سلاخی ماموران ناجا توسط اغتشاشگران + تصاویر

گروه اجتماعی الف،   3980828021 ۱۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

«جلیل تازه از ریکاوری بیرون آمده، وضعیتش بسیار وخیم است. درد در تمام بدنش زبانه می‌کشد. نه می‌تواند به پشت بخوابد نه به پهلو چرا که هر طرفش را پاره پاره کرده‌اند.»

سلاخی ماموران ناجا توسط اغتشاشگران + تصاویر

فارس نوشت: قصه پرغصه رشادت، فداکاری و ایثار مأموران ناجا انگار قرار نیست به فصل آخر برسد؛ چه آنجا که در اغتشاشات 96 در صحنه سنگ خوردند و عقب ننشستند، چه آن بار که در پاسداران تهران له شدند و خون ریختند و جان دادند و چه این بار در تهران، در شیراز،کرمانشاه، اصفهان، اهواز و ... که به دست عده‌ای اوباش سلاخی شدند.

 قصه این روزهای پلیس قصه پردردی است. این بار باید جلوی اشرار قد علم کنند و تمیز دهند سفیدی را از سیاهی و مردم را از نامردمان... یادتان هست اربعین را. دو سه هفته از خانواده دور بوده و در نقطه صفر مرزی در گرد و غبار و گرمای بالای 40 درجه آستین همت بالا زده بودند و زانو زده و کفش‌های زوار را واکس می‌زدند. همین‌ها بودند یادتان آمد. همین بچه‌های سیاه‌پوش یگان ویژه که آن قامت یل‌مانندشان را خم کرده بودند و نوکری زوار ارباب‌شان را می‌کردند؛ حالا امروز به بهانه بنزین اوباش آمده‌اند و سلاخی ‌شان می‌کنند!

***

پرده اول: قصه از جمعه شروع شد، 24 آبان؛ روزی که حتماً در حافظه ملت ثبت می‌شود. روز اعلام سهمیه‌بندی بنزین. اگر چه ابتدا اعتراضات آرام بود اما کم کم آنهایی که مترصد بودند و می‌خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند به میدان آمدند. آنها فکر همه چیز را کرده بودند. حتی بار اسلحه را برای این روزها ذخیره کرده بودند. تا اینکه شصتشان خبردار شد که مردم معترض شده‌اند.

همین یک جرقه کافی بود تا از سوراخ‌هایشان بیرون بیایند و با اسلحه‌هایی که مخفی کرده‌اند پا به میدان بگذارند. تحریک احساسات پاک مردم و تهییج اعتراضات، اولین اقدام آنها بود.گر چه مردم اعتراضات آرام را کلید زدند اما آنان بودند که در پوشش مردم وارد صحنه شده و با آتش زدن سطل‌های زباله، ایجاد راهبندان، حمله به بانک‌ها، خودروهای عمومی، مغازه‌ها، آمبولانس‌ها،‌ خودروهای آتش‌نشانی و از همه مهمتر حمله به کانکس‌های پلیس و مأموران ناجا اغتشاش آفرینی کردند.

***

پرده دوم: مجتبی 22 ساله سرباز یگان امداد شهرقدس است. 21 ماه خدمت کرده و فقط دو سه هفته مانده بود که خدمتش تمام شود.با وینچستر به ساق پای راستش تیر شلیک کرده ‌اند. نمی‌داند از کدام زاویه.فقط می‌گوید برق چشمان چند نفر در جمعیت را دیده و بعد از آن صدای تیراندازی آمده است.

مجتبی از آن پسرهایی است که از بچگی دوست داشت پلیس شود. سربازی‌اش را به ناجا آمد تا به آرزویش برسد.برایمان از روز حادثه می‌گوید: حدود ساعت 8 شب بود. مردم اجتماع کرده بودند. خبر رسیده بود که قرار است بار اسلحه وارد منطقه شود. انگار گروهک‌های منافقین هم دست به کار شده بودند. آماده‌باش بودیم. خبرها دست به دست می‌شد. شهر کوچک است همه خبردار شدند.می‌گفتند که می‌خواهند ماشین‌های مردم را آتش بزنند. می‌خواهند تیراندازی کنند و در بین مردم نفوذ کرده و خرابکاری کنند.

جمعیت بیشتر و بیشتر می‌شد. با یکی دیگر از سربازان وارد جمعیت شدیم. تعداد بیشتر و بیشتر می‌شد. نمی دانم به نظرم به 500 نفر هم رسیده بودند.هم مردم بودند و هم  اراذل و اوباش محلی؛ اما برخی چهره‌ها جدید بودند. معلوم بود که از منطقه ما نیستند.

شعار خاصی رد و بدل نمی‌شد. به همین دلیل بیش از پیش احساس خطر کردم. می‌گفتند هدف خاصی دارند؛ می‌خواهند ساختمان بسیج را بگیرند. در سر راهشان یک پراید را آتش زدند. جلوتر که می‌آمدند گلدان‌های کنار خیابان را بلند کرده و می‌شکستند و تکه‌های سنگ‌هایش را جمع‌آوری کرده و بین خودشان پخش می‌کردند؛ حتی به جدول‌های خیابان نیز رحم نکردند.

مجتبی آهی می‌کشد. درد در عمق جانش نفوذ کرده. با دو دستش کناره‌های تخت را فشار می‌دهد. اندکی خود را جابه‌جا می‌کند. می‌پرسم چطور تیر خوردی؟‌ به عقب برمی‌گردد. می‌گوید: بچه‌های محل از صبح همان روز به من گفتند که امروز سر خدمت نرو. می‌گفتند اراذل و اوباش اجیرشده در رباط‌کریم و اسلام‌شهر حتی به سربازها رحم نکرده و آنها را از بالای پل پایین انداختند. اما من قبول نکرده و سر خدمت رفتم.

می‌پرسم نترسیدی؟ می‌گوید: به خاطر مردم، به خاطر بچه‌محل‌هایم و به خاطر همه آنهای که خاطرات کودکی، نوجوانی و جوانی‌ام را با آنها گذراندم نتوانستم میدان را خالی کنم. وقتی خبر آمد که بار اسلحه آورده‌اند و می‌خواهند در قلعه حسن‌خان خالی کنند دیگر توقف را جایز را ندیدم و خودم به فرمانده‌ام پیشنهاد دادم که به من ماموریت دهد.

 با یکی از هم خدمتی‌هایم با لباس شخصی وارد جمعیت شدیم. می‌خواستیم بفهمیم چه در سر دارند؛ ایا شایعه است یا واقعیت.

مجتبی سعی می‌کند پای زخمی باندپیچی شده‌اش را تکان دهد.آخ بلندی می کشد و با دندان‌هایش زبانش را می‌گزد. می‌گوید: من بچه همان محله‌ام. همه را می‌شناسم. اما باور کنید آنها از ما نبودند. اصلاً نگاه‌هایشان فرق داشت. باور می‌کنید؟ وسط جمعیت که بودم به ناگاه احساس کردم که چند نگاه احاطه‌ام کرده، حس کردم که شناسایی‌ام کرده‌اند و فهمیده‌اند که مامورم اما دیگر دیر شده بود. صدای تیر آمد و بعد از آن سوزشی در پا، یادم است افتادم و دوستم مرا گرفت و کم کم بر روی دستان جمعیت بالا رفته و دست به دست رد شدم.

مجتبی تک‌پسر است. یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد. «کارگر زاده» است و با غیرت. با این همه دردی که می‌کشد، می‌گوید: متأسفم که زخمی شدم. نتوانستم کاری کنم. بچه‌ها برایم گفتند که اراذل آمدند و کل عابربانک‌ها و ماشین‌ها و خیابان‌هایمان را آتش زدند و رفتند...من نتوانستم به وظیفه‌ام عمل کنم، من شرمنده مردمم هستم.

پرستار وارد می‌شود. می‌گوید، دیگر فرصتی نمانده. وقت عمل است. مجتبی بعد از اینکه که لباس عمل را پوشید و در حال رفتن به اتاق عمل است با نگاهی معصومانه می‌گوید: من به ناجا بدهکارم، ناجا مردانگی را به من یاد داد، ناجا مرا بزرگ کرد... از بچگی دوست داشتم پلیس شوم و به مردمم خدمت کنم؛ پلیس که نشدم و در آخرین مأموریت هم که می‌خواستم به مردمم کمک کنم  زخمی شدم؛ من شرمنده مردم محله‌مان هستم.

پرده سوم: اتوبان امام علی (ع)  را با سنگ و نرده بسته‌اند. برف هم مزید علت شده. حرکت کُند خودروها به واسطه برف و انسداد مسیر بیش از پیش به چشم می‌خورد. مأموران یگان امداد وارد عمل شده‌اند. نباید به عده‌ای فرصت‌طلب اجازه داد تا در زندگی مردم اخلال ایجاد کنند. سربازان مشغول باز کردن راه هستند. ورودی کرمان یکی از فرعی‌های بزرگراه امام علی است. مأموران در چند گروه چند نفری پخش شده‌اند ؛ اما به ناگاه خودروی زانتیایی می‌آید و یکی از مأموران را زیر می‌گیرد و می‌رود.

مسلم است که راننده زانتیا مطالبه‌گر نیست؛ بلکه فرصت طلب است، چرا که مأمور قانون را زیر گرفته است، اما باز هم مردم صف خود را از فرصت‌طلبان جدا می‌کنند نیسانی می‌آید و مأمور پلیس را سوار کرده و مردم مأمور پلیس را در قسمت بار نیسان می‌گذارند تا به بیمارستان برسانند چرا که پلیس در مقابل مردم نیست پلیس از خود مردم است.

***

پرده چهارم: ناله می‌کند. تازه از اتاق عمل بیرون آمده است. سوپروایزر می‌گوید: نوع عمل پارگی تاندون دست چپ است. هنوز حرفش تمام نشده که زن سراسیمه وسط حرفش می‌پرد و می‌گوید: پارگی یعنی چه؟ چرا نمی‌گویید دستش را خرد کرده‌اند. بگویید با چاقو سلاخی‌اش کرده‌اند.

زن آرام و قرار ندارد. آنکه روی تخت خوابیده همسرش است. قبلاً رئیس کلانتری پرند بوده و حالا رئیس آموزشی ستاد فرماندهی رباط‌کریم؛ با هر چه می‌توانستند وی را زدند و له کرده‌اند.

سروان جلیل، 34 ساله است. سابقه خدمت در اهواز، کرمانشاه و حتی سوء قصد را هم داشته است. اما این بار قضیه فرق می‌کند. جانیان با میل‌گرد و سنگ و چاقو به جانش افتاده‌اند. همسرش دوباره می‌گوید: دستش را که از دست داد. دکترها می‌گویند. اگر چه عمل شده اما دیگر کارآیی ندارد.

جلیل تازه از ریکاوری بیرون آمده، وضعیتش بسیار وخیم است. درد در تمام بدنش زبانه می‌کشد. نه می‌تواند به پشت بخوابد نه به پهلو چرا که هر طرفش را پاره پاره کرده‌اند.

آنچنان با چاقو به پشتش زده‌اند که به ریه‌اش رسیده. با میل‌گرد تا می‌توانستند بر بدنش زده و سوراخ کرده‌اند ... فقط تعداد بخیه‌ها گویای عمق این فاجعه است. باید ببینی تا عمق قضیه را درک کنی.

جلیل مردی بلند بالاست. از درد در خود جمع شده. اما می‌گوید درد او را از پا نینداخته بلکه نامردی است که او را اینگونه کرده.

وقتی که می‌فهمد خبرنگارم می‌گوید: بچه‌های راهور با ستاد تماس گرفته و درخواست کمک کردند. گفتند: اراذل و اوباش به سمت‌شان می‌روند. با رئیس پلیس پیشگیری رباط کریم به محل رفتیم. بانک روبه‌رو را آتش زده بودند.

جمعیت تا ما را دیدند به ما حمله کردند. وارد کیوسک شدیم. نیم ساعت در آنجا اسیر بودیم. پشت سر هم تماس گرفته و می‌گفتم نیرو اعزام کنید اما راهی نبود که نیروی کمکی بیاید. محاصره‌مان کرده بودند. شهر قیامت شده بود.

همه به مأموریت رفته بودند. صدای تیراندازی و پرتاب سنگ به کانکس انگار همه وجودم را گرفته بود. می‌خواستند کانکس را به آتش بکشند که از پنجره نیروی کمکی آمد. جانشین انتظامی شهرستان بود. وارد حیاط که شدیم محاصره‌مان کردند، 200 نفر بودند، نه 300 نفر نمی‌دانم شاید چند نفر بیش‌تر، تا چشم کار می کرد آدم بود و چوب و چماق.

بعضی‌های‌شان دستمالی به سر بسته بودند .صورت‌هایشان مشخص نبود. اراذل و اوباش بودند حتما. همچون اسیرانی شده بودیم در دست داعش، با میله، با چاقو با سنگ..فقط ضربه بود که پشت سر هم بر سر و صورت و کمر و بدنمان وارد می‌‌شد. یادم هست که سرهنگ از شدت ضربه بیهوش شد و بعد از آن دیگر هیچ چیز یادم نیست. انگار همان لحظه مُردم.

وقتی چشم باز کردم دیدم در درمانگاه رباط‌کریم هستم. لباس نظامی‌ام را در آورده بودند و لباس شخصی تنم کرده بودند تا جانم در امان بماند!

راه‌ها بسته شده بود. همانجا در بیمارستان در رباط‌کریم پشت سر هم بخیه‌ام کردند. اینقدر چاقو زده بودند و میلگرد که پزشکان دیگر نمی‌پرسیدند چه شده؟ فقط بخیه می‌کردند.

سرفه راه نفسش را می‌بندد. درد در وجودش زبانه می‌کشد. فریاد تنها علاج این مرد است. نمی‌داند چه باید کند. فقط با آن یکی دستش بالشت را چنگ می‌زند.

فضا سنگین است. زن گریه می‌کند. برادر جلیل با دستمال عرق صورت جلیل را پاک می‌کند و می‌گوید: وقتی که به درمانگاه پرند رسیدیم جلیل پر از خون بود. بعد او را به بیمارستان رباط‌کریم بردیم. در بیمارستان هم اغتشاشگران مجروح بودند هم مأموران پلیس.

به ما گفتند برای امنیت جانش هم که شده لباس‌هایش را عوض کنید تا معلوم نشود مأمور است وگرنه رحم نمی‌کنند و می‌کشند او را.

با آن حال زار و نزار لباس‌هایش را در آوردیم تا یک فرد عادی به نظر بیاید.. ببینید چقدر ما بدبختیم که یک مأمور امنیتی در شهر خودش امنیت ندارد. 

جلیل که چند لحظه پیش از حال رفته بود دوباره چشم‌هایش را باز می‌کند. ناله می‌زند. می‌گوید: داشتم به مردم خدمت کردم که آن نامردان دستم را از من گرفتند.

همسرش آرام و قرار ندارد. مثل پروانه‌ای دور تخت شوهرش می‌چرخد و می‌سوزد. می‌گوید: از چهارشنبه در آماده‌باش بود. پسر 4 ساله‌ام چشم‌انتظار دیدن پدرش است، حالا که شنیده پدرش در بیمارستان است شمشیر پلاستیکی‌اش را برداشته و می‌گوید می‌خواهم آنهایی که بابایی را زخمی کرده‌ام بکشم.

جلیل بی‌تاب دیدن پسرش است. دلش برای پسرش تنگ شده. چند روزی است که او را ندیده... .

پرستار وارد می‌شود خواهش می‌کند که صحنه را ترک کنیم. می‌گوید صحبت بس است.

دلم به دل زن گره خورده. قطره‌های اشک در چشمانم حدقه زده. زن می‌گوید: دستش را چنان خرد کرده‌اند که غضروف‌هایش له شده و دیگر این دست، درست نمی‌شود.

آهی می‌کشد و دستانش را در هم فشرده و می‌گوید: باز هم خدا را شکر که زنده مانده است.

از اتاق جلیل که بیرون می‌آیم در خصوص بقیه مأمورانی که بستری هستند پرس و جو می‌کنم. می‌گویند: اکثراً 20 تا 22 ساله و مأموران یگان امداد و یگان ویژه هستند. با سنگ، چوب و آجر و میله ضربه خورده‌ و از ناحیه کمر، گردن و دست و پا دچار تروما شده‌اند.

***

وقت تنگ است دیگر مجالی برای مصاحبه نیست. دل من می‌ماند در کنار دل مادر مجتبی و همسر جلیل و تمام آن مادرانی که فرزندانشان مظلومانه و ناجوانمردانه در راه ایجاد نظم و امنیت پر پر می‌شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۸۲۲۷۱۰۹:۰۴:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
این میزان از خشونت نشان دهنده اوضاع بحرانی و بدی است که در کشور ایجاد شده امیدوارم مسئولان کمی بخود بیایند
ناشناس۱۱۸۳۶۰۲۱۵:۰۱:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مردم خشونت ندارند . چرا اینقدر از جانب مردم حرف میزنی ؟ من یا امثال من هم بخشی از این مردم هستیم والا این خشونت هزار درصد برای مردم عادی نیست.وطنفروش خائن و اراذل اوباش دخیل هستند واقعا فهمیدنش اینقدر سخته
ناشناس۱۱۸۴۵۸۸۲۰:۳۸:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
همین کلام و نحوه حرف زدن شما سرشار از لجبازی وخشونت هست
مسعود۱۱۸۴۶۷۷۲۱:۱۳:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
آره فقط شماها مردمید ! یه نگاه به نظرات موافق و مخالف همین کامنت بنداز میفهمی مردم چی میگن زیاد سخت نیست
ناشناس۱۱۸۳۶۵۳۱۵:۱۳:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
جامعه ی رها شده. خدایا به جای اینکه دغدغه ما آموزش،محیط زیست و باشه شده نان شده بنزین شده گوشت و تخم مرغ بقول خودم ز بنزین و زر ز نان و دلار ..
rassharif۱۱۸۳۶۹۸۱۵:۳۰:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خود اینها باید از دولت مطالبه کنند و با ظلمی که دولت میکنه به مردم همراه نشوند.
ناشناس۱۱۸۴۷۹۳۲۱:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
درود بر شرفت
سجاد۱۱۸۴۰۵۷۱۷:۱۱:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اعتراض حق مردمه اما این کارها شرارت نام داره والله بالله تالله تا آخرین قطره خونم رو برا مقابله با این کارهای کثیف میدم چرا مردم صف خودشون رو از این اشرار جدا کردن چون مردم ما انسانهای با شرافتی هستند اما در این افراد شرافت مرده
مسعود۱۱۸۴۶۸۶۲۱:۱۶:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اعتراض حق مردمه شعار قشنگیه ولی راهی برای اعتراض سراغ داری ؟ گوش مسیولین از .. مردم بی خبر تا حالا به کدوم اعتراض شنوا بوده ؟
یا علی۱۱۸۴۱۵۱۱۷:۴۲:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
نمیدانم چقدر واقع بینانه است اما امیدوارم تا بدتر نشده کمی فکر کنند مقامات اصلی، هیچ جامعه ای در دنیا این قدر شکاف .. بین مردم و مقامات نیست .. تبعیض جامعه را داغون میکنه
ناشناس۱۱۸۴۴۰۱۱۹:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شما چجوری از معلول به علت پی بردی!!! منم امیدوارم ما مردم به خود بیاییم و در انتخابات جوگیرانه و با بزن برقص رأی ندیم.
ناشناس۱۱۸۷۰۰۹۱۳:۵۷:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۹
حالا نه که شما ها کلا هیچ مسئولیتی در این سالها بر عهده نداشتید! الان مردم خیلی از صداو سیما راضی هستند.
عبداله۱۱۸۴۴۴۵۱۹:۳۷:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بیشتر این حملات به پلیسها توسط نیروهای حقیر زالوهای فسیل شده تیرانا و .. جنایتکار رخ داده ، این اراذل بزودی شناسایی شده و به سزای اعمالشان می رسند .
جوان ایرانی۱۱۸۴۵۵۸۲۰:۲۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
حیف ما جوانا که بهترین دوره زندگیمون در بدترین دوره.. قرار گرفته
Aaas۱۱۸۲۳۰۰۰۹:۰۸:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
چه سناریو غم انگیزی گریه م گرفت .
ناشناس۱۱۸۲۳۲۲۰۹:۱۴:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شانس اوردن زنده هستن مطالبه به حق مردم باید اجرایی بشه
سجاد۱۱۸۵۱۲۱۲۳:۵۳:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مردمی که قراره مثل زامبی به مال و جان مردم عادی حمله کنه و مساجد و قرآن رو بسوزانه بهتره نباشه خواهان مقابله صددرصدی با ارازل و اوباش هستیم اما بدانید که ما هم از اوضاع اقتصادی ناراضی هستیم
ناشناس۱۱۸۲۳۳۵۰۹:۱۷:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خدا از سر دولت نگذره
ناشناس۱۱۸۳۷۲۷۱۵:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دولت نبود عزیزم، سران قوا بود..
ناشناس۱۱۸۳۷۶۴۱۵:۴۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دولت تنها تصمیم گیرنده نیست
ایرانی۱۱۸۵۱۲۸۲۳:۵۷:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خدا از سر تو و امثال تو هم نگذره
ناشناس۱۱۸۲۳۵۷۰۹:۲۳:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
نباید با مردم مستضعف که صاحبان اصلی انقلاب هستند, با خشونت رفتار میشد و باعث این فاجعه که ادامه دارد, میشد.
ناشناس۱۱۸۴۰۴۱۱۷:۰۷:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
قبل از اینکه کسی برخورد خشنی انجام بده صدها بانک و پمپ بنزین آتش زدند.
مجتبی۱۱۸۴۰۴۷۱۷:۰۷:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ان شالله فردا ساعت 10 صبح در راهپیمایی دشمن شکن و خودجوش انزجار خودمان را از تفاله های بجای مانده از خاندان پهلوی خبیث را به گوش جهانیان می رسانیم
ناشناس۱۱۸۴۵۴۶۲۰:۲۱:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اولا من هم بسیار ناراحت و متاثر شدم چرا هموطنان و نیروی خدوم انتظامی باید اینگونه مورد تعرض واقع شوند ولی یه نکته عجیبی وجود دارد الان از این میزان بالای خشونت آیا ضد انقلاب .. سود می برند یا .. دولت ناکارآمد چون خودش را پشت این خشونت ها مخفی کرده و صدای حق طلبی مردم که خشونت طلب نیز نمی باشند را کلا ناشنیده می گیرد
زنده رود۱۱۸۴۲۰۸۱۷:۵۸:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
کسانی که تفنگ بدست به مامور شلیک کرده اند مردم نیستند. اینها اشرارند. کسانی که با تجهیزات و بی پروا مغازه و پمپ بنزین و ماشین ها را آتش زدند مردم نبودن.آنها اشرارند نیروی انتظامی تا عصر شنبه که اینها وارد شدند هیچ اقدامی انجام نداد حتی دربرابر بستن خیابان
ناشناس۱۱۸۴۴۰۳۱۹:۱۶:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
شما ظاهرا به ادامه خشونت علاقه مندی !!!؟؟
ع۱۱۸۴۶۲۳۲۰:۴۹:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
از تعداد لایک ها به این کامنت میشه فهمید که مردم کدوم طرف هستن . وقتی صدای مردم رو نشنویم خیلی ها اتفاق ها میفته .. مردم اعتراض مدنی کردن اصلا بگو نافرمانی مدنی کردن و راه ها رو بند آوردن ..
ناشناس۱۱۸۲۴۰۵۰۹:۳۴:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مایه تا سفه،حالا اینترنت وصل بشه آمار کشته ها و کتک زدن ها هم بیاد
ناشناس۱۱۸۲۴۳۳۰۹:۴۳:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خیلی فجیع بود واقعا، یه +18 میگذاشتین بچه ها نبینن
ناشناس۱۱۸۲۴۴۸۰۹:۵۱:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
واقعا گناه این عزیزان و این خدمتگزاران جامعه چیست ؟ مشکل بنزین را حل می کند که ایشان روی تخت بیمارستان بخوابد
ناشناس۱۱۸۲۴۵۸۰۹:۵۲:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
همه نشانه ها از وجود توطئه بزرگی از سوی بیگانگان وبدست عناصر مزدور دارد آمادگی با بالاترین سطح نیرو های اطلاعاتی همانند عملیات مرصاد میتواند بهترین فرصت برای نابودی این نیروها باشد تعلل ودرگیر حاشیه شدن کشور رانابود وتخریب کرده سیل خون وفاجعه ایجاد میکند با قاطعیت وسرعت بایدعمل کرد جبران مالی همیشه امکان پذیر است
ناشناس۱۱۸۴۸۰۳۲۱:۵۹:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
زیاد فیلم میبینی داداش؟
عجایب شهر۱۱۸۲۴۸۰۱۰:۰۰:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
انسانیت در عده ای نابود شده است.
ناشناس۱۱۸۴۵۱۳۲۰:۰۷:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
بهتره بپرسی چرا مردم آنقدر عصبانی هستن؟ چی باعث شده؟ این حجم از خشونت طی سالها بوجود اومده
ناشناس۱۱۸۲۴۹۲۱۰:۰۳:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
متاسفانه شرایط سیاسی و ... کشور باعث شده این اتفاقات بیافته، چه اتفاقی افتاده که مردم در مقابل مردم قرار گرفته اند؟
ناشناس۱۱۸۳۶۵۸۱۵:۱۵:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
نگو مردم در مقابل مردم. بگو مردم در مقابل ظلم . یه عده هم اونقدر عصبانین که کارهای زشتی میکنن واسه خشمشون
ناشناس۱۱۸۲۵۱۲۱۰:۰۹:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
قیمت بنزین رو برگردونید و اینترنت رو وصل کنید تا مردم عادی دیگه معترض نباشند، هرکی موند مشکلش چیز دیگه است. وقتی این همه دشمن داریم برای چی بهشون فرصت و بهانه برای خودنمایی میدید؟
ناشناس۱۱۸۲۵۲۰۱۰:۱۱:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خداوند به خادمان و مسئولین حامی مظلومان کمک کند. انشالله هرچه زودتر بهبود یابند.
ناشناس۱۱۸۳۶۴۰۱۵:۰۹:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اگه خادم و خدمتگذاری باشه حتما خداوند کمکشون میکنه دیگه نیازی به دعای من و شما نیست
مهران۱۱۸۲۵۴۰۱۰:۱۵:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
منافقین بی شرف دارن انتقام پدران پستشون رو که همراه صدام به ایران حمله کردن و به درک واصل شدن میخوان بگیرن اما کور خوندن
ناشناس۱۱۸۴۲۸۸۱۸:۳۱:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
کدام منافقین؟ پس مانده هایشان دویست نفر پیر و پاتال هم نمیشن . اونم تو آلبانی . منافقین اصلی امثال فرقه..و .. است که در ارکان نظام رخنه کرده اند . آخه جوان 20 تا 35 سال چی میدونه منافقین کی بودند؟
ناشناس۱۱۸۲۶۲۸۱۰:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
چرا با تجربه دی ماه 96 نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما اینقدر غافلگیر شدن
hasan۱۱۸۳۸۴۰۱۶:۰۴:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
برای اینکه غافلگیر شدن وظیفه اصلی مسئولین خدوم ...است
ناشناس۱۱۸۲۶۶۰۱۰:۴۳:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
هیچ جای دنیا نیروهای نظامیش انقدر مظلوم نیست.
ناشناس۱۱۸۲۶۶۲۱۰:۴۳:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
چرا مناطقی مثل اسلامشهر و رباط کریم با این همه جمعیت کار حتی مترو ندارد که افزایش قیمت بنزین اینهمه اثر مخرب برای اینها داشته باشد.
ناشناس۱۱۸۲۶۶۳۱۰:۴۳:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
نیروهای امنیتی ضعیف عمل کردن.
محمد قاسمی۱۱۸۲۷۰۵۱۰:۵۳:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
متاسفم برای کشورم
م۱۱۸۲۷۲۹۱۱:۰۳:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
تیراندازی بسوی پلیس امنیت ونظم جامعه کار ناپسند ومحکوم است.
ناشناس۱۱۸۳۵۴۳۱۴:۴۷:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اعتراض از خاموش کردن ماشین صلح آمیزتر؟ فوقش چند ساعتی ترافیک ایجاد میشد..
ناشناس۱۱۸۲۸۰۴۱۱:۲۴:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اگر به مردم اجازه اعتراض آرام را می دادید و پلیس از مردم حمایت می‌کرد این اتفاق ها نمی افتاد / برخورد خشن پلیس نتیجش میشه این
ناشناس۱۱۸۲۸۵۷۱۱:۴۰:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
آشوبگران بی رحم اعدام باید گردند
ناشناس۱۱۸۲۸۶۴۱۱:۴۴:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
عجب انسان های بی دقتی هستند
علی۱۱۸۲۸۶۹۱۱:۴۵:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دو طرف دست به خشونت زدند
ناشناس۱۱۸۴۱۰۱۱۷:۲۵:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اول پلیس شروع کرده
کاتب۱۱۸۴۴۶۳۱۹:۴۶:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
توی دعوا حلوا پخش نمیکنند
ناشناس۱۱۸۲۹۰۰۱۱:۵۶:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خون این همه جوان چه نیروی انتظامی چه مردم معترض صرفا گردن دولته
ناشناس۱۱۸۳۹۶۲۱۶:۳۷:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مگر تصمیم سه قوا نبود؟؟؟؟
رضا۱۱۸۲۹۲۲۱۲:۰۳:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
عزیز پخش این اخبار بیشتر از آنکه مثبت نمایی و مظلوم نمایی باشد منفی است چون پلیس همیشه مظهر اقتدار است نه مظلومیت و اگر نیروهای رده پایین پلیس در درگیری آسیب ببینند باید نیروهای سطوح بالا مورد توبیخ شدن قرار گیرند که چرا ساز و کار لازم برای خواباندن ایمن آشوب را در پیش نگرفته اند و دچار سوء مدیریت بوده اند.در همه دنیا در این شرایط اعلام حکومت نظامی می کنند،نیروهای کاملا مسلح مجهز به تجهیزات زرهی را در شهر مستقر می کنند،به مردم عادی هشدار می دهند که در معابر حاضر نشوند و در پرده آخر شورشی های باقی مانده و خرابکاران را با شدت سرکوب می کنند این فرمول اقتدار پلیس ضد شورش است پس در چنین شرایطی نشان دادن تصویر چند انسان درمانده زخمی شده محلی از اعراب ندارد و با تصویر واقعی از پلیس مغایر است.
کاتب۱۱۸۴۵۵۳۲۰:۲۴:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ایجاد جو رعب و وحشت برای مسائل کوچک بسیار غلط هست و موجب کاهش سرمایه های اجتماعی میشود . همچنین موجب سوء استفاده عمله صهیونیسم میگردد .
ناشناس۱۱۸۵۰۹۹۲۳:۴۲:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
چه راه حلها میدی! منظورت اینه با تانک از روی معترضین رد بشن ؟
ناشناس۱۱۸۲۹۲۸۱۲:۰۵:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ماشینای مردم توسط برخی آقایون یگان ویژه شیشه هاشون شکسته شد و صدمه دید.
ناشناس۱۱۸۲۹۴۸۱۲:۱۲:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
روحانی مچکریم
ناشناس۱۱۸۲۹۵۰۱۲:۱۳:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
یک بار برای همیشه اشرار رو اعدام کنید! نه هی آزادشون کنید که دوباره شر درست کنن! افسرده شدیم
ناشناس۱۱۸۲۹۵۲۱۲:۱۳:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خدا حفظ‌شون کنه، همین‌ها از مرزها و خونه‌ها و مغازه‌هاتون حفاظت می‌کنن.
ناشناس۱۱۸۳۶۰۴۱۵:۰۲:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خیلی ها خونه و مغازه ندارند
ناشناس۱۱۸۴۵۱۹۲۰:۱۱:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
من نه خونه دارم، نه کار، نه ماشین و نه هیچی. فقط به مدرک دانشگاهی دارم
ناشناس۱۱۸۲۹۶۸۱۲:۱۹:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
لعنت خدا بر بدخواهان این ملت و کشور این دست کارها از مردم برنمیاد نهادهای امنیتی و قضایی باید با شدت تمام با عناصر آشوبگر و مهاجم برخورد کنند
ناشناس۱۱۸۳۰۵۰۱۲:۴۰:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
سلاخی؟!!!!
ناشناس۱۱۸۳۰۹۸۱۲:۵۳:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
باعث و بانی این دردها و رنج ها اونهایی هستند که با تصمیمات غلط و غیر کارشناسی بدون توجیه ملت نصفه شب قیمت بنزین رو سیصد درصد افزایش میدهند
ناشناس۱۱۸۳۱۲۰۱۲:۵۶:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
وقتی مردم را روبروی هم قرار می دهید فقط یک طرف نمی تواند بی رحم باشد.
یک دوست۱۱۸۳۱۴۴۱۳:۰۰:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
متاسفم. برای همه ی آسب دیده ها. چه معترض و چه پلیس. ای کاش حضرات فکری برای این شکاف عمیق بین توده های جامعه بکنند.
ناشناس۱۱۸۳۱۸۷۱۳:۱۶:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
از معترضین مجروح هم عکس بگزارید
ناشناس۱۱۸۳۵۴۷۱۴:۴۸:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
منظورت آشوبگرانه؟مردم عادی که صفهاشونو از آشوبگرا جدا کردن
غلامعلی۱۱۸۳۲۷۱۱۳:۳۴:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
کلمه سلاخی در مورد این تصاویر مغرضانه است.راه و مسیرمردم ایران از اینگونه افرادی که دست به این تحرکات میزنند جداست.امید است که در دادگاه صالحه به اشد مجازات برسند وامیدواریم این رفتارها باعث سرکوب بیشتر مردمی که برای مطالبه حقشان تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز کرده اند نیانجامد
ناشناس۱۱۸۳۲۷۳۱۳:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
مردم که کشته شدن چی
ناشناس۱۱۸۳۲۸۸۱۳:۳۸:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
کجای دنیا قیمت شاخص را 300 درصد میکنند؟ مردم وقتی از همه جا میماندند محترمانه با اسنپ مسافرکشی میکردند. حالا کرایه ها چقدر باید باشد تا جوابگو باشد؟ کی میتواند آن کرایه را بپردازد؟ بنزین که گران میشود کدام قیمت به جز حقوق کارمندان ثایت میماند؟ پلیس و سرباز و پاسدار و بسیجی و بی حجاب و با حجاب و مذهبی و غیر مذهبی همه و همه فرزندان این آب و خاکند. چرا باید خون از دماغ کسی جاری شود؟
ناشناس۱۱۸۳۳۵۳۱۳:۵۳:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
انهایی که مردم را عصبانی و خشمگین کرده اند باید تاوان بدهند
ناشناس۱۱۸۳۳۸۵۱۴:۰۰:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
احسنت
ناشناس۱۱۸۳۴۴۵۱۴:۱۷:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
جوان 20 ساله در یگان ویژه که کارش سرکوب است چه میخواهد؟؟
ناشناس۱۱۸۳۵۶۰۱۴:۵۰:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
همین جوان ۲۰ ساله مثل شیر امنیت رو برای شما ایجاد کرده
ناشناس۱۱۸۴۸۰۹۲۲:۰۳:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
برای من یا مسئولین؟؟؟
احمد۱۱۸۳۴۴۶۱۴:۱۷:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
واقعا جای تاسف داره و متاثر شدم.
ناشناس۱۱۸۳۴۹۰۱۴:۳۱:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
لعنت بر باعث و بانی این جریانات
علی۱۱۸۳۵۱۰۱۴:۳۸:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
لااقل این افراد از حق درمان برخوردارند..
Ft۱۱۸۳۵۱۳۱۴:۳۹:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
ما شرمنده ايم انشاءالله خدا سلامتى كامل بهشون بر گردونه
ناشناس۱۱۸۳۵۳۵۱۴:۴۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خشونت خشونت میاره وقتی مردم به هیچ حساب میاورند
آریا۱۱۸۳۵۳۷۱۴:۴۶:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
جالبه ک حتی پلیس هم در جریان افزایش قیمت بنزین نبوده. مامور زخمی گفته همه ( همکاراش ) در مرخصی بودن. این افزایش قیمت شبیه شبیخون بود نه یک اقدام سنجیدۂ دولتی. همه غافلگیر شدن حتی پلیس. انگار در این مملکت همه غیرخودی هستند!!!
ناشناس۱۱۸۳۶۰۰۱۵:۰۰:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
هیج وقت تظاهرات آنقدر خشونت نداشت میدونید چرا؟ چون هیچ وقت اینترنت اینجوری قطع نشده بود! مردم بیشتر از قطع شدن اینترنت عصبانی هستن تا بنزین.
ناشناس۱۱۸۳۶۰۵۱۵:۰۲:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
جالبه منافقین پست فطرت میخواهند این وحشیگری ها رو به حساب مردم بگذارند. ولی قاطبه مردم با اینها فرق دارند. این جانوران دستور تشکیلاتی دارند تا در این مواقع با آموزشهایی که دیدند بیان و شهر و به آشوب بکشند. ولی کور خوندن مردم اگرچه به گرانی بنزین اعتراض دارند ولی هیچ مشکلی با نیروهای امنیتی و انتظامی ندارند و اگر پاش برسه ترکشها و ترکه های منافقین بی شرف رو میفرستند پیش پدران معدوم صدامیشون.
ناشناس۱۱۸۳۶۴۵۱۵:۱۱:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
از قدیم میگفتن تو دعوا حلوا خیرات نمیشه. ذات این مسایل اینه دیگه متاسفانه. هر دو طرف کشته و زخمی و خسارت دیده میدهند. اونم به دلیل تصمیمات اشتباه
ناشناس۱۱۸۳۶۸۲۱۵:۲۵:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
این خشونت نتیجه همون نمایش اعدام در خیابون با هدف درس عبرت شدن هست که نتیجه ی عادی شدن خشونت در سطح جامعه هست که الان داریم بازخوردهاش رو می بینیم.اگر ریشه این وقایع رو درست تشخیص ندهیم در آینده با بدتر از این ها مواجه می شیم.برای یکبار هم که شده بیاییم ببنیم مشکل واقعا از کجا ناشی میشه
ناشناس۱۱۸۳۷۹۴۱۵:۵۱:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خدا لعنت کنه هر کسی را که مردم را مقابل مردم و برادر و مقابل برادر قرار میده..مردم را به جایی می رسانند که دست به هر کاری بزنند..چه اینوری چه اونوری
ناشناس۱۱۸۳۸۹۴۱۶:۲۰:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خیلی فجیع بود. متاسفم برای بشریت به خاطر این صحنه های دلخراش.
امین۱۱۸۳۹۳۱۱۶:۲۹:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
سلام و عرض ادب آقا از شنبه شب تا الان جاده اصلی شهر جم در استان بوشهر به پالایشگاه های کنگان و عسلویه توسط افرادی نامعلوم بسته هست و کلا درگیری هست و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی و پتروشیمیهای عسلویه نتونستن برن سر کار لطفا اطلاع رسانی کنید در ضمن به دلیل اینکه آب مصرفی شهرک های کارکنان از عسلویه میاد از دیشب هم آب قطع شده با تشکر
ناشناس۱۱۸۳۹۸۰۱۶:۴۲:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
از مردم عادی که تیر خوردند، زخمی یا کشته شدند، گزارشی تهیه نمی کنید؟
ناشناس۱۱۸۳۹۹۹۱۶:۴۹:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینا که همش دونفر بیشتر نبودن.
ناشناس۱۱۸۴۱۶۱۱۷:۴۴:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
دولت با گردن کلفتی بنزین رو گرون کرده و اینترنت رو بسته . خشونت مردم به حق است
حسین۱۱۸۴۲۱۳۱۷:۵۹:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۸
من نمیدونم چطور قیمت بنزین 300 درصد افزایش پیدا میکنه بعد معاون میاد میگه رو اجناس 2 درصد نهایتا تاثیر میذاره، این چطوری معاون بانک شده با این سطح از سواد؟ فکر کنم ژن خوب بوده !!!!!
ناشناس۱۱۸۴۳۳۲۱۸:۴۷:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اینترنت کی وصل میشه
ظفر۱۱۸۴۳۳۷۱۸:۵۰:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
متاسفانه بی تدبیری در دولت و مجموعا 3 قوه بیداد میکنه، بیشتر مردم هم که بی انصاف شدن و از بس فشار روشونه رحم و مروت رو کنار گذاشتن.. تو این شرایط معلومه که دشمنان ایران از آب گل آلود ماهی میگیرن و همچین بلاهایی سر این بندگان خدا میارن. خدا از باعث و بانی این همه بیچارگی مردم ایران نگذره، حق الناس خیلی بزرگی به گردن دارند
ناشناس۱۱۸۴۳۶۵۱۹:۰۱:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۸
رییس دولت در جامعه نقش پدر خانواده را دارد ، بعلت کم شدن درآمد نیاز است کمی هزینه ها بیشتر مدیریت شود اینکه جنجال نداره ، با این مسببین نظم و امنیت هم باید با اشد مجازات برخورد شود .
ایرانی۱۱۸۴۳۸۸۱۹:۱۰:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۸
وقتی دولت راهی برای راهپیمایی مسالمت امیز ایجاد نکنه همیشه اعتراضات به حق مردم رو یه عده آشوب طلب یا معترض عصبانی به خشونت میکشند و مردم بی گناه تاوان میدهند باید هم دولت هم ملت یاد بگیرند که بدون خشونت هم میشه اعتراض کرد و حرف مخالف رو هم شنید
کامران دانی اذر۱۱۸۴۴۰۶۱۹:۱۸:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۸
من هم موافقم که به فرصت طلب نباید اجازه داد ولی دولت هم از هیچ فرصتی برای خالی کردن سفره مردم نمیگذره و دسته کمی از ..نداره
کامران۱۱۸۴۵۰۷۲۰:۰۵:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۸
متاسفانه ریشه یابی خشم نهفته عمومی توسط مسئولین نادیده گرفته میشه و روز به روز این مشکل حادتر میشه، ..
کامران۱۱۸۴۵۱۰۲۰:۰۷:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
واقعا وقتی این همه خشونت .. را میبینم شب خوابم نمیبره.
ناشناس۱۱۸۴۵۴۴۲۰:۲۰:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۸
اگر ممکنه از تعداد تلفات مردمی هم گزارش بدهید
مردم۱۱۸۴۸۹۴۲۲:۳۴:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۸
صدای مردمو کسی نمیشنوه!
م ،ت۱۱۸۴۹۱۷۲۲:۴۳:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۸
روحانی باید در یک دادگاه بیطرف .. مجازات محکوم گردد
ناشناس۱۱۸۴۹۹۷۲۳:۱۱:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۸
خدا لعنت کنه اشرار رو. اینها را باید در ملا عام ..
ناشناس۱۱۸۵۱۳۰۰۰:۰۰:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۹
خدا را شکر میکنم که آرامش و امنیت به ایران اسلامی بازگشت.
ناشناس۱۱۸۶۰۰۶۱۰:۳۶:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۹
مجتبی میگه بچه همون محل بوده بعد با لباس مبدل رفته بین جمعیت! خب واضحه که شناسایی میشه. اصلاً سرباز وظیفه رو چه به این کار ها؟..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین