگول ترین ملت دنیا الآن داره برای ما نقشه میکشه اینا تو یمن از دشمن فرضی شکست خوردن اونوقت دارن خواب مهندسی خاورمیانه مدرن مَد نظر.. شتر رو می بینند !!!
ناشناس۱۱۸۹۷۹۹۰۷:۴۵:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
فریاد بر سرتون با این مملکت اداره کردنتون که باعث می شید این سگ های وهابی چنین به شادی و واق واق کردن بیفتند!!! شما ..ها با این طرز اداره کشور به اراذل و اوباش این فرصت رو دادید که آبروی ایران رو ببرند و وطن رو پیش این رذایل حقیر کنند.
ناشناس۱۱۸۹۸۰۱۰۷:۴۶:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
وقتی مسئولان داخلی یک کشور بی لیاقت باشند خارجی ها استفاده می کنند
ناشناس۱۱۸۹۸۹۴۰۸:۲۹:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
باید اوضاع عربستان و امارات را در داخل کشورشون بهم ریخت .
ناشناس۱۱۸۹۸۹۵۰۸:۲۹:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
خاک تو سرشون که بن سلمان جنایتکار رو سرور خودشون میدونند
ناشناس۱۱۸۹۸۹۸۰۸:۳۰:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
شما رو چه به تحلیل علیه ایران گاوهای دوشیده شده.
ناشناس۱۱۸۹۹۰۵۰۸:۳۲:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
چرا اعتراضات در كشورهايي مانند امارات،كويت،قطروعربستان صورت نميگيرد؟در حاليكه در كشورهايي مانندعراق،مصر،سوريه وغيره هيچوقت بدون تشنجات نبوده اند
ناشناس۱۱۸۹۹۲۶۰۸:۴۳:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اینترنت رو وصل کنید حد اقل بریم بگیم اونطوری که اونا فکر میکنند نیست !! کار و زندگی مردم که اهمیت نداره ..
ناشناس۱۱۸۹۹۸۶۰۹:۰۵:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
خائنان بانک آتش زن تحویل بگیرند!!!
ناشناس۱۱۸۹۹۹۹۰۹:۱۰:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
.. وقتی این همه خسارت و خرابکاری در عرض دو روز رخ میده یعنی کاملا هدایت شده است! نظام باید مشکلات خودش و کشور و ملت را به طریق دیگری غیر از فشار به.. مردم حل کند و گرنه همه با هم نابود خواهیم شد!
عابد۱۱۹۰۰۷۱۰۹:۳۲:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
تروریست‌های سعودی منتظر پاسخمان باشید با پول شما و اجیرشدگان به جان و مال مردم رحم نکردند خواهیم دید چه خواهد شد.
ناشناس۱۱۹۰۲۳۳۱۰:۱۸:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
توهم زدند جنگ از اوایل دهه 1380 وارد ایران شده بود ،با ورود انرژی هسته ای
ناشناس۱۱۹۰۲۵۳۱۰:۲۴:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
از گاوهای شیرده آمریکا انتظار نمیره بیشتر از گاو درک و شعور داشته باشند.
سیامک۱۱۹۰۲۶۳۱۰:۲۶:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
فقط یدونه خمپاره میزدیم به آب شیرین‌کن‌هاشون اونوقت میدیدیم بازم یاوه گویی میکنند؟!
ناشناس۱۱۹۰۴۲۳۱۱:۱۶:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
هر چه ایران با عربستان مماشات میکند. سر عقل نمی آید
ناشناس۱۱۹۰۴۲۵۱۱:۱۷:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
از کی تا حالا گاو شیرده حرف میزنه؟
ناشناس۱۱۹۰۴۳۴۱۱:۱۹:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
عجله نکنید جانوران سعودی امسال سال آخر حیات کثیفتونه
ناشناس۱۱۹۰۴۴۱۱۱:۲۰:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس۱۱۹۰۴۵۰۱۱:۲۲:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
خدا رسوا تون کنه خیلی دوست دارم بدونم اگر آمریکا و پول و احترامات ظاهری بخاطر خادم مکه بودن رو از شما بگیرند چه خواهید داشت و کجا خواهید بود؟ در مقابل ایرانی که یه تنه در مقابل داعش دست پرورده تون و انواع خیانت ها تون ایستاد چه حرفی دارید؟
ناشناس۱۱۹۰۴۵۵۱۱:۲۳:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
گاو شیرده بودن و نوکری کردن دیگران افتخار نداره با سلمان آخرتی هم هست
ناشناس۱۱۹۰۴۶۶۱۱:۲۶:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
ما تا پای جون مونم شده جلوی امثال شما مجیزگویان و چاپلوسان غرب وامیاستیم. عوض اینکه دست به سمت مسلمین دراز کنی به غرب دل بستید؟ ان شاءالله با همون ها هم محشور خواهید شد.
ناشناس۱۱۹۰۴۷۱۱۱:۲۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اینکه رسما جنگ رو علنی اعلام کردند جالبه
ناشناس۱۱۹۰۵۲۸۱۱:۴۱:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بابا سعودی و اسرائیل رو ول کنید بچسبید به.. کلید، ببین کی بهتون گفتم.
ناشناس۱۱۹۰۵۵۶۱۱:۴۷:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
صرف نطر از توهم سعودیها دو نکته قابل توجه است: ابزار هماهنگی آشوبهای داخلی شبکه های اجتماعی هستند که در اختیار ماهم هست اما ما از همین ابزار مثل رقیب استفاده نمیکنیم یا اساسا طرحی برای آن نداریم. دوم اینکه پیش بینی نمیکنیم زمان و محلی که رقیب برای آغاز فتنه درنظر گرفته کجاست. پیش بینی نکردیم خبر توقف ساعت 10 در خیابانها از کدام کانال و چه کاربری منتشر خواهد شد و چند نفر آنرا دنبال میکنند. این یعنی نظام جمع آوری و تحلیل اطلاعات ما مثل نظام اجرایی ما منفعل و پس رویدادی است و نیاز به تکامل بلکه تحول دارد.
ناشناس۱۱۹۰۸۷۸۱۳:۲۳:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
متاسفانه داره درست میگه
ناشناس۱۱۹۰۸۹۳۱۳:۲۸:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
این ملت پشیزی برای عربستان قایل نیستن
ناشناس۱۱۹۱۱۶۸۱۴:۴۱:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
سعودی های کثیف از آرامکو چه خبر ؟ باز دلتون هوس سیلی کرده ؟ میخواید دوباره ..
ناشناس۱۱۹۱۲۴۷۱۵:۰۸:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مبارک اصلاح طلبان
ناشناس۱۱۹۱۲۷۸۱۵:۱۶:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
جالبه اونوری ها مردم معترض رو از خودشون می دونن و مسئولین کشور ما مردم معترض رو اونوری
باهر۱۱۹۱۲۸۳۱۵:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه!! یا مرغ گرسنه ، خواب ارزن می بیند!! بقول ترامپ ، عربستان چیزی جز پول ندارد! لذا چون در دنیا توسط ترامپ، خار و خیف شده اند و بمعنای واقعی کلمه هم خوار و خیف هستند به هر خس وخاشاکی متوسل میشوند تا برای خود ایجاد عزت و شرف کنند!!
مرسل۱۱۹۱۵۸۹۱۷:۰۰:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
من بااینکه از برخی مشکلات اقتصادی واقعا عصبانیم ولی به همین کاربران عرب یه جمله میگم ای مگس عرصه سیمرغ نه به جولانگه توست
ناشناس۱۱۹۱۶۹۲۱۷:۳۴:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
باید به اینها یادآوری کرد که ما هم اگر گاو شیرده بودیم , وضعمون اینطوری نبود .طنز تلخ آنجاست که شماها که به قول ارباب های آمریکایی تان به غیر از پول هیچ چیز ندارید و اگر از شما حمایت نکنند در عرض دو هفته باید فارسی یاد بگیرید و گاو شیرده هستید , به سختی های زندگی ایرانیها که نمیخواهند مثل شما نوکر آمریکاییها باشند میخندید .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    آخرین عناوین