نظر باهنر درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس/ فرایند تصمیم‌گیری در جلسه سران سه قوه چگونه است؟/ احتمال استعفای محمود صادقی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین

گروه سیاسی الف،   3980826127 ۸۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

نظر باهنر درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس/ فرایند تصمیم‌گیری در جلسه سران سه قوه چگونه است؟/ احتمال استعفای محمود صادقی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین

انتقاد روزنامه اعتماد از عملکرد دولت در اطلاع‌رسانی درباره قیمت بنزین

سیدعلی میرفتاح، سردبیر روزنامه اعتماد در این روزنامه نوشت: »ضرورت‌ها ايجاب مي‌كنند كه دولتمردان تصميمات مهم و سخت بگيرند، پاي تصميم‌شان هم به هر قيمتي بايستند. خيلي هم خوب. اما آيا نمي‌شود ساز و كاري انديشيد كه هزينه تصميم‌ها چنين افسارگسيخته بالا نرود و دولت –بلكه حكومت- بين خود و مردم شكاف بيش از اندازه نيندازد؟

بر فرض كه دوره رياضت اقتصادي فرارسيده و دولت ديگر با پول نفت نمي‌تواند جبران مافات كند، آيا با زبان هم نمي‌تواند؟ وقتي راه دور است و پول كم و كار سخت، آيا زبان خوش هم قحط آمده؟ منظورم از زبان خوش همين قربان‌صدقه‌هاي مرسوم و از مد افتاده و ملال‌آور نيست. امروز رسانه‌ها پيشرفت كرده‌اند و به مصاديقي از زبان خوش رسيده‌اند كه با آن عالمي را سر كار مي‌گذارند. همه دنيا دارند از اين زبان خوش مدرن و موثر استفاده مي‌كنند جز ما كه كماكان چسبيده‌ايم به شيوه‌هاي قديمي و از دور خارج شده...

وقتي خدا توييتر و تلگرام و اينستاگرام را جلوي دست‌تان گذاشته چرا بي‌جهت براي تلويزيون رسمي سر و دست مي‌شكنيد و از روسايش توقعي مي‌كنيد كه به ديوار بخورد؟ مگر ترامپ حرف‌هايش را در رسانه ملي امريكا مي‌زند؟ فرض بگيريد همين پريشب، محض نمونه عرض مي‌كنم، فرض كنيد همين پريشب ‌قبل از گراني بنزين رييس‌جمهور در اتومبيلش، در راه برگشت به منزل با گوشي موبايل از خودش به‌طور سلفي فيلم مي‌گرفت و بابت گراني بنزين از مردم عذر مي‌خواست و با لحني صميمي شرايط كشور را دو، سه دقيقه توضيح مي‌داد و از آنها مي‌خواست كه كمي بيش از قبل طاقت بياورند و او و كابينه‌اش را تنها نگذارند و... آيا باز هم فكر مي‌كنيد مردم اينچنين عصباني مي‌شدند و احساس غبن مي‌كردند؟ فقط هم بحث اين نيست كه رييس‌جمهور با مردم حرف بزند و با آنها ايجاد صميميت كند. چه بسا چنين رفتاري به كاراكتر ايشان نخورد. سلمنا.

اما يادتان باشد كه مردم معترض همان‌ها هستند كه موقع پيروزي تيم واليبال و فوتبال شعار روحاني متشكريم سر مي‌دادند. قطعا تكليف مالايطاق است كه بگويم آنها را در اين شش سال با خود همراه نگه مي‌داشتيد. نمي‌شد اما عرضم اين است كه هرگز كسي اينچنين عليه خود قيام نكرده است كه دولت محترم و رييسش.»

***

نظر باهنر درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با شرق از حضور نیروهای نزدیک به احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس خبر داد. باهنر گفت: «احمدي‌نژاد خود را به‌عنوان يک نيروي سياسي قبول دارد و در حال فعاليت است. او درعين‌حال به دنبال تلاش براي اعزام برخي نيروها به مجلس است. اما هيچ اراده‌اي از سوي جامعه اصولگرايان براي حمايت از احمدي‌نژاد وجود ندارد. او اگر دست به تحرکي هم بزند، فارغ از حمايت جامعه اصولگرايي است؛ البته احمدي‌نژاد هم مايل به همکاري با اصولگرايان نيست.»

باهنر درباره احتمال پیروزی اصولگرایان در انتخابات گفت: «اصولگرايان نيز نبايد خيالشان راحت باشد که مجلس يازدهم را به نام آنها زده‌اند؛ زيرا پيروزي در انتخابات نياز به فعاليت، آرايش ليست‌هاي مطلوب و قدرتمند دارد. از سويي دولت روحاني نيز دوران بسيار سختي را گذراند و در مجموع موفقيت‌هايي هم داشت، اما بي‌عملي و کم‌عملي دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم اکنون مرکز بحث همه اقشار جامعه است و مردم احساس مي‌کنند اين دولت خسته است، به همين دليل هم از تغيير شرايط نااميد هستند. بايد از همان زمان استقرار دولت از او حمايت کرد. همواره از دولت روحاني حمايت کردم، اما واقعيت آن است که در مقابل بي‌عملي و کم‌عملي دولت يازدهم پاسخي ندارم.»

***

احتمال استعفای محمود صادقی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین

 دو خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا و اعتمادآنلاین گزارش کردند محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در اعتراض به در راس نبودن مجلس و افزایش قیمت بنزین از نمایندگی مجلس استعفا می‌کند.

به نظر می‌رسد اعتراض صادقی به فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی درباره قیمت بنزین درست باشد و جلسه سران سه قوه عملا مجلس و جمهوریت نظام را به تمسخر گرفت. امیدواریم محمود صادقی در تصمیم خود به استعفا جدی باشد و حداقل یک نماینده، توهین به مجلس را برنتابد.

***

فرایند تصمیم‌گیری در جلسه سران سه قوه چگونه است؟

افزایش قیمت بنزین در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه تصویب و اجرایی شد. پس از اجرای این مصوبه اخبار ضد و نقیضی درباره موافقت یا مخالفت یکی از سران قوا منتشر شد. تابناک در این زمینه نوشت: « [اخبار ضد و نقیض از این جلسه] افکار عمومی را کنجکاو کرد تا بداند مکانیسم تصمیم گیری در این شورای عالی اقتصادی،که بالاتر از مجلس شورای اسلامی قانونگذاری هم می کند به چه شیوه ای است؟

اگر چه اطلاعات شفافی در این بین وجود ندارد،اما برخی گمانه زنی ها حاکی از این است که تصمیمات در این شورا با اجماع صورت می گیرد و هر سه نفر رئیس سه قوه،باید برای اینکه تصمیمی مصوب شود،با آن موافقت کنند.در چنین حالتی فردی نمی تواند ادعا کند که با تصمیمی مخالف بوده و تسلیم نظر اکثریت شده،چرا که اتفاقا قدرتی به فرد اقلیت داده شده که می تواند رای اکثریت را وتو کند.لذا بر اساس این مکانیسم هر مصوبه ای لزوما تایید هر سه رئیس قوا را باید داشته باشد.

برخی دیگر می گویند که مکانیسم تصمیم گیری در این شورا،بر اساس رای اکثریت موجود از بین سه نفر روسای قوا است که البته بعید است چنین مکانیمسی در جریان باشد،چرا که با توجه به نزدیکی فکری دو رئیس قوه به همدیگر عملا می توانند رئیس قوه قضائیه را نادیده بگیرند و تصمیمات خود را به عنوان مصوبات شورا ابلاغ کنند که از قضا حمایت مستقیم رهبری انقلاب را هم در پی دارد. لذا این گمان که تصمیمات بر اساس رای اکثریت دو از سه نفر سران قوا اخذ می شود،چندان قابل اعتنا نیست.

همچنین مشخص نیست در مورد اتخاذ یک تصمیم،سایر اعضای این شورا،از وزرای و مقامات دولت گرفته تا نمایندگان مجلس و مقامات قضایی،چه نقشی را بر عهده دارند.آیا آنها هم در رای گیری برای اتخاذ یک تصمیم به عنوان عضوی که حق رای دارند،مشارکت دارند یا حضور آنان به صورت مشارکت در بحث های کارشناسی است.

شفافیت در مورد مکانیسم تصمیم گیری در این شورا از آن جهت اهمیت دارد که این شورا،عملا جای نهاد قانونگذاری و نماد جمهوریت نظام را در امور مهم،را گرفته و اگر مردم اطلاع نداشته باشند که مقدرات آنان و کشور،بر اساس چه فرایندی جمع بندی می شود،این آسیبی جدی به اعتماد مردم و احتمالا مشارکت آنان،وارد می کند. 

لذا اگر سخنگوی این شورا مکانیسم تصمیم گیری و تصویب مصوبات این شورای عالی را که حتما محرمانه هم نیست را در اختیار افکار عمومی قرار دهد،اتفاقا از بدفهمی های مرسوم در مورد نقش افراد در تعیین مصوبات شورا،کاسته خواهد شد.»

***

عباس عبدی: روحانی استعفا دهد

در بسته خبری دیروز خواندیم که پرویز امینی، تحلیلگر سیاسی با توجه به شکست ایده دولت روحانی و افت اعتماد عمومی به این دولت خواستار استعفای حسن روحانی شد و ادعا کرد این اقدام به فرایند دموکراتیزاسیون در جمهوری اسلامی کمک می‌کند. عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب هم در کانال خود مطلبی با همین مضمون منتشر کرد. عباس عبدی نوشت:

«به نظر بنده در تاریخ ۴۰ سال انقلاب هیچگاه دولت در چنین وضع بغرنجی قرار نداشته است. تنش در روابط خارجی، مشکلات شدید اقتصادی و فقدان بودجه، تنش و بروز شکاف با جامعه و مردم، و بی اعتمادی کامل و گسترش فساد و از همه بدتر تنش درون ساختار قدرت به نحوی که بدترین حملات علیه دولت نه از تیرانا که از داخل کشور و نهادهای قدرتمند انجام می‌شود و البته اقای روحانی هم در همین مجموعه ایفای نقش می‌کند.

معلوم نیست هنگامی که می‌خواهند بنزین را سه برابر کنند که به حمایت همه جانبه نیاز است سخنرانی یزد را باید چگونه تفسیر کرد؟ در هر حال ادامه‌ی این وضع جز زیان برای کشور نتیجه‌ای ندارد. تنش هم خطرناک است. اگر اقای روحانی نمی‌تواند یا نمی‌خواهد یا گمان دارد اجازه نمی‌دهند که در سطح حکومت به تفاهم نسبی برسد، بهتر است ادامه ندهد و بدون تنش کناره‌گیری کند. این وضع به نفع هیچ‌کس نیست.»

بیشتر بخوانید:

نظر عباس عبدی درباره افزایش قیمت بنزین

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۷۶۷۵۹۲۰:۳۶:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۶
محمود صادقی و علی مطهری و پروانه سلحشوری و غیره باید فوری استعفاء بدهند.
ناشناس۱۱۷۶۸۱۸۲۰:۵۷:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۶
نیرو های احمدی نژاد یا اصلاح طلب یا اصول گرا فرقی برای مردم ندارند
پوپولیست۱۱۷۷۱۰۶۲۲:۵۳:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۶
نه فرقی ندارند .اما میدونستیم با نولیبرالیسم روحانی خیلیها دوباره به احمد نژاد پناه خواهند برد این از سال اول روحانی پیدا بود متاسفانه همین هم خواهد شد
ناشناس۱۱۷۸۴۳۳۱۱:۲۳:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
نه کسی به احمدی‌نژاد پناه نمی برد چون روحانی هم همان کارهای او را دارد انجام می دهد
ناشناس۱۱۷۸۱۵۸۱۰:۲۷:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
نمایندگان اصلاح طلبی که به شفافیت مجلس رای ندادند همگی باید استعفاء بدهند.
ناشناس۱۱۷۸۰۶۴۱۰:۰۹:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
چرا؟؟؟
ناشناس۱۱۷۸۶۴۶۱۲:۰۷:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
روحانی قربانی برجام نافرجام و اعتماد به کدخدا شد.
ناشناس۱۱۷۹۴۸۷۱۴:۵۵:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۷
قربانی نه خودکرده را تدبیر نیست
ناشناس۱۱۷۸۷۱۰۱۲:۲۰:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
کجا استعفا بدهند !!؟ الان باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در قبال دولت منفعت طلب و فشل باشند .
ناشناس۱۱۷۶۷۶۸۲۰:۳۸:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۶
محمود صادقی وضعش از بقیه بهتره. حداقل یکم مردم رو آدم حساب میکنه. امیدوارم تو تصمیمش جدی باشه.
ناشناس۱۱۷۷۰۲۱۲۲:۱۵:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۶
شوخی میکنی دیگه!؟
ناشناس۱۱۷۷۰۹۱۲۲:۴۸:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
نه تو خوبی
ناشناس۱۱۷۸۴۶۹۱۱:۳۳:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اگر کمی فریبکاران را می شماختید وضعمان اینگونه نبود . حمایت های بی جهت همین امثال آقای صادقی از روحانی کار ما را به اینجا کشاند .
در ستایش پوپولیسم۱۱۷۸۸۵۵۱۲:۵۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
منظورتون اینه که با اطمینان از چالش برای دور بعد، ترجیح می‌دهد مثل قهرمان مجلس را ترک کند، نه بازنده؟
ناشناس۱۱۷۶۷۶۹۲۰:۳۸:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
در دولت احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ !
ناشناس۱۱۷۶۸۲۲۲۰:۵۹:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۶
از نظر رفاه مردم چندم بودیم از نظر ارزش پول و قدرت خرید چی؟ احمدی نژاد یا روحانی یا دیگران فرقی برای مردم ندارند
مجتبی۱۱۷۷۲۱۳۲۳:۲۱:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۶
دیگه مغلطه نکن داداچ! اگه اون موقع تب داشتیم، الان دیگه مُردیم! صد رحمت به احمدی‌نژاد
ناشناس۱۱۷۷۷۶۱۰۸:۴۷:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
با الان فرقی نداشتیم از نظر رفاه. اما الان مثلا زیر برجام هم رفتیم. بابا امریکاتون زد زیر همه چی شما هنوز نگاهتون به اونهاست
ناشناس۱۱۷۸۶۷۱۱۲:۱۱:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
برادر من، آخه انرژی هسته ای بودن و نبودنش به چه درد شما میخوره؟ میخوام نداشته باشیم. توی صنعت نیروی خورشیدی سرمایه گذاری کرده بودیم بهتر بود
مهران۱۱۷۷۹۳۷۰۹:۴۰:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
حداقل چندین برابر بهتر از الان بودیم که این همه باج به غربی ها دادیم و اوضاع مردم اینجوری شده ، به خاطر همین هست همین الان به قول زیباکلام جون شما احمدی نژاد در انتخابات شرکت کند به راحتی بالای بیست میلیون رای دارد چون اهل خدمت بود نه مثل دولت اشرافی شما
ناشناس۱۱۷۸۰۱۲۰۹:۵۶:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
در زمان احمدی نژاد دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما حالا 10 هزار تومان گران شده و این از نتایج تدبیر است !
ناشناس۱۱۷۸۷۵۸۱۲:۳۳:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
اگر دبستان رو تموم کرده بودی متوجه می‌شدی که نسبت مهمه. بنزین 100 تومنی شد 700 تومن یعنی 7 برابر. دلار 700 تومنی هم شد 3000 هزار تومن.
ناشناس۱۱۷۸۳۵۹۱۱:۱۰:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
نه اینکه از نظر رفاه بالاییم اون دوره حداقل هسته ای و فضایی رو داشتم الان هیچ کدومونداریم
ناشناس۱۱۷۷۰۵۷۲۲:۳۰:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۶
همه این بدبختیها از دولت بهار شروع شد
ناشناس۱۱۷۷۹۶۵۰۹:۴۸:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت حجت الاسلام هاشمی نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر شد.
ناشناس۱۱۷۷۱۱۰۲۲:۵۳:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۶
از لحاظ اقتصاد هفدهم
ناشناس۱۱۷۸۰۱۸۰۹:۵۸:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
با این اوضاع اقتصادی فعلی حالا مردم قدر احمدی نژاد رو بیشتر می دانند.
ناشناس۱۱۷۷۴۹۴۰۲:۲۹:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
در دولت احمدی نژاد فقط در توهم پیشرفت بودیم
ناشناس۱۱۷۷۷۷۰۰۸:۴۹:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
کدوم کشف و اختراع هسته ای و فضایی رو انجام دادیم؟؟؟؟؟؟کدوم دانش هسته ای و فضایی حاصل تفکرات دانشمندان ماست؟کپی کردن از رو دست دیگران که افتخار حساب نمیشه
ناشناس۱۱۷۸۰۳۴۱۰:۰۳:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
پرتاب ماهواره ها به فضا جزو موفقیت های دولت قبل بود که حتی کره جنوبی هم در آن سال ها موفق به پرتاب ماهواره نشده بود.
ناشناس۱۱۷۸۳۳۰۱۱:۰۶:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
صدا و سیما همیشه بیش از حد بزرگنمایی کرده و این بزرگنمایی بلای جان شده. درسته بخش زیادی از توانمندی‌های ایران کپی و پیسته. ولی به هر حال نیازهای داخل رو برطرف می‌کنه و همین فعلا کافیه.
ناشناس۱۱۷۶۷۷۹۲۰:۴۲:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۶
حذف کارت سوخت و سهمیه بندی در سال 93 اشتباه محض بود که باعث افزایش قاچاق و افزایش مصرف سوخت و زیان 66 هزار میلیارد تومانی کشور شد.
فرناز۱۱۷۶۹۸۲۲۲:۰۳:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۶
اشتباه اصلی زمانی بود که عده ای از نمایندگان مجلس هفتم، طرحی را تصویب کردند که افزایش پلکانی قیمت بنزین ممنوع شد و گرنه الان قیمت بنزین همون سه هزار تومان شده بود، ولی هیچ شوک قیمتی و روانی برای جامعه ایجاد نمی کرد.
ناشناس۱۱۷۷۸۵۴۰۹:۱۹:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
البته که یادتون رفته بنزین رو از ۷۰ تومن می کردند ۸۰ تومن فرداش به بهانه گران شدن بنزین همه چیز دو برابر شده بود؟
ناشناس۱۱۷۸۲۶۷۱۰:۵۳:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۲۷
و از توقف افزایش پلکانی به عنوان هدیه‌ی نوروزی نام برده بودن. چقدر زود گذشت.
ناشناس۱۱۷۶۷۸۵۲۰:۴۴:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۶
اصلاح طلبان توان اداره امور جاری کشور را ندارند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
بینام‌کرمانشاهی۱۱۷۷۱۶۲۲۳:۰۸:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۶
اصول گرایان هم سالهاست کم اوردن ..هردوازهمدیگر بدتر هستند
ناشناس۱۱۷۷۱۶۳۲۳:۰۸:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۶
هشت سال شما رو هم با بنزین 100 تومن به 400 تومن 700 تومن دو نرخی دیدیم
ناشناس۱۱۷۷۹۷۴۰۹:۵۰:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
در دولت های هاشمی و خاتمی چرا نرخ بنزین 5 برابر شد ؟!
ناشناس۱۱۷۶۷۹۶۲۰:۴۸:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۶
دلار 19 هزار تومانی و گوشت 120 هزار تومانی و بنزین 3000 تومانی همه از برکات برجام است !
حنید۱۱۷۷۱۷۷۲۳:۱۳:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۶
چشماتو باز کن.....همه اینها از برکات به هم خوردن برجام هست....تا کِی و کجا سیاست بازی؟مگه در دولت قبل با تحریمها قیمت ها نجومی رشد نکرد که انتظار دارید با تحریمهای شدیدتر الان تورم و به هم ریختگی اقتصادی نباشه؟البته در بی کفایتی دولت روحانی شکی نیست ولی کمی تعقل و تفکر و انصاف هم خوبه
ناشناس۱۱۷۸۰۲۴۰۹:۵۹:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض.
ناشناس۱۱۷۸۱۴۹۱۰:۲۵:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام است.
ناشناس۱۱۷۶۸۰۰۲۰:۴۹:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
دولت به راحتی می تواند کمبود بودجه را جبران کنه ولی متاسفانه دولت روحانی طرفدار قشر پولدار کشور است همین الان صدها هزار میلیارد رانت توی جیب رانتخوار می رود جلوی رانتخوارها را بگیرد با گرفتن مالیات از پزشکان و وکلا و بازیگران سینما و کسانی که دلال خانه و ماشین و سکه هستن کسانی که 10 ها خانه و زمین و اپارتمان دارن فقط 500 هزار اپارتمان خالی در تهران موجود است ولی دولت روحانی دست توی جیب فقرا می کنه
ناشناس۱۱۷۶۸۰۸۲۰:۵۲:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۶
مالایطاق یعنی چی؟
ناشناس۱۱۷۷۲۴۰۲۳:۳۱:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۶
مالایطاق = غیر قابل تحمّل، هر آنچه که خارج از طاقت و تحمّل باشد.
الی۱۱۷۷۸۷۵۰۹:۲۵:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
غیر قابل تحمل
امیر حسین سلطان/تهران۱۱۷۶۸۱۵۲۰:۵۶:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۶
مجلس باید شرائط ویژه کشور را در نظر بگیرد و توقع نداشته باشند در همه امور درست همانند شرائط عادی و وضع قوانین جاری بتوانند اعمال رای و نظر نمایند.
ناشناس۱۱۷۶۸۳۲۲۱:۰۶:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۶
45 هزار تومن سال 89 ارزش 300 هزار تومن الان رو داره
ناشناس۱۱۷۹۵۱۰۱۵:۰۲:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
600 هزار
ناشناس۱۱۷۶۸۶۷۲۱:۲۱:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
عزیزان! بدتر از قیمت بنزین، افزایش یارانه هاست. چرا هیچ کس معترض نمیشود؟ تازه همه دارند پیگیر هم میشوند! میترسند در مجلس رای نیاورند!؟ تازه بلای یارانه قبلی در تورم مستهلک شده بود. رییس جمهور بعدی جرات دارد آن را حذف کند!؟ این کار از تحریمهای خارجی بدتر نیست!؟
ناشناس۱۱۷۶۹۵۷۲۱:۵۳:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
اگه دولت ازبانک مرکزی استقراض کنه و به عنوانیارانه بده به مردم باعث تورم میشه ولی اگه یارانه به خاطر مابه التفاوت قیمت بنزین باشه چرا باید باعث تورم باشه.
فریدون۱۱۷۷۳۸۳۰۰:۳۵:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
برای اینکه به صورت نقدینگی وارو بازار میشه و تناسب پول و کالا رو بهم می ریزه
ناشناس۱۱۷۸۱۶۷۱۰:۲۹:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مردم با پول خود بنزین میخرن و این پول میرسه به دولت ودولت باز اگه بده به مردم دوباره پول بین مردم جابه جا شده
علی۱۱۷۶۹۱۶۲۱:۳۷:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۶
احمدی نژاد یه تار موش شرف داشت به خیلی از روسای فعلی کشور .... حداقل مرد بود و نامردی در حق مردم نکرد.... صادقی هم کارهاشو تو مجلس برای بدبختی مردم انجام داده . دم انتخابات میخواد یه شو راه بندازه تا تو مجلس بعدی هم باشه .... ایشون در کل مجلس با دوستان همفکرشون حامی دولت بودن یه دفعه سه ماه به انتخابات از دولت دلخور شدن .... مردم فهیم تر از اونی هستن که شما تصور میکنید جناب صادقی که هر روز به رنگی در میایید.....
ناشناس۱۱۷۶۹۳۸۲۱:۴۸:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۶
اقای روحانی چرا فقط کاری می کند که به فقرا که پشتیبان اصلی نظام هستند فشار وارد شود خود وزیر اقتصاد شما یک ماه پیش گفت که چهل هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم چرا از پزشکان مالیات کافی نمی گیرید پزشکانی که ماهی بیشتر از پنجاه میلیون تو ما ن درامد کسب می کند چرا از سه میلیون خانه خالی مالیات نمی گیرد چرا مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر دلالی مسکن را اجرا نمی کند اتفاقا اگر این مالیات ها گرفته شود اقتصاد بهتر می شود همچنان که در کشورهای پیشرفته این مالیات ها را می گیرند چرا یارانه ثروتمندان را حذف نمی کند اینها نشان دهنده این است که ایشان و دولتش دستش با ثروتمندان و رانت خوران توی یک کیسه است و نمی خواهد به ضرر رانت خوران و ثروتمندان کاری کند و گرنه برای تامین بودجه راه های خوب و زیادی وجود دارد که ایشان فقط راه فشار بر قشر فقیر جامعه را بلد است
ناشناس۱۱۷۸۶۹۴۱۲:۱۶:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
برای اینکه دروغ است. اکثر پزشکان این درآمد ها را ندارند. آمار ها دروغ بود هنوز شما فکر می‌کنی اکثر پزشکا پول پارو می کنند. بعضی خیلی خوب در میارند ولی اکثر پزشکان وضع مناسبی نداند.
ناشناس۱۱۷۶۹۴۳۲۱:۴۹:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۶
جناب روحانی استعفای شما بهترین خبر ممکن میتونه برای ملت باشه چون واقعا دولت بی تدبیر رو شما نشون ندادید اثبات کردید
ناشناس۱۱۷۷۰۹۸۲۲:۴۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۶
صادقی فقط حرف میزنم
ناشناس۱۱۷۷۱۱۵۲۲:۵۵:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۶
اگر مجلس این است همان بهتر که در جریان امور نباشد
ناشناس۱۱۷۷۱۴۲۲۳:۰۲:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۲۶
لطفا اینترنت را وصل کنید از دیروز کلی ضرر کردیم
ناشناس۱۱۷۷۱۵۵۲۳:۰۶:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۶
یک مشت حقوق نجومی بگیر زمین نجومی بده! نفرین بر شما که حداقل زیستن را هم از مردم گرفتید
ناشناس۱۱۷۷۱۶۱۲۳:۰۷:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۶
قطع اینترنت یعنی همان رفتار احمدی نژاد با مردم
ناشناس۱۱۷۸۱۷۹۱۰:۳۱:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
احمدی نژاد بنده خدا دوتا سایت داشت چند ساله فیلترش کردن خبر نداری
ناشناس۱۱۷۸۲۵۵۱۰:۵۱:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۷
احمدی نژاد هر برنامه ای که داشت با مردم مطرح میکرد
ناشناس۱۱۷۷۱۹۶۲۳:۱۷:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۶
سوال من اینست که شورای سران سه قوه در کجای قانون اساسی وجود دارد که اختیار قانونگذاری دارد
مهری۱۱۷۸۸۰۰۱۲:۴۴:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
سوال مهمی است، لطفا اطلاع رسانی کنید
ناشناس۱۱۷۷۳۲۲۰۰:۰۷:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
همه شماها نفستون از جای گرم بلند میشه ،شماها چه میفهمید که با حقوق یک میلیون پانصد چطوری باید خانواده رو چرخوند یعنی چی،حالا قیمت افزایش بنزین هم با اون اثرات تورمی بیاد روش هر وقت اون مسيول خودش در اون شرایط زندگی درک میفهمه قضیه چیه وگرنه همش کشک،ولی بترسید از خشم وآه مردم مظلوم
یاسر۱۱۷۷۷۶۶۰۸:۴۷:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
تصمیم گیری سه نفر برای یک ملت توهین به مردم و جمهوریت هست .این چه فرقی با دیکتاتوری داره؟؟؟ مردم برای چی نماینده میفرستن مجلس ؟؟ لاریجانی و نماینده ای که سکوت میکنه باید جوابگوی مردم باشند.
ناشناس۱۱۷۷۸۲۲۰۹:۱۰:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۷
بازهم خدا پدر احمدی نژادو بیامرز
ناشناس۱۱۷۷۹۵۱۰۹:۴۴:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
این رفتار آقای صادقی مغایر با نظر مقام معظم رهبریست که از این طرح پشتیبانی کردند. هرچند ایشون دارند بازارگرمی میکنند و هیچگاه پست شیرین نمایندگی را رها نخواهند کرد.
سید علی۱۱۷۸۰۴۰۱۰:۰۴:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
تازه مردم فهمیدن که احمدی نژاد جه نعمتی بود
ناشناس۱۱۷۸۵۴۶۱۱:۴۶:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
دولت روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آورده که همه بدنبال کفش کهنه احمدی نژاد می گردند.
ناشناس۱۱۷۸۸۸۹۱۳:۰۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۷
احمدی نژاد هم یکی مثل بقیه خودتو شیرین نکن
خسته۱۱۷۸۴۵۴۱۱:۲۹:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
برام خیلی جالبه و باعث تاسفه که هشت سال ازعمرم را با ریاست جمهوری اقای روحانی وچنین نمایندگانی داره میگذره
ناشناس۱۱۷۸۶۲۲۱۲:۰۲:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
این احمدی نژاد دقیقا سال 88 اینترنت و موبایل همه چی رو قطع کرد دقیقا مثل الان
ناشناس۱۱۷۸۹۹۳۱۳:۲۹:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۷
این دست کارها فقط از دولت اصلاحطلب بر میاد وبیس
ناشناس۱۱۷۸۶۲۳۱۲:۰۲:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۷
مالایطاق= به زبان انسانها و آدمیزاد میشود : آنچه قابل تحمل نیست و غیر قابل تحمل است!!!
ناشناس۱۱۷۸۷۷۵۱۲:۳۷:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۷
نمیشه مطالبات به حق مرد را مثل کبک نادیده گرفت و باهاش برخورد پلیسی کرد.بسیاری حتی نان شب ندارند.
ناشناس۱۱۷۹۴۵۵۱۴:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۲۷
« تا بنزین ارزان نشود دیگر هرگز بنزین نمیزنیم »
ناشناس۱۱۷۹۵۹۳۱۵:۱۷:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۷
جناب صادقی روغن ریخته را نذر امام زاده می کند تا بتواند یک مقدار رای داشته باشد برای دور بعد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین