وحید شمسایی: علی دایی آقای گل ابدی جهان است

گروه ورزشی الف،   3980828098

بهترین گلزن فوتسال تیم ملی ایران با تاکید بر اینکه رکوردهای برای شکسته شدن هستند گفت: علی دایی تا ابد آقای گل فوتبال جهان خواهد بود.

وحید شمسایی: علی دایی آقای گل ابدی جهان است

به گزارش مهر، وحید شمسایی در پاسخ به اینکه رکورد علی دایی جاودانه می ماند یا خیر، اظهار داشت: صحبت در این مورد بی انصافی است. علی دایی ستاره بی بدیل و استثنایی ایران و اعتبار این رشته در سطح دنیاست. ما در هر زمینه ای که می‌توانیم کاری انجام دهیم که باعث موفقیت کشورمان شود، همه لذت می‌بریم. علی دایی یک روز این کار را کرده، گل‌های زیادی زده و خوشحال‌مان کرده است، چه در مقدماتی جام جهانی، چه مقدماتی آسیا و لذتش را برده ایم. چند سال عشق کردیم و اسم ایران آن بالا بوده است. 

وی که در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما حضور یافته بود درباره اینکه کدام گل دایی بیشتر لذت بخش بوده، افزود: اصلا مگر می شود او گلی زده باشد که به آدم نچسبد؟ گفته بودند فرق فوتبال با بقیه رشته ها این است که هر دفعه هر گلی زده می شود تکرار ناپذیر است. شاید سانتر کند اما شاید یکی بغل پا زده باشد و این قشنگی این رشته است. شاید یک گل برای یک بازیکن در یک بازی حساس همیشه به یادگار بماند اما نمی‌شود گل ها را سوا کرد. تعداد گلهایی که رد و بدل می شود همیشه خاطره انگیز است و یک سری گل‌ها باقی می ماند. درباره اینکه رونالدو می‌خواهد این رکورد را جابجا کند هم نباید فراموش کنیم او یک فوتبالیست تاریخی و تاریخ ساز در دنیاست. 

شمسایی با اشاره به گفت‌وگویی که خود علی دایی داشته، ادامه داد: رکورد برای شکستن است ولی آدم برای چیزی زحمت کشیده و کسانی که در سطح بالا ورزش کرده اند می دانند ضربان قلب که به اوج می رسد حسی که 80 میلیون جمعیت پشتت هست و می خواهی وارد زمین شوی، به عنوان یک ایرانی می خواهی برای پرچم بجنگی و تلاش می‌کنی بهترین باشی این لحظات سخت است. لیتوانی و مالدیو و فلان تیم فرقی نمی کند، سرود ملی که پخش می شود و به بازی رسمیت می آورد، استرس می‌دهد. شما 200 بازی ملی هم داشته باشی هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و هر گل یک زیبایی. بازی با کره جنوبی علی دایی را نباید فراموش کنیم. بازی با کویت که آن ضربه سر را زد. علی دایی در قِبل این زحماتی که کشیده افتخار کسب کرده و پرچم ما را بالا برده و او تا ابدالدهر آقای گل است. 

این فوتسالیست سابق تصریح کرد: برای من در دوره ای این اتفاق افتاده و اینکه دوستان و مردم محبت دارند اهمیتی بیشتری دارد. برای ما علی دایی همیشه علی دایی است. رکورد او هم که چندین و چند سال باقی مانده و ان شاءالله که نمی‌شکند. رونالدو هم دارد راهش را خداوکیلی خوب جلو می رود. جالب است چند وقت پیش مطلبی از او دیده بودم که گفته بود مگر کسی بیشتر از من هم گل زده؟ سال گذشته یک دوره مسابقات جدیدی اروپا گذاشت که در چند بازی اول او نبود اما از وقتی این اتفاق افتاده همه بازی ها را می آید. این گل آخر او را دیدید؟ 

شمسایی یادآور شد: آدمها ذاتی هستند. آقای فرشاد پیوس بدون اینکه بخواهد زحمت زیادی بکشد گل می زد. چند سال آقای گل ایران بود و در آسیا هم آقای گل شد. این هوش ذاتی است که خداوند متعال به او داده است. من هم موقعیت را دوست داشتم و ذاتا گل زدن خیلی لذت بخش است. با گل زدن ثمره کار فوتبالیست‌ها را به نتیجه می رسانی. 

وی که اخیرا رکورد تاریخی خودش نیز شکسته شد، در این‌باره گفت: بالاخره سخت است. زحمتی برای تو کشیده شده و پول بیت المال برایت هزینه شده و وقتی چیزی را از تو بگیرند سخت است. اما زندگی همین است. حسین رضازاده عزیزمان چندین سال افتخار کسب کرده و رکورد او را هم می زنند. چیزی که مهم است این است که یک یادگاری و خاطره باقی بگذاریم و بگویند فلانی هم بوده فلان کاری را یک روز کرده. علی دایی، حسین رضازاده، هادی ساعی و... همه برای کشور افتخار کسب کرده اند. روزی دل ملت را شاد کرده اند و حالا کسی هم بیاید و از رکورد آنها رد شود، اتفاقی نمی افتد.

این بازیکن سابق فوتسال در پاسخ به اینکه با رکورد کدام ورزشکار بیشتر لذت برده اید، اظهار کرد: من با لحظه های گل زدن علی دایی لذت برده‌ام. علی دایی به میلانی گل زد که تاریخ اروپا را رقم می زد. این را شاید 10 جا گفته باشم باز هم می‌گویم و اگر نگویم از طرف خودم اجحاف است؛ من تازه به ایتالیا ورود کرده بودم و کسی که کارهای مرا آنجا انجام می داد، خیلی قدرتمند بود. او با فوتبالیست های خیلی زیادی در ارتباط بود. یک شب ما را به رستوران برده بود. اکثر بازیکنان مهم آنجا بودند من تازه آمده بودم و شناختشان از ایران با علی دایی بود.

شمسایی ادامه داد: من با علی دایی در استرالیا بودم تا جایزه بهترین بازیکن سال را بگیریم. وقتی ما به این مراسم رفتیم کل مسئولان AFC آنجا بودند و وقتی علی دایی وارد می شد فضای آنجا عوض می شد. لذت این برای من ایرانی است و هر جایی می‌رفتیم به عنوان اسطوره نشانش می دادند. امثال این آدمها زیاد هستند و به آنها بها می دهیم و نباید از یادشان ببریم. علی دایی که دنبال این نیست که کسی به او لطفی کند، خودش آدم بزرگی است، چه در زمینه تحصیلی، چه ورزشی، چه مالی الحمدالله. همه چیز سر جایش است. فقط یادمان باشد چه روزی این آدمها چه خاطراتی آفریدند. هادی ساعی، حمید سوریان  و... خاطره گذاشتند؛ طلای المپیک را گرفته‌اند و همه عشق کرده‌ایم، بالا پریده ایم و این قشنگ تر از همه چیز است. همیشه که قرار نیست 28 سالم باشد و بازی کنم. 

وی درباره حواشی که در سال 2006 برای علی دایی که همراه با تیم ملی به جام جهانی رفته بود، اتفاق افتاد و جو بدی که علیه او بود، اظهار داشت: علی دایی یک بازیکن کاملا حرفه ای است. کسی که در آلمان و لیگ های مختلف بازی کرده و پرسپولیس بوده، همه حواشی را دیده و می دانسته یک روزی کلی آدم برای او دست می زنند و یک روز ممکن است اتفاقات دیگری هم داشته باشد. او مرد جنگ است. بالاخره یادمان باشد همیشه همین است. قرار نیست همیشه بالا باشیم چرخه گردون در گردش است. علی دایی آدم بزرگی است و همه فوتبالیست ها این فراز و نشیب ها را داشته‌اند. خیلی آدم‌ها آمده اند در ورزشگاه، یک مربی را به ایران آورده‌اند، 20 هزار نفر برای استقبال از این مربی رفتند اما در آخر هم با لعن و نفرین بیرونش کردند. 

شمسایی افزود: این تب فوتبال است. مربی بزرگی مثل مورینیو چلسی را قهرمان کرد اما او را بیرون کردند. این اصلا ذات فوتبال است. خداداد عزیزی حرف جذابی می زد و می گفت از الان که آمده‌ام قراردادم را امضا می‌کنم از همین حالا هم منتظرم بگویند از این در برو بیرون و این طبیعی است. علی دایی همیشه بزرگ است و کسانی که برای کشورمان و فوتبالمان قدم برداشتند و پرچم را بالا بردند دمشان گرم. 

این بازیکن فوتسال درباره بحث برگشت او به تیم ملی برای اینکه رکوردش شکسته نشود، توضیح داد: اصلا درباره این مسئله هیچ موقع دیگر نمی خواهم صحبت شود. ناراحت نیستم. من با ورزش لذت می‌برم و چیزی که خیلی به لحاظ فکری به من آرامش می‌دهد ورزش است. روزی سه چهار ساعت هم تمرین می‌کنم. شرایط خوبی دارم. فوتبال و ورزش را هم تفننی و حرفه ای دوست داشتم. ورزش کردن را دوست دارم. آن یک چیزی بود که خیلی لوث و بی مزه شد. مردم هم خیلی به من لطف داشتند. 

وی در پاسخ به اینکه آیا قلبا خودت دوست داشتی این کار را انجام بدهی یا خیر، تاکید کرد: اصلا خودمی در کار نیست. خودشان گفتند و خودشان نکردند. دیگر حرفی نزنیم بهتر است. 

این ورزشکار درباره بازی سالنی که اخیرا با حضور علی دایی داشتند و او یک پنالتی هم از دست داد، بیان کرد: علی آقا پروین، علی آقا دایی، فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی، دانشگر، سیدجلال حسینی، امید عالیشاه و خیلی ها بودند. دکتر نوروزی سرپرست و سردار مومنی هم بودند و ما برای شعار نه به اعتیاد بازی کردیم. چقدر هم تیم خوب بود و چقدر هم سخت گذشت. علی آقا گفت نباید ببازیم. جالب است علی آقا در یک بازی دوستانه پنالتی را زد توی تیر آن وقت دیدم در سایت زده اند رونالدو به گل زد علی دایی به تیر زد! خب علی آقا چند سال است بنده خدا بازی نمی کند. دنبال سوژه های عجیب و غریب هستیم! بازی خیلی خوبی بود و جمعیت زیادی به ورزشگاه هرندی آمد. هرندی مرکز اعتیاد بود اما الحمدالله خیلی تغییر کرده است. ما ورزشکاران دور هم جمع شدیم و قدم‌مان را برداشتیم.  

شمسایی درباره بازی تیم ملی فوتبال با عراق و اینکه جو اردو چطور بود، اظهار داشت: همیشه بازی با عراق سخت است و اگر عقب گرد داشته باشید و بازی ها را ببینید، همیشه بازی با عراق نزدیک بوده است. کار سخت شد. ایرانی جماعت هم همیشه در سختی از پس خودش برمی آید. تیم خیلی خوب است. 

وی در این باره که با این کادری که داریم پیش بینی می کنید بتوانیم به جام جهانی برویم، پاسخ داد: یعنی منظورتان این است کادر بد است؟ من به عنوان ایرانی می‌گویم برای من کی‌روش یا ویلموتس فرقی نمی‌کند. برای من تیم ملی جمهوری اسلامی مهم است که از مقدماتی صعود کند. فراموش نکنیم زمان کی‌روش هم ما به لبنان و ازبکستان باختیم و کار سخت شد که رفتیم کره جنوبی را در خانه خودش بردیم. ویلموتس آدم کوچکی نیست  و در هر صورت مربی "ادن آزارد" است که الان دارد خدایی می‌کند. پس او آدم کوچکی نیست.

شمسایی درباره این حرف منتقدان که می گویند کی‌روش زمانی به ایران آمد که نسلی افول کرده در اختیار او بود اما ویلموتس با نسلی روبرو است که همه در اوج بودند و توقع این بود مقتدرانه تر عمل کنیم، تصریح کرد: ما ناراحتیم دو بازی باختیم اما می‌توانیم به عقب برگردیم؟ دیگر تمام شد و باید به فکر 4 بازی پیش رو باشیم. 

وی درباره 4 ماه آینده که بازی و برنامه‌ای نداریم و اگر کی‌روش بود فشار می آورد تا بازی های دوستانه ای برگزار شود، گفت: ما هم دوست داریم کشورمان بهترین نتایج را کسب کند. 4 بازی باقی مانده و فوتبال هزار تا فراز و نشیب دارد که باید برای آن بجنگیم. جام جهانی قبلی بزرگان سطح اول دنیا حذف شدند و این قشنگی ورزش و فوتبال است. ما باید برای کشورمان تلاش کنیم. برنامه را هم سرمربی تیم ملی باید عملی کند. چند وقت پیش هم شنیدم اول پول ویلموتس را دادند. کلا شرایط مالی فدراسیون خوب نیست اما تمام تلاشش را می‌کند این اتفاق بیفتد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین