جزئیات جلسه دیروز کمیته دستمزد

گروه اقتصادی الف،   3980828042

نماینده کارگران در کمیته دستمزد درباره جلسه روز گذشته کمیته دستمزد گفت: مقرر شد میزان هزینه کرد و درآمد خانوار در جلسه بعدی کمیته دستمزد از سوی نمایندگان دولت مطرح و در جلسه بررسی شود.

به گزارش تسنیم، فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در کمیته دستمزد درباره جلسه شب گذشته کمیته دستمزد گفت: در جلسه شب گذشته نمایندگان وزارت اقتصاد،وزات صمت، کافرمایان و کارگران حضور داشتند.

وی ادامه داد:نماینده مرکز آمار گزارشی از میزان هزینه کرد خانوار ارائه داد و مقرر شد جلسه بعدی درباره آمار و  ارقام به دست آمده درباره سبد هزینه کرد خانوار توضیحاتی ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد نیز موظف شد بودجه خانوار سال97 را به دست بیاورد افزود: در آن راستا نیز در جلسه بحث و بررسی صورت گیرد.

توفیقی با بیان اینکه این ادعا وجود دارد که افزایش دستمزد موجب تورم می شود گفت: در ایران چنین نیست. با توجه به اینکه دستمزد 50درصد سبد معیشت را پوشش می دهد. بنابر این چرخه بین افزایش دستمزد و تورم در ایران برعکس است و افزایش دستمزد باعث مهار تورم می شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه با افزایش دستمزد،سهم دستمزد در قیمت تمام شده کاهش می یابد گفت: از آنجایی که دستمزد مطابق سبد معیشت بالا نمی رود

وی بیان کرد:بر اساس ماده 41 قانون کار باید افزایش حقوق کارگران با نگاهی بر تورم بر هزینه ها و سبد معیشت کارگران انجام شود و این درحالیست که میزان واقعی تورم در افزایش حقوق کارگران لحاظ نمی شود و همیشه افزایش دستمزد مطابق میزان واقعی سبد معیشت نیست.

توفیقی افزود:براساس علم اقتصاد باید نرخ تورم در هزینه کارگران ضرب شده و عدد حاصل از مابه التفاوت دریافتی و هزینه ها به حقوق کارگران افزوده شود، اما افزایش حقوق کارگران با چنین معیاری اعمال نمی شود.

رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار اضافه کرد: سالیانه اعلام می شود که افزایش حقوق و دستمزد کارگران، کمی پایین تر از رشد نرخ تورم اعمال می شود، درحالی که میزان دریافتی کارگران با هزینه خانوار هماهنگی ندارد.

وی بیان کرد: به طور مثال اگر دستمزد 2میلیون تومان است،  هزینه سبد معیشت 4میلیون تومان است.یعنی حقوق 50 درصد سبدمعیشت را تأمین می کند در چنین وضعیتی انگار افزایش دستمزد معنا نداشته است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت: اعداد و ارقام تورم، اعداد و ارقام درج شده در سال124، سهم هزینه خانوار و درآمد خانوار از سوی نمایندگان دولت حاضر در جلسه بیان شد که مقرر شد در جلسه بعدی نماینده وزارت اقتصاد و صمت در این باره توضیحاتی ارائه کنند. زمان بعدی کمیته مزد مشخص نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین