فوت ۲۳۰ نفر از زائران اربعین بر اثر تصادف

  3980828053

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ۳ میلیون زائر بیمه شده بودند که ۴۵ میلیارد تومان حق بیمه پرداخت کردند اما تعدادی از زائران در سفر فوت کردند که ۲۳۰ نفر از طریق تصادف فوت کردند که باید دیه آنها پرداخت شود و تعدادی نیز به دلیل بیماری و کهولت سن فوت کردند و حدود دو هزار نفر نیز به خاطر بیماری به ایران برگشت داده شدند تا مداوا شوند.

فوت ۲۳۰ نفر از زائران اربعین بر اثر تصادف

به گزارش فارس، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: گرچه در محله اول سیل تصور می‌کردیم دو هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده باشد اما بعد از بررسی دقیق خسارت‌ها، 210 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل پرداخت کردیم.

وی همچنین در مورد ضریب نفوذ بیمه در کشور گفت: هدف گذاری شده بود که ضریب نفوذ بیمه به 7 درصد برسد در حالی که این رقم 2.4 درصد است؛ هر چه حجم تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند این ضریب نفوذ به سختی رشد می‌کند که در دنیا ضریب نفوذ بیمه 6 درصد است. 

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:‌عمده رشد ضریب نفوذ در بخش بیمه زندگی است که در کشورهای پیشرفته بیمه زندگی 60 درصد سهم دارد در ایران بیمه زندگی 14 درصد است و ما می‌خواهیم بیمه زندگی رشد پیدا کند.

* بیمه‌ها به سرعت خسارت شعب بانک‌های آسیب دیده در اغتشاشات را پرداخت می‌کنند

سلیمانی همچنین با اشاره به حوادث اخیر و ناآرامی‌ها در کشور گفت: به شرکت‌های بیمه دستور داده‌ام سریعا نسبت به برآورد خسارت‌ها و پرداخت غرامت شعبه‌های بانک در حوادث اخیر آسیب دیده و یا دستگاه‌های خودپرداز پول از آنها به سرقت رفته نسبت به تامین خسارت اقدام می‌کنند.

وی همچنین در مورد صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: مجلس مصوبه‌ای در این زمینه داشته که دولت پذیرفت 50 درصد حق بیمه حوادث طبیعی را دولت و 50 درصد را مردم بپردازند اما شورای نگهبان به آن ایراد وارد کرد و نمی‌توان برای مردم اجبار ایجاد کرد بنابراین این مصوبه برای اصلاح به کمیسیون اقتصاد مجلس ارجاع شده و با رفع این مشکل مجددا در صحن مجلس بررسی می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین در مورد برخی تخلفات در صنعت بیمه گفت: بهترین روش برای جلوگیری از تخلف شفاف سازی اطلاعات شرکت بیمه و فناوری مدرن در این زمینه است. مثلا در مورد بیمه شخص ثالث کروکی‌ها از طریق اپلیکیشن و دستگاه‌‌های الکترونیک که به ماشین وصل می‌شوند تهیه شده و از صحنه تصادف فیلمبرداری شده که نسخه‌ای از آن برای پلیس و نسخه‌ای برای شرکت‌های بیمه ارسال شود تا جلوی تخلفات گرفته شود.

* فوت 230 نفر از زائران اربعین در اثر تصادف

سلیمانی همچنین در مورد 22 هزار تومان حق بیمه زائران اربعین و اینکه آیا شرکت‌های بیمه سود یا زیان کردند گفت: از این 22 هزار تومان دریافتی 7 هزار تومن برای اورژانس و 15 هزار تومان برای بیمه بود که اکثرا برای بیمه ایران انجام شد. 3 میلیون زائر بیمه شده بودند که 45 میلیارد تومان حق بیمه پرداخت کردند اما تعدادی از زائران در سفر فوت کردند که 230 نفر از طریق تصادف فوت کردند که باید دیه آنها پرداخت شود و تعدادی نیز به دلیل بیماری و کهولت سن فوت کردند وحدود دو هزار نفر نیز به خاطر بیماری به ایران برگشت داده شدند تا مداوا شوند. بنابراین بیمه ایران در این قضیه نه تنها سود نکرد بلکه مقداری نیز از طرف شرکت پرداخت شد. اما در عین حال ما به بیمه زائران اربعین به عنوان یک کار اقتصادی نگاه نمی‌کنیم بلکه آن را یک مسئولیت اجتماعی که مدنظر نظام و کشور است می‌بینیم.

وی همچنین در مورد افزایش قیمت بنزین و اثر آن در بیمه حمل ‌و نقل گفت: عمده حمل و نقل کشور بر پایه گازوئیل است بنابراین افزایش قیمت بنزین اثری بر بیمه حمل و نقل باری نداشته است.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین با بیان اینکه همه بانک‌ها و ساختمان‌های اداری دارای بیمه آتش‌سوزی،حوادث و ناشی از شورش‌ها بوده، گفت: خسارت‌های ناشی از شلوغی‌های اخیر به زودی پرداخت می شود.

* صنعت بیمه در 6 ماه اول سال 42.5 درصد رشد کرد

سلیمانی در مورد حذف بیمه نامه‌های کاغذی گفت: تا حد زیادی در این زمینه موفق بوده‌ایم و برخی بیمه‌نامه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود در بخش خسارت هم سعی می‌کنیم به صورت الکترونیکی پرداخت شود و شرکت‌های بیمه را سوق می‌دهیم صدور بیمه‌نامه‌ها به صورت الکترونیکی باشد.

وی همچنین با بیان اینکه بخشی از درآمد بیمه باید از طریق بهره‌وری تامین شود، گفت:‌در همه صنایع و خدمات سعی می‌کنیم با افزایش بهره‌وری درآمد بیمه افزایش پیدا کند و بنابراین بخشی از بیمه‌های اتکایی را به شرکت‌های دیگر منتقل می‌کنیم تا ریسک بیمه اتکایی رشد پیدا کند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امسال صنعت بیمه در 6 ماه اول را 42 و نیم درصد رشد همراه بوده و پیش‌بینی می‌کنیم امسال حق بیمه دریافتی به 60 هزار میلیارد تومان برسد. سال آینده این رقم به 80 هزار میلیارد تومان و تا سال 1400 به 100 هزار میلیارد برسد. 

سلیمانی همچنین گفت: برای رشد ضریب نفوذ بیمه سیاست‌ افزایش بیمه‌های زندگی در پیش گرفته می‌شود و می‌خواهیم بیمه زندگی را در بخش خانوار گسترش دهیم و این به نفع مملکت است.

وی گفت: هدف این است که بیمه‌ها نیز مانند حساب مردم در بانک‌ها دارای یک ارزش روز دارایی‌ها باشد و در دسترس مردم قرار گیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین