دونوازی سیاوش کامکار و یوهانس بِکِلمَن در اروپا

گروه فرهنگی الف،   3980828010

سیاوش کامکار نوازنده سنتور در جدیدترین فعالیت هنری خود کنسرت «منظره نگاه» را به صورت «دوئت»(دونوازی) با همراه ویلنسل «یوهانس بِکِلمَن» در شهرهای استکهلم و گوتنبرگ سوئد روی صحنه می‌برد.

به گزارش فارس، سیاوش کامکار نوازنده سنتور در جدیدترین فعالیت هنری خود کنسرت «منظره نگاه» را به صورت «دوئت»(دونوازی) با همراه ویلنسل «یوهانس بِکِلمَن» در شهرهای استکهلم و گوتنبرگ سوئد روی صحنه می‌برد.

کنسرت «منظره نگاه» دونوازی سنتور ایرانی و چلو یا ویلنسل غربی است که براساس مُدها و فرم‌های موسیقی ایرانی که بیشتر برگرفته از رپرتوار ایرانی تنظیم شده به اجرا گذاشته خواهد شد.

سیاوش کامکار که در حال حاضر برای ضبط پروژه «نیشتیمان» در پاریس به‌سر می‌برد، در گفتگو با خبرنگار موسیقی فارس در مورد کنسرت خود گفت: غایت اصلی من در اینچنین اجراها و پرفورمنس‌هایی شناساندن فرهنگ و موسیقی ایران‌زمین به غربی‌هاست تا از طریق سنتورم کشورم را بیشتر و بهتر و آنچنان که شایسته فرهنگ ایرانی است بشناسند و بیشتر آشنا شوند. این کار هرچند کوچک اما برای من بسیار ارزشمند است.

آلبوم «منظره‌ نگاه» دو نوازی سنتور و ویولن‌سل «سیاوش کامکار» و «رکسان ژِنُت» به زودی در شهرهای استکهلم و گوتنبرگ سوئد و با نوازندگی ویلنسل «یوهانس بِکِلمَن» اجرا می‌شود.

این اثرِ بی‌کلام حاصل همنوازی سنتور سیاوش کامکار و ویولنسل رکسان ژنت است. سیاوش کامکار در مورد آن می‌گوید: این مجموعه در اواخر بهار و اوایل تابستان ۹۶ در مدت یک ماه نوشته شد و به هیچ قانون و چهارچوبی جز اینکه از نوشتن و شنیدنش در ذهنم لذت ببرم فکر نکردم. طبیعتا لذت در دیدگاه شخص من شامل نکات فنی فراوانی است، به شرط آن که روح و احساسم محصورشان نباشد.

«غمگین و شکوهمند» «آماده برای هر چیز»، «شور و اشتیاق» «لزگی»  «منظره» و «راه پرپیج و خم» قطعات تشکیل‌دهنده کنسرت سیاوش کامکار هستند که تماما قطعات آلبوم مذکور را شامل می‌شوند.

سیاوش کامکار متولد سال ۱۳۶۸ در تهران، فرزند «پشنگ کامکار» و «سودابه سالم» است. او موسیقی را با نواختن تنبک زیر نظر عمویش «ارژنگ کامکار» آغاز کرد. سنتور را اولین بار از مادرش «سودابه سالم» و سپس نزد پدرش «پشنگ کامکار» و عمویش «اردوان کامکار» فرا گرفت.

او جوان‌ترین عضو گروه کامکارها است و تاکنون سه آلبوم به نام‌های «بارانی بر دریا»(تکنوازی سنتور)، «از آب‌ها به بعد»(سنتور و ارکستر) و «باغی در صدا» عرضه کرده است. همچنین کنسرت مجموعه قطعات «سیاوش کامکار» برای سنتور و کوارتت زهی در سال ۱۳۸۷ روی صحنه رفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین