توزیع داروهای انحصاری توسط دو یا سه شرکت پخش

گروه سلامت الف،   3980826196

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاه به برگزاری جلسات استانی قرارگاه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، به تشریح گزارش‌های آخرین نشست این قرارگاه پرداخت.

به گزارش ایلنا، کیانوش جهانپور اظهار داشت: لزوم توزیع کنترل شده داروهای وارداتی و تولید داخل انحصاری، رفع موضوع تعیین سقف پرداخت در داروخانه‌های دولتی و ضرورت تعیین تکلیف تعهدات مالی انجام نشده سال ۹۶ دانشگاه‌ها بابت پرداخت از طریق اوراق ارائه شده از طرف بیمه‌ها بخشی از گزارشات و موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وی افزود: بنا شد سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران در موارد ویژه و فوری برای رسیدگی به گزارشات تخلفات شرکت‌های پخش فارغ از حوزه نظارتی دانشگاه راسا اقدام و نتیجه را به سازمان غذا و دارو منعکس کنند. همچنین موضوع تفکیک حساب‌های دارو و تجهیزات پزشکی از سایر خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها و میزان پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر در این حساب‌ها پیگیری می‌شود، بنابراین امور مالی دانشگاه‌ها در هر جلسه قرارگاه استان، گزارشات خود را در این زمینه ارائه خواهند کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: برای رفع انحصار توزیع دارو توسط یک شرکت، پیشنهاد شد داروهای انحصاری توسط دو یا سه شرکت پخش توزیع شوند. همچنین نظارت بیشتر سازمان‌های بیمه‌گر بر نحوه عرضه فاکتورهای خونی و داروهای خاص از طریق سامانه TTAC و با ثبت UID انجام خواهد شد.

جهانپور یادآور شد: با توجه به یک‌پارچه و استانداردسازی اطلاعات مربوط به تجهیزات پزشکی در سایت imed و کنترل قیمت‌گذاری از سوی اداره کل تجهیزات، رایزنی لازم با شورای عالی بیمه به نحوی انجام شود که ملاک تعهد سازمان‌های بیمه‌گر صرفا سایت مذکور باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود دستورالعمل‌های متعدد درباره هتلینگ و شفاف نبودن قوانین در این زمینه مقرر شد که فهرست اقلام مشمول هتلینگ در بخش‌های مختلف بیمارستان توسط شورای‌عالی بیمه تعیین تکلیف شود.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت‌بهداشت، از جذب داروهای سهمیه‌ای هر استان به هر نحو ممکن (حتی درصورت خرید نقدی)، به روزرسانی فرمولاری هر بیمارستان و مرکز دارویی مطابق نیازهای دارویی و با اولویت تولید داخل، به روز رسانی سامانه HIS بیمارستان‌ها در راستای انطباق با سامانه‌های سازمان‌های بیمه‌گر و لزوم تفکیک ثبت کسورات دارو و لوازم از یکدیگر در این سامانه، حمایت‌طلبی از پزشکان برای اجرای پروتکل‌های دارویی و تجویز داروهای تولید داخل و نیز لزوم برگزاری نمایشگاه‌های کالاهای سلامت‌محور تولیدی برای ارتقای فرهنگ و آگاهی عمومی نسبت به اهمیت مخاطرات کالاهای قاچاق و غیر مجاز به عنوان دیگر موارد مطرح شده در نشست قرارگاه استانی دانشگاه‌های علوم پزشکی یاد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین